Test: Škoda Karoq 1.6 TDI DSG 85 kW Style - stvořen na výlety

Karoq je prodejní hit a není se čemu divit - nástupce Yetiho byl vzhledem k současné oblíbenosti SUV předurčen k úspěchu. Já dostal na test poněkud neobvyklou specifikaci, a to sice nejslabší naftový motor 1.6 TDI s pohonem předních kol, za to ale prakticky v nejvyšší výbavě včetně všech příplatků, které k jsou k slabší motorizaci možné, navíc s automatem DSG.

Exteriér Karoqu je vyveden ve stylu ostatním modelů automobilky

Motor a výbava

Motor to není špatný, ale k té naznačené sportovnosti v označení třídy “SUV” má precijen daleko. Kombinace převodovky DSG (dvouspojkového automatu), naftových 85kW a systému start-stop znamená, že se z křižovatek budete dostávat opravdu vlažným tempem. S vypnutým start-stopem je to o poznání lepší, i tak by ale Karoqu slušel silnější motor. Případně pak naftový dvoulitr s pohonem 4x4 v podobné specifikaci vyjde o necelých 100 tisíc dráž, což se k celkové ceně testovaného modelu (cca. 900 tisíc) nejeví jako nějak příliš moc.

Co mě ale překvapilo je, jaké množství výbavy se dá do Karoqu přikoupit. Na rozdíl od Yetiho můžete mít v novém SUV prakticky vše, co koncern VW dnes nabízí a že je toho opravdu hodně. Vůz tak byl doplněn o automatické páté dveře včetně otevírání pohybem nohou pod nárazníkem, adaptivním tempomatem, funkcí pro udržování v jízdním pruhu, LED světlomety včetně automaticky přepínaných dálkových, kontrolou mrtvého úhlu, samočinným parkováním, online navigací, nezávislým topením a spoustou dalších vychytávek.

Interiér je na pohled luxusní, dojem kazí akorát klasické škodovácké budíky.

Asistenční systémy řídí (téměř) samy

Přes počáteční výhrady k motoru jsem však po pár dnech strávených s tímto vozem přišel na to, že vozu pro městský i český dálniční provoz vlastně nic nechybí - motor sice žádný sportovní projev nemá, nicméně svezení je příjemné, kabina pěkně odhlučněná a absenci pohonu 4x4 mimo horské oblasti prakticky nepoznáte. Pro auto na každodenní provoz má dle mého tento vůz daleko užitečnější funkce - udržování jízdního pruhu v kombinaci s adaptivním tempomatem a hlavně automatickou převodovkou DSG znamená, že při popojíždění v koloně s klidem vyřídíte e-maily, protože auto to odřídí téměř samo. Na rozdíl od manuálu dokáže i úplně zastavit, pokud ale není rozjezd okamžitý, je potřeba pro opětovné rozjetí zmáčknout plynový pedál.

To samé platí o dálničním provozu, který je také velmi pohodlný - auto vás udržuje v jízdním pruhu a hlídá si vzdálenost vozu před vámi, stačí držet volant a podle potřeby měnit jízdní pruhy. I to ale hlídá asistent mrtvého úhlu a začne pulsovat volantem, pokud byste jej snad ignorovali. Musím říct, že jsem tyto asistenty v autě nikdy nevyhledával, avšak hlavně funkce lane assist je velmi návyková a jízda v autě bez nich se najednou zdá o dost méně příjemná.

Praktičnost nade vše

Samozřejmě, toto nejsou funkce které by ocenil řidič vyhledávající zábavné svezení. Karoq je ale vůz dle mého zaměřený výhradně na praktičnost a komfort. Je to velmi dobrý sluha, praktický a určený k vašemu komfortu, a tomu je na autě podřízeno téměř vše - od škrabky v dvířkách palivové nádrže, deštník pod sedadlem spolujezdce přes přenosnou svítilnu v kufru až k uspořádání sedaček, které lze stejně jako v předchůdci - Škodě Yeti za příplatek (“Varioflex”) dělit na tři kusy nebo zcela vyjmout, čímž z Karoqa vznikne menší dodávka. Za další příplatek lze také objednat zcela sklopné opěradlo spolujezdce, čímž pak z Ikei dovezete i velmi dlouhé předměty. Dělení sedaček na tři kusy je také velmi užitečné - na kratší výlet na lyže se obejdete bez rakve i ve čtyřech lidech.

