Inovace a úsilí o elektromobilitu v automobilovém průmyslu v Evropě výrazně zrychlují – objevují se nové vlny elektrických vozidel, důležité vládní iniciativy a naléhavé otázky týkající se infrastruktury i kvality softwaru. Tento přehled shrnuje nejzásadnější novinky, které ovlivňují nákup, provoz a spolehlivost aut pro řidiče v Česku a střední Evropě.
Od světového rekordu elektromobilu přes údajně chystaný off‑road BMW až po program vícepalivových motorů Toyoty – zde jsou klíčové produktové novinky, které by měli zájemci znát. Věnujeme se také dostupné platformě pro elektromobily od Fordu, velké svolávací akci hybridů Renaultu v Evropě, tlaku na politiku ze strany Mercedes‑Benz, energetickým ambicím Tesly ve Spojeném království a nové variantě s pohonem všech kol pro rodinný elektromobil Opel.
IONIQ 5 byl průkopníkem originálního designu vozů Hyundai a zároveň přišel s okouzlujícími parametry nabíjení a výkonu v době, kdy něco takového kromě Tesly uměl nabídnout málokdo. Na trh přišel v roce 2021, tedy před čtyřmi lety. Nezdá se to jako dlouhá doba, ale ve světě elektromobilů je to překvapivě dlouhá cesta do minulosti. V té době se Enyaq potýkal s řadou bolístek – od rychlosti nabíjení přes nedokonalý infotainment – a do toho se objevilo auto s neskutečným designem a schopností nabíjet výkonem 220 kW.
Toyota je v posledních letech na skvělé vlně. Kromě neuvěřitelně širokého portfolia modelů jsou její poslední auta jedno lepší než druhé. Skvěle se výrobci povedlo propojit povedený design s dokonalým vyladěním hybridního pohonu, kvalitnějšími materiály, lepším dojmem z celkového zpracování a modernějším infotainmentem.
Automobilky napříč Evropou zrychlují své produktové ofenzivy klíčovými novinkami a modernizacemi, které přímo ovlivňují výběr českých a středoevropských zákazníků. Od kompletních generačních obměn modelů až po pokročilé aktualizace palubních technologií – posledních dny přinesly důležité novinky především mezi hatchbacky a kompaktními vozy, tedy segmenty oblíbené městskými řidiči i firemními flotilami. Přinášíme přehled nejdůležitějších produktových zpráv, které aktuálně utvářejí podmínky na regionálních silnicích.
Na týden jsem dostal do ruky Peugeot 308 SW ve verzi GT, tedy stylové kombi s výraznými sportovními prvky. Už na první pohled působil velmi atraktivně – moderní linie, sebevědomý výraz a elegantní proporce naznačovaly, že tohle nebude jen obyčejné rodinné auto. A hned po pár kilometrech se ukázalo, že pod touhle sportovně laděnou a zároveň praktickou karoserií se skrývá mnohem víc. Týden za volantem potvrdil, že i prostorné kombi může mít styl, kouzlo a pořádně svižnou duši. A jak to všechno dopadlo?
Automobilové novinky napříč Evropou se tento týden soustředí na naléhavé bezpečnostní svolávací akce, zásadní změny v elektrifikačních strategiích a odvážné novinky významných výrobců. Od svolávací akce ovlivňující statisíce řidičů až po klíčové tržní kroky, které mají potenciál změnit dostupnost elektromobilů, jsou tyto aktualizace okamžitě relevantní pro majitele aut a zájemce v České republice i ve střední Evropě.
Upřímně? Nechtělo se mi tohle auto vracet. Hyundai Santa Fe jsem měl půjčený opět na týden a během těch pár dní si mě získalo takovým způsobem, že jsem vážně přemýšlel, jak si ho nechat déle.
Dramata na závodních tratích, otřesy v nejvyšších patrech vedení či strategické změny v segmentu elektromobilů ovládají nejčerstvější titulky automobilového průmyslu. Od senzačního triumfu ve Formuli 1 v Montrealu přes manažerské změny v Renaultu až po proměnu elektrifikačních plánů u DS Automobiles – odvětví zažívá rychlý vývoj s dopady v Evropě i na celosvětovém trhu.
Na pozadí bezpečnostních obav a rychlých technologických změn upoutávají v celé Evropě i mimo ní pozornost zásadní události v oblasti přepravy baterií, nabíjecí infrastruktury a strategie pohonných jednotek. Od dramatického požáru nákladní lodi přes návrat klasického V8 až po novou ultra-rychlou nabíjecí technologii automobilový sektor naznačuje pokračující nestabilitu i transformaci, jak akceleruje elektrifikace — a s tím se zřetelněji rýsují nová rizika.
