Škoda Scala
Porovnat

Škoda
Scala

394 900 Kč
ceníková cena od

Nová definice kompaktní třídy ŠKODA, nové technologie, charakter i název. SCALA jako první prozrazuje další vývoj designu české automobilky, vycházející ze studie VISION RS, který je tak poprvé využit v sériové výrobě. Zároveň je první Škodovkou postavenou na modulární platformě MQB A0.
SCALA zaujme autentickým, emotivním vzhledem. Jako první, sériově vyráběný model v Evropě, nese hrdě na pátých dveřích namísto loga nápis ŠKODA. Dynamičnost vozu ještě umocní až osmnácti palcové disky z lehkých slitin a prodloužené sklo pátých dveří, které je součástí výbavy Style. V modelové řadě nahrazuje model Rapid.

TIP: Porovnejte si všechny parametry Scaly s předchůdcem, Škodou Rapid Spaceback.

Tento model má za úkol oslovit hlavně mladší zákazníky, pro které je důležitý design. Zaujme i největším zavazadlovým prostorem ve své třídě a přesvědčivým poměrem užitné hodnoty k ceně. Nepřehlédnete ani zcela nový infotainment, největší displej virtuálního kokpitu své třídy a inovativní online služby ŠKODA Connect, přední světlomety Bi-LED a zadní skupinové svítilny full LED s dynamickými směrovými světly.
Symbolický název SCALA znamená latinsky schody nebo žebřík. Disponuje nejnovější možností konektivity v kombinaci s emotivním designem a vysokou funkčností. Neskryje ani vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti, širokou škálu prvků Simply Clever a nadstandardí prostor pro cestující i zavazadla.

Hatchback SCALA přijde na trh v první polovině 2019. Nabídne pětici motorů s výkony od 66 po 110 KW.

Předseda představenstva ŠKODA AUTO Bernhard Maier v tiskové zprávě řekl: „Novým modelem ŠKODA SCALA otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně ŠKODA SCALA skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“, typickou pro značku ŠKODA. Jsme přesvědčeni, že se vozu ŠKODA SCALA podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky ŠKODA.“

Výrazná záď definuje nový designový jazyk značky.

Emotivní a dynamický design

Jako první přenáší prvky designové studie VISION RS do sériové výroby. Na které se můžeme těšit i v budoucích vozech automobilky. Vylepšené aerodynamické vlastnosti a plynulé linie dodávají vozu modernější a sportovnější dojem. Silnou vlastní identitu SCALY podtrhnou čisté plochy v kombinaci s ostře řezanými prvky.

Svisle orientovaná maska chladiče, pod ní velký přívod vzduchu a vzduchové clony Air Curtain dohromady tvoří výraznou příď vozu. Na přání můžete získat prodloužené sklo pátých dveří s nápisem ŠKODA, mimo standardně nabízené. Typická pro značku je Tornado linie, opticky prodlužující, designový, aerodynamický prvek doplňující dynamický tvar střechy. Emotion paket vám umožní dívat se skrz panoramatickou střechu s elektronickým ovládáním a černým spojlerem pátých dveří. Definující spolu se sportovním difuzorem pod nárazníkem širokou záď auta.

Ve standardu vyjedete na šestnácti palcových kolech, ale samozřejmě můžete mít až osmnácti palcová z lehkých slitin. Novinkami pro SCALU jsou 16 Hodeus, 17 Propus a 18 Vega Aero, všechna nalakovaná do černé lesklé s aerodynamickým designem pro lepší proudění vzduchu.

nové designy litých kol

Využití designových prvků studie VISION RS

Součástí přepracovaného vzhledu interiéru jsou nové velkoplošné dekorační lišty palubní desky a přístrojová deska i výplň dveří z měkčeného plastu, se speciální povrchovou úpravou, napodobující krystalickou strukturu. Do budoucna se stane charakteristikou stylu značky. Ambientní osvětlení v bílé a červené barvě, teplé odstíny a barevné kontrastní obšití potahů sedadel navozují pohodovou atmosféru v interiéru.

Scala je první model se samostatným displejem umístěným v zorném poli řidiče. Dotyková obrazovka s úhlopříčkou od 6.5 do 9.2 palce je umístěna pohodlně vysoko pro dobrou čitelnost od řidiče i spolujezdce. Poslední (třetí) generace infotainmentu pracuje na bázi MIB.
Na přání si můžete pořídit i virtuální kokpit s největším displejem ve své třídě, úctyhodných 10.25 palců, zobrazující všechny inovativní prvky instalované ve voze neustále před očima.
Pokud milujete hudbu, můžete si SCALU vybavit Sound Systemem ŠKODA se subwooferem a deseti reproduktory. Jestli více upřednostňujete komfort, využijete nabídku čalounění z kvalitního mikrovlákna Suedia, výhřev zadních sedadel, čelního skla a volantu.

