Škoda Karoq
Porovnat
neznámá
ceníková cena od

Recenze

Škoda Karoq

Automobilová firma Škoda nedávno ve Stockholmu představila svůj nový vůz, Škodu Karoq. Má nahradit jejich předchozí automobil označení Yeti. V čem je jiný než svůj předchůdce?

Porovnání Škody Yeti a Karoqu

Na první pohled je poznat, že Škoda Karoq je mohutnější. Přibylo šestnáct centimetrů do délky a několik málo i do šířky. Ač se to může zdát málo, na autě je to vidět. Větší rozměry byly mimo jiné využity ve velikosti kufru. Ten nabyl o přibližně sto litrů velikosti a je tím pádem největší ve své třídě. Velmi zajímavé rovněž je, že Karoq se objemem motoru vejde do 1000 ccm. Jeho předchůdce měl takřka 1200 kubických centimetrů. Na druhou stranu je motor Karoqu výkonnější. Sice jen o pár zanedbatelných kilowattů, ale třeba to nějakého nadšence do rychlosti i tak potěší. Škoda Karoq má jako první z vozů Škoda plně digitální přístrojovou desku. O ní ale později. Toto jsou asi nejpodstatnější rozdíly mezi nástupcem a předchůdcem. Na co ještě se mohou zákazníci u nového vozu těšit?

Novinky u Škody Karoq

Zákazníci Škodovky si mohou vybrat mezi zážehovými a vznětovými typy motorů. Celkově mají na výběr pět možností. Výkon se bude pohybovat od 120 do 190 koní, což je pro české silnice zcela dostačující. Na sto kilometrů zrychlí vůz za 10,6 sekundy. Škoda zatím stále dává na výběr, mezi převodovkou manuální a automatickou a to je dobře. Každý si aspoň může zvolit, co mu více vyhovuje a nemusí při řízení spoléhat výhradně na moderní technologie. Běžný je pohon na všechny čtyři kola, dnes už považovaný takřka za standart. Světla budou u Karoqu o něco hranatější.

V Karoqu bude jako v úplně první Škodě nainstalován digitální přístrojová deska. Ta přidává mnoho asistenčních služeb vozu, jako je tempomat nebo hlídání pruhu. Auto vám pomůže i při rozjezdu do kopce a hlídá zrádný mrtvý úhel ve zpětných zrcátkách. Snižuje tak riziko dopravních nehod a zařazuje se mezi auta, která řidičovi usnadňují jízdu.

Odkud se vzalo jméno Karoq?

Vybrat správné jméno pro auto je mnohem větší oříšek, než by se mohlo zdát. Skoro všechny automobilky už si kvůli tomu v minulosti prožily nějaké to faux pas. Stává se, že v některých jazycích je nové jméno vozu vulgární výraz. Škoda Karoq zdá se této nepříjemnosti unikla. Její název se sládá ze slov KAA’RAQ, tedy auto a RUQ, což znamená šíp. Inspiraci firma našla, stejně jako u SUV Kodiaq, na ostrově Kodiak u Aljašky. Právě z jejich řeči, auletštiny, slova pocházejí. Tohle tedy spojuje dva nové vozy firmy Škoda.

Nový název je přeci jenom trochu risk. Na většině trhů fungoval Yeti velmi dobře a vybudoval si ve své kategorii solidní jméno. Škodovku patrně k tomuto kroku přiměl fakt, že čínský trh, tedy ten největší, si Yetiho tolik neoblíbil. Proto teď je zkoušen nový název Karoq.

 

Srovnání s několika podobnými typy vozů konkurenčních značek.

Hyundai Tucson

Pokud jde o výkon motoru, jsou na tom oba vozy v průměru skoro stejně. Karoq má větší mezní hodnoty na nejvyšším i nejnižším výkonu, takže shoda. Karoq byl mohutnější než Yeti, ale Hyundai ho ještě o mnoho předčil. Už jenom to, že je vyšší o čtyřicet centimetrů, hovoří za vše. Přesto má Škoda větší kufr, jejích 521/1810 litrů zdaleka převyšuje 513/1503 l u Hyundai. A velikost kufru je u SUV zrovna velmi důležitý parametr pro všechny uživatele. Mohutnost Tucsonu se projevuje také na spotřebě. Karoq by měl být k vaší kapse o mnoho úspornější a jezdit na pouhých pět litrů na sto kilometrů. Průměrná spotřeba Hyundai Tucson se pohybuje nad šest litrů.