Kdo by to byl řekl – zbrusu nový elektromobil od Škody, navíc menší než Enyaq, a už sbírá desítky tisíc objednávek napříč Evropou. Elroq dorazil na trh vloni s faceliftem Superbu a Kodiaqu, ale i vedle těchto dobře známých jmen se dokázal prosadit.
Když se řekne KGM Actyon, většina lidí nejdřív trochu zaváhá, co to vlastně je. A pak přichází reakce typu: „Jo, to je to zvláštní SUV, co vypadá jak z budoucnosti, ne?“ Ano, přesně to. Actyon zatím není mainstream. Je to auto, které zná jen málokdo – a možná právě proto budí tolik pozornosti. Nejspíš proto, že se nesnaží být druhý Tiguan nebo padesátá variace na uhlazený crossover. Jede si svou vlastní, trochu excentrickou cestou.
Evropský automobilový trh zažívá zásadní proměny. Alpine vstupuje do segmentu elektrických crossoverů, aby vyzvala zavedené německé konkurenty, BMW posouvá laťku mezi kompaktními sportovními vozy s modelem M2 CS a Volvo signalizuje otřesy v sektoru elektromobilů rozsáhlým propouštěním. Pro stručný přehled hlavních automobilových novinek, které dnes hýbou Českem i celou Evropou, čtěte dále.
Automobilový průmysl zažívá v tomto týdnu vlnu strategických obratů a překvapivých aliancí, které výrazně rezonují ve střední a východní Evropě. Od odvážných vizí elektrifikace v Itálii přes japonské giganty, kteří přepisují své strategie, až po nové signály možných změn v odvětví – přinášíme stručné shrnutí nejnovějších automobilových událostí důležitých i pro české aktéry.
Dne 15. dubna 2025 se v Praze slavnostně otevřelo první české zastoupení sítě EV Repair Network (EVR), což představuje důležitý milník pro všechny majitele elektromobilů v České republice. Vzhledem k rostoucímu počtu vozidel na elektrický pohon, omezeným možnostem servisu a často vysokým cenám za opravy v autorizovaných centrech, je to zpráva, na kterou komunita dlouho čekala. Servisní místo provozuje společnost AMB Praha, která se do této role pustila s důrazem na kvalitu, odbornost a dostupnost.
Když jsem poprvé sednul do KGM Torres EVX, řekl jsem si: "Jo, tohle vypadá zajímavě." Design SUVčka s jasně hranatými rysy a přímými LEDkami mi sednul. Vypadá robustně, působí skoro jako malý offroad, ale přitom je jasné, že jsme ve městské džungli. KGM – dříve známá pod značkou SsangYong – tímto modelem dává jasně najevo, že elektrická éra pro něj není jen nutné zlo kvůli emisím, ale opravdová šance redefinovat svoji značku. Torres EVX je toho důkazem. Působí moderně, neotřele a má svou vlastní identitu. Jeho design i přístup k elektromobilitě ukazují, že značka má jasnou vizi. A to mě baví. Je vidět, že KGM chce zapomenout na svou někdejší pověst výrobce dostupných, ale poněkud výstředních modelů, a směřuje spíš k moderní, sebevědomé značce, která má co nabídnout i náročnějším zákazníkům.
Globální automobilový sektor čelí zostřující se konkurenci, významným průmyslovým změnám a rychlé elektrifikaci – každý z těchto trendů zásadně mění strategie výrobců i nabídku pro české a evropské řidiče. Hlavní značky provádějí výrazné škrty v nákladech, zatímco příliv nových elektrických modelů od zavedených i nových výrobců automobilů zpochybňuje tradiční cenové úrovně a očekávání zákazníků. Zde jsou klíčové novinky, které aktuálně formují trh.
Donedávna bájný objekt korporátní hierarchie. Kdo jezdí Superbem, ten je někdo. Dnes už ho spíše nahrazuje Kodiaq, protože ten dodá větší pocit nadřazenosti. Takový, jaký člověk unavený po osmi hodinách meetingů a odpovídání na emaily prostě potřebuje. Ale Kodiaq vám dodá jen ten pocit, skutečnou vstupenkou do vyšší třídy je ticho a pohodlí, jaké nabízí spíše ten Superb.