Vyjmutelné zadní sedačky Varioflex jsou velmi praktické na cesty ve čtyřech, kdy se do auta vejde spoustu věcí.

Škoda Karoq je totiž dle mého auto stvořené na výlety. Velmi pohodlně vás doveze kam potřebujete, cestou vás velmi dobře zabaví skvělým palubním infotainmentem a při jeho řízení si krásně odpočinete. Nějakou extravaganci bychom na něm však hledali marně.  A to i přes to, že je snaha o zaujmutí na autě vidět - přes nápis Škoda svítící na zem při otevřených dveřích, až po ambientní osvětlení nejen v předních dveřích, ale i na palubní desce. Nějak to Karoqu ale nemůžu uvěřit - pořád je maximálně zaměřený na praktičnost a to je dobře -  je předurčený sbírat zážitky z míst, kam vás doveze spíš než požitek ze sportovní jízdy, a o tom by vlastně SUV mělo být.

Oproti Atece je Karoq nastavený měkčeji a komfortněji, svezení je především komfortní. Má sice volič jízdních režimů, kde lze navolit “Eco”, “Normal”, “Sport” a “Individual” a při volbě sportovního módu řízení znatelně ztěžkne (a to až na hranici, kdy je manévrování v nízkých rychlostech celkem fyzicky namáhavé), nicméně odezva je stejně malá. Nerovnosti však žehlí obstojně, neodskakuje. Velmi pohodlné a dobře vypadající jsou také sedačky, které v mém případě byly ve světlé kůži. Sedačka řidiče je navíc elektronicky nastavitelná, přítomna je i nastavitelná bederní opěrka.

Interiér

Dojem z interiéru je na první pohled velmi dobrý. Béžová barva spolu s hliníkovou dekorací na dveřích a lesklým plastem na středové konzoli působí prémiově, tento dojem umocňuje i na tuto třídu obrovský 9.2” palcový displej. Co však interiér kazí jsou klasické budíky značky Škoda, které se k zbytku vozu příliš nehodí. K vozu však nyní už lze přiobjednat digitální přístrojový panel za celkem rozumných 8900Kč, které budou k interiéru ladit už více. Velmi dobrý je  příplatkový mediální systém Columbus, který dostanete právě se zmiňovaným velkým displejem.

Ani základní osmipalcový Amundsen pro výbavu Style však není k zahození, jako bonus k němu dostanete mechanické ovládání hlasitosti místo dotykového na Amundsenu. Navíc je i v nižší výbavě přítomna funkce Smartlink, což znamená možnost zrcadlení vybraných aplikací mobilního telefonu pomocí Apple Carplay nebo Android Auto, nejčastěji třeba na navigaci nebo hudbu. Pochválit také musím digitální příjem rádia DAB, který je bez příplatku i ve výbavě Ambition. Ten v kombinaci s příplatkovými reproduktory Canton reprodukuje hudbu z rádia velmi srovnatelně k digitálnímu nosiči. Obecně se mi reprodukce této soustavy líbila - zvuk je věrný a prostorový. 

Naopak jsem nepřišel úplně na chuť systému Media Command, tedy ovládání vybraných funkcí automobilu pomocí mobilního telefonu. Aplikace minimálně na iOS nevyužívá nativní prvky systému a graficky působí jak z minulé dekády. Vše stejně tak dobře nastavíte na infotainmentu a než spravovat navigaci telefonem, tak raději pustím tu na telefonu přes Smartlink. Telefon pak nabijete pomocí příplatkové bezdrátové nabíječky nebo všudepřítomných USB vpředu i vzadu, kde můžete mít i standardní 230V zásuvku (50Hz/150W).

Na zadních sedadlech je dost prostoru jak na nohy, tak i pro hlavu.

