Cena od | 339 980 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 62 kW - 88 kW |
Maximální rychlost | 173 - 190 Km/h |
Spotřeba | 4.5 - 5.2 l/100km |
Akcelerace | 10.2 - 13.1 s |
Benzínový motor o objemu 998ccm a výkonu 99 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 188km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.2 CVVT Kii Rio o objemu 1197ccm generuje 83 koní a na stovku zrychlí za 13.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 173km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Hyundaie stát 1.68 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 50 400,00 Kč. Výše zmiňovaný Kia Rio je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.2l, což v praxi znamená náklady 1.82 Kč na 1km a 54 600,00Kč na 30 tisíc km.
Hyundai i20 měří 1.45 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.04 metru na délku. Rozvor činí 2.58 metru. Do kufru se vejde 352 litrů nákladu, resp. 1165 litrů při sklopených sedačkách. U Kii jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.73 metru na šířku a 4.07 metru na délku, rozvor činí 2.58m. Objem kufru je 325 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1103 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Hyundai má pohotovostní hmotnost 1.25 tuny, Kia o 130kg méně, váží tedy 1.12 tuny.
Název | 1.0 T-GDI 74kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4500 RPM |
Točivý moment | 172 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 74 kW |
Maximální rychlost | 188 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.4 s |
Nejnižší výbava | Comfort |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1450mm |
Šířka | 1775mm |
Délka | 4040mm |
Rozvor | 2580 mm |
Objem kufru | 352 / 1165 l |
Hmotnost | 1250 / 0 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.8 l/100km |
Ve městě | 5.7 l/100km |
Mimo město | 4.2 l/100km |
Reálná ~ | 6.44 l/100km |
Velikost nádrže | 40 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 107 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 450 kg |
Brzděný | 1000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 399 990 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Palivo | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.2 l |
Max. rychlost | 173 - 190 km/h |
Spotřeba | 4.4 - 5.5 l |
Zrychlení | 10.1 - 13.1 s |
Výkon | 62 kW - 88 kW |
Cena | 349 990 Kč - 539 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 173 km/h |
Zrychlení | 13.1 s |
Výkon | 62 kW |
Točivý moment | 118 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | 125 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 349 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | 107 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 399 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | 105 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort Club |
Cena | od 439 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | 100 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 499 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | 105 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 539 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Hyundai lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i20 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Hyundai i20 s motorem 1.0 T-GDI na 4 406 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 13 739 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 74kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 50 400 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách i20 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
i20 může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 16ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 544 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 185/65 R15 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip Compact 4 616 Kč, u větších 195/55 R16 za model Dunlop SP Sport 01 to je 8 160 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu i20: zimní sada prémiových pneumatik GoodYear UltraGrip 8 s 15ti palcovými disky (185/65 R15) vás vyjde na 5 700 Kč, s 16ti palcovými (195/55 R16 - GoodYear Efficientgrip Compact) pak na 8 040 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Hyundai si za běžnou mechanickou práci na voze modelu i20 účtují v průměru 678 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.