Když by mi někdo před tímhle testem řekl, že budu z Hondy Jazz e:HEV nadšený, asi bych se jen pousmál a rychle změnil téma. Jazz jsem vždy vnímal jako auto pro klidnější řidiče, které se v dopravním proudu spíše ztrácí, než aby vynikalo. Ale časy se evidentně mění. První kilometry a první tankování mi ukázaly, jak moc jsem se mýlil. Honda Jazz e:HEV mě překvapila nejen svou pohodlností a rozumnou dynamikou, ale hlavně naprosto neskutečně nízkou spotřebou. A to v reálných podmínkách městského provozu, kde většina hybridů naopak začíná ukazovat své slabiny.
Peugeot se v posledních letech opravdu našel. A model e-3008 je důkazem, že elektromobilita u něj není jen splněná emisní povinnost, ale promyšlený produkt. Strávil jsem s tímto fastbackem několik dní, najel přes 600 km a prošel si všemi možnými dopravními situacemi – ranními kolonami, dálnicí i okreskami.
Elektromobilita v České republice získává nového a ambiciózního hráče. Čínská automobilka BYD (Build Your Dreams), světový lídr v oblasti elektrických a hybridních vozů, oficiálně vstoupila na český trh. Stalo se tak 1. dubna 2025 během slavnostní tiskové konference v Praze ve Foru Karlín, kde značka představila své modely, strategii i ambice pro český trh. Tímto krokem BYD rozšiřuje svou působnost v Evropě - působí několik let například i v Německu nebo Velké Británii.
Dnešní automobilové novinky přinášejí zajímavé události - od navrhovaného zákazu uhlíkových vláken v automobilech ze strany EU, přes hravý vstup Volkswagenu do světa herních zážitků až po strategické stažení Tesly z čínského trhu luxusních vozů.
Pokud máte omezený rozpočet nebo nechcete za nové auto moc utrácet, Volkswagen má pro vás zajímavou nabídku. Testovali jsme Polo 1.0 MPI ve verzi Limited – rozumně vybavené a dostatečně prostorné auto, které začíná na ceně 389 900 Kč.
Toyota Proace Verso je osobní dodávka, která cílí na rodiny, firmy i profesionální přepravce. Zaujmout chce nabídkou obřího prostoru, variabilním uspořádáním sedadel a moderními technologiemi. A také zajímavou cenou. To z ní dělá praktickou alternativu k modelům jako Volkswagen Multivan nebo Ford Tourneo Custom. Není tajemstvím, že jde o technické dvojče modelů Peugeot Traveller, Citroën SpaceTourer a Fiat Scudo, se kterými sdílí platformu EMP2 i většinu mechanických komponentů.
Dacia Duster je mezi českými řidiči pojmem. Rozkročený mezi oblíbená SUV a skutečné offroad vozy. Není ani tak nízký, aby byl zvýšeným SUV, ani tak robustní, aby byl skutečný offroad. Ale jeho nízká cena ho pasuje do role pracanta pro kohokoliv, kdo má na botách bláto. Nebo by ho tam mohl mít, ale nechce. Pamatuji si, jak jsem v roce 2021 testoval předchozí generaci. Tenkrát s naftou a pohonem všech kol. S motory a technikou na úrovni, dobrým jízdním komfortem a i tenkrát skvělou cenou. Závěr tehdejšího testu “A tahle maximálně vybavená naftová čtyřkolka s automatickou klimatizací, navigací, elektricky ovládanými okny, asistentem pro sjezd prudkých svahů za 507 000 Kč je opravdu skvělý poměr cena výkon. Jen se opovažte jej nevzít do terénu :-)”.
České zastoupení automobilky Toyota se loni na českém trhu posunulo na druhé místo z předchozí čtvrté pozice v kumulovaných prodejích osobních a lehkých užitkových aut. Toyota prodala rekordních 21 804 aut, což představuje nárůst o 10 procent. Celý trh přitom rostl okolo 3,8 procenta.
Ford Explorer je další případ, kdy Ford použil tradiční označení svého vozu pro zcela jiný model. Udělal tak u Pumy, Mustangu a nově u Exploreru a Capri. Ale ten původní Explorer je docela velké SUV a námi testovaný vůz je také docela velké SUV. A ta záměna pohonu je možná detail. Větším oříškem (nejen pro psaní této recenze) je to, že Explorer sdílí techniku s vozy koncernu VW - například s Volkswagen ID.3 nebo se Škoda Enyaq a dalšími 8 modely. A to je trochu potíž. Když dostanu na test Ford, hodnotím ho v kontextu značky. Každá značka má své charakteristické znaky a často důvod, proč zákazník koupí model právě od ní - například nebudu od Fordu čekat velký luxus, když vím, že jejich specialita jsou skvělé jízdní vlastnosti.
