Cena od | 499 980 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 77 kW - 150 kW |
Maximální rychlost | 160 - 220 Km/h |
Spotřeba | 1.2 - 6.5 l/100km |
Akcelerace | 7.5 - 11.5 s |
Malé SUV Volvo XC40 je praktickým vozem, který přináší kromě luxusu i atraktivní design. Mezi hlavní soupeře patří zejména vyšší verze Nissan Qashqai či Seat Ateca nebo špičkové automobily Audi Q2 či BMW X1 nebo Range Rover Evoque a Jaguar E-Pace.
Vůz je postaven na špičkové platformě EV-ready, určené pro všechny budoucí malé modely Volvo. XC40 je poměrně konvenčním automobilem, ačkoliv je ve srovnání s mnoha svými rivaly poměrně vysoký, takže pokud jde o vnitřní prostor, netrpí žádnými kompromisy.
Model XC40 nabízí 460 litrů zavazadlového prostoru, což je o 55 litrů více než u Audi Q2 a o 30 litrů více než u Nissanu Qashqai. Nicméně například Volkswagen Tiguan nabízí větší zavazadlový prostor.
K dispozici jsou dva motory 2,0l. Zážehové motory jsou označovány jako T3, T4 a T5. S výjimkou nejslabšího T3 s výkonem 156 koní, který je spárován s manuální 6-stupňovou převodovkou, jsou ostatní varianty, tedy T4 s výkonem 190 koní a T5, který nabízí výkon 247 koní kombinované s 8-stupňovou převodovkou Geartronic. T5 AWD motor pak potěší i poměrně dobrou spotřebou paliva, protože kombinovaná spotřeba je udávána kolem 7,1 l/100 km. Horší už je to s emisemi, které sice splňují ekologické normy EU6, ale pohybují se kolem 166 g CO2/km.
Obdobná situace je u dieselových motorů, označovanýc D3 a D4. D3 motor je dostupný s pohonem předních kol i s pohonem všech kol a na výběr jsou obě zmíněné varianty převodovek. Silnější diesel D4 s výkonem 187 koní pak je k dispozici s osmistupňovvou automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol. Tento motor určitě aspiruje na nejoblíbenější verzi pohonné jednotky pro Volvo XC40, protože je to ekonomická varianta, která nabízí spotřebu paliva kolem 5,0l/100 km, ale nadchne i milovníky životního prostředí, protože hodnota produkovaných emisí je velmi příznivá, kolem 133 g CO2/km. Do budoucna se pak připravuje inovativní tříválcový hybrid a plně elektrický model.
Vůz je nabízen ve dvou specifikacích, a to Momentum a R-Design. Základní řada vozů je velmi dobře vybavena. Na první pohled překvapí 18-palcová kola z lehkých slitin, ale důraz na design je vidět prakticky všude, což potvrdí třeba barevně sladěné kliky dveří či speciální maska chladiče. Stylově působí i přední nárazník se spodním krytem v leskle stříbrném provedení či vnější zpětná zrcátky s kryty v barvě vozu. Praktičtěji založení jedinci ocení však spíše LED světlomety, potkávací světla s automatickým spínáním dálkových světel či směrová LED světla, integrovaná v krytech vnějších zpětných zrcátek. Velkou pomocí pro řidiče je zadní parkovací asistent a neurazí ani dynamicky laděný podvozek DYNAMIC.
Ve vyšší verzi R-Design je možné získat navíc speciální mřížku chladiče R-Design nebo luxusnější sedadla Dynamic. Důležitější však je přidání předních LED mlhových světel. Sportovní design vozu dolaďuje kromě střechy v černém provedení také nejen sportovní 3-ramenný volant či sportovní pedály, popřípadě designové sportovní textilní koberečky, ale především jde o sportovně laděný podvozek R-Design a sportovní provedení předního nárazníku.
