Popis modelu
Za prvních patnáct let 1.5 milionu prodaných kusů, takový je úspěch japonského crossoveru střední třídy. V současnosti se prodávaná třetí generace sedmimístného Outlanderu, která je jen o 10 centimetrů delší a má o 10 cm menší rozvor než průměrné SUV které má 4.6 metru na délku, 1.7 na výšku s rozvorem kol 2.8 metru.
Mitsubishi byla jedna z prvních automobilek, která začala prodávat SUV v Evropě, po velkých prodejních úspěších na americkém i asijském trhu, kde se prodávalo už od roku 2001. V evropských zemích se začalo prodávat v roce 2003, v tu dobu se ale moc nepotkalo s úspěchem, protože v nabídce byli jen benzínové motory, jiní zase přisuzovali neúspěch příliš americkému vzhledu. Druhá generace Outlanderu se začala vyrábět v roce 2006, od které byli odvozeny i Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser, Mitsubishi ale na rozdíl od francouzských automobilek používalo naftové motory z koncernu VW, pár aut slouží i ve flotile Policie ČR na Moravě. Od roku 2012 se prodává současná generace označovaná jako Outlander III, do dnešní podoby dospěla faceliftem v roce 2015 a prodává se jak v klasických naftových a benzínových verzích, tak i jako plug-in hybrid.
Japonská automobilka Mitsubishi pyšnící se dvanácti vítěznými tituly Rallye Dakar prodává hlavně auta velikosti SUV, kdy Outlander je největší ze tří bratrů, dále je v nabídce ještě pick-up L200, offroad Pajero a historicky velmi úspěšný model Lancer ve verzích Sportback a Sportsedan.
Benzínových motorů poskromnu, nafta i třímotorový plug-in hybrid se dvěma elektromotory a jedním spalovacím
Benzínový motor je v nabídce konkrétně jen jeden a to 2.0 MIVEC o výkonu 110 Kw v kombinaci buď s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol nebo s automatickou převodovkou a čtyřkolkou, za což si připlatíte 92 000 Kč.
Za označením MIVEC se skrývá systém variabilního časování sacích i výfukových ventilů, díky čemu motor dosahuje vyšších výkonů a nižší spotřeby. Výrobcem udávaná spotřeba je 6.6 litru na sto kilometrů, v běžném provozu se dostanete až na 10.1 litru.
Z naftových agregátů můžete mít 2.2 DI-D o výkonu 110 nebo 132 kw a to jak s šestistupňovým automatem nebo o 40 000 Kč levnějším řešením s manuální šestistupňovou převodovkou. Všechny pak s pohonem 4x4. Spotřeba udávaná Mitsubishi činí 5.8, na silnicích tyto motory spotřebují podle německého SpritMonitoru 7.8 litrů.
Nejzajímavějším řešením se pak nabízí hybridní Outlander PHEV s automatickou převodovkou a náhonem na všechna kola. Pod kapotou je umístěný benzínový dvoulitr o výkonu 89 kw a každou nápravu navíc pohání jeden elektromotor, kterým když dojde energie z akumulátorů, systém nastartuje generátor. Tím pádem můžete jet až na 3 motory současně. Jedná se o plug-in hybrid, což znamená že Mitsubishi nabijete buď ze zásuvky nebo se sám nabíjí za jízdy. Výrobce udává spotřebu dvou litrů na sto kilometrů, v reálném provozu dosahuje sedmimístný Outlander neméně krásné spotřeby 4.2 L/100km.
Pro srovnání Škoda Kodiaq a VW Tiguan Allspace můžete mít s benzínovými motory TSi 1.4 110 Kw a 2.0 132 kw nebo naftovými 2.0 TDi 110 a 140 kw, Allspace navíc ještě 2.0 BiTDi 176 Kw. Hybridní pohon nabízí také Toyota RAV4 s výrobcem udávanou spotřebou 4.7 litru.
Na výběr jsou tři různé stupně výbav
Intense v sobě skrývá šestnácti palcové disky, podélné střešní ližiny nebo zatmavená zadní okna. Interiéru dominuje kožený volant s ovládáním autorádia a tempomatu i audiosystém se 7" obrazovkou a Bluetooth konektivitou. Startování probíhá pouhým stisknutím tlačítka, při couvání vám pomáhají senzory v zadním nárazníku a nelze opomenout ani dešťový či světelný senzor. V noci vám na cestu budou svítit světlomety s LED technologií.
Dalším stupněm výbavy je Intense+, kde se můžete těšit navíc na automatická dálková světla, led mlhová světla, zadní couvací kameru nebo bezklíčové zamykání. Nesmíme opomenout ani důležitý bezpečnostní prvek a to systém předcházení čelnímu nárazu s detekcí chodců. Outlanderova osmnácti palcová kola pak snadno zabrzdíte elektronickou ruční brzdou s funkcí Autohold. V této výbavě navíc dostanete sedmimístné vozidlo s posuvnou druhou řadou sedadel. Adaptivní tempomat nejen že udržuje vámi zvolenou rychlost, ale dokáže se přizpůsobit i pomaleji jedoucím vozidlům před Vámi.
Instyle vám navíc nabídne kožené čalounění, vyhřívané přední sklo a volant. Soustava kamer hlídá mrtvé úhly, jízdní pruhy a nabízí i 360°pohled okolo celého auta, promítaný na obrazovku rádia. Sedadlo řidiče je posuvné elektronicky, stejně jako i ovládání víka kufru.
Za poslední rok se Mitsubishi Outlander drží s 368 prodanými kusy na šestnáctém místě ve své třídě. (údaj z července 2018)