Kia Sportage

I jihokorejský automobil je o tětší než Karoq. Přesněji o třicet centimetrů na výšku a čtrnáct na šířku. To je rozdíl velmi znatelný. Ale jak bylo zmiňováno, Škoda se svým novým modelem nabízí největší kufr své třídy a i Kia je za ní poměrně dost pozadu. Její spotřeba odpovídá spotřebě Huyndai Tucson, takže nějakých 6,7 litru na sto kilometrů. A ani v rychlosti to Sportage svému konkurentovi nenandá. Jejich maximální rychlosti jsou obě pře 180 km/h, ale i tady Škoda o 5 kilometrů vítězí. Motor má sice méně výkonný, ale její velikost a další parametry jí umožňují jet rychleji.

Nissan Qashqai

Tentokrát už se nový Karoq o mnoho více nadře. Nissan je totiž na tom parametrově skoro stejně. Má stejné zrychlení z nuly na sto, výkon motoru, velmi podobnou maximální rychlost. Vyškou odpovídá Yetimu, je o něco užší a délka vozu je stejná jako u Karoqu. Kufr je ještě menší, než u předchozích dvou zmiňovaných automobilů. Spotřeba obou vozů je velmi podobná, Qashqai se vyšplhá v průměru na 5,6 litru, Karoq o tři decilitry méně. Když byl zmiňován původ názvu Karoq, tak i název u Nisannu je inspirován domorodým kmenem. Je z úplně opačného klimatického prostředí, přesněji z íránské pouště. Místní kmen nomádů se jmenuje právě Qashqai.

Volkswagen Tiguan

Volkswagen oproti Škodě nabízí o něco vyšší maximální rychlost a zrychlení. Výkon jeho motoru totiž můžebýt takřka o čtyřicet kilowattů vyšší. A to už je poměrně dost. Kufr má jen o trochu menší než Karoq, 615/1655 litrů. Pět je o něco mohutnější, hlavně co se týče výšky. Tam svého konkurenta převyšuje o 27 cm. Na to se ovšem na silnici opravdu nehraje. Spotřeba benzínu je vyšší, může se v krajních případech vyšplhat až na 7,8 litru.

Škoda Karoq tedy obstála proti všem konkurentům a v porovnávaných parametrech je většinou porazila. Můžeme se jen těšit, až bude v červenci uvedena na trh. Neznámou je zatím její cena, ale rozhodně nebude dražší než její konkurenti, Škoda spíše drží cenu níže než ostatní automobilky. 

Další informace o Karoqu

Česká automobilka Škoda nabízí v součtu 17 modelů: Karoq, Yeti, Kodiaq, Yeti Outdoor nebo Superb Combi. Karoq patří s délkou 4.382 metru k těm menším, šířka je pak 1,8m, výška 1.605 m. Míry průměrného SUVčka jsou pak 4.63m na délku, 2.07m na šířku a 1.69m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů.

Karoq se vyrábí v jedenácti různých motorizacích.Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 6 provedeních o výkonech 114, 148 nebo 188kW. Nejvýkonnější vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 7.8s a tachometr se zastaví až na 204km/h.

Česká automobilka Škoda nabízí v součtu 17 modelů: Karoq, Kodiaq, Yeti Outdoor, Yeti nebo Octavia Combi. Karoq patří s délkou 4.382 metru k těm menším, šířka je pak 1.841m, výška 1.605 m. Míry průměrného SUVčka jsou pak 4.56m na délku, 2.07m na šířku a 1.68m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Mazda CX-3, Nissan QASHQAI, Hyundai Tucson nebo Peugeot 3008.

Ceny motorizací - benzín nebo nafta?

Karoq se vyrábí v pěti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 1,5 TSI/110 kW AP a nejslabší 1,0 TSI/85 kW je rozdíl celkových 25kW (34 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.2l/100km. Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 3 provedeních o výkonech 114 nebo 148 koní. Nejvýkonnější vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 8.9 sekundy a tachometr se zastaví až na 204km/h. Nutno podotknout, že oproti benzínovým motorizacím se udávaná spotřeba nejslabšího dieselu liší pouze o 0.7l/100km, peněžní úspora na palivu tedy úplně neodůvodňuje vyšší ceníkovou cenu dieselu o 50 tisíc Kč (úspora na palivu by se vám vrátila až po najetých 264 550 km).

Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou Ambition.Vůz Škoda Karoq lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi 2,0 TDI/110 kW 4x4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 45 tisíc Kč.

Karoq - financování a leasing

Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 10719Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 113240 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Škoda Karoq pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Škoda bez starostí v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.