Automobily značky Ford jsou od dob prvního Focusu symbolem pro řidičská auta v segmentech, kde to nebylo úplně běžné. Na tuto tradici se snaží navázat výrobce i v době, kdy segment B i C nahradila SUV, kde ty jízdní vlastnosti jsou v preferencích kupujících spíše níže. To, že se SUV zákazníkům líbí, potvrzuje i to, že Kuga a Puma dohromady tvoří kolem 70% prodejů osobních vozů tohoto amerického výrobce. Kuga od zapomenutého Focusu převzala podvozkovou platformu, takže předpoklady pro řidičské zážitky má kde brát. Letos dostaly obě nejprodávanější SUV facelift, v případě Kugy je zásah do exteriéru i interiéru větší, byť i předchozí generace prodávaná na českém trhu od roku 2020 je stále pohledný vůz.
Umělá inteligence vládne světu. Jazykové modely dnes zvládají celou řadu úkolů, včetně schopnosti napodobit způsob vyjadřování konkrétních lidí. Jeden šikovný chlapec, David Grudl se jmenuje, stvořil jazykový model, který hovoří stejně zmatenou češtinou, jakou hovořil Milouš Jakeš (více na webu Umeligence). A tak jsme nechali pana Jakeše "přeformulovat" jeden z našich nejčtenějších testů Škody Fabie do jeho osobité řeči. Výsledek stojí za to:
Nejlepší řidičské malé SUV? Ford Puma. Po dvou letech jsme ji s nadšením přivítali zpět v naší garáži. Faceliftovaná, stále roztomilá a teď ještě vyspělejší. S obřím kufrem, obřími displeji, zcela novým interiérem a špičkovými prvky výbavy, jako jsou LED matrixová světla. A to nejlepší? Cenovka zůstala téměř nezměněná. Tak jdeme na test.
Velkoprostorové auto je snem mnoha. Po tom, co kategorie vozů MPV upadla v zapomnění, už se zájemci o neomezený prostor musí obracet k osobním verzím dodávek, za které jsou ochotni (nebo musí) zaplatit nemalé částky. Své o tom ví Volkswagen s Multivanem, Mercedes s Vianem, ale také námi testovaný Hyundai se Starií. Ta při uvedení na český trh lákala na výrazně nižší cenu než tolik populární multivan. Navíc disponovala naftovým motorem, který tenkrát nový Multivan ještě nenabídl. Doba se změnila, Multivan už “naftičku” nabízí, ale naopak diesel ve Starii pěje labutí píseň, aby byl nahrazen benzínovým motorem. Co ale zůstává je relativně příznivá počáteční cena. Staria totiž začíná na 900 tisících Kč ve verzi Comfort. Verzi s 9 místy jsme testovali v loňském roce, teď přišla na řadu nejvyšší výbava Luxusy s bezkonkurenčními sedadly ve druhé řadě.
Nový Peugeot 5008 vstupuje na český trh jako inovativní vůz, který nastavuje nová měřítka v segmentu C-SUV. Peugeot se zavázal stát se 100% elektrickou značkou a s modelem E-5008 pokračuje v rozšiřování bezemisní produktové nabídky. V nabídce bude i benzínová hybridní jednotka e-DCS6. Nový Peugeot 5008 se vyznačuje aerodynamickou siluetou a elegantním designem s dynamickými tvary a rozměry 479 cm na délku, 189 cm na šířku a 169 cm na výšku. Interiér nabízí 21" plovoucí panoramatickou obrazovku , sedmimístné uspořádání, velmi pohodlná sedadla a spousta moderních výbavových prvků.
Originální elektromobil od značky Hyundai sklízí od uvedení na trh samou chválu. Získal dokonce cenu Světové auto roku 2023 i cenu Euro NCAP "Nejlepší vůz ve své třídě". A ta ocenění si určitě zaslouží. Být odvážný a jít s designem i koncepcí proti proudu, to chce odvahu, kterou je třeba ocenit. Kromě neobvyklého vzhledu se může proudnicová karoserie pochlubit fantastickou spotřebou, která má vliv na dojezd. A ten se u elektromobilů řeší především. Pokud je tohle budoucnost automobilů, tak jsem rád, že mohu být u toho.
