Rear traffic Alert

,

Během řízení nastanou situace, které nelze plně ovlivnit a často mají za následek nehody malých i  větších rozměrů. Právě z toho důvodu se společnosti snaží inovovat a vymýšlet technologie, které by těmto situacím předešly a vy si tak mohli užít bezpečnou a pohodlnou jízdu. Jedním z asistentů vytvořených pro zvýšení bezpečnosti při řízení, přesněji při vyjíždění z kolmých míst na frekventovaných parkovištích, je Rear traffic Alert.

Jak asistent Rear traffic Alert funguje

Při vyjíždění z kolmého místa na parkovišti často hrozí srážka s autem, které zrovna projíždí. Systém Rear traffic Alert disponuje senzory v zadní části auta. Tyto senzory se snaží rozpoznat objekty ve vzdálenosti 20 metrů a upozornit vás v případě, že se blíží jiné vozidlo. Kromě upozornění na displeji zazní také varovní zvukový signál a při krizové situaci dokáže asistent vozidlo sám zastavit.

Blind spot assist vs Rear Traffic Alert

Může se zdát, že obě technologie fungují stejně, ovšem je zde podstatný rozdíl. Asistenti mají společnou jednu věc, a to snímání vozidel, která se nachází ve vašem mrtvém úhlu a vy je tak nemůžete vidět. Blind spot assist však slouží například na dálnici, kdy zapnete směrovku pro přejetí do druhého pruhu. Asistent rozpozná auto ve slepém úhlu a upozorní vás na vyčkání, než vozidlo projede. V rizikové situaci samovolně udrží auto ve správném pruhu. Rear traffic Alert oproti tomu nevyužijete na silnici, ale na parkovišti, kde senzory hlídají projíždějící auta a asistent v případě potřeby zabrzdí.

Kde asistenta hledat

Tuto technologii najdete prakticky ve všech vozech Škoda (snad kromě Citiga) a dalších značkách spadající pod koncern Volkswagen. Jako první ji měl u tuzemské automobilky Superb už v roce 2015 a postupně se dostala až třeba do Fabie v roce 2018. Z hlediska bezpečnosti se jedná o významný krok kupředu.

0
Porovnávač
TOPlist