Cena od | 912 000 Kč |
Paliva | diesel mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 96 kW - 118 kW |
Maximální rychlost | 194 - 212 Km/h |
Spotřeba | 5.3 - 5.6 l/100km |
Akcelerace | 8.8 - 10.9 s |
Model spojující praktické a terénní vlastnosti Discovery se sportovním temperamentem Evoque, se kterým sdílí polovinu dílů, ta druhá je však zcela nová. SUV Discovery Sport se poprvé představil světu v roce 2014. Jako první v celé Evropě ho spatřili právě čeští zákazníci, což poukazuje na důležitost českého trhu pro značku Land Rover britské automobilky Jaguar Land Rover. V ČR se vyrábějí i přední a zadní světlomety.
Hlavními přednosti Discovery Sport jsou komfortní, uvolněný zážitek z jízdy, skvělé terénní schopnosti a sedmimístná verze, do které dokázal Land Rover vměstnat i dojezdové kolo. Zápornými vlastnostmi jsou některé levně vyhlížející materiály interiéru, pomalý chod základního infotainmentu a malá třetí řada sedadel. Jeho rozměry se ustálily na 4.6 metru na délku, 2.2 metru do šířky a 1.7 metru na výšku.
První model s označením Land Rover, který se současně stal předchůdcem SUV, vyjel již v roce 1948. Automobilka Land Rover se specializuje především na pohon 4x4, je druhou nejstarší značkou s pohonem všech kol. Dokazuje to i jedním z nejlepších voličem jízdních režimů Terrain Response, kde si vybíráte podle povrchu z běžné jízdy, trávy/štěrku/sněhu, bláta/vyjetých kolejí, písku nebo kamení a auto v závislosti na zvoleném režimu upraví vlastnosti hnacího ústrojí.
Land Rover klade důraz na detail, kvalitu a houževnatost svých vozidel, která v minulosti sloužila na mnoha nejnáročnějších expedicích. V terénu se často dokáží dostat mnohem dále než ostatní vozy. Discovery Sport překonává nejnáročnější překážky díky nájezdovým úhlům 25° vpředu a 21° na zádi, jeho světlá výška je 212 milimetrů a dokáže brodit až 60 centimetrů hlubokou vodou.
Všechny prototypy jsou prověřeny v těch nejextrémnějších podmínkách, při teplotách -40°C až +50°C a větru 240 km/h jsou všechny systémy otestovány na hranici možností, pro co největší akustický komfort se provádí testy s různými frekvencemi a vibracemi zvuků, nejnáročnější testy se provádějí na švédském polygonu a poušti v Dubaji, každý prototyp najezdí v náročném terénu minimálně 8 500 Km. Každé auto si pak z výroby nese tříletou záruku.
Díky důrazu na detail se podařilo optimalizovat například i zašpinění zadní části vozu při běžném provozu a mimo jiné zadní okno tak zůstává téměř čisté. Nezapomíná se ani na co nejmenší dopad na životní prostředí při výrobě, provozu i likvidaci. Každé auto je vybaveno jízdním režimem ECO, jehož cílem je minimální spotřeba paliva a produkce CO2. Myslelo se i na případnou srážku s chodcem, Discovery Sport je vybavený airbagem, který se aktivuje při případné srážce s člověkem v rychlosti od 25 do 50 km/h.
Základní motorizací je dvoulitrový zážehový čtyřválec 2.0l Si4, využívající technologii proměnného zdvihu ventilů, plus proměnného časování sacích a výfukových ventilů pro dosažení vysokého výkonu s nízkou spotřebou. Výkon se ustálil na 221 KW a výrobcem udávaná spotřeba benzínu je 9.6 litru na sto kilometrů.
Naopak největším motorem v nabídce je 5.0l V8 Kompresor se silou 386 KW, ve vrcholné verzi SVR neskutečných 423 KW. Spotřeba udávaná automobilkou u tohoto osmiválce je 12.8 až 13.4 litru na stovku kilometrů. Reálná podle serveru spritmonitor.de se pohybuje okolo 10.3 litrů na sto.
