Cena od | 707 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 96 kW - 120 kW |
Maximální rychlost | 198 - 210 Km/h |
Spotřeba | 4 - 5.2 l/100km |
Akcelerace | 9.8 - 11.6 s |
Tento model se poprvé objevil v portfoliu automobilky roku 2003, kdy započala jeho první generace. Automobilka jej uvedla jako doplňující mezičlánek v rámci třídy MPV, v níž už tehdy figurovaly Volkswagen Sharan a Caravelle (napůl dodávka a MPV).
K dnešnímu dni je na trhu aktuální teprve druhá generace tohoto modelu. Niméně, přesto, že uběhlo od spuštění prodeje první vrze modelu už nemalých 15 let, Touran si drží stále podobné rozměry, jen proporce se trochu změnily v moderním duchu. Tak či tak, doménou MPV vozů je praktičnost, prostornost a v tomto stylu se vyvíjí právě i tento model. Oproti předchozí generaci a jejím faceliftovým stádiím nová generace dominuje v délce a šířce zatímco výška vozu se naopak zmenšila. Nyní tedy tento sedmi-místný vůz plní pomyslný prostor mezi VW Sharan a z této trojice nejmladším modelem Golf Sportsvan, který je zároveň i tím nejmenším z výše jmenovaných. Zajímavostí je, že jak Golf Sporstvan tak Touran vychází z modelu VW Golf. Model Sharan sdílí však jinou platformu, se sestrským MPV Seat Alhambra nebo třeba aktuálním VW Passat, mimo jiných.
Aktuální verze Touran má tyto základní rozměry: 4527/1829/1659 mm (d/š/v). Jak je zjevné z recenzí a vzhledem k tomu, že v aktuální velikostním navržení (neuvažejeme nyní designový facelift z roku 2016/2017) je už na trhu od roku 2015 (startovní bod pro novou generaci), prošel již mnoha novinářskými testy. I když se jedná o vůz pro sedm lidí, dokázal žurnalistům, že i zadní 2 sedadla jsou plnohodnotná, a to i pro dopspělého člověka. Tak či tak, Touran je především v hledáčku velkých rodin, a protože má každé sedadlo druhé i třetí řady upínací kotvy Isofix, lze tedy v tomto modelu převážet až pět, respektive šest (vč. sedadla spolujezdce vpředu) dětí v autosedačkách. A pokud zdrovna nebudete převážet děti, lze všechna sedadla v Touranu velmi snadno sklopit, aby vytvořila výslednou naprosto rovnou ložnou plochu. Čili je tento automobil vhodný i pro převoz delšího nákladu, až cca 2,6 metru dlouhého a 90 centimetrů vysokého.
Novodobý Touran je nabízený pro český trh se dvěmi motorizacemi–jedním oturbeným benzínovým agregátem o objemu 1,5 l a výkonem 150 k; druhou variantou je naftová jednotka 1,6 TDI s něco menším tabulkovým výkonem 115 koní. Ať už si vyberete jakýkoliv motor, lze jej spojit buď s manuální 6ti–stupňovou převodovkou anebo sedmistupňovým DSG.
Ať už zvolíte jakoukoliv kombinaci, pokud jde o spotřebu, alespoň dle proklamací výrobce na pohonných hmotách výplatu neproděláte. V případě lehké nohy se u obou motorizací pohybuje spotřeba okolo 5 litrů pohonných hmot na 100 kilometrů. Benzínový motor bude skvělou volbou spíše na kratší cesty, častou jízdu po měste, kde je zapotřebí větší dynamiky. Naopak velmi úsporný, poměrně malý turbodieselový agregát se hodí na táhlejšjí, delší vyjížďky. Snad pokud třeba dojíždíte na kraj města z vesnické osady 20 km a často si rádi vyrazíte na rodinný výlet třeba i nekolikset kilometrů vzdálený hrad či jinou atrakci.
Jízdním projevem tedy Touran představuje jakýsi ideální kompromis. Jeho řízení má dobrou citlivost a lehkost. Ostatně první generace byla vybavena tehdy revoluční technologií adaptivního řízení, které má proměnlivou reakci v závislosti na tom, jak rychle jedete. Podvozkově se jedná v podstatě o Golf a tedy ani tady zákonitě Touran nepůsobí nijak těžkopádně, leč naopak.