Kompaktní hatchback se 467 litry v kufru. Něco takového umí jen automobilka Škoda. Scala už je s námi od roku 2019 a letos na jaře dostala drobný facelift. Ten, jak tomu bývá, dostal pár drobných designových změn, přibyly nějaké komfortní prvky, ale hlavně se pod kapotu ukryly nové generace tříválcového 1.0 TSI a čtyřválcového 1.5 TSI, stěžejních pohonných jednotek celého koncernu. My jsme sáhli po litrovém motoru, protože bude zřejmě nejčastější volbou zákazníků.
České zastoupené automobilky Toyota přichystalo od října akční nabídku svého největšího SUV modelu Highlander. V rámci akce Final Edition jej nyní zákazníci pořídí se slevou 15 procent, tedy až 291 000 korun. Pro ČR je dostupných 100 posledních kusů, poté model v Evropě končí.
Nejsilnější škodovka všech dob je elektrická. To už se nezmění. S letošním faceliftem přichází Enyaq s řadou vylepšení, které auto posouvají zase o kus dopředu. Jenže ostatní nespí, a tak jsme s radostí využili možnosti ověřit, jak si Enyaq stojí oproti ostatním.
Elektrická 208 je tu s námi už nějaký ten pátek. Mám k ní docela vřelý vztah, protože jsme s ní před třemi lety absolvovali Eco Rally Bohemia a užili s ní spoustu zábavy i napětí. V rámci letošního faceliftu dostala vylepšené pohonné ústrojí se silnějším motorem a malinko větší baterii. Dle parametrů se ty změny zdají být jen drobné, velmi nás zajímalo, jaký reálný přínos budou mít na provoz a spotřebu.
TZ FORD: PRAHA, 17. září 2024 – Ford Pro otevírá novou cestu pro plug-in hybridní pickupy s novým modelem Ranger PHEV, který má premiéru na přávě probíhajícím veletrhu IAA TRANSPORTATION.
Ze všech aut letošního léta jsem se na Toyotu Prius těšil nejvíc. Krásný design, krásná barva, zajímavé technologie a hlavně po delší době osobní auto "normálního" střihu. A teď tu stojí přede mnou. Ten krásný, žlutý, nízký Prius, s kladivounem na masce, solárním panelem na střeše, 223 koni pod kapotou. Auto, které se bude prodávat jen minimálně, ale bezpochyby jedno z nejlepších aut, které jsme měli letos pod rukama. Takže jdeme na to.
Nový Lexus ve mně při jeho statickém představení úplně velkou vlnu nadšení nevyvolal. Venku stojí LC500, RX500 a RCF, a jestli tohle bude převlečený Yaris Cross pro bohaté, tak na to já moc nejsem. Ale nemohl jsem se více mýlit. Zatímco Yaris Cross není mojí nejoblíbenější Toyotou, tak Lexus LBX se mým oblíbeným autem rychle stal. Tak pojďme na to.
Toyota připravila speciální edici skladových vozů Yaris a Corolla Sedan s benzínovým motorem 1,5 pod názvem Klasik. Nabízí je s cenovým zvýhodněním 65 000 korun, respektive 188 000 korun. Po vyprodání skladových zásob se tyto vozy již nebudou vyrábět.
Peugeot 5008 se v naší redakci objevuje poprvé. Měli jsme několikrát model 3008 v různých variantách, ale 5008 máme poprvé. Jeho hlavní výhodou oproti menšímu modelu je sedmimístný interiér a velký zavazadlový prostor. A na to zákazníci slyší. Na dnešní dobu je velmi lákavá také pestrá nabídka pohonů. V nabídce je totiž naftový i benzínový motor, automat i manuál, a nově také hybridní jednotka e-DCS6, kterou byl vybaven i náš vůz.
Od prvních jízd s faceliftovaným modelem jsem se na standardní týdenní test těšil. Během předchozích testů jsem obdivoval velmi pohodlné svezení, parádní pocit z řízení díky malému volantu, velkým kolům v rozích karoserie a komfortnímu podvozku. A i po těch letech jde bezpochyby o nejhezčí malé auto. A ta barva? Tahle božská žlutá Agueda kromě toho, že je překrásná, je jediná bez příplatku. Jen blázen by oblékl 208 do jiné barvy a ještě za to platil. Letošním faceliftem došlo k drobným doladění designu a k tradičnímu vylepšení elektronické výbavy, hlavně kamerového systému. Pro nás je ale zásadní, že faceliftovaný model jde na trh s novou pohonnou jednotkou e-DCS6, která se bude objevovat napříč paletou všech modelů. A tak jsme využili příležitosti k seznámení právě v nejmenším modelu, který patří napříč Evropou k nejprodávanějším.
