Motor FCEV (182 k) aut. převodovka e‑CVT vodík

motor o objemu 0ccm a výkonu 172 koní přenáší sílu tohoto sedanu na zadní kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 175km/h. Pro srovnání, naftový motor Tiguan 2.0 TDI SCR Volkswagenu Tiguan o objemu 1968ccm generuje 197 koní a na stovku zrychlí za 7.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 216km/h.

Rozměry

Toyota Mirai měří 1.47 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.98 metru na délku. Rozvor činí 2.92 metru. Do kufru se vejde 300 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.68 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.51 metru na délku, rozvor činí 2.68m. Objem kufru je 615 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1655 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Toyota má pohotovostní hmotnost 1.93 tuny, Volkswagen o 215kg méně, váží tedy 1.72 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

NázevFCEV (182 k) aut. převodovka e‑CVT vodík
Palivo
Počet válců-
Vstřikování-
Typ motoru-
Počet ventilů-
Maximální otáčky za minutu- RPM
Točivý moment300 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu- RPM
Objem motoru- l
Převodovkaa (1)
Poháněná nápravaRWD
Výkon128 kW
Maximální rychlost175 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.2 s
Nejnižší výbava

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlavyšší střední třída
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1470mm
Šířka1885mm
Délka4975mm
Rozvor2920 mm
Objem kufru300 / 0 l
Hmotnost1930 / 2415 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná- l/100km
Ve městě- l/100km
Mimo město- l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže5.6 l
Emisní normaBrenns
CO2- g/km

Karoserie

typsedan
Počet míst5
Počet dveří4
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Přívěs

Nebrzděný- kg
Brzděný- kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzory
Kontrola trakce
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systém

Cena

Cena1 760 000 Kč
Minimální výbava

Motorizace

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

Mirai FCEV (182 k) aut. převodovka e‑CVT vodík
2 059 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Toyota lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Mirai oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

Mirai FCEV (182 k) aut. převodovka e‑CVT vodík
7 945 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Toyota Mirai s motorem Mirai na 10 176 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 7 969 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

Mirai FCEV (182 k) aut. převodovka e‑CVT vodík
?

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 128kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.

Letní pneumatiky

Mirai FCEV (182 k) aut. převodovka e‑CVT vodík
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách Mirai v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

Mirai FCEV (182 k) aut. převodovka e‑CVT vodík
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

Mirai FCEV (182 k) aut. převodovka e‑CVT vodík
?

* průměrná hodinová sazba