Cena od | 643 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 117 kW |
Maximální rychlost | 189 - 210 Km/h |
Spotřeba | 4.3 - 5.9 l/100km |
Akcelerace | 9.3 - 11.5 s |
Hyundai Tucson je příjemné, dobře vybavené a velmi pohodlné SUV nižší střední třídy, které nabízí na výběr pohon všech kol nebo pohon pouze předních kol.
Tucson není žádný offroad a jeho schopnosti mimo silnici vozu nejsou na tak dobré úrovni jako u terénnějších SUV, jako je třeba Jeep Cherokee Trailhawk nebo Subaru Forester. Oproti tomu nabízí pohodlí, příjemnou jízdu, skvělou manipulaci a dobrou ekonomiku. Tucson ovšem není ideální volbou pro toho, kdo touží především po zábavné a vzrušující jízdě.
Vůz je dodáván ve třech základních specifikacích, a to Tucson, Trikolor a Style. Nicméně na trhu se objevily i dvě limitované edice Best of Czech a Best of Czech Club.
Základní specifikace je vybavena 16-palcovými koly z lehkých slitin, LED denními světly, elektricky ovládanými předními i zadními okny, elektricky vyhřívanými zrcátky a automatickými světlomety. Kromě toho obsahuje také řadu funkcí, jako ABS, EBD, TCS nebo brzdový asistent. Kromě toho neschází ani asistent rozjezdu do kopce a sjíždění ze svahu.
Trikolor pak přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, 17-palcová kola z lehkých slitin, integrovanou navigaci s 8-palcovým displejem i velmi užitečné zadní parkovací senzory a kameru. Nejvyšší specifikace Style pak potěší řidiče vyhřívaným volantem a sedadly, disponuje moderní funkcí bezklíčového startu a kontrolou slepého bodu.
Limitovaná edice Best of Czech už skutečně ohromí svou výbavou se 17-palcovými koly z lehkých slitin, střešními ližinami, LED pro denní svícení, navigací s 8-palcovým dotykovým displejem, ale i elektrickými sklopnými zrcátky, audiosystémem s USB i iPod připojením. Mezi bezpečnostní technologie pak patří systém rozpoznávání dopravních značek nebo kontrola opuštění jízdních pruhů. Pro náročnější řidiče pak je v nabídce i Best of Czech Club. Tato edice obsahuje světlomety s ostřikovači, systém autonomního nouzového brzdění nebo systém upozornění na prohíždějící vozy při couvání. Kromě zadních parkovacích senzorů, které jsou dostupné i v dalších specifikacích, nabízí Best of Czech Club i přední parkovací senzory.
Nový model vozu přináší několik pohonných jednotek a také dlouhý seznam funkcí, které splňují snad všechny potřeby. Zejména 1,6l motor s turbodmychadlem poskytuje velmi hladkou a pružnou jízdu.
Základní specifikace Tucsonu je dodávána pouze s motorem 1,6l GDI s výkonem 93 kW, který je kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou. Nicméně lepší volbou je určitě 1,6 GDI s výkonem 130 kW, který může být spárován i se sedmistupňovou převodovkou DCT 4x4. Tato kombinace pohonné jednotky a převodovky je však k dispozici až pro specifikaci Style. Na výběr jsou však pochopitelně i dieselové motory, a to 1,7l CRDi s výkonem 85 kW až 103 kW a silnější 2,0l CRDi s výkonem od 100 kW do 136 kW. Pohon všech kol i automatické převodovky, ať již šestistupňová tak i sedmistupňová, jsou dostupné až pro vyšší specifikace. Nejrůznější kombinace pohonné jednotky a převodovky i u skladových vozů je určitě výhoda oproti konkurenci - Tucsonem většina zákazníků odjíždí téměř ihned.
Specifikem také je, že vůz nedisponuje technologií Stop/Start pro snížení spotřeby, což naopak nabízí Mazda CX-5 nebo Tiguan. Do jaké míry je to výhoda nebo nevýhoda nechám na vašem posouzení. S motorem 2,0l GDI tak je průměrná spotřeba ve městě až 7,1l /100 km, což je téměř o litr více než u Škody Karoq.
Co je trošku zklamáním, to jsou hodnoty emisí, které se pohybují kolem 154 g CO2/km, a to není nijak oslňující číslo.
Hyundai Tucson nabízí prakticky všechny moderní bezpečnostní funkce, které může vůz této třídy nabídnout. Stadardně jsou to airbagy, ABS systém nebo systém ochrany proti kolizím. V testech bezpečnosti IIHS získal nejvyšší hodnocení ve všech nárazových zkouškách a také získal ocenění Top Safety Pick Award.
Korejské SUV nabízí prakticky všechny moderní bezpečnostní funkce, které můžete očekávat od auta v této třídě. Standardní funkce zahrnují boční airbagy, záložní kameru a protiblokovací brzdy, zatímco volitelná výbava zahrnují výstrahu při opouštění jízdního pruhu a systém předcházející kolizím s automatickým brzděním.
Nezávislý pojišťovací ústav pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) dává Tucsonu nejvyšší hodnocení Good ve všech nárazových zkouškách a Superior v testu zamezení a zmírňování nárazů a získává model Top Safety Pick Award.
Interiér vozu je víceméně vybaven dobrými materiály, které jsou kvalitně zpracovány. Nicméně záleží na specifikaci, protože nižší verze obsahují spíše syntetické čalounění a levnější plasty, vyšší řady pak už přichází s kůží a kvalitnějšími plasty.
Pokud jde o prostor, základní obsah zavazadlového prostoru je 488 litrů, po sklopení sedadel jej lze zvětšit na 1478 litrů.
