Cena od | 479 990 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 61 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 170 - 198 Km/h |
Spotřeba | 3.5 - 4.9 l/100km |
Akcelerace | 10.2 - 14.5 s |
Hyundai Kona je malé SUV, které lehce připomíná zvýšenou variantu i20 a je reálným konkurentem vozů, jako Renault Captur, Seat Arona či Citroën C3 Aircross. Ve skutečnosti je to třetí a nejmenší SUV korejské automobilky, dostupné na trhu od prvního čtvrtletí 2018. Model nenahrazuje velikostně velmi podobný model ix20 zařazený v portfoliu automobilky jako MPV, naopak cílí na stále rostoucí segment malých SUV, ve kterém chce zaujmout bohatou základní výbavou.
Zaujmout chce bezesporu také vzhledem, který se většina automobilových novinářů nestydí nazvat divným. Hyundai přišel do segmentu malých SUV relativně pozdě a snaží se tak zaujmout unikátním vzhledem. Trochu to vypadá, jak kdyby Hyundai vzal design Nissanu Juke a posunul ho ještě na další úroveň. Každopádně věřím, že kontroverzní vzhled Kony si najde i spoustu příznivců právě díky své neotřelosti a na českých silnicích jej tak potkávat budeme.
Vůz je k dispozici s benzínovým motorem 1,0 T-GDI, který je ideální volbou do městských ulic, ale na dálnici jej rozhodně nelze považovat za nejrychlejší alternativu. Na druhou stranu je tento motor tichý a bez vibrací a manuální převodovka je poměrně hladká. Výhodou menšího motoru je také dobrá spotřeba paliva. Kdo však touží po vyšší dávce adrenalinu, pro toho je v nabídce rychlejší varianta, a to 1,6l benzínový motor s výkonem 177 koní. Tento motor nabízí zrychlení 0-100 Km/hod za 7,9 sekund a je spárován se sedmistupňovou automatickou převodovkou, ta je ovšem dostupná pouze v nejvyšší verzi Premium, stejně jako pohon všech kol.
Hyundai Kona přichází na trh v několika variantách, a sice Kona, Style a Premium. Základní řada Kona je osazena 16-palcovými ocelovými koly. Vyšší řada Style už přidává stejně velká 16-palcová kola z lehkých slitin, ale kdo si připlatí, může mít i 17-palcová kola z lehkých slitin. Řada Premium pak přichází s největšími, 18-palcovými koly z lehkých slitin, přičemž obě vyšší specifikace jsou vybaveny ocelovou dojezdovou rezervou místo lepící sady.
Všechny vozy jsou vybaveny LED denním svícením, bočními LED blikači, integrovanými ve zpětných zrcátkách, ale full LED přední světlomety jsou už výsadou top specifikace Premium. Stejně tak přední mlhovky jsou standardní výbavou pouze ve vyšších řadách.
Design exteriéru je poměrně zajímavý a určitě zaujme zadní spojler a tónovaná skla ve všech řadách. Solární přední skla a tmavá zadní skla si však už užije jen ten, kdo si pořídí řadu Style či Premium, a totéž platí o černých střešních lyžinách. Přední část vozu je u nejvyšší řady vylepšena chomovaným rámečkem přední masky. Samozřejmostí je pak metalický lak Velvet Dune ve všech vývojových stupních, za příplatek si pak můžou zákazníci pořídit i jiný metalický lak. A pro fajnšmekry je pak ve verzi Premium k dispozici odlišné barevné provedení střechy, vnějších zrcátek a sloupků.
Interiér vozu nabízí poměrně dost prostoru vepředu i vzadu, a také pohodlí, a to jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce. Hyundai si potrpí na detaily, takže nabízí interiér v barvách, které odpovídají exteriéru vozu. Také použité materiály jsou vcelku kvalitní a dobře působí i konstrukce palubní desky.
Nižší verze nabídnou řidiči i spolujezdcům anatomicky tvarovaná sedadla s látkovým čalouněním, vyššího luxusu se pak ve formě koženého čalounění dočkají majitelé top řady. Ti si mohou svůj vůz dovybavit také díky interiérovému designovému paketu, který obohatí interiér například o barevné prošívání volantu nebo barevné bezpečnostní pásy. Skvěle bude vypadat také černé čalounění stropu nebo černý lesk spodního ramene volantu. Mimochodem volant je u všech vozů výškově nastavitelný, stejně jako sedadlo řidiče, což potěší zejména menší postavy. A pro vyšší pohodlí je toto nastavení sedadel elektricky ovládané, ovšem opět pouze u řady Premium.