Všeobecně, pokud nemáte hluboko do kapsy, nabídne v tomto modelu Volkswagen drtivou většinu vymožeností, které dnešní automobily v dané třídě, a v plné výbavě umějí nabídnout. Samozřejmostí je 5ti hvězdové hodnocení bezpečnosti společností NCAP. Můžete si připlatit za jízdní asistenty, adaptivní regulaci podvozku a řízení (režim comfort, normal, sport), adaptivní tempomat funkční až do rychlosti 210 km/h (přirozeně vč. kontroly jízdního pruhu s přidanou funkcí asistence řízení, a nechybí ani koncernový tzv. „Front Assist“, který zahrnuje radarovou funkci a pomáhá zmírňovat a dokonce v některých podmínkách i naprosto předcházet čelním kolizím-funguje semi-autonomně do rychlosti až 30 km/h), kompatibilitu s Androidními i Apple Iphone zařízeními a možnost sdílení jejich aplikačního rozhraní s palubní systémem auta a to s sebou přináší i možnost ovládání palubního počítače hlasem, světlený i dešťový sensor, bezklíčový přístup a automatizované otevírání pátých dveří pohybem nohy, kožené potahy sedadel s elektrifikovanými nastaveními polohy i bederního vyboulení, samotné sedmístné provedení je také za příplatek (cca 26 000,–) a zahrnuje plně oddělená sedadle druhé řady, kdy každé má navíc regulovatelný sklon opěráku a posun dopředu/dozadu pro vyšší komfort na delších cestách, přední i zadní senzory včetně couvací kamery a funkce „trailer assist“ (pomáhá řidiči při couvání s připojeným přívěsem), panormatické okno a vyhřívané sedačky.
V podstatě zde máte potenciálně k dispozici vše, snad jen kromě head-up displeje, které nelze do auta objednat.
Volkswagen víceméně vše zmíněné zabalil v různých poměrech obsazení do čtyř přednastavených výbav (od nejskormnější Comfortline, Maraton Edition, Highline až po tradičně vrcholnou a dobře známou R-line). Nejlevnější sériová výbava, bez příplatků za další prvky, s 16ti palcovými ráfky ale zároveň již v tomto základu přítomným velkým 8' barevným dotykovým displejem multimediálního systému ve středové konzoli, vyjde na přijatelných 640 tisíc Kč včetně DPH.
Pro ty nejnáročnější je tu vyzývavá částka necelých 800 000,– v sériovém nastavení R-Line anebo, pokud se rozhodne zákazník využít maximální poteciál nabízených příplatků, dostane se s cenou až přes hranici 1,4 mil. Kč. Jako jediný tak dostane 18' kola R-line a polokožené potahy sedadel dveřních výplní.
Touran má za cíl zaujmout především svou praktičností, prostorem i kvalitou zpracování. Všechny tyto prvky v sobě snoubí a přidává k tomu ještě moderní multimediální technologie a bezpečnostní jízdní asistenty. Můžete jej zakoupit s úspornými motory, které mají dostatek výkonu (mj. v případě benzínové verze), snad ve všech situacích. Jednoduchost, kvalitu a praktičnost Touranu si Volkswagen nechá zaplatit vcelku přiměřeně. Co na to konkurence a jakého poměru ceny a výkonu se můžete dočkat u jiných výrobců vozů MPV? Tihle šlapou na paty VW Touran, dle našeho zkoumání, nejvíce:
Grand C4 SpaceTourer se svou vysokou variabilitou motorů i výbav za nižší ceny;
Opel Zafira, které je na podobné úrovni jako je výše jmenovaný rival od Citroenu a konkuruje tak širší paletou motorizací, a má dobrý poměr ceny a výkonu
Ford Grand C-Max, jež představuje opět velmi silnou konkurenční opozici, i když je jeho design velmi svérázný a nikoliv tak uniformní a neutrální jako v případě Touranu či Zafiry.
