Recenze

Suzuki Vitara S je kompaktní SUV, který je v základní variantě nabízen za poměrně výhodnou cenu. Ve skutečnosti je to poměrně dobrý vůz, který může relativně dobře konkurovat vozům, jako je Nissan Qashqai nebo X-Trail.

Suzuki Vitara je o něco větší než Nissan Juke či Mazda CX-3 a nabízí pohon všech kol, což vůbec není špatné. Model Vitara S, který byl představen v roce 2016, je spíše sportovně zaměřený vůz. Robustní vzhled dobře maskuje lehké tělo, které dodává výkon a agilitu.

Suzuki Vitara S – sportovní výkon s novým motorem

Pod kapotou se skrývá benzínový motor 1,4l BoosterJet s výkonem 140 kW, který může být spárován s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Tato pohonná jednotka sice vykazuje nízkoou kapacitu, ale dokáže vyprodukovat 138 koní a 220 Nm točivého momentu, takže nakonec dodává vozu úctyhodné zrychlení 10,2 sekund. Právě tento motor je nejvýraznější skutečnou změnou oproti původnímu vozu Vitara, a díky němu se celkem dobrý vůz změnil na opravdu velmi dobré auto. Navíc vykazuje tento motor poměrně dobré hodnoty emisí, a sice 127 g CO2/km. A všechny řidiče bezesporu potěší i nízká spotřeba paliva.

Model VItara S je vybaven systémem Suzuki ALLGRIP s pohonem všech čtyř kol, který nabízí možnost výběru ze čtyř jízdních režimů, dle stavu a typu vozovky, a to Auto, Sport, Snow a Lock.

Suzuki Vitara S – změny k lepšímu

Vitara S je pohodlné a prostorné vozidlo, které se od svých levnějších sourozenců odlišuje řadou exteriérových prvků, jako jsou černá kola z hliníkových slitin, stříbrná vnější zpětná zrcátka, LED světla, zadní spoiler i černé boční obložení. Mezi zajímavé modifikace pak patří také nová černá mřížka lemovaná rekonstruovanými světlomety.

Interiér vozu je pak oproti klasickým modelům Vitara ozvláštněn červeným prošíváním či akcenty do topných větracích otvorů. Bohužel zbytek interiéru zůstal zachovaný, a to včetně všech nedostatků, které se zde projevovaly, tedy například nepohodlné umístění volantu či pedálů. Původní zůstala i jednoduchost interiéru a jeho kapacita.

Bohatá výbava na nejvyšší úrovni

Výbava vozu je více než působivá. Porovnáváme-li Vitaru S s ostatními modely Vitara, odpovídá nejspíše nejvyšší specifikaci Elegance Panorama. Znamená to tedy maximum bezpečnostních prvků, včetně systému nouzového brzdění či předních a zadních parkovacích senzorů. Kromě toho je vůz vybaven řadou komfortních funkcí, takže neschází ani elektrické ovládání zrcátek či oken, vyhřívaná sedadla nebo automatická klimatizace či bezklíčové startování. Vůz obsahuje i elektromagnetické otevírání zavazadlového prostoru, zelená tónovaná skla nebo stěrače s dešťovým senzorem.

Vitara model Elegance Panorama sice nabízí i panoramatické střešní okno nebo drobná vylepšení, jako je 3-polohová čtecí lampička či stropní schránka na brýle, ale i přes tyto detaily je Vitara S vybavena více než skvěle.

Zavazadlový prostor automobilu činí 375 litrů a po sklopení zadních sedadel je možné jej zvětšit až na 710 litrů.

Suzuki Vitara S – synonymum spolehlivost a bezpečí

Pokud jde o bezpečnost, získal vůz v nárazových testech bezpečnosti Euro NCAP úžasné pětihvězdičkové hodnocení.  Není také divu, když vůz obsahuje celou řadu bezpečnostních prvků, jako mimo jiné sedm airbagů, ABS s funkcí brzdění, ESP systém nebo kontrolu tlaku v pneumatikách či asistenta jízdy do kopce i z kopce, a neschází zde ani upevnění dětské sedačky ISOFIX.