Pro ŠKODU je typická kombinace ergonomie, emotivního vzhledu a velkorysého prostoru, ani SCALA není vyjímkou. Zavazadlový prostor má objem 467 l, což je největší ve své třídě, sklopením zadních sedadel se ještě zvětší na 1 410 l. Rozměry interiéru se velmi blíží větší Octavii. Díky rozvoru kol 2 649 mm získají cestující na zadních sedadlech prostor před koleny štědrých 73 mm.

Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Vůz SCALA představuje důležitý krok v dalším vývoji designového jazyka značky ŠKODA. Není jen praktický a dostupný pro všechny, jak si lidé u našich vozů již zvykli, ale navíc má i velmi dynamický, sportovní a velice emotivní vzhled.“

 skoda scala

Pět různých motorizací s výkony 70 - 110 KW

V nabídce SCALY jsou tři benzínové motory TSI, jeden naftový TDI a v průběhu roku 2019 přibyde i nejúspornější agregát 1.0 G-TEC, spalující ekologický zemní plyn CNG s výkonem 66 KW.
Všechny motorizace splňují nejnovější normu Euro 6d-TEMP, vybaveny jsou systémem Start-Stop, turbodmychadlem, přímým vstřikováním, rekuperací brzdné energie a bohatou zásobou pohonných hmot v 50l nádrži.

Jediným vznětovým motorem je úsporný 1.6 TDI, dodávaný s šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek sedmistupňovým automatem DSG. Disponuje výkonem 85 KW a kroutícím momentem 250 Nm. Ke splnění nejpřísnější emisní normy mu napomáhá systém SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic.

Vrcholnou motorizací je benzínová 1.5 TSI o výkonu 110 KW a kroutícím momentem 250 Nm. Je vybavena aktivním řízením válců ACT, které při nízké zátěži automaticky vypne oba prostřední válce ze čtyř, ve chvílích bez postřehnutí řidiče. Na přání lze tuto motorizaci kombinovat s automatem DSG o sedmi stupních, v základu získáte šestistupňový manuál.
Dalším zážehovým agregátem, který lze mít s oběma typy převodovek je 1.0 TSI 85KW.
Základní motorizací je 1.0 TSI se silou 70 KW a manuální pětistupňovou převodovou skříní.

Podvozek si můžete nastavit do dvou různých nastavení v novém systému Sport Chassis Control. Oproti standardnímu podvozku je o 15 mm nižší. Scala tak získá jisté, dynamické jízdní vlastnosti a sportovní charakter. Tužší tlumiče s elektronicky ovládaným ventilem nabízejí režimy Normal nebo Sport, které zintenzivní kontakt s vozem pro sportovnější jízdu. Přepínání jízdních režimů lze v menu volby Driving Mode Select. Různé možnosti ovlivní také reakce volantu, motoru a převodovky. Nazývají se Normal, Eco, Sport a Individual, ve kterém si různé reakce nastavíte podle sebe.

Prostorný interiér nástupce Rapidu disponuje digitálním přístrojovým štítem a velkým infotainmentem.

První ŠKODA na moderní modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen

Modulární platforma MQB nabízí jednotný základ pro různé automobily, čímž zefektivňuje výrobu a umožňuje zabudování mnoha inovativních asistenčních systémů z vyšší třídy. Dlouhý rozvor kol 2 649 mm nabízí velkorysý prostor interiéru, se zachováním kompaktní délky karoserie.
Společnými prvky modulární platformy jsou uložení motoru vpředu napříč a stejná vzdálenost středu předních kol s pedály. Dále je u všech modelů stejné uspořádání přední části vozu se spoustou prostoru pro řidiče i spolujezdce. Rozdílná je poloha sedadel, rozvor náprav, rozchod a velikost kol. V rámci platformy lze kombinovat komponenty řízení, podvozku, převodovky a motory. Vysoké snížení hmotnosti auta zajistí využití vysokopevností oceli v moderní konstrukci.

