Cena od | 500 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 69 kW - 117 kW |
Maximální rychlost | 175 - 205 Km/h |
Spotřeba | 1.2 - 5.4 l/100km |
Akcelerace | 8.3 - 11.1 s |
Německá automobilka Volkswagen nabízí celkem 45 modelů, namátkově třeba Polo, Polo GTI, Golf, up! 3dv. nebo up!. Golf patří s délkou 4.284 metru k těm menším, šířka je pak 2.073m, výška 1.491 m. Hodnoty průměrného hatchbacku jsou pak 4.16m na délku, 1.94m na šířku a 1.48m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “hatchback”, tedy aut kde je prostor pro cestující a pro zavazadla spojený, tj. zadní dveře poskytují přístup do zavazadelníku. V zásadě se tvarem neliší od vozů combi, liší se hlavně velikostí zavazadelníku a absencí třetí řady oken. Vozy kombi jsou tak praktičtější, hatchbacky zase vynikají v kompaktnosti a jsou vhodnější do města. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších hatchbacků, jako jsou Renault Mégane, Toyota Corolla, Peugeot 308, SEAT Leon, Ford Focus, Opel Astra, Škoda Scala, Kia Ceed, CITROËN C4, Toyota Auris, Hyundai i30, Alfa Romeo Giulietta, BMW Řada 1, Infiniti Q30, Mercedes-Benz A nebo Audi A3 Sportback.
Golf se vyrábí v třinácti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 2.0 TSI 140kW DSG a nejslabší 1.0 TSI 81kW je rozdíl celkových 59kW (79 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.2l/100km. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Ke koupi jsou ve výkonech 109, 129, 148 nebo 188 koní. Nejostřejší z nich (2.0 TSI 140kW DSG) dosahuje maximální rychlosti 238km/h a na stovku se dostane na 7.1 sekundy.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou 1,5 TSI EVO mHEV 110kW ve spojení s výbavou Life. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 81 tisíc. Golf se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba japonská automobilka Mazda nabízí CX-3 s motorem 2.0 SKY-G150 AWD za 587400 Kč.K dispozici je také Golf ve variantě na stlačený zemní plyn, a to v motorizaci 1.5 TGI 96kW DSG. Ta se vám odmění velmi nízkou spotřebou paliva 0.0l na 100km při průměrné ceně CNG 24Kč. Auta na CNG jsou navíc velmi ekologická a osvobozená od silniční daně.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 11589Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 122440 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Volkswagen Golf pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Volkswagen Financial Services v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U hatchbacku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Volkswagen Golf disponuje objemem 381 litrů, resp. 1237 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Dacia Lodgy (827 litrů), Fiat DOBLO COMBI (790 litrů), CITROËN BERLINGO (775 litrů), Mercedes-Benz Citan (685 litrů) nebo Ford Puma (523 litrů)
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Volkswagen Golf tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2019 (kategorie “Small Family Car”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 87%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 89%, bezpečnost dospělých 95%, bezpečnost chodců 76%, asistenční systémy 78 %.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Golf - otočí se na 10,9 m, což je velmi dobrý údaj.
Golf také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 4145 zákazníků, z toho 97% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak devátým nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2020 se prodalo 206 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Peugeotu RIFTER (203 kusů), Toyoty YARIS (216 kusů), Volkswagenu TIGUAN (186 kusů), BERLINGO (180 kusů) nebo Peugeotu 208 (235 kusů).
Zajímavé je také to, že Golf disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé.
Vůz Volkswagen Golf se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 27. místě se známkou 1, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 3.7 %.
Palivo | CNGdieselbenzínmild-hybridplug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 202 - 238 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.1 - 10.2 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1491mm |
Šířka | 1789mm |
Délka | 4284mm |
Rozvor | 2619 mm |
Objem kufru | 381 / 1237 l |
Hmotnost | 1257 - 1590/ 1750 - 2020 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.2 - 5.8l/100km |
Ve městě | 4 - 7.7 l/100km |
Mimo město | 2.9 - 4.7 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 106 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 508 900 Kč - 881 900 Kč |
Minimální výbava | Golf |
Brzděný | 1300 - 1600 kg |
Nebrzděný | 620 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 106 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Golf |
Cena | od 508 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 214 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 572 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 110 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 596 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 682 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 238 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 840 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 3.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 91 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 612 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 715 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 97 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 765 900 Kč |
Palivo | CNG |
Převodovka | manuál (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 211 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 3.5 l |
Velikost nádrže | 17.3 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 691 900 Kč |
Palivo | CNG |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 211 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 3.5 l |
Velikost nádrže | 17.3 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 812 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 677 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 107 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 701 900 Kč |
Kolik doopravdy stojí Volkswagen Golf? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
Sedmá generace doslova kultovního modelu jasně potvrzuje, proč je dlouhodobě oblíbený. Opět se lze těšit na elegantní design, ale i kvalitu zpracování. Lákadlem je rozhodně dvoulitrový turbodiesel, který nabídne výkon 110 kW, což nabídne dobrou dynamiku a odpich, či pohon 4 kol. Stále si však zachovává svou celkovou úspornost, díky čemuž je vhodný i jako menší, ale všestranné rodinné auto. Jsou ale i negativa, se kterými tento model přichází. Stále není součástí jeho výbavy navigace, u nižších otáček vibruje volant a jeho nákup je spojený s vyšší cenou – zvláště při porovnání s konkurencí, která je o dost levnější.autozine.cz