Popis modelu
Německá automobilka ve svém znaku zobrazuje čtyři propojené kruhy, znázorňující 4 výrobce automobilů ve skupině Audi AG. Sloganem je Náskok díky technice, což Audi dokázala použitím celohliníkové karoserie, pohonem všech kol Quattro i motory TDi a TSi.
V prodejnosti se v ČR za rok 2017 umístila s 4 486 prodanými kusy na šestnáctém místě.
Model A6 vznikl v roce 1994 z modelu Audi 100, v roce 2018 vznikla jeho již pátá generace. Její cena startuje na 1 399 900 Kč. Když pomineme SUV, tak se šestka řadí mezi větší modely osobních automobilů v paletě Audi, která své modely čísluje od A1 po A8, s rozměry 4.9 metru na délku, 1.45 na výšku a 2.1 metru na šířku.
Model můžete pořídit ve sportovní verzi S6 a ostré RS6 nebo terénní A6 Allroad. Karosářské verze jsou limuzína a kombi, kterých se za posledních dvanáct měsíců prodalo 236 kusů, což ji řadí na osmé místo v dané kategorii.
V základu tři naftové motorizace
Do začátku můžete vybírat ze dvoulitru 40 TDi o výkonu 150 Kw se sedmi stupňovou automatickou převodovkou S tronic.
Dále jsou v nabídce naftové agregáty o objemu 3 litry v kombinaci s osmi stupňovým automatem Tiptronic a permanentním pohonem všech kol quattro. Oba splňují normu Euro6, využívají technologii MHEV, neboli Mild Hybrid Electric Vehicle snižující průměrnou spotřebu téměř o jeden litr. Motory disponují vstřikováním Common-rail a turbodmychadlem. První má výkon 170 Kilowatt, skrývající se pod označení 45 TDi. Pod značkou 50 TDi naleznete 210 Kw. Kombinovanou spotřebou udávanou výrobcem je 5.6 litru na sto kilometrů, v reálném provozu podle serveru spritmonitor.de dosáhnete na 8.1 litru na stovku kilometrů.
Pořídit si budete moci i benzínový agregát 55 TSi s výkonem 250 Kw, o přenos výkonu se postará automatická sedmistupňová dvouspojková převodovka. Pohánět bude všechna 4 kola systémem quattro. V reálném provozu disponuje průměrnou spotřebou 11 litrů na sto kilometrů podle serveru spritmonitor.de.
Základní výbava kterou jen tak někde nezískáte
V opravdu nadstandardní výbavě získáte například dvouzónovou klimatizaci, tempomat a auto ozdobí sedmnácti palcová kola. Z velké nabídky asistenčních systémů jako upozornění pro opuštění jízdního pruhu, při parkování budou k dispozici zadní i přední parkovací senzory, dále preventivní bezpečnostní opatření v krizových situacích Presence Basic a Presence Front, neboli nepřetržitá kontrola prostoru před vozidlem a rozeznáním chodců, při hrozícím střetu nejdříve upozorní a když řidič stále nereaguje, tak začne plně brzdit. K ruce vám bude i bezklíčový systém Keyless Go pro odemykání, zamykání a spouštění motoru tlačítkem, na cestu budou svítit světlomety s LED technologií. Zajímavým prvkem jsou bezpečnostní šrouby s indikací uvolnění.
Nejvýraznějším prvkem interiéru bude dozajista dvojice dotykových obrazovek MMI responsea bluetooth konektivitou. Horní zobrazuje navigaci, veškerá média a funkce vozu, sekunduje jí spodní displej pro zobrazení klimatizace, komfortních funkcí a klávesnici pro zadávání textu do vrchní obrazovky. Ovládat je můžete i přes multifunkční volant.
Audi si připravila i další stupně výbav jako je A6 Sport, ve které auto ozdobí designové sportovní prvky a osmnácti palcová kola. V interiéru zase přední sportovní sedadla a tříramenný multifunkční volant.
Dalším je A6 Design, ve kterém získáte například devatenácti palcová kola, osvětlené prahové lišty a kožená sedadla.
Nebo si můžete pořídit designový interiér a exteriér společně s předním a zadním nárazníkem ve stylu S-line.
Ve verzi kombi neboli Avant jak se označuje u Audi získáte o 30 litrů větší kufr, střešní ližiny a elektronické víko zavazadlového prostoru. Cenovka se zvedne o 67 000 korun.
Široká škála příplatků
Dokoupit si můžete až 21" kola z lehké slitiny, automatické dovírání dveří, panoramatické střešní okno, parkovací kameru a další asistenční pakety nebo černý designový optipaket.
Z komfortních prvků se dá pořídit čtyřzónová klimatizace a adaptivní podvozek s řízením i zadní nápravy. Ve tmě oceníte noční vidění nebo světla s technologií LED MATRIX zapínající pouze jednotlivé LED segmenty. Pak můžete jet se zapnutými dálkovými světlomety aniž by jste oslňovali ostatní účastníky provozu, ale vy jste měli stále přehled o okolním prostoru. Umí i ztlumit intenzitu světla například na dopravní značení nebo při jízdě na dálnici pro co nejlepší osvětlení vozovky.
Aby jste nemuseli spustit oči z vozovky, můžete mít Head-up displej.
Konkurence
Konkurenčním vozem je jistě Mercedes Benz třídy E, který v podobné motorizaci s pohonem jen zadní nápravy seženete o 39 000 Kč levněji. Další konkurentem je BMW 5. řady s cenovkou o 14 000 Kč vyšší s podobným motorem a pohonem všech kol Xdrive.