Cena od | 899 600 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 107 kW - 143 kW |
Maximální rychlost | 208 - 223 Km/h |
Spotřeba | 6.2 - 6.7 l/100km |
Akcelerace | 8.1 - 10.5 s |
Update 2019: Přečtěte si náš srovnávací test ŠKODA SUPERB 2,0 TDI VS. PEUGEOT 508 2,0 BLUEHDI
Škoda Superb je manažerský vůz střední třídy, který ve své třetí generaci nabízí kromě reprezentativního vzhledu a solidní techniky i dostatek praktičnosti obou karosářských variant - liftbacku i combi. Nadějnou startovní pozici na trhu plném osvědčených konkurentů podpořilo vitězství v anketě Auto roku 2016 v ČR, vyhlašované Klubem motoristických novinářů a Klubem motoristických publicistů ve spolupráci se Svazem dovozců a Sdružením automobilového průmyslu. Přemožitel vozů Opel Astra, Subaru Levorg, Volvo XC90 nebo Ford Mustang, které se umístily na dalších příčkách, tak navázal na vitězství svého menšího sourozence Škoda Fabia z předchozího ročníku soutěže.
Superb je na českém trhu k dispozici v pěti výbavových stupních (Active, Ambition, Style, Sportline a Laurin & Klement) a především ve dvou karosářských verzích, jako liftback nebo praktické kombi. Vzhledem k celkové ceně automobilu, která po započtení prvků příplatkové výbavy často atakuje hranici jednoho milionu korun, není příplatek ve výši 30000,-Kč za verzi kombi nijak zásadní. Nejlevnější Superb ve verzi Active s benzinovým motorem o objemu 1,4 litru lze pořídit za 630900,-Kč. Na opačném pólu ceníku figuruje Superb Combi ve výbavě Laurin & Klement s naftovým dvoulitrem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol za 1067900,-Kč. V nabídce motorizací mohou zákazníci vybírat z benzinových motorů 1,4 TSI/110kW, 1,8 TSI/132kW a 2,0 TSI/162kW (206kW pro verzi 4x4), příznivcům nafty je k dispozici tradiční dvoulitr 2,0 TDI ve dvou výkonových verzích, tedy 2,0 TDI/110kW a 2,0 TDI/140kW. Všechny výše uvedené motorizace lze pořídit v kombinaci s automatickou převodovkou, benzinový dvoulitr výhradně s automatem. Zájemce o kteroukoliv motorizaci s výjimkou 1,8 TSI si může dopřát i pohon všech kol. Obecně lze říci, že za automatickou převodovku se připlácí 65000,-Kč, na korunu stejně jako za pohon všech kol. Stejně jako v případě ostatních vozů Škoda lze rozšířit výbavu o cenově zvýhodněné pakety šité na míru jednotlivým výbavám a pojmenované Plus, Advance, Comfort nebo Multimedia.
Další popis nelze začít ničím jiným než srovnáním s předchozí (druhou) generací Škody Superb vyráběné v letech 2008 - 2015. Z vnějších rozměrů doznala nejvýznamnější změny šířka vozu, která mezigeneračně vzrostla o 47mm na konečných 1864mm. Nárůstu o celých 8cm se dočkal rozvor, za zmínku dále stojí snížení výšky sportovně střiženého kombi ve třetí generaci o 33mm. Nejen v souladu se stále zvyšující se pozorností na spotřebu a emise automobilů byla mezigeneračně snížena pohotovostí hmotnost srovnatelných verzí o zhruba 100kg. Porovnání rozměrů doplníme ještě informací o objemu zavazadlového prostoru, který byl oproti druhé generaci navýšen na 625litrů ve verzi liftback a na obdivuhodných 660litrů ve verzi kombi, druhá generace poskytovala rovněž slušných 595 litrů ve verzi liftback / sedan (tuto dualitu přinášela zajímavá funkce Twindoor, která umožňovala dva různé způsoby otevírání zavazadlového prostoru) a 633 litrů ve verzi kombi. Vnější vzhled Superbu ovlivňuje několik detailů, které se mohou lišit v závislosti na provedení. Například zadní diodové světlomety zářící typickým “céčkem” existují ve dvou různých variantách, přední světlomety jsou v nabídce dokonce ve třech podobách. Design vozu dotváří litá kola ve velikostech 16 až 19 palců. Pod zadním nárazníkem můžete objevit sklopnou hlavici tažného zařízení ovladatelnou madlem v zavazadlovém prostoru.