Další specialitou verze Premium je pak Winter paket s vyhřívanými i ventilovanými předními sedadly a vyhřívaným volantem, nebo Drive Mode se 3 režimy nastavení typu odezvy automatické převodovky. Samozřejmostí u všech modelů je elektrické ovládání okem, zrcátek nebo přítomnost automatických světlometů či elektrického posilovače řízení. Co už v základní výbavě opravdu nenajdete, to jsou automatické stěrače nebo startování tlačítkem, a ani automatická klimatizace není automaticky dostupná ve všech řadách.
Pokud jde o audiosystémy a informačním systémem, tak infotainment systém společnosti Hyundai patří k nejlepším v této třídě. Vozy prvních dvou specifikací jsou vybaveny 5-stupňovým displejem, Style může za příplatek získat 7-palcový dotykový displej a ještě lepší variantu, tedy 8-palcový dotykový displej s řadou funkcí, jako Screen Mirroring s funkcí Android Auto či Apple CarPlay nebo Live Services nabízí řada Premium. V této řade však je dostupný i prémiový audiosystém Krell.
Zavazadlový prostor nabízí kapacitu 334 litrů, což je ve srovnání s vozy typu Renault Captur nebo Citroën C3 Aircross poněkud méně než byste čekali. Nicméně díky možnosti sklopit zadní sedadla prakticky do vodorovné polohy je možné bez problémů převážet třeba jízdní kolo.
Vůz je pochopitelně vybaven celou řadou bezpečnostních prvků, což u vozů Hyundai patří k běžnému standardu. Prakticky všechny vozy obsahují totožné vybavení, zahrnující spoustu airbagů, ať již airbag řidiče či spolujezdce, boční přední a okenní přední i zadní airbagy. Hlavové opěrky, ABS, EBD, ESC systémy, brzdový asistent nebo systém kontroly únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce a jízdy z kopce či varovná světla při nouzovém brzdění najdete rovněž ve všech specifikacích. Kdo by toužil po autonomním nouzovém brzděním, varování před čelním nárazem a detekci chodů, ten si musí v nižších řadách sáhnout hlouběji do peněženky a doplatit si je jako volitelnou výbavu. Přední nebo zadní parkovací senzory či dokonce zadní parkovací kameru však v základní verzi Kona nehledejte. Naopak tempomat s omezovačem rychlosti je k dispozici automaticky.
Kdo by chtěl svůj vůz trošku rozmazlovat a dopřát si něco navíc, ten může sáhnout po některém z výbavových balíčků. jedním z nich je paket Guardian, určený pro verze Style a Kona, který zahrnuje právě bezpečnostní FCA autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců a kontrolou čelního nárazu, dále pak Guardian+ pro řady Style a Premium, který mimo jiné nabízí sledování mrtvého úhlu nebo upozornění na projíždějící vozy při couvání a konečně Traveller, který posouvá vozy Style na hodně vysokou úroveň. S Travellerem totiž získá vůz nejen lepší 17-palcová kola, ale mimo jiné také Winter paket, lepří audiosystém nebo komfortní automatickou klimatizaci s funkcí automatického odmlžování.
Hyundai Kona sice není zrovna nejlevnějším, ale na druhou stranu je to překvapivě zábavný a ve všech specifikacích velmi dobře vybavený vůz, o němž se dá bez nadsázky říci, že je to atraktivní, robustní a nesmírně elegantní automobil.
Palivo | benzínhybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 88 kW - 145 kW |
Maximální rychlost | 160 - 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.7 - 11.5 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1565mm |
Šířka | 1800mm |
Délka | 4205mm |
Rozvor | 2600 mm |
Objem kufru | 374 / 1156 l |
Hmotnost | 1312 - 1470/ 1716 - 1880 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.3 - 6.2l/100km |
Ve městě | 4 - 7.3 l/100km |
Mimo město | 4.2 - 5.5 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 122 g/km |
typ | crossover |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 479 990 Kč - 669 990 Kč |
Minimální výbava | Start |
Brzděný | 1200 - 1300 kg |
Nebrzděný | 600 - 600 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 11.5 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 122 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 479 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 182 km/h |
Zrychlení | 11 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 111 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 529 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 145 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 129 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 589 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 145 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 141 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 669 990 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 11.2 s |
Výkon | 104 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 38 l |
CO2 | 99 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 639 990 Kč |
U kony návrháři popustili uzdu fantazie. Jen na přední masce je šest oddělených světel, vzadu pak kromě dvojice hlavních světlometů najdete ještě dole v každém rohu „semafor“, složený z bílého, červeného a oranžového krycího skla. Když k tomu připočtete výrazné plastové lemy blatníků a třeba ostrý žlutozelený lak, máte jistotu, že si vás každý všimne.e-flotila.cz