Cena od | 609 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 74 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 184 - 206 Km/h |
Spotřeba | 3.8 - 4.8 l/100km |
Akcelerace | 9.9 - 11.3 s |
Německá automobilka Volkswagen nabízí celkem 48 modelů, namátkově třeba Golf, Golf GTE, Golf GTD, Golf GTI nebo Golf GTI Clubsport. Golf patří s délkou 4.284 metru k těm menším, šířka je pak 2.073m, výška 1.491 m. Hodnoty průměrného hatchbacku jsou pak 4.2m na délku, 1.98m na šířku a 1.47m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “hatchback”, tedy aut kde je prostor pro cestující a pro zavazadla spojený, tj. zadní dveře poskytují přístup do zavazadelníku. V zásadě se tvarem neliší od vozů combi, liší se hlavně velikostí zavazadelníku a absencí třetí řady oken. Vozy kombi jsou tak praktičtější, hatchbacky zase vynikají v kompaktnosti a jsou vhodnější do města. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších hatchbacků, jako jsou CITROËN C4, Opel Astra, Peugeot 308, Ford Focus, Renault Mégane, Škoda Scala, Hyundai i30 N, KIA Ceed GT, SEAT Leon, Kia Ceed, Hyundai i30, Audi A3 Sportback, BMW Řada 1 nebo DS 4.
Golf se vyrábí v jedenácti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 2.0 TSI 140kW DSG a nejslabší 1.0 TSI 81kW je rozdíl celkových 59kW (79 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.2l/100km. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Ke koupi jsou ve výkonech 109, 129, 148 nebo 188 koní. Nejostřejší z nich (2.0 TSI 140kW DSG) dosahuje maximální rychlosti 238km/h a na stovku se dostane na 7.1 sekundy.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou 1.0 TSI 81kW DSG ve spojení s výbavou Life. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 80 tisíc. Golf se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba japonská automobilka Toyota nabízí Yaris Cross s motorem 1.5 Hybrid (116k.) AWD za 645000 Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 12803Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 135280 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Volkswagen Golf pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Volkswagen Financial Services v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U hatchbacku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Volkswagen Golf disponuje objemem 381 litrů, resp. 1237 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN BERLINGO (775 litrů), SsangYong Korando (551 litrů), Mercedes-Benz Citan Tourer (520 litrů), Škoda Scala (467 litrů) nebo Ford Puma (456 litrů)
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Volkswagen Golf tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2019 (kategorie “Small Family Car”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 87%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 89%, bezpečnost dospělých 95%, bezpečnost chodců 76%, asistenční systémy 78 %.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Golf - otočí se na 10,9 m, což je velmi dobrý údaj.
Golf také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 4145 zákazníků, z toho 97% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak devátým nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2020 se prodalo 206 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Peugeotu RIFTER (203 kusů), Toyoty YARIS (216 kusů), Volkswagenu TIGUAN (186 kusů), BERLINGO (180 kusů) nebo Peugeotu 208 (235 kusů).
Zajímavé je také to, že Golf disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé.
Vůz Volkswagen Golf se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 27. místě se známkou 1, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 3.7 %.
Palivo | dieselbenzínmild-hybridplug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 202 - 238 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7.1 - 10.2 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1491mm |
Šířka | 1789mm |
Délka | 4284mm |
Rozvor | 2619 mm |
Objem kufru | 381 / 1237 l |
Hmotnost | 1257 - 1590/ 1750 - 2020 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.2 - 5.8l/100km |
Ve městě | 4 - 7.7 l/100km |
Mimo město | 3.2 - 4.7 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 106 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 608 900 Kč - 964 900 Kč |
Minimální výbava | Life |
Brzděný | 1300 - 1600 kg |
Nebrzděný | 620 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 106 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 608 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 214 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 632 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 110 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 656 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 688 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 238 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 848 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 3.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 91 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 674 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 721 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 97 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 844 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 742 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 107 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 776 900 Kč |
Kolik doopravdy stojí Volkswagen Golf? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
Sedmá generace doslova kultovního modelu jasně potvrzuje, proč je dlouhodobě oblíbený. Opět se lze těšit na elegantní design, ale i kvalitu zpracování. Lákadlem je rozhodně dvoulitrový turbodiesel, který nabídne výkon 110 kW, což nabídne dobrou dynamiku a odpich, či pohon 4 kol. Stále si však zachovává svou celkovou úspornost, díky čemuž je vhodný i jako menší, ale všestranné rodinné auto. Jsou ale i negativa, se kterými tento model přichází. Stále není součástí jeho výbavy navigace, u nižších otáček vibruje volant a jeho nákup je spojený s vyšší cenou – zvláště při porovnání s konkurencí, která je o dost levnější.autozine.cz
Benzínovým tříválcem bych ještě před pár lety pohrdal, stejně jako mnozí další. Ale ten testovaný pod kapotou Golfu odvádí až nečekaně dobrou práci. Netrpí vibracemi ani hlučností.e-flotila.cz