Celkově působí vůz Vitara S mnohem zábavnějším dojmem, než bylo u těchto vozů zvykem, ovšem spolehlivost, kterou jsou Suzuki vozy známé, si zachovala. Kdo touží po kompaktním SUV s pohonem všech kol, ten si u tohoto velmi dobře vybaveného vozidla přijde určitě na své, a vzhledem k dobrému výkonu nového motoru se s ním určitě nebude jeho majitel nudit.

 

Kolik doopravdy stojí Suzuki Vitara S?
Získejte Suzuki Vitara S za nejlepší cenu
Získat lepší cenu

Další recenze

Suzuki Vitara S by pro mne byla téměř ideální auto, pokud bych chtěl malé SUV. Má výkonný motor s rozumnou spotřebou, přesné řízení a řazení, sportovně naladěný podvozek, velmi dobře tlumící rázy, pohodlná sedadla s bočním vedením a z mého pohledu atraktivní design, jdoucí proti v současnosti převažujícím trendům. Jediné výtky mám proti lacině působící palubní desce a asi bych nechtěl sedět na zadních sedadlech kvůli kontaktu holení s kovem ve spodní části sedáku.
4.5/5
Za svou cenu nabízí Vitara S opravdu velmi, velmi hodně. Jistě není pro každého (řadě zákazníků bude možná vyhovovat měkčí/změkčilejší rádoby SUV bez čtyřkolky, se kterým nevyjede z města jak je rok dlouhý), řidič, který rád jezdí, rád řídí, nebojí se vyrazit mimo silnice (a to ne hned přímo do terénu, ale třeba na lyže, k jezeru, do lesa, atd.) najde v Suzuki příjemného a odhodlaného společníka a partnera. Kompromisem mohou být tvrdší materiály v kabině, je zapotřebí naučit se pracovat s dynamikou a tím i se spotřebou, nicméně v celkovém resumé vychází Vitara S jako automobil, se kterým je třeba po právu počítat.
4.5/5

Technické parametry

Motor

Palivobenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon103 kW - 103 kW
Maximální rychlost200 - 200 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.5 - 10.2 s

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidla-
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1610mm
Šířka1775mm
Délka4175mm
Rozvor2500 mm
Objem kufru375 / 1120 l
Hmotnost1215 - 1310/
1730 - 1730 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 5.2 - 5.5 l/100km
Ve městě6.1 - 6.4 l/100km
Mimo město4.7 - 5 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2- g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzory-
Kontrola trakce-
Typ monitorování tlaku v pneumatikách-
Navigační systém-

Cena

Cena489 900 Kč -
581 900 Kč
Minimální výbavaVITARA S

Přívěs

Brzděný1200 - 1200 kg
Nebrzděný400 - 400 kg

Rivalové

Toyota C-HR
Cena od489 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 90 kW
Maximální rychlost170 - 190 Km/h
Spotřeba4.1 - 6.3 l/100km
Akcelerace10 - 11 s
Nissan Qashqai
Cena od487 500 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 120 kW
Maximální rychlost173 - 200 Km/h
Spotřeba3.8 - 5.8 l/100km
Akcelerace8.9 - 12.9 s
Seat Ateca
Cena od496 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost183 - 212 Km/h
Spotřeba4.3 - 7 l/100km
Akcelerace7.5 - 11.5 s
Škoda Karoq
Cena od529 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 110 kW
Maximální rychlost187 - 207 Km/h
Spotřeba4.2 - 5.5 l/100km
Akcelerace8.4 - 10.9 s

Varianty modelu

Suzuki Vitara
Cena od386 700 Kč
Palivadiesel benzín

Motorizace

1.4 BoosterJet
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba5.2 l
Zrychlení9.5 s
Výkon103 kW
Cenaod 489 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.4 BoosterJet
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem1.4 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba5.4 l
Zrychlení10.2 s
Výkon103 kW
Cenaod 537 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.4 BoosterJet
Palivobenzín
Převodovkaautomat (6)
Pohon4x4
Objem1.4 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba5.5 l
Zrychlení10.2 s
Výkon103 kW
Cenaod 581 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Suzuki Vitara S? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu
0
Porovnávač
TOPlist