Aktuální generace tohoto MPVčka je označována jako Touran II 5T a začala se vyrábět v září 2015. Německá automobilka Volkswagen nabízí celkem 48 modelů, namátkově třeba Touran, Sharan, Caddy, Caddy California nebo Caddy California Maxi. Touran patří s délkou 4.527 metru k těm menším, šířka je pak 2.087m, výška 1.659 m. Hodnoty průměrného MPVčka jsou pak 4.54m na délku, 2.1m na šířku a 1.75m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “MPV”, tedy aut kde karoserie nápadně připomíná dodávku Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších MPVček, jako jsou Ford Tourneo Connect, Volkswagen Caddy California, CITROËN GRAND C4 SPACETOURER, Toyota Proace City Verso, Volkswagen Caddy, CITROËN BERLINGO, BMW Řada 2 Active Tourer, BMW Řada 2 Gran Tourer nebo Mercedes-Benz B.
Touran se vyrábí v čtyřech různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 2,0 TDI BMT 110kW a nejslabší 2.0 TDI 90kW je rozdíl celkových 20kW (27 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.3l/100km. Ke koupi motorizace potěší jak příznivce benzínu, tak i nafty, je jich totiž stejně - 2 od každé.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou 1,5 TSI EVO BMT 110kW ve spojení s výbavou Comfortline. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 49 tisíc. Touran se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba japonská automobilka Mitsubishi nabízí L200 Double Cab s motorem 2 268 DI-D plus za 910850 Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 18325Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 193600 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Volkswagen Touran pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Volkswagen Financial Services v sobě zahrnuje i havarijní pojištění (průměrná cena Touran - 14459 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
Zajímavou informací je také to, že Volkswagen Touran lze za příplatek pořídit v sedmimístné variantě, což jistě potěší větší rodiny.
U MPVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Volkswagen Touran disponuje objemem 743 litrů, resp. 1980 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: SEAT Tarraco (760 litrů), CITROËN GRAND C4 SPACETOURER (704 litrů), Toyota RAV4 (580 litrů), Mazda 6 WAGON (522 litrů) nebo Honda CR-V e:HEV (497 litrů)
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Volkswagen Touran tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2015 (kategorie “Small MPV”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 82%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 89%, bezpečnost dospělých 88%, bezpečnost chodců 71%, asistenční systémy 76 %. Starší crashtesty ale zas tak úplně nelze srovnávat s aktuálními, EuroNCAP totiž kritéria pravidelně zpřísňuje.
Touran také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 1084 zákazníků, z toho 88% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 25. nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2020 se prodalo 86 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Suzuki VITARA (87 kusů), Hyundaie I 10 (87 kusů), Volkswagenu KOMBI (90 kusů), Peugeotu 308 (80 kusů) nebo Toyoty C-HR (95 kusů).
Zajímavé je také to, že Touran disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé.
Vůz Volkswagen Touran se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 116. místě se známkou 5, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 7.5 %.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 90 kW - 110 kW |
Maximální rychlost | 195 - 209 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.3 - 10.8 s |
Série | Touran (II) |
Začátek výroby | 09/2015 |
Začátek výroby modelu | 09/2015 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1659mm |
Šířka | 1829mm |
Délka | 4527mm |
Rozvor | 2791 mm |
Objem kufru | 743 / 1980 l |
Hmotnost | 1500 - 1589/ 2090 - 2200 Kg |
Poloměr otáčení | 11.5 |
Světlá výška | 156 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.5 - 5.5l/100km |
Ve městě | 5.6 - 6.8 l/100km |
Mimo město | 3.8 - 4.8 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 125 g/km |
typ | mpv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 768 900 Kč - 905 900 Kč |
Minimální výbava | Comfortline |
Brzděný | 1500 - 1800 kg |
Nebrzděný | 740 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 209 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 125 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfortline |
Cena | od 768 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 209 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 126 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfortline |
Cena | od 817 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.8 s |
Výkon | 90 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfortline |
Cena | od 825 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 206 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 127 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfortline |
Cena | od 905 900 Kč |
Kolik doopravdy stojí Volkswagen Touran? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
Co se Touranu jako celku týče, má prostorný interiér i kufr, ze sedadel vás nejspíš nebudou bolet záda ani na delších cestách a dozadu se bez problémů vejdou tři dětské sedačky, které se dobře obsluhují. Na palubě je ticho, motor je velmi dobře odhlučněný a ještě lépe jsou potlačeny jeho vibrace, slušně jsou odizolovány i podběhy kol, na dálnici bude zdrojem největšího hluku obtékající vzduch a ani ten nijak extrémně neruší.auto.cz