ŠKODA AUTO realizovala rozsáhlou úpravu modulární platformy na míru SCALY

Česká automobilka zvolila nejširší možný rozchod kol zadní nápravy a zadního převisu. Dosáhla tak prostorného interiéru se zachováním kompaktních vnějších rozměrů s dlouhým rozvorem. Šířka SCALY je 1 793 mm, vysoká je 1 471 mm a celková délka činí 4 362 mm.
Díky platformě mohou být zabudovány inovativní asistenční systémy včetně ACC adaptivního tempomatu a proaktivní ochrany cestujících Crew Protect assist i v menších modelech.
Úprava přispívá k aerodymanickým vlastnostem za pomoci ploch usměrňujících proudění vzduchu na trojici nově vyvinutých kolech z lehkých slitin. Stejně jako ostatní modely ŠKODA i SCALA pro lepší proudění vzduchu využívá plastových krytů podvozku.
Málo záchytných míst pro vzduch využitím hladkých ploch aerodynamického tvaru karoserie. Prvky Air Curtain odvádí vzduch do boku přes přední nárazník, optimalizované vedení vzduchu přispívá lepšímu chlazení motoru. Drobné prvky ve střešním spojleru zlepšují proudění vzduchu, stejně jako aerodynamický tvar vodních lišt po stranách čelního skla.

 skoda scala

Mnoho asistenčních systémů z vozů vyšších tříd

ŠKODA SCALA nabízí vysokou úroveň pasivní bezpečnosti, včetně devíti airbagů, poprvé ve třídě kompaktních vozů.

Stejně jako přední a zadní světlomety s LED technologií. Inovativními LED jsou vybaveny potkávací, zpětné, brzdové a zadní mlhové světlo, včetně denního svícení. Napomáhají většímu bezpečí při jízdě a lepší viditelnosti při horších podmínkách.
U Bi-LED provedení předních světlometů, součástí výbavového stupně Style je bi-LED modul pro dálková, potkávací, Corner a odbočovací světla. Denní a směrové svítilny jsou nahrazeny LED lištou ve vrchní části předních světel, ve spodní jsou LED technologií osvětleny designové řasy.
Full LED provedení zadních skupinových svítilen využívá LED zpětných světel a jako poprvé u modelu značky ŠKODA dynamická směrová světla, složená z jednotlivých diod, rozsvěcujících se jednotlivě po sobě od vnitřní do vnější strany světlometu. Přispívají tak větší bezpečnosti, díky lepší viditelnosti i za špatného počasí.

Na přání dostupný asistent změny jízdního pruhu Side Assist varuje za pomoci dvou radarů v zadní části před blížícím se vozidlem na vzdálenost až 70 metrů. Proto je mnohem lépe využitelný na dálnicích a rychlostních silnicích. Světelnou signalizací ve vnitřní straně krytu zpětného zrcátka upozorní na vozidlo v mrtvém úhlu i vozidlo zahajující předjíždění.
Proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist uzavře v nebezpečí hrozící nehody všechna okna a předepne bezpečnostní pásy předních sedadel, Drive Alert rozpozná únavu řidiče a varuje při poklesu koncentrace.
Ve standardu získáte Front Assist monitorující prostor před vozem a předchází tak nehodám, včetně funkce nouzové brzdy a predikce ochrany chodců ve městě. Základ nabízí i hlídání jízdního pruhu Lane Assist, který vás udrží v jízdním pruhu, díky kameře rozpoznávající jednotlivé pruhy.

Jízdu vám jistě zpříjemní adaptivní tempomat ACC, funkční až do rychlosti 210 km/h s automatickou úpravou rychlosti podle vozidla jedoucího před vámi. V kombinaci s DSG dokáže SCALA zcela zastavit a do tří sekund se i sama rozjet. Parkování už nebude žádný problém za pomoci Park Assist se zadní parkovací kamerou a automatickým zaparkováním podélně i příčně. Součástí je i Manoeuvre Assist, který automaticky zabrzdí, pokud při parkování senzory zaregistrují překážku před nebo za autem.

Podrobné rozměry Škody Scala

Nová generace ŠKODA Connect

Vždy online s nejnovější digitální technologií a novými aplikacemi infotainmentu. Do vozu ŠKODA SCALA je standardně dodávaná, zabudovaná karta eSIM vytvářející připojení LTE. Jako první zástupce značky je tak stále připojena k internetu.

Při nehodě automaticky zahájí tísňové volání a sdělí pozici i stav vozu. Dokáže se jednorázově i pravidelně propojit se servisem, například pro sjednání termínu nebo naopak pro získání upozornění ze servisu. Poprvé je možné aktualizovat systém i mapové podklady online, bez návštěvy prodejce.

Za příplatek si můžete svůj vůz vybavit Virtuálním Kokpitem s obrazovkou 10.25 palců, což je nejvíce v této třídě. Zobrazí vám veškeré údaje o autě, jízdě, rádio stanicích, aktivních asistenčních systémů nebo navigační údaje. To vše v pěti různých zobrazeních, Extended s mapou navigace Amundsen po celé šířce, Sport, Modern, Basic a Classic s velkým tachometrem a otáčkoměrem v klasickém analogovém stylu. 