Kufr

Zavazadelník je znatelně větší než u Yetiho a zachoval si i praktické háčky a síťky k ukotvení volně pohybujících se předmětů. Objednat lze i oboustranné víko kufru v kombinaci látka/plast pro převoz špinavých předmětů. V kufru je 12V zásuvka, o odjímatelných zadních sedadlech jsem se již zmiňoval, za zmínku stojí to, že mohou být i vyhřívaná a sytém je vymyšlený tak, že to při odstraňování nezpůsobuje žádné komplikace. Celkově jsou sedadla lehká a jejich vyjmutí i zpětná instalace je otázka minuty. Dveře zavazadelníku lze mít také elektricky ovládané spolu s “virtuálním pedálem”, tedy otevíráním mávnutím nohou pod nárazníkem. Zde má Karoq plusové body, fungovalo to opravdu bezchybně. Oproti některým koncernovým vozům je pak i kamera na pátých dveřích ostřikovaná, což je velmi praktické.

Kufr se vyndáním zadních sedaček promění v malou dodávku.

Závěr

Koupit Karoqa? Toť otázka - v jeho prospěch mluví velmi bohatá základní výbava, jmenovitě třeba dvouzónová klimatizace, 8” displej, SmartLink, tempomat, denní a zadní LED světla, přední i zadní parkovací senzory a spoustu dalšího. Pokud by základ nestačil, lze do auta z moderních technologií doobjednat téměř vše, je třeba počítat s cenovkou převyšující i větší Kodiaq. Osobně bych nějaké příplatky oželel a raději zvolil silnější motor, ideálně v kombinaci s 4x4. Exteriér nijak nevybočuje a patří v posledních trendech SUV k těm konzervativnějším, své příznivce si ale jistě najde. Interiér pak minimálně v této specifikaci působí na svou třídu opravdu luxusně, prozrazují ho jen klasické budíky a neelektrické sedadlo spolujezdce. Z hlediska praktičnosti pak není Karoqu co vytknout a najít podobně užitečný vůz v podobné třídě bude velmi těžké. Funkci rodinného vozu tak zvládne na jedničku.

Publikováno 27.01.2018, autor: , recenzovaný vůz Škoda Karoq
Kolik doopravdy stojí Škoda Karoq?
Získejte Škoda Karoq za nejlepší cenu
Získat lepší cenu

Další recenze

Ve srovnávacím testu portál e-flotila.cz porovnával vozy Škoda Karoq, Opel Grandland X a Mitsubishi Eclipse Cross. Karoq je vhodný pro zákazníky, kteří chtějí nejmodernější digitální techniku a litry v kufru jsou pro ně jedním z hlavních údajů pro rozhodnutí, přitom příliš neřeší cenu. Eclipse Cross pak nabídne sice nejmenší kufr a pouze benzinový motor (zatím), ale kdo chce na silnici vyčnívat z řady, jezdí v autě většinou sám a spíš než velikost kufru je pro něj podstatnější razantnější, sportovnější jízdní styl, je to auto pro něj. Opel Grandland X se jako jediný dostane pod hranici půl milionu, a to dokonce dost výrazně. Bohužel nenabídne pohon všech kol, což mu v kompaktní třídě přece jen část zákazníků bere. Podle redakce je to ideální auto pro usedlejší a starší zákazníky, kterým bude kapacita bohatě stačit, a za ušetřenou částku si mohou dovolit víc výbavy.

Videa

Prvý dotyk: Škoda Karoq - Autožurnál
ŠKODA KAROQ 1.5 TSI/2.0 TDI 4x4 - First Drive - Autožurnál
Škoda Karoq 2017 - Naše první dojmy z nového SUV - Garáž.cz
Autocentral 130 - Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 + 1.5 TSI DSG - Autocentral
Škoda Karoq premiéra (TopSpeed.sk) - topspeedsk
New Škoda Karoq 2017 | Driving footage (road, off road) - Autaživě.cz
Jazda Škoda Karoq - TopSpeed.sk - topspeedsk
ŠKODA KAROQ 2017 SUV - GARÁŽ.TV - Rasťo Chvála - Rasto Chvála GARAZ.TV
Škoda Karoq: Yeti už je minulostí, přichází generace K - Garáž.cz
Škoda Karoq - rozhovor o motore 1.5 TSI - Autožurnál
SKODA KAROQ - Vianočná jazda - 2WD + 4WD - GARÁŽ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV
Škoda Karoq 2.0 TDI (150k) - první dojmy - GARÁŽ.cz - Garáž.cz
Škoda Karoq - 6 věcí, které se nám líbí - Autohled.cz
Škoda Karoq a Kodiaq Sportline - Frankfurt 2017 živě - Garáž.cz
New Škoda Karoq 2017 | Exterior, interior - Autaživě.cz