Z naftových motorů můžete vybírat mezi 4.4l SDV8 o výkonu 250 KW a spotřebě 9.2 litru nebo 3.0l SDV6, nabízející dva různé výkony 225 KW a 183 KW, se spotřebou 7.5 litru nafty na sto kilometrů. Na serveru spritmonitor.de se dočtete reálnou spotřebu 8.5 litrů na stovku kilometrů.
Určitě nepřehlédněte ani nabídku Plug-in hybridu P400e se spotřebou 3.1 litrů nebo 21 kWh na sto kilometrů.
Už v základní výbavě je auto vybaveno osmistupňovou automatickou převodovkou CommandShift2 a pohonem všech kol, manuál už zde nenajdete. Dalšími prvky výbavy jsou navigace, tempomat i parkovací senzory v zadním a předním nárazníku, dešťový senzor, elektronická parkovací brzda, kožený multifunkční volant a interaktivní displej velikosti 12.3 palců. Vzhled vozu dotvoří LED denní svícení a LED zadní světlomety.
Získáte i velkou spoustu asistentů. Některými z nich jsou Asistent pro sjíždění strmých svahů HDC, systém kontroly náklonu RSC, režim pro rozjezd na kluzkém povrchu LTL, elektronické rozdělení brzdné energie pro co nejefektivnější zastavení, udržování vozu v jízdním pruhu ale i Asistent pro stabilizaci přívěsu TSA.
Další stupně výbavy vázající se na zvolenou motorizaci jsou elektronické řízení vzduchového odpružení a čtyři jízdní režimy pro SDV6.
Od naftové V8 výše získáte samosvorný diferenciál zadní nápravy s elektronicky řízenou mezinápravovou uzávěrkou pro jízdu po silnici nebo v terénu. Dále volbu 5 jízdních režimů a All Terrain Progress Control pomáhající udržovat ustálenou rychlost jízdy v náročných podmínkách, vy se tak můžete plně soustředit na volbu nejoptimálnější trasy.
Další výbava se dělí už tradičně, nejnižší stupeň se označuje písmenem S a navíc oproti standartu obsahuje kožená sedadla, přední elektronicky nastavitelná, dvouzónovou klimatizaci a devatenácti palcová kola.
Výbava HSE nabídne vyhřívaná sedadla a elektronicky nastavitelný sloupek řízení, zadní kameru i elektronické víko zavazadlového prostoru.
Dalším výbavovým stupněm je HSE Dynamic, mezi jeho hlavní přednosti patří dvacetijedna palcová kola z lehkých slitin a střední část palubní desky s vrchní částí dveří obložené kůží.
Autobiography Dynamic je čtvrtou možností individualizace, v ní na vás bude dohlížet asistent pozornosti řidiče, parkovací asistent včetně parkovacích senzorů s rozsahem 360°, rozpoznávání dopravních značek i systém detekce blížících se vozidel a varování před kolizí při couvání. Součástí je i Black Packet, který vám Discovery Sport ozdobí černými nápisy, kryty vnějších zpětných zrcátek a maskou.
Výhřev předních a zadních sedadel, třízónovou klimatizaci, kožený sportovní volant, ale i dálkové ovládání garážových vrat a bezklíčový přístup do vozu Keyless entry obsahuje nejvyšší výbava SVR.
Spoustu prvků z vyšších výbav můžete získat díky různým paketům, jako například Vision Assist Pack s vnějšími i vnitřním zpětným zrcátkem se samostmívací funkcí, asistentem dálkových světel, mlhovými světly a průhledovým HUD displejem.