Příjemnou atmosféru uvnitř vozu dotváří ambientní osvětlení interiéru, které v deseti barevných variantách prochází v tenké lince přes boční dveře i palubní desku. Velikosti vozu odpovídá nepřeberné množství přihrádek doplněných o praktické funkce. Příznačně pojmenovaný Jumbo box v přední loketní opěrce umí při zapnuté klimatizaci vychladit nápoj, který díky sofistikovanému držáku pohodlně otevřete pouze jednou rukou. Samozřejmostí je prostorná klimatizovaná přihrádka v palubní desce před sedadlem spolujezdce, dále najdete kapsy na bočních stranách opěradel předních sedadel, 1,5litrovou láhev pojímající přihrádky v předních i zadních dveřích a dokonce utajenou zásuvku s výklopným víkem pod sedadlem spolujezdce. Tím ovšem výčet odkládacích prostor nekončí - brýle si můžete odložit ve výklopné schránce nad vnitřním zpětným zrcátkem a v nepříznivém počasí Vám přijdou vhod deštníky uložené v obou předních dveřích. Náležitou pozornost si nepochybně zaslouží i velkorysý a chytře řešený zavazadlový prostor. Již při příchodu k vozu oceníte elektrické ovládání pátých dveří s individuálním nastavením horní polohy, například podle výšky stropu ve Vaší garáži. Zcela bezdotykové ovládání pátých dveří Vám umožní virtuální pedál, který otevře zavazadlový prostor na základě pohybu nohy pod zadním nárazníkem. Drobnosti jako sklopné háčky, síťový program nebo cargo elementy na suchý zip známe i z ostatních škodovek, Superb navíc přidává vyjímatelnou svítilnu vybavenou magnetem pro uchycení například na karoserii. Jinak slouží jako osvětlení zavazadlového prostoru a neustále se dobíjí při spuštěném motoru. Praktičnost zavazadlového prostoru doplňuje mezipodlaha vyrovnávající dno kufru s nákladovou hranou pro snadnější manipulaci se zavazadly. Svou dokonalostí u kombíku překvapí i krycí roleta, která se po otevření elektricky ovládaných dveří automaticky zasune do střední polohy. Kromě možnosti sklápění sedadel lze k převážení dlouhých předmětů, například lyží, využít otvor vzniklý sklopením zadní loketní opěrky a vyjímatelný vak Unibag.
Velmi užitečnou funkcí je možnost personalizace nastavení vozidla. Třem klíčům od vozidla odpovídají tři unikátní sady nastavení. Podle klíče, kterým je vozidlo odemčeno, se tak nastaví například elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vnější zpětná zrcátka, klimatizace, infotainment i Driving Mode. Infotainment v Superbu můžete mít ve čtyřech různých variantách. Základní volbu představuje Infotainment Swing s pětipalcovým barevným dotykovým displejem. Samozřejmostí je FM tuner, USB / Aux-in vstupy, Bluetooth a slot pro SD kartu. Součástí je i Car menu umožňující nastavení funkcí vozu a čtyři reproduktory vpředu i vzadu. U druhého stupně infotainmentu, zvaného Bolero, narostl displej do velikosti úhlopříčky 8 palců a systém přidává funkci SmartLink, jehož součástí je i zrcadlení displeje Vašeho smartphonu na displeji infotainmentu (MirrorLink). Navigaci obsahují dva nejvyšší stupně, Amundsen (9100,-Kč nebo standard ve verzi L&K) a Columbus (28900,-Kč nebo 19900,-Kč ve verzi L&K), oba s osmipalcovým displejem. Amundsen je vybaven hlasovým ovládáním, dvěma sloty na SD kartu a pochopitelně i SD kartou s mapovými podklady, včetně aktualizace zdarma dvakrát ročně ještě pět let po ukončení vyroby daného typu infotainmentu. Vrcholný Columbus přidává DVD mechaniku, palubní síť WLAN a 3D mapy. Prostřednictvím aplikace Media Command můžete přes Wifi ovládat vybrané funkce infotainmentu z mobilního telefonu nebo z tabletu. Pořídit lze i integrovaný telefonní modul s podporou rychlého internetu LTE. Od výbavy Style je ve standardu k dispozici 12 reproduktorů v rámci Sound Systemu Canton, ve výbavě Ambition stojí Canton 12900,-Kč.
Superb nabízí svému řidiči širokou škálu asistenčních systému. Smart Light Assist buď vypíná nebo pouze cloní dálková světla na základě informací z multifunkční kamery ve vnitřním zpětném zrcátku. Další kamera (Rear View Camera - zadní parkovací kamera) je umístěna v madle pátých dveří a zobrazuje prostor za vozem s vyznačením jízdního obrysu vozidla v závislosti na natočení volantu. K totálnímu usnadnění parkování slouží Park Assist, který sám vyhledá vhodné místo a zaparkuje příčně nebo podélně do řady vozidel, přičemž při podélném parkování se vejde do místa pouze o 60cm delšího než je délka vozu. Při vyjíždění z příčného parkovacího místa pak využijete Rear Traffic Alert, který dokáže při bezprostředním ohrožením projíždějícími auty vůz i zastavit. Bezpečnost jízdy zvyšují systémy jako Driver Alert (asistent pro rozpoznání únavy ze senzorů v posilovači řízení), adaptivní tempomat, Front Assist (udržuje odstup od vozidel vpředu), Lane Assist, Traffic Jam Assist (vůz sám popojíždí v koloně v rychlostech do 60km/h), Travel Assist (čte dopravní značky) nebo Blind Spot Detect (hlídá mrtvý úhel zrcátek). Mezi prvky pasivní bezpečnosti patří sada až devíti airbagů. Airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče patří vždy do standardní výbavy, připlatit 7000,-Kč si můžete ještě za boční airbagy vzadu. V krizové situaci nastupuje Crew Protect Assist, který se snaží zmírnit následky hrozící nehody přitáhnutím předních pásů nebo přivřením předních oken.