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon85 kW - 110 kW
Maximální rychlost187 - 207 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h8.4 - 10.9 s

Model

SérieKaroq (ab 11/17)
Začátek výroby11/2017
Začátek výroby modelu11/2017
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1605mm
Šířka1841mm
Délka4382mm
Rozvor2638 mm
Objem kufru521 / 1810 l
Hmotnost1271 - 1516/
1878 - 2128 Kg
Poloměr otáčení10,9 m
Světlá výška176 mm
Přední nájezdový úhelnení známo
Zadní nájezdový úhelnení známo
Přechodový úhelnení známo
Stoupavostnení známo
Hloubka broděnínení známo

Spotřeba

Kombinovaná 4.2 - 5.5l/100km
Ve městě4.4 - 6.6 l/100km
Mimo město4.1 - 4.9 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2119 g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy75 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceProgram elektronické stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej

Cena

Cena529 900 Kč -
719 900 Kč
Minimální výbavaAmbition

Přívěs

Brzděný1200 - 2000 kg
Nebrzděný660 - 750 kg

Rivalové

Kia Sportage
Cena od534 980 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 136 kW
Maximální rychlost176 - 205 Km/h
Spotřeba4.7 - 7.6 l/100km
Akcelerace9.1 - 11.5 s
Hyundai Tucson
Cena od539 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 136 kW
Maximální rychlost176 - 205 Km/h
Spotřeba4.7 - 7.6 l/100km
Akcelerace9.2 - 13.7 s
Seat Ateca
Cena od496 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost183 - 212 Km/h
Spotřeba4.3 - 7 l/100km
Akcelerace7.5 - 11.5 s
Toyota C-HR
Cena od489 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 90 kW
Maximální rychlost170 - 190 Km/h
Spotřeba4.1 - 6.3 l/100km
Akcelerace10 - 11 s

Motorizace

1,0 TSI/85 kW
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost187 km/h
Spotřeba5.3 l
Zrychlení10.6 s
Výkon85 kW
Cenaod 529 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,5 TSI/110 kW ACT
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost204 km/h
Spotřeba5.4 l
Zrychlení8.4 s
Výkon110 kW
Cenaod 574 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,0 TSI/85 kW AP
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost187 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení10.7 s
Výkon85 kW
Cenaod 579 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,5 TSI/110 kW ACT AP
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost204 km/h
Spotřeba5.5 l
Zrychlení8.4 s
Výkon110 kW
Cenaod 624 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,6 TDI/85 kW
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba4.6 l
Zrychlení10.7 s
Výkon85 kW
Cenaod 579 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,6 TDI/85 kW AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba4.2 l
Zrychlení10.9 s
Výkon85 kW
Cenaod 629 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/110 kW 4x4
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost207 km/h
Spotřeba5 l
Zrychlení8.9 s
Výkon110 kW
Cenaod 669 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/110 kW 4x4 AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost207 km/h
Spotřeba5.2 l
Zrychlení8.9 s
Výkon110 kW
Cenaod 719 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Škoda Karoq? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
8 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 2018 200400600

Výbava

Základní (1.0 TSI Ambition (ab 11/17))

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (2.0 TDI SCR Style 4x4 DSG (ab 11/17))

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Příplatková (2.0 TDI SCR Style 4x4 DSG (ab 11/17))

  • Aktivní parkovací asistent
  • Asistent dálkových světel
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Metalická barva
  • Navigace

CRASHTEST

  • Crashtest
    2017
  • 93%
    Dospělý
  • 79%
    Dítě
  • 73%
    Chodec
Přehrát video
0
Porovnávač
TOPlist