Popis modelu
SUV nižší střední třídy VW Tiguan
Název vznikl spojením slov tygr a leguán (německy tiger a iguana), vyrábí se od roku 2007, byl prvním zástupcem malých sportovně užitkových vozů automobilky Volkswagen. V roce 2011 prošel faceliftem, ale v současnosti se vyrábí již druhá generace označená jako Tiguan II5N, která se světu představila v dubnu 2016.
Původně byl postaven na platformě golfu, ale u druhé generace použila automobilka vůbec poprvé podvozkovou platformu označovanou jako MQB, která je považována za podvozek budoucnosti a novému Tiguanu vylepšila všechny jízdní vlastnosti.
Se svými rozměry 4.5 metru na délku, 1.6 metru na výšku a 2 metry na šířku se z něj stává průměrné malé SUV, které bývají nejčastěji 4.6 metru dlouhé, 1.5 metru dlouhé a 2 metry široké. Volkswagen nabízí kompletní paletu vozů od nejmenších třídvéřových hatchbacků jako je Up po velké SUV jako je Touareg, Tiguan se pak řadí těsně pod vrcholný model této automobilky.
Můžete si pořídit jak klasický pětisedadlový model s benzínovým nebo naftovým motorem, tak větší verzi Allspace se sedmi sedadly.
V nabídce jak naftové, tak benzínové motory i s možností vypínání válců ACT, Plug-in hybrid na obzoru.
Nabídka naftových motorů TDi začíná na výkonu 85kw s manuální převodovkou, až po nejvýkonnější agregáty 140kw a BiTDi 176kw osazeným dvojicí turbodmychadel, vyráběné pouze s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Zlatou střední cestou pak může být diesel o výkonu 110kw, který můžete mít jak se šestistupňovým manuálem, tak sedmistupňovým automatem, se "čtyřkolkou" i s pohonem předních kol. Automobilkou udávaná průměrná spotřeba činí 5.5 litrů paliva na sto kilometrů, takové hodnoty jsou měřeny za ideálních podmínek v laboratoři, reálná spotřeba nafty se pohybuje okolo 7.3 litrů.
Benzínové pohonné jednotky TSi se dají pořídit od 162kw a 132kw silného automatu s pohonem 4x4, až po 92kw silný manuál v "předokolce". Nejvyšší možnost kombinací nabízí agregát o výkonu 110kw, který si můžete pořídit jak s manuálem se šesti převodovými stupni, tak automatem se stejným počtem převodů, jak s pohonem všech kol, tak i jen těch předních. Tento motor vyjma 4x4 s automatem nabízí funkci ACT, kdy v rozmezí 1400 až 4000 otáček při malé zátěži řídící jednotka vypíná vstřikování paliva do dvou válců ze čtyř a šetří tím palivo. Průměrná spotřeba udávaná Volkswagenem činí 6.9 litrů na sto, reálná spotřeba benzínu je okolo 9.3 litrů na sto kilometrů.
Všechny pohonné jednotky splňují normu Euro 6, mají možnost rekuperace energie i systém start stop. V nejbližší době se také očekává plug-in hybrid se solárními panely na střeše Tiguan GTE, který je v posledních fázích testování.
Například konkurenční Hyundai Tucson nabízí benzínové motory 1.6GDI v rozmezí 97-130kw a naftové 1.7CRDi 85kw až 2.0CRDi 136kw nebo Nissan X-Trail benzínovou 1.6DIG-T 120kw a naftové 1.6dCi 96kw až 2.0dCi 130kw.
Vybírat můžete mezi čtyřmi stupni výbav od Trendline po R-line Highline.
I v nejnižší výbavě Trendline najdete spoustu prvků, které ostatní automobilky nabízejí v mnohem vyšších stupních. Po usednutí do auta vás jako první upoutá velmi příjemný kožený volant i potah hlavice řadicí páky. Nemůžete přehlédnout ani velké dotykové rádio v interieru a sedmnácti palcová kola v exteriéru. Za jízdy vám pak na cestu budou svítit halogenová světla doplňovaná zadními led světlomety. Lane assist zase pohlídá, aby Tiguan zůstal stále ve stejném jízdím pruhu a Front assist s funkcí nouzového brzdění aktivně sleduje vzdálenost od automobilu jedoucího před vámi a dokáže zabránit i srážce s chodcem.
Comfortline nabízí parkovací asistenty ve předu i vzadu, automatické clonění dálkových světel, aby nedošlo k oslnění protijedoucích vozidel a multifunkční volant.
V nejvyšší výbavě Highline auto jezdí na osmnácti palcových kolech z lehkých slitin a přední část zdobí chromovaná mřížka chladiče, vedle které se pyšní Led světlomety s funkcí natáčení se podle polohy volantu. Uvnitř auta se o komfort stará klimatizace s nastavením teploty ve třech zónách. V neposlední řadě je výrazným prvkem výbavy adaptivní tempomat ACC.
Zdůraznění sportovního charakteru vozu ztělesňuje paket R-line s výraznými nárazníky, dvaceti palcovými černě lakovanými koly, difuzorem, spojlerem a rozšířenými podběhy kol ve stejné barvě. Interiéru dominují výrazná R-line loga na černých sedadlech s výrazným bočním vedením, černá je také stropnice, kožený volant pak vyniká vyniká výrazným tvarováním na věnci.
Za poslední rok se VW Tiguan stal pátým nejprodávanějším SUV, jeho cena startuje na 643 900 Kč, , nejvyšší výbava se pak dá pořídit za 1 515 900 Kč. První generace se prodalo neuvěřitelných 2,6 milionu kusů.