Škoda Superb se pohybuje na trhu manažerských vozů, kde drtivá většina výrobců automobilů nasazuje svého zástupce, jehož prostřednictvím prezentuje své nejvyspělejší technologie. Za nejbližší konkurenty Škody Superb lze považovat například koncernový Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia, Mazda 6, Hyundai i40, Kia Optima, Peugeot 508 nebo Citroen C5.
Česká automobilka Škoda nabízí celkem 17 modelů, namátkově třeba Superb, Scala, Kamiq, Superb Combi nebo Octavia. Superb patří s délkou 4.869 metru k těm větším, šířka je pak 2.031m, výška 1.468 m. Hodnoty průměrného sedanu jsou pak 4.95m na délku, 2.03m na šířku a 1.46m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “sedan”, tedy aut kde je oddělen zavazadelník od prostoru pro cestující. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších sedanů, jako jsou Mazda 6, Volkswagen Passat, Audi A4 Limuzína, Infiniti Q50 nebo Mercedes-Benz C sedan.
Superb se vyrábí v sedmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 2,0 TSI 206 kW DSG 4x4 a nejslabší 1,5 TSI/110 kW DSG je rozdíl celkových 96kW (129 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.9l/100km. Ke koupi motorizace potěší jak příznivce benzínu, tak i nafty, je jich totiž stejně - 3 od každé.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou 1,5 TSI/110 kW DSG ve spojení s výbavou Style.Vůz Škoda Superb lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi 2,0 TSI 206 kW DSG 4x4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 70 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 20146Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 212860 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Škoda Superb pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Škoda bez starostí v sobě zahrnuje i havarijní pojištění (průměrná cena Superb - 15758 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U sedanu by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Škoda Superb disponuje objemem 625 litrů, resp. 1760 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: SEAT Tarraco (760 litrů), Volkswagen Touran (743 litrů), CITROËN GRAND C4 SPACETOURER (704 litrů), Toyota RAV4 (580 litrů) nebo Mercedes-Benz GLB (570 litrů)
Superb také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 4493 zákazníků, z toho 97% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak osmým nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2020 se prodalo 966 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Škody KAROQ (922 kusů), Škody SCALA (920 kusů), Hyundaie I 30 (665 kusů), Škody KAMIQ (655 kusů) nebo Škody KODIAQ (654 kusů).
Zajímavé je také to, že Superb disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé.
Palivo | dieselbenzínplug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 219 - 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.2 - 9.2 s |
Série | Vynikající (III) sedan |
Začátek výroby | 07/2019 |
Začátek výroby modelu | 07/2019 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1468mm |
Šířka | 1864mm |
Délka | 4869mm |
Rozvor | 2841 mm |
Objem kufru | 625 / 1760 l |
Hmotnost | 1470 - 1655/ 2043 - 2268 Kg |
Poloměr otáčení | 11.7 |
Světlá výška | 149 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 1.5 - 7.3l/100km |
Ve městě | 4.3 - 9.7 l/100km |
Mimo město | 3.5 - 5.9 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 123 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronische Stabilitätskontrolle |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 880 900 Kč - 1 191 900 Kč |
Minimální výbava | Ambition |
Brzděný | 1600 - 2200 kg |
Nebrzděný | 730 - 750 kg |
Cena od | 920 900 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 219 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 880 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 140 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 995 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.2 s |
Výkon | 206 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 7.3 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 1 191 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 221 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3000 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 101 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 940 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 1 047 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 232 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 1 117 900 Kč |
Kolik doopravdy stojí Škoda Superb? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
Škoda Superb v karosářské verzi liftback s motorem z Octavie RS TSI je vcelku podařeným autem. Odveze celou rodinu pohodlně, bezpečně, komfortně a jen velcí detailisté mohou najít na aktuální vlajkové lodi škodovky nějakou chybu.autoroad.cz
Vlajková loď tuzemské automobilky Škoda Superb, s karoserií liftback jasně ukazuje, jak by měl vypadat reprezentativní vůz. Koho první generace spíše odpuzovala, ten bude příjemně překvapen, jelikož změna se u tohoto modelu povedla více než dobře. Komfort na delších cestách, dobrá výbava i dostatek místa jsou hlavními přednostmi vozu. S motorizací 2,0 TDI o výkonu 110 kW se sice spíše hodí skutečně na delší jízdy než pro zábavu v serpentinách, ale právě to vozu na jeho kultivovanosti přidává. Pro manažery a do firem stále jasná volba. Ostatně tomu odpovídá také výsledná cena vozu, která není nejnižší.autozine.cz
Škoda už dávno není levná značka aut, ze srovnání dnešní trojice však superb vychází nejlevněji. Ovšem pouze na první pohled. Ten, kdo by chtěl získat auto za tu nejnižší ceníkovou cenu, by nad superbem samozřejmě zaplesal.e-flotila.cz