Interiér vozu se nese ve znamení zajímavých technologií a inovativních materiálů. Pro rozptýlení při jízdě je k dispozici audiosystém High Performance s 9-palcovým dotykovým displejem, který zahrnuje také navigaci, USB vstupy či Bluetooth připojení, přičemž ovládací prvky jsou umístěny na multifunkčním volantu. Pro pohodlí v zimě i v létě je v nabídce automatická jednozónová klimatizace. Samozřejmostí je elektrické ovládání předních a zadních oken nebo nastavitelná sedadla. Jednou ze speciálních funkcí, které nejsou u základních verzí běžné, je dešťový senzor. Řada R-Design pak přidává osvětlení interiéru vysoké úrovně, což znamená osvětlení nejen přední části, ale i zadní části a prostoru pod pátými dveřmi, pod předními dveřmi nebo mimo jiné také vícebarevné náladové osvětlení
Kromě standardní výbavy jsou pro Volvo XC40 v nabídce také speciální pakety, jako Business, přidávající lepší navigaci a audiosystém, nebo Connect s dokonalejšími funkcemi pro připojení telefonu. K dispozici jsou také pakety IntelliSafe Pro, Light s bohatou nabídkou kvalitnějších světlometů, či Mirror, nabízející dokonalejší vnitřní i vnější zpětná zrcátka. Nicméně tím nabídka nekončí, protože dokoupit lze i balíček pro zdokonalené parkování Park Assist Pro, nebo balíček s vyhřívanými sedadly či tryskami ostřikovačů Winter, Winter Pro a Winter Plus Podobných doplňujících paketů je k dispozici ještě několik, například Xenium a Xenium R-Design s panoramatickou střechou, či Climate s vylepšenou verzí klimatizace.
Kromě volitelných balíčků se dají dokoupit i jednotlivé komponenty či funkce, takže je možné si svůj vůz víceméně vybavit dle své potřeby, přání a finančních možností. Zajímavá je také nabídka různých barev v jednotlivých vývojových úrovních, ať již jde o barvy nemetalické, metalické i metalické Inscription. Na výběr jsou také různé úrovně obložení či čalounění, ať již koženého nebo látkového.
Pozoruhodný je zejména výčet bezpečnostních prvků, který připomíná model XC90. Kromě airbagů řidiče a spolujezdce, jsou k dispozici i velmi populární funkce, jako asistent pro sjezd z kopce nebo asistent rozjezdu do kopce. Významnou roli hraje také systém elektronického řízení stability, elektronicky řízený systém pohonu všech kol AWD nebo monitoring tlaku v pneumatikách. Pro mnoho řidičů bude velkým plusem také bezklíčové startování nebo elektronický progresivní posilovač řízení. Do standardní výbavy patří i systém kontroly trakce, který zlepšuje stabilitu vozidla. Obzvláště pro ty, kdo si nejsou zcela jisti například ve zhoršené viditelnosti nebo při jízdě v noci, bude vynikajícím pomocníkem speciální funkce City Safety, která pomáhá upozornit na blížící se chodce, zvířata či vozidla. Naopak řidiči, u nichž při dlouhých jízdách hrozí riziko ztráty koncentrace ocení systém kontroly jízdy v pruhu.
Vozy Volvo XC40 jsou unikátní, protože přináší do segmentu malých vozů novou technologii, vzhled i jakousi hravější střánku. Takže tento kompaktní crossover je opravdu esem v rukávu značky Volvo a právem je považován za produkt budoucnosti. Díky vzhledu svého exteriéru je určen spíše pro mladší zákazníky, kteří hledají jak praktičnost, tak i styl. O tom, že si Volvo věří, svědčí i prodloužená záruka.
Palivo | |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 95 kW - 184 kW |
Maximální rychlost | 180 - 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.4 - 10.9 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1652mm |
Šířka | 1863mm |
Délka | 4425mm |
Rozvor | 2702 mm |
Objem kufru | 433 / 1309 l |
Hmotnost | 1580 - 1775/ 2080 - 2280 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.3 - 7.3l/100km |
Ve městě | 7.9 - 8.9 l/100km |
Mimo město | 5.3 - 5.8 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 869 000 Kč - 1 410 500 Kč |
Minimální výbava | Essential |
Brzděný | 1600 - 2100 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |