Nová Arkana už čeká na svoje zákazníky. Nejen cenou zůstává stále velmi atraktivní.

,

Od 5.12. lze objednávat faceliftovaný model Arkana. Jeho ceny začínají na 599 tisících Kč v základní variantě Evolution. Populární Full Hybrid s označením E-Tech je v nabídce za 699 tisíc Kč. O tom, jak se model pro další roky změnil, se dočtete níže. A nezapomeňte si pak přečíst náš test stávajícího modelu Arkana na který tento facelift navazuje.

Zdroj TZ společnosti: Renault Arkana, model, který byl v evropské verzi představen v říjnu roku 2020, je zářným příkladem úspěchu strategie Renaulution. Renault dosud prodal 163 000 kusů tohoto distingovaně vyhlížejícího SUV kupé (celkem 240 000 kusů, včetně modelu XM3 od Renault Korea Motors) a vedle elektrických modelů Megane E-Tech 100 % elektrický a Austral hraje tento model klíčovou roli v plánu značky znovu dobýt segment C.

Arkana přepsala pravidla díky svému revolučnímu stylu, který v sobě spojuje francouzskou eleganci a prostornost. Renault Arkana se nyní prodává na trzích několika kontinentů – od Austrálie, Nového Zélandu a Japonska přes Izrael až po Chile. Její nejvyšší verze - R.S. Line a E-Tech Engineered – nabízejí větší charakter a energičnost, velkou měrou přispěly k jejímu úspěchu (v roce 2023 budou v Evropě tvořit 53 % prodejního mixu). Nejprodávanější motorizací je verze E-tech full hybrid o výkonu 145 k (63 % prodejů v Evropě v prvním pololetí roku 2023).

NOVÁ VIZUÁLNÍ IDENTITA

Nová Arkana, kterou dnes Renault představuje, kombinuje originální fluidní dojem, impozantní vzhled a robustní konstrukci s novou identitou značky Renault, tak aby se "Nouvelle Vague" („Nová vlna“) posunula ještě výše. Nové logo značky Nouvel’R je zabudováno do mřížky chladiče uprostřed tmavé lišty spojující přední světlomety. Tato plocha je zcela zapuštěná a hladká, což ji činí ještě elegantnější.

Design loga Nouvel'R je základem nového vzoru na mřížce chladiče – záměrně nestrukturovaného souboru diamantů, které se odrážejí kolem jednoho centrálního. 3D efekt na okrajích diamantů zajišťuje pocit, jako by byly vyříznuty, což jim dodává hloubku. V závislosti na výbavě (Evolution, Techno nebo esprit Alpine) budou tyto prvky černé, šedé nebo tmavě chromované, aby podtrhly posun směrem vzhůru. Vertikální vzor na horní části mřížky chladiče celkovému vzhledu dodává větší soulad se vzorem na mřížce chladiče ve spodní části nárazníku.

Aerodynamická přední lišta F1, která se stala poznávacím znamením verzí R.S. Line a E-Tech Engineered, je nyní součástí výbav Techno a esprit Alpine. U verze Techno je ve stejné barvě jako karoserie, u verze esprit Alpine je saténově šedá.

Logo uprostřed víka zavazadlového prostoru je tmavě chromované a ladí s logem vpředu, stejně jako koncovky výfuku. Světla mají stále lehce kouřové kryty připomínající křišťál, což jim dodává moderní nádech.

Chromované ozdobné prvky (mřížka chladiče, lišty atd.) byly v závislosti na verzi nahrazeny černou, šedou nebo leskle černou.

NOVÝ VÝBAVOVÝ STUPEŇ ESPRIT ALPINE

Podobně jako ostatní nové modely v nabídce Renault, i nová Arkana nyní zahrnuje na vrcholu nabídky sportovně elegantní výbavový stupeň esprit Alpine – která se krásně hodí k charakteru vozu.

Jedním zvýrazných prvků exteriéru je přední nárazník s šedou F1 lištou. Dále poté znak výbavového stupně esprit Alpine, 19" disky kol, které modelu dodávají na majestátnosti stejně jako na sportovním charakteru. Aerodynamiku vozu vylepšuje nový spoiler sladěný se střechou.

Interiéru vozu dominují sedadla tvořena směsí zcela ekologických materiálů. Sedadla jsou vybavena modrým prošíváním a logem Alpine na zadní straně a bezpečnostními pásy rovněž s modrým prošíváním.