Pokud jde o viditelnost, interiér a velikost nákladového i vnitřního prostoru, je Tucson víceméně na stejné úrovni jako ostatní vozy v tomto segmentu, například Ford Kuga, který sice nabízí dynamičtější jízdní zážitek, ale má stísněnější interiér. Větší shodu pak vůz vykazuje s vozy Honda CR-V a Mazda CX-5, které se rovněž mohou pochlubit nejnovějšími technologiemi a ekonomickým provozem.
Tucson je vůz, který se na silnici cítí jistě a stabilně. Kromě toho upoutá i svým elegantním stylingem s ostrými liniemi, tenkými světlomety a u vyšších specifikací i chromovanými akcenty. Zkrátka rozhodně své majitele nezklame a má co nabídnout.
Pravda je, ze Hyundai Tucson je ve srovnání s konkurenty cenově o něco nákladnější, což by mohla být jeho mírná nevýhoda.
Hyundai Tucson patří do skupinového označení “Nižší střední třída”, kam patří například také Subaru XV, Volvo V40, Suzuki S-Cross, BMW Řada 1 nebo Škoda Rapid. Aktuální generace je označována jako Tucson (TL) TL a začala se vyrábět v červenci 2015.
Jihokorejská automobilka Hyundai nabízí celkem 14 modelů: Grand Santa Fe, Santa Fe, Tucson, Genesis nebo i10. Tucson patří s délkou 4.475 metru k těm větším, šířka je pak 1.85m, výška 1.645 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.56m na délku, 2.07m na šířku a 1.68m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Nissan QASHQAI, Mazda CX-3, Škoda Karoq nebo Volkswagen Tiguan.
Tucson se vyrábí v šesti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 2.0 CRDi 4x4 a nejslabší 1.6 GDi 4x2 je rozdíl celkových 39kW (52 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.8l/100km, a to celkem nečekaně ve prospěch silnějšího. Ke koupi motorizace potěší jak příznivce benzínu, tak i nafty, je jich totiž stejně - 3 od každé. Nutno zmínit, že oproti benzínovým motorizacím se udávaná spotřeba nejslabšího dieselu liší pouze o 1.8l/100km, peněžní úspora na palivu tedy úplně neodůvodňuje vyšší ceníkovou cenu dieselu o 165 tisíc Kč (úspora na palivu by se vám vrátila až po najetých 339 506 km).
Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou Tucson.Vůz Hyundai Tucson lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi 2.0 CRDi 4x4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 195 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 10923Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 115390 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Hyundai Tucson pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Hyundai Tarif v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění (průměrná cena Tucson - 9871 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Hyundai Tucson disponuje objemem 513 litrů, resp. 1503 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN BERLINGO MULTISPACE (1350 litrů), Peugeot Expert (1172 litrů), Fiat DOBLO COMBI XL (1050 litrů), Nissan NV200 EVALIA (900 litrů) nebo Nissan NV200 COMBI (900 litrů)
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 17.2cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 17,2 stupňů, vzadu je to až 23,9 stupňů. Přechodový úhel je pak 18,6 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky 500 mmm.
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Hyundai Tucson tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2015 (kategorie “Small Off-Road”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 80%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 85%, bezpečnost dospělých 86%, bezpečnost chodců 71%, asistenční systémy 71 %. Starší crashtesty ale zas tak úplně nelze srovnávat s aktuálními, EuroNCAP totiž kritéria pravidelně zpřísňuje.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Tucson - otočí se na 10,8 m, což je velmi dobrý údaj.
Tucson také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 3576 zákazníků, z toho 62% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak čtrnáctým nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2017 se prodalo 322 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Hyundaie IX 20 (315 kusů), Fordu B-MAX (337 kusů), Škody YETI (298 kusů), Fordu FOCUS (292 kusů) nebo Volkswagenu PASSAT (364 kusů). Vyloženě mezi vozy s karoserií SUV je tento vůz Hyundai na čtvrtém místě.
Palivo | dieselbenzínhybridmild-hybridplug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW - 195 kW |
Maximální rychlost | 175 - 205 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8 - 12.1 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1650mm |
Šířka | 1865mm |
Délka | 4500mm |
Rozvor | 2680 mm |
Objem kufru | 577 / 1756 l |
Hmotnost | 1500 - 1893/ 2050 - 2415 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.3 - 6.2l/100km |
Ve městě | 4.3 - 7.6 l/100km |
Mimo město | 4 - 5.8 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 139 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 629 990 Kč - 979 990 Kč |
Minimální výbava | Start |
Brzděný | 1350 - 1650 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | 139 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 629 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | 141 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 729 990 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 175 km/h |
Zrychlení | 12.1 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | 115 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 699 990 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 193 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 169 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 109 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 789 990 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 193 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 169 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 124 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 929 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | 125 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 749 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 132 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | 127 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 749 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 819 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 201 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 132 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | 129 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 849 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | 112 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 869 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 11.6 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | 119 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 919 990 Kč |
Návrat k osvědčené klasice. Tak bychom mohli označit model Hyundai Tucson, který dává opět zapomenout na dříve používaný název ix35. A není to jenom název, jelikož vůz se změnil i s ohledem na jeho kvality. Ty oceníte třeba při výčtu moderní výbavy, kde nechybí třeba aktivní lane assist, nebo signalizace mrtvých úhlů. Zajímavostí je ale i integrovaný kompas v zrcátku. Jako každý větší vůz, ani Hyundai Tucson 1.6 nezklame dostatkem vnitřního prostoru pro každého pasažéra, či zavazadlovým prostorem. Láká i pohodlí při jízdě, kde nadchne hlavně velmi citlivé, ale i přesné řízení, které perfektně reaguje na každý pohyb rukou.autozine.cz