Nebo si můžete Land Rover vyšperkovat Luxury Packem, který obsahuje čalounění stropu v prémiovém veluru, prémiové kobercové rohože a přední sedadla s masážní funkcí, nastavitelná v 22 směrech s pamětí a hlavové opěrky s bočními polštářky. Climate Comfort Pack nabídne vyhřívané čelní sklo, panoramatické střešní, nezávislé topení včetně dálkového ovladače a čtyřzónovou klimatizaci. V neposlední řadě v Carbon Fibre Exterieror Pack získáte lištu na víku zavazadlového prostoru, emblém SPORT, rámeček masky chladiče, přívody vzduchu na kapotě a kryty vnějších zpětných zrcátek z lesklého uhlíkového kompozitu.
Nejzajímavějším příplatkem bude senzor sledování hloubky brodění. Výčet další příplatkové výbavy obsahuje černé lakování střechy, pevné panoramatické střešní okno se sluneční clonou, ovládanou gesty, až dvacetidvou palcová kola a čtyřzónovou klimatizaci s ionizací vzduchu interiéru.
K ruce by vám mohli být prostorový kamerový systém, adaptivní temtpomat ACC, průhledový displej HUD nebo možnost časově nastavitelné klimatizace. V neposlední řadě ještě zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech a systém bezhlučného dovírání dveří Soft Close Automatic.
Hlavním konkurentem bude bezpochyby Jeep Cherokee, který vyjde v základní verzi o 178 700 Kč dráž, nabídne za to stejně jako Land Rover pohon všech kol i automatickou převodovku v kombinaci s jedním benzínovým a jedním naftovým motorem se dvěma výkony.
Alfu Romeo Stelvio můžete mít i jako předokolku, vyrábí se s jedním benzínovým motorem se dvěma výkony a jedním naftovým o třech výkonech, v základní verzi vyjde o 168 400 Kč dráž.
Britská automobilka Land Rover nabízí celkem 9 modelů, namátkově třeba Range Rover Evoque, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar nebo Discovery. Discovery Sport patří s délkou 4.597 metru k těm větším, šířka je pak 2.173m, výška 1.727 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.6m na délku, 2.06m na šířku a 1.65m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Alfa Romeo Tonale, BMW X1, Audi Q5, Nissan X-Trail, Renault Austral, KIA Sportage nebo Hyundai Tucson.
Discovery Sport se vyrábí v pěti různých motorizacích.
Dostupná je verze s devítistupňovou automatickou převodovkou D165 AWD ve spojení s výbavou SPORT. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným agregátem připlatíte 142.966 tisíc. Vůz Land Rover Discovery Sport lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi D165 AWD a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 143 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 21364Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 225703 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Land Rover Discovery Sport pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Land Rover Discovery Sport disponuje objemem 541 litrů, resp. 1698 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: SEAT Tarraco (760 litrů), Volkswagen Touran (743 litrů), CITROËN GRAND C4 SPACETOURER (704 litrů), Mercedes-Benz GLB (570 litrů) nebo Audi Q3 (530 litrů)
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 21.2cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 25,0 stupňů, vzadu je to až 31,0 stupňů. Přechodový úhel je pak 21,0 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky 600 mmm.
Palivo | mild-hybridplug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 120 kW - 227 kW |
Maximální rychlost | 195 - 209 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.6 - 10.4 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1727mm |
Šířka | 1894mm |
Délka | 4597mm |
Rozvor | 2741 mm |
Objem kufru | 541 / 1698 l |
Hmotnost | 1844 - 2168/ 2440 - 2750 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.5 - 9.1l/100km |
Ve městě | - - - l/100km |
Mimo město | - - - l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 165 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 1 056 137 Kč - 1 710 888 Kč |
Minimální výbava | SPORT |
Brzděný | 1600 - 2500 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 201 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 6.3 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | 165 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SPORT |
Cena | od 1 056 137 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | 175 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SPORT |
Cena | od 1 199 103 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 8.9 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 9.1 l |
Velikost nádrže | 67 l |
CO2 | 205 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SPORT |
Cena | od 1 230 761 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 430 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | 175 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SPORT S |
Cena | od 1 426 739 Kč |