Vnitřní strana dveří a volant jsou opatřeny prošíváním v barvě francouzské trikolóry, tak aby byl ještě více podtrhnut hrdý původ značky. Palubní deska na místě spolujezdce má břidlicový vzor, což působí nenápadně a zároveň elegantně.

Ať už si vyberete jakoukoliv motorizaci, v kokpitu nového modelu Renault Arkana ve výbavovém stupni esprit Alpine najdete elektronický volič převodovky „e–shifter“ pro lepší ergonomii, a ještě dokonalejší pohodlí.

JEDNODUŠŠÍ NABÍDKA PŘITOM VÍCE MOŽNOSTÍ

Nabídka modelu Nová Arkana byla zeštíhlena na tři výbavové stupně: Evolution, Techno a Esprit Alpine.

Evolution nyní zahrnuje navigaci jako standardní součást multimediálního systému Renault EASY LINK, který nabízí bezdrátové připojení telefonu pomocí systémů Android Auto a Apple CarPlay. Displej na palubní desce má stále úhlopříčku 7 palců, ale nyní zobrazuje informace o vozidle a jízdě na větší ploše.

Kromě aerodynamické přední F1 lišty, která je v barvě karoserie, jsou ve výbavovém stupni Techno zachována stejná kola jako u verzí R.S. Line a E-Tech Engineered. Logo a název modelu na zadní části vozidla jsou šedé.

Tato modelová řada přichází s novou barvou karoserie Midnight Blue a se stejnou nabídkou motorizací: E-Tech full hybrid 145 k a benzínový mild-hybrid 140 k a 160 k.

MOTORIZACE E-TECH FULL HYBRID 145 K S E-SAVE” MÓDEM

Požitek z jízdy s motorizací E-Tech full hybrid o výkonu 145 koní se s ničím jiným nedá srovnat: v elektrickém režimu je stejně plynulý jako dynamický. Motorizace propojuje dva elektromotory (hlavní motor o výkonu 36 kW a vysokonapěťový startér-generátor o výkonu 18 kW) se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a výkonu 69 kW (94 k), inteligentní multimódovou automatickou převodovku a baterii o kapacitě 1,2 kWh.

Převodovka má 4 převodové stupně u benzinového motoru a 2 převodové stupně u hlavního elektromotoru. Jinými slovy, u motorizace E-Tech full hybrid máte k dispozici až 14 možných převodových kombinací mezi motorem a elektromotorem pro optimalizaci energetické účinnosti.

Vůz se vždy rozjíždí v elektrickém režimu a ve městě může až 80 % času jezdit pouze na elektřinu, což snižuje spotřebu až o 40 % ve srovnání se standardním benzinovým motorem. Emise CO2

tohoto vysoce účinného pohonného ústrojí mohou být až 105 g/km, což je v dané kategorii vynikající hodnota. Kromě toho, že si v elektrickém režimu můžete vychutnávat ticho, můžete si užívat pohodlí jízdy bez nutnosti zastavovat kvůli nabíjení baterie.
Nový Renault Arkana má plně hybridní pohonnou jednotku E-Tech full hybrid o výkonu 145 k a funkci e-save. Tuto funkci můžete zvolit na středovém displeji v nastavení vozidla nebo prostřednictvím jízdního režimu u verzí s MULTI-SENSE. Funkce e-save udržuje baterii nabitou alespoň na 40 %, takže máte další zálohu, abyste mohli v případě potřeby pokračovat v jízdě v elektrickém režimu nebo pomáhat motoru v prudkých kopcích.

PŘÍJEMNÉ ZÁŽITKY Z JÍZDY

Nová Arkana je postavena na modulární platformě CMF-B vyvinuté Aliancí. Tato platforma je oceňována pro svou efektivitu, mimořádnou všestrannost, výkonné jízdní vlastnosti a vysoký komfort.

Kromě jisté přilnavosti vozu k vozovce se zadní kola modelu Nová Arkana přizpůsobují tak, aby vůz zůstal pozoruhodně stabilní při projíždění zatáček ve vysokých rychlostech. Vybočení je omezené, a to i na těch nejnáročnějších silnicích. Přesné a přímé řízení zvyšuje výkonnost podvozku a malý poloměr otáčení (11,2 m) přispívá k jeho agilitě.

0
Porovnávač
TOPlist