Pětiminutovka: Russell vítězí v Kanadě ve Formuli 1, šéf Renaultu odstupuje a DS zvažuje hybridní vlajkovou loď

,

Dramata na závodních tratích, otřesy v nejvyšších patrech vedení či strategické změny v segmentu elektromobilů ovládají nejčerstvější titulky automobilového průmyslu. Od senzačního triumfu ve Formuli 1 v Montrealu přes manažerské změny v Renaultu až po proměnu elektrifikačních plánů u DS Automobiles – odvětví zažívá rychlý vývoj s dopady v Evropě i na celosvětovém trhu.

Russell ovládá Velkou cenu Kanady v chaosu McLarenu

George Russell předvedl impozantní výkon na Velké ceně Kanady 2025, když získal pole position i vítězství v Montrealu. Závod poznamenaly vnitřní napětí v týmu McLaren – kolize mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim vyvolala zvýšený zájem ze strany motoristických médií i debaty o týmové dynamice a dělení bodů. Russellovo suverénní představení podpořené strategickými rozhodnutími na boxové zdi Mercedesu sklidilo chválu napříč odborným motorsportovým tiskem, zvláště s ohledem na proměnlivé počasí a řadu incidentů na trati, které závod provázely. Penalizace a týmová taktika byly důkladně rozebrány v povozávodních analýzách – několik komentátorů podotklo změnu v rozložení sil mezi špičkovými konstrukčními týmy. Pro české a širší středoevropské fanoušky Russellova výhra zamíchává pořadím sezóny, zatímco potíže McLarenu předznamenávají další nepředvídatelnost v průběžném pořadí šampionátu.

Renault v šoku po odchodu šéfa Luky de Mea

Skupinu Renault zasáhla nejistota po rezignaci generálního ředitele Luky de Mea, jak informuje většina evropských ekonomických médií. De Meo, který do Renaultu nastoupil v roce 2020, byl považován za architekta restrukturalizačního plánu a elektrifikačních aktivit. Jeho odchod pozorně sledují analytici s ohledem na to, že Renault prochází náročným obdobím – charakterizovaným úspornými opatřeními, přechodem na nové platformy mobility a sílícím tlakem regulací v oblasti emisí a elektrifikace. Náhlá změna v čele podniku vyvolala spekulace o možném přesměrování strategií, zejména pokud jde o aktivity značky na klíčových trzích EU, jako je Francie a střední Evropa. Odborníci varují, že příští kroky firmy budou klíčové v kontextu chystaných produktových uvedení i pevnosti aliancí v rámci širší skupiny Renault-Nissan-Mitsubishi.

Strategie vlajkového modelu DS N°8 v pohybu kvůli slabé poptávce po elektromobilech

Automobilka DS podle zpráv médií sledujících produktové portfolio skupiny Stellantis zvažuje revizi svého původně čistě elektrického přístupu k připravovanému vlajkovému modelu N°8. Poptávka po plně elektrických prémiových vozech totiž nenaplnila interní prognózy. Zvažování spalovacích či hybridních verzí odráží širší oborové přehodnocování tempa elektrifikace – nemalá část evropských zákazníků totiž zůstává k plné elektromobilitě zdrženlivá. Analýzy poukazují, že krok DS zapadá do širší strategie koncernu Stellantis držet u luxusních i běžných značek více pohonů a reagovat na rozmanité požadavky trhu i termíny regulatorních změn. Změna kurzu může, pokud se potvrdí, ovlivnit i nabídky dealerů v Česku a EU, jelikož luxusní klientela v regionu nadále upřednostňuje flexibilitu hybridů před čistě bateriovými portfolii.

Kubica a AF Corse vítězí v Le Mans

Polský jezdec Robert Kubica přidal další položku do své motokariéry, když s vozem AF Corse Ferrari 499P ovládl kategorii Hypercar v legendárním 24hodinovém závodě Le Mans. Odborné portály vyzdvihují technickou preciznost a spolehlivost týmu AF Corse i vítězství Inter Europol Competition ve třídě LMP2 – úspěch, jenž zviditelňuje středoevropské talenty na světové scéně vytrvalostních závodů. Obě vítězství jsou podle motorsport.com a dalších zdrojů označovány za milníky polského motorsportu a dále zvyšují zájem regionálních fanoušků o účast a sledování mezinárodních vytrvalostních soutěží.

Peugeot e-208 GTi představen jako elektrický hot hatch

Peugeot odhalil nový model e-208 GTi, kterým legendární sportovní označení GTi posílá do éry elektromobility. Podle oficiálních informací Peugeotu a následného pokrytí v automobilových médiích je e-208 GTi vybaven elektrickým motorem o výkonu 280 koní, samosvorným diferenciálem a přepracovanou podvozkovou sestavou připravenou napodobit klasickou ovladatelnost a temperament hot hatchů. Úvodní hodnocení vyvolala debaty mezi novináři i příznivci značky – část lituje úplného odklonu od benzinových jednotek, jiní oceňují technologické ambice vozu. Pro český a širší středoevropský trh představuje tato novinka tlak na ostatní masové značky, aby také elektrifikovaly své sportovní vozy – byť poptávka po sportovních elektromobilech v segmentu je nadále bedlivě sledována.

Afera s ojetými vozy ve Francii odhaluje zranitelnost kupců

Stále více zpráv z Francie ukazuje rozsáhlý podvod, který postihl zákazníky dnes již uzavřeného autobazaru My Car. Francouzská investigativní žurnalistika detailně popsala případy nepojízdných vozů – například poškozeného Citroënu Berlingo a vážně znehodnocené Kie Rio – prodávaných seniorům a dalším zranitelným kupcům. Tento kriminální případ, momentálně vyšetřovaný policií, upozorňuje na trvající problémy s dohledem i technickými prohlídkami na trhu ojetých vozů v EU. Povědomí o takových incidentech má význam i pro české kupující, neboť dovoz vozů ze zahraničí zůstává běžnou praxí – zdůrazňuje potřebu technické pečlivosti i právní ochrany při pořizování ojetin.

Alfa Romeo a Maserati plánují užší spolupráci

Italské značky Alfa Romeo a Maserati, které v roce 2024 bojují s nepříznivou situací na trhu a klesajícími prodeji, se podle vyjádření manažerů i profesních portálů připravují na intenzivnější spolupráci. Po finálním schválení má partnerství zefektivnit vývoj nových produktů a využít společné platformy, technologie i nákupní strategie k překonání slabých prodejních čísel – u Maseratija údajně meziročně poklesly globální objemy až o 57 % dle Automotive News Europe. Pro fanoušky a dealery ve střední Evropě může partnerství přinést nové či upravené modely a potenciálně zlepšit konkurenceschopnost v přeplněném prémiovém segmentu.

Fiat Multipla se vrací jako SUV pro sedm osob

Fiat se podle předběžných úniků z produktové strategie italských a evropských automobilových médií chystá oživit modelové jméno Multipla pro novou generaci rodinných aut. Uvedení se předpokládá v roce 2027, přičemž nová Multipla už neobnoví původní formát MPV, ale promění se v kompaktní SUV pro sedm cestujících na základě platformy Stellantis Smart Car. Podle analýz bude novinka pozicována jako cenově dostupná alternativa ke konkurentům typu Dacia Bigster – cílí na stále úspornější evropské rodiny. Bližší technické detaily zatím zůstávají utajeny, avšak krok výrobce ilustruje proměňující se strategii tradičních značek vůči regulatorním i spotřebitelským nárokům napříč kontinentem.

0
Porovnávač
TOPlist