Součástí infotainmentu je samostatná centrální obrazovka, umístěná v zorném poli řidiče uprostřed v přístrojové desce. Základní systém Swing využívá 6.5 palcové obrazovky společně s bluetooth a čtveřicí reproduktorů. O 1.5 palce větší je Bolero navíc nabídne SmartLink+. Nejvyšším možným, vždy v kombinaci s Virtuálním Kokpitem je Amundsen se skleněnou dotykovou obrazovkou o velikosti 9.2 palců, navíc ji lze ovládat gesty nebo hlasem. Je schopen rozeznat i celé věty a nářečí. Společně s Bolerem mají připojení k internetu i dokáží vytvořit Wi-Fi hotspot a hudbu přehrají přes osm reproduktorů, zobrazí 3D navigaci, jejíž mapové podklady ukládáte na 64 GB SSD.

Displej podobný tabletu si můžete zvolit ve dvou velikostech

Paket Online

Za pomoci funkce Remote Access máte neustálý přístup k vozidlu. V online obchodu ŠKODA InCar Shop můžete přímo v autě vybírat z různých aplikací, jako jsou Počasí, Zprávy nebo dokupovat datové balíčky. Navigace pracuje s online dopravními informacemi například pro vyhnutí se zácpě nebo výběru nejlepší cesty v reálném čase. Dokáže i vyhledat volná parkovací místa a aktuální ceny pohonných hmot.
Díky Službě vzdáleného přístupu v přepracované aplikaci ŠKODA Connect App na dálku zamknete, odemknete auto, zkontrolujete zavření oken nebo stav paliva, kilometrů i spoustu dalších údajů. Můžete si nastavit push notifikaci o odcizení, opuštění předem nastavené oblasti i překročení maximální rychlosti. Pokud nebudete moci SCALU najít na velkém parkovišti, pustíte si směrová světla s alarmem.

Simply Clever

Jako první ve své třídě nabízí ŠKODA SCALA systém Tip-To-Close, neboli tlačítkem ovládané elektronické dveře zavazadlového prostoru. V něm se také nachází tlačítko elektronicky odjistitelného, mechanicky sklopného tažného zařízení. Ve voze najdete spoustu dlouho známých prvků, jako jsou držák parkovacích lístků na vnitřní straně A sloupku, schránku na deštník ve dveřích nebo škrabku na led s měřením hloubky dezénu ve víčku palivové nádrže a spousty dalších.

Chytré prvky interiéru

Videa

Škoda Scala: Revolučná, ale bez kompromisov to nešlo ... - Autožurnál

Technické parametry

Motor

PalivoCNGdieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon66 kW - 110 kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Zrychlení na 100 Km/h- - - s

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1471mm
Šířka1793mm
Délka4362mm
Rozvor2649 mm
Objem kufru467 / 1410 l
Hmotnost - -/
- - - Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná - - -l/100km
Ve městě- - - l/100km
Mimo město- - - l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2- g/km

Karoserie

typhatchback
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzory-
Kontrola trakce-
Typ monitorování tlaku v pneumatikách-
Navigační systém-

Cena

Cena394 900 Kč -
529 900 Kč
Minimální výbava

Přívěs

Brzděný- - - kg
Nebrzděný- - - kg

Rivalové

Hyundai i30
Cena od389 990 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 103 kW
Maximální rychlost183 - 210 Km/h
Spotřeba5 - 5.5 l/100km
Akcelerace8.9 - 12.6 s
Ford Focus
Cena od402 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 134 kW
Maximální rychlost183 - 222 Km/h
Spotřeba3.6 - 5.5 l/100km
Akcelerace10 - 12.1 s
Kia Ceed
Cena od379 980 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 103 kW
Maximální rychlost183 - 208 Km/h
Spotřeba4 - 6.4 l/100km
Akcelerace9.1 - 12.6 s
Opel Astra
Cena od411 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 147 kW
Maximální rychlost188 - 235 Km/h
Spotřeba3.3 - 6 l/100km
Akcelerace7 - 12.2 s

Motorizace

1,0 TSI
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon70 kW
Cenaneznámá
Zobrazit motorizaci
1,0 TSI
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon85 kW
Cenaneznámá
Zobrazit motorizaci
1,5 TSI
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon110 kW
Cenaneznámá
Zobrazit motorizaci
1,0 TSI
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon85 kW
Cenaod 394 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,5 TSI
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon110 kW
Cenaod 524 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,6 TDI
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon85 kW
Cenaod 434 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,6 TDI
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon85 kW
Cenaod 529 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,0 G-TEC
PalivoCNG
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon66 kW
Cenaneznámá
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Škoda Scala? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu
0
Porovnávač
TOPlist