Cena od | 664 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 221 kW |
Maximální rychlost | 180 - 249 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 7.7 l/100km |
Akcelerace | 4.9 - 11.4 s |
Novodobá generace tohoto SUVčka je označována jako Karoq (ab 11/17) NF a začala se vyrábět v listopadu 2017. Česká automobilka Škoda nabízí v součtu 17 modelů, namátkově třeba Kamiq, Enyaq iV, Karoq, Kodiaq nebo Kodiaq RS. Karoq patří s délkou 4.382 metru k těm menším, šířka je pak 2.025m, výška 1.603 m. Míry průměrného SUVčka jsou pak 4.6m na délku, 2.06m na šířku a 1.65m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Seat Ateca, Subaru XV, Volkswagen T-Roc, KIA Sportage, CITROËN C5 Aircross, Renault Kadjar, Hyundai Tucson, Opel Grandland, Peugeot 3008, Fiat 500X Cross, Peugeot 2008, SsangYong Korando, Fiat 500X, Volkswagen T-Cross, Volkswagen Taigo, Mitsubishi Eclipse Cross, KIA XCeed, CUPRA Formentor, Volkswagen Tiguan, MINI Countryman, Škoda Kamiq, SsangYong Tivoli Grand, Mitsubishi ASX, MG ZS, Dacia Duster, BMW X2 nebo Mercedes-Benz GLA.
Karoq se vyrábí v sedmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 2.0 TSI 140kW DSG 4x4 a nejslabší 1,0 TSI 81 kW je rozdíl celkových 59kW (79 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.4l/100km. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Dostupné jsou ve výkonech 109, 148 nebo 188 koní. Nejostřejší z nich (2.0 TSI 140kW DSG 4x4) dosahuje maximální rychlosti 221km/h a na stovku se dostane na 7.0 sekundy.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou 1,5 TSI 110 kW DSG ve spojení s výbavou Ambition. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 50 tisíc. Vůz Škoda Karoq lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi 2,0 TDI 110 kW DSG 4x4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 150 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 13470Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 142300 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Škoda Karoq pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Škoda bez starostí v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Škoda Karoq disponuje objemem 521 litrů, resp. 1630 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN BERLINGO (775 litrů), SsangYong Korando (551 litrů), Mercedes-Benz Citan Tourer (520 litrů), Renault Kadjar (472 litrů) nebo Škoda Scala (467 litrů)
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Škoda Karoq tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2017 (kategorie “Small Off-Road”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 79%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 79%, bezpečnost dospělých 93%, bezpečnost chodců 73%, asistenční systémy 58 %.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Karoq - otočí se na 10,9 m, což je velmi dobrý údaj.
Zajímavé je také to, že Karoq disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 187 - 221 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7 - 11.1 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1603mm |
Šířka | 1841mm |
Délka | 4382mm |
Rozvor | 2638 mm |
Objem kufru | 521 / 1630 l |
Hmotnost | 1340 - 1586/ 1872 - 2171 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.1 - 6.6l/100km |
Ve městě | 5.1 - 8.1 l/100km |
Mimo město | 3.6 - 5.7 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 119 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 665 900 Kč - 940 900 Kč |
Minimální výbava | Ambition |
Brzděný | 1200 - 2100 kg |
Nebrzděný | 670 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 187 km/h |
Zrychlení | 11.1 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 119 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 665 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 8.9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 120 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 715 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 119 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 765 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 221 km/h |
Zrychlení | 7 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4200 RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sportline |
Cena | od 940 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 2750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 114 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 715 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 11 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 2750 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 109 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 765 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 865 900 Kč |
Kolik doopravdy stojí Škoda Karoq? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
Ve srovnávacím testu portál e-flotila.cz porovnával vozy Škoda Karoq, Opel Grandland X a Mitsubishi Eclipse Cross. Karoq je vhodný pro zákazníky, kteří chtějí nejmodernější digitální techniku a litry v kufru jsou pro ně jedním z hlavních údajů pro rozhodnutí, přitom příliš neřeší cenu. Eclipse Cross pak nabídne sice nejmenší kufr a pouze benzinový motor (zatím), ale kdo chce na silnici vyčnívat z řady, jezdí v autě většinou sám a spíš než velikost kufru je pro něj podstatnější razantnější, sportovnější jízdní styl, je to auto pro něj. Opel Grandland X se jako jediný dostane pod hranici půl milionu, a to dokonce dost výrazně. Bohužel nenabídne pohon všech kol, což mu v kompaktní třídě přece jen část zákazníků bere. Podle redakce je to ideální auto pro usedlejší a starší zákazníky, kterým bude kapacita bohatě stačit, a za ušetřenou částku si mohou dovolit víc výbavy.e-flotila.cz
Nejméně nám vyhovoval 1,5litr v karoqu. Během testu jsem se s ním prostě neuměl sžít. Nechtěl táhnout v nejnižších otáčkách, opakovaně „chcípal“ při rozjezdu. Když se rozjel, táhl slušně, ožíval až ve vyšších otáčkách. Kdo chce jezdit rychle, bude spokojen, musí ale počítat s poněkud větší spotřebou 7,6 litru. Když jsem před časem testoval karoq s pouhým litrem, líbil se mi mnohem víc – nejede o nic hůř a žere méně.e-flotila.cz