Zcela nová Toyota PROACE MAX spojuje špičkové parametry objemu nákladového prostoru a užitečné hmotnosti s hospodárným provozem a nepřehlédnutelným robustním designem.
Je dost možné, že tahle Toyota změní vaše vnímání této japonské značky. Nová C-HR nejen že drží tradiční trumfy značky jako spolehlivost, nízkou spotřebu a dobrou kvalitu, ale navíc skvěle jezdí, skvěle vypadá, má nejmodernější elektroniku, kvalitní materiály a zpracování na hraně prémiové třídy. Proměna Toyoty posledních let je úplně ukázková. Zatímco řada automobilek řeší dnešní složitou situaci omezováním modelů, Toyotě se modelová ofenziva a sázka na hybridní pohon vyplácí. A dnes se podíváme na test druhé generace modelu C-HR.
Model ZR-V byl z trojice letos testovaných Hond tím, na který jsem se těšil nejvíc. Má nejblíže k Civicu, ale zároveň je lehce “šmrncnutý” moderním trendem zvýšených vozů. Ale zase ne tak, aby to mělo zásadní vliv na jízdní zážitek a stalo se z toho plnohodnotné SUV, kde je těch ústupků z jízdního zážitku na můj vkus až moc výměnou za to, že se do auta snadno nasedá. Design ZR-V je výsledkem krásného poměru mezi sportovností a robustností. Pod kapotou je navíc fantastická pohonná jednotka, která nabízí 184 koní, kombinovanou spotřebu 5.8 litru na sto km a jízdní zážitek slučující to nejlepší z elektromobilu, ale doplněného o hezký zvuk a dojezd auta se spalovacím motorem. A to celé můžete mít od 789 tisíc Kč. To zní jako naprosto ideální vůz! Tak jdeme na něj.
Loňský test modelu HS byl nejčtenějším článkem za celý rok. Dokonce dvakrát čtenějším než druhý nejčtenější, test Fabie 1.0 MPI. A to je závazek. A tak máme tento týden na test faceliftovanou verzi modelu MG HS ve verzi Elegance, s 1.5 litrovým benzínovým turbomotorem a manuální převodovkou. Povedlo se napravit neduhy předchozí verze a bude MG stále schopno nabídnout hodně muziky za málo peněz? Model HS totiž stále začíná na zajímavých 569 tisících, a jde tak o jedno z nejlevnějších aut v této třídě. Námi testovaná vyšší verze byla o něco dražší, byla za 659 tisíc Kč, ale měla také navíc spoustu výbavy, včetně obřího panoramatického střešního okna.
Renault opět otevírá v České republice objednávky na populární sedan Megane GrandCoupé.Cílem vytvoření této nabídky je uspokojit poptávku těch zákazníků, kteří preferují nízkou pořizovací hodnotu při nákupu nového vozidla a stále se přiklánějí k čistě spalovacím motorům, bez případné elektrifikace.
Celosvětově nejprodávanější model značky Honda přichází v šesté generaci s velkými změnami pod kapotou. Před pár týdny jste si tu mohli přečíst test modelu s plug-in hybridním pohonem. Byl jsem z něj nadšený nejen pro jeho dlouhý elektrický dojezd. Ale ta krásná bílá PHEV verze měla dvě pihy na kráse. Jednak ta velká baterie něco stojí a tak cenově se pohybujeme někde kolem 1,3 milionu a jednak pro někoho může být zklamáním nemožnost pohonu všech kol. A oba tyto problémy řeší dnes testovaný full-hybrid. Ten je totiž téměř o čtvrt milionu levnější. A díky tomu, že v současné akční nabídce je příplatek za pohon všech kol jen 10 tisíc Kč, můžete mít Hondu s pohonem všech a kol a parádním hybridem za necelého 1,1 milionu. To je na tak velké auto s takovou technikou docela fajn nabídka.
Na český trh přichází nová Toyota Camry s nejmodernějším hybridním pohonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi a rozšířenou výbavou. Cena modelu pro rok 2024 začíná v rámci akční nabídky na méně než jednom milionu korun. Se slevou 121 000 Kč na 999 000 Kč je možné získat novou Camry s bohatou výbavou Comfort.