U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Škoda Karoq disponuje objemem 521 litrů, resp. 1810 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN BERLINGO MULTISPACE (1350 litrů), Peugeot Expert (1172 litrů), Fiat DOBLO COMBI XL (1050 litrů), Nissan NV200 COMBI (900 litrů) nebo Nissan NV200 EVALIA (900 litrů)

Další recenze

Prvý dotyk: Škoda Karoq - Autožurnál
New Škoda Karoq 2017 | Driving footage (road, off road) - Autaživě.cz
ŠKODA KAROQ 2017 SUV - GARÁŽ.TV - Rasťo Chvála - Rasto Chvála GARAZ.TV
New Škoda Karoq 2017 | Exterior, interior - Autaživě.cz

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná náprava4x4
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost187 - 211 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h7.8 - 10.7 s

Model

SérieKaroq (ab 11/17)
Začátek výroby11/2017
Začátek výroby modelu11/2017
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1605mm
Šířka1841mm
Délka4382mm
Rozvor2630 mm
Objem kufru521 / 1810 l
Hmotnost1271 - 1516/
1878 - 2128 Kg
Poloměr otáčení10,9 m
Světlá výška176 mm
Přední nájezdový úhelnení známo
Zadní nájezdový úhelnení známo
Přechodový úhelnení známo
Stoupavostnení známo
Hloubka broděnínení známo

Spotřeba

Kombinovaná4.4 - 5.5 l/100km
Ve městě5 - 6.6 l/100km
Mimo město4.4 - 4.9 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2- g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy75 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceProgram elektronické stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej

Cena

Cena529 900 Kč -
719 900 Kč
Minimální výbava

Přívěs

Brzděný1200 - 2000 kg
Nebrzděný660 - 750 kg

Rivalové

Volkswagen T-Roc
Cena od452 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost187 - 216 Km/h
Spotřeba5.1 - 6.7 l/100km
Akcelerace7 - 10 s

Motorizace

1,5 TSI/110 kW 4x4 AP
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem1.5 l
Max. rychlost204 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení8.4 s
Výkon110 kW
Cenaneznámá
Zobrazit motorizaci
1,0 TSI/85 kW
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost187 km/h
Spotřeba5.3 l
Zrychlení10.6 s
Výkon85 kW
Cenaod 529 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,5 TSI/110 kW
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost204 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení8.4 s
Výkon110 kW
Cenaod 574 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,0 TSI/85 kW AP
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost187 km/h
Spotřeba5.3 l
Zrychlení10.6 s
Výkon85 kW
Cenaod 579 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,5 TSI/110 kW AP
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost204 km/h
Spotřeba5.5 l
Zrychlení8.4 s
Výkon110 kW
Cenaod 624 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/110 kW
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost207 km/h
Spotřeba4.4 l
Zrychlení8.9 s
Výkon110 kW
Cenaneznámá
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/140 kW 4x4 AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost211 km/h
Spotřeba5.3 l
Zrychlení7.8 s
Výkon140 kW
Cenaneznámá
Zobrazit motorizaci
1,6 TDI/85 kW
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba4.6 l
Zrychlení10.7 s
Výkon85 kW
Cenaod 579 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,6 TDI/85 kW AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba4.5 l
Zrychlení10.7 s
Výkon85 kW
Cenaod 629 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/110 kW 4x4
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost207 km/h
Spotřeba5 l
Zrychlení8.9 s
Výkon110 kW
Cenaod 669 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/110 kW 4x4 AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost207 km/h
Spotřeba5.2 l
Zrychlení8.9 s
Výkon110 kW
Cenaod 719 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Škoda Karoq? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

T-Roc 2.0 TSI
2 647 Kč
Karoq 1,5 TSI/110 kW 4x4 AP
2 647 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 661 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Škoda lze tedy o 797 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Karoq oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

T-Roc 2.0 TSI
6 815 Kč
Karoq 1,5 TSI/110 kW 4x4 AP
6 815 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Škoda Karoq s motorem 1,5 TSI 4x4 AP na 6 524 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 11 621 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

T-Roc 2.0 TSI
56 280 Kč
Karoq 1,5 TSI/110 kW 4x4 AP
42 840 Kč

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 110kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (28 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 42 840 Kč.

Letní pneumatiky

T-Roc 2.0 TSI
?
Karoq 1,5 TSI/110 kW 4x4 AP
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách Karoq v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

T-Roc 2.0 TSI
?
Karoq 1,5 TSI/110 kW 4x4 AP
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

T-Roc 2.0 TSI
?
Karoq 1,5 TSI/110 kW 4x4 AP
?

* průměrná hodinová sazba

Výbava

Základní (1.0 TSI Ambition (ab 11/17))

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (2.0 TDI SCR Style 4x4 DSG (ab 11/17))

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Příplatková (2.0 TDI SCR Style 4x4 DSG (ab 11/17))

  • Aktivní parkovací asistent
  • Asistent dálkových světel
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Metalická barva
  • Navigace
0
Porovnávač
TOPlist