Hyundai Kona – malý vůz s velkým očekáváním

Hyundai Kona je malé SUV, které lehce připomíná zvýšenou variantu i20 a je reálným konkurentem vozů, jako Renault Captur, Seat Arona či Citroën C3 Aircross. Ve skutečnosti je to třetí a nejmenší SUV korejské automobilky, dostupné na trhu od prvního čtvrtletí 2018. Model nenahrazuje velikostně velmi podobný model ix20 zařazený v portfoliu automobilky jako MPV, naopak cílí na stále rostoucí segment malých SUV, ve kterém chce zaujmout bohatou základní výbavou.

Zaujmout chce bezesporu také vzhledem, který se většina automobilových novinářů nestydí nazvat divným. Hyundai přišel do segmentu malých SUV relativně pozdě a snaží se tak zaujmout unikátním vzhledem. Trochu to vypadá, jak kdyby Hyundai vzal design Nissanu Juke a posunul ho ještě na další úroveň. Každopádně věřím, že kontroverzní vzhled Kony si najde i spoustu příznivců právě díky své neotřelosti a na českých silnicích jej tak potkávat budeme.

Co se skrývá pod kapotou?

Vůz je k dispozici s benzínovým motorem 1,0 T-GDI, který je ideální volbou do městských ulic, ale na dálnici jej rozhodně nelze považovat za nejrychlejší alternativu. Na druhou stranu je tento motor tichý a bez vibrací a manuální převodovka je poměrně hladká. Výhodou menšího motoru je také dobrá spotřeba paliva. Kdo však touží po vyšší dávce adrenalinu, pro toho je v nabídce rychlejší varianta, a to 1,6l benzínový motor s výkonem 177 koní. Tento motor nabízí zrychlení 0-100 Km/hod za 7,9 sekund a je spárován se sedmistupňovou automatickou převodovkou, ta je ovšem dostupná pouze v nejvyšší verzi Premium, stejně jako pohon všech kol.

Stejný vůz, rozdílný exteriér

Hyundai Kona přichází na trh v několika variantách, a sice Kona, Style a Premium. Základní řada Kona je osazena 16-palcovými ocelovými koly. Vyšší řada Style už přidává stejně velká 16-palcová kola z lehkých slitin, ale kdo si připlatí, může mít i 17-palcová kola z lehkých slitin. Řada Premium pak přichází s největšími, 18-palcovými koly z lehkých slitin, přičemž obě vyšší specifikace jsou vybaveny ocelovou dojezdovou rezervou místo lepící sady.

Všechny vozy jsou vybaveny LED denním svícením, bočními LED blikači, integrovanými ve zpětných zrcátkách, ale full LED přední světlomety jsou už výsadou top specifikace Premium. Stejně tak přední mlhovky jsou standardní výbavou pouze ve vyšších řadách.

Design exteriéru je poměrně zajímavý a určitě zaujme zadní spojler a tónovaná skla ve všech řadách. Solární přední skla a tmavá zadní skla si však už užije jen ten, kdo si pořídí řadu Style či Premium, a totéž platí o černých střešních lyžinách. Přední část vozu je u nejvyšší řady vylepšena chomovaným rámečkem přední masky. Samozřejmostí je pak metalický lak Velvet Dune ve všech vývojových stupních, za příplatek si pak můžou zákazníci pořídit i jiný metalický lak. A pro fajnšmekry je pak ve verzi Premium k dispozici odlišné barevné provedení střechy, vnějších zrcátek a sloupků.

S důrazem na detail

Interiér vozu nabízí poměrně dost prostoru vepředu i vzadu, a také pohodlí, a to jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce. Hyundai si potrpí na detaily, takže nabízí interiér v barvách, které odpovídají exteriéru vozu. Také použité materiály jsou vcelku kvalitní a dobře působí i konstrukce palubní desky.

Nižší verze nabídnou řidiči i spolujezdcům anatomicky tvarovaná sedadla s látkovým čalouněním, vyššího luxusu se pak ve formě koženého čalounění dočkají majitelé top řady. Ti si mohou svůj vůz dovybavit také díky interiérovému designovému paketu, který obohatí interiér například o barevné prošívání volantu nebo barevné bezpečnostní pásy. Skvěle bude vypadat také černé čalounění stropu nebo černý lesk spodního ramene volantu. Mimochodem volant je u všech vozů výškově nastavitelný, stejně jako sedadlo řidiče, což potěší zejména menší postavy. A pro vyšší pohodlí je toto nastavení sedadel elektricky ovládané, ovšem opět pouze u řady Premium.

Další specialitou verze Premium je pak Winter paket s vyhřívanými i ventilovanými předními sedadly  a vyhřívaným volantem, nebo Drive Mode se 3 režimy nastavení typu odezvy automatické převodovky. Samozřejmostí u všech modelů je elektrické ovládání okem, zrcátek nebo přítomnost automatických světlometů či elektrického posilovače řízení. Co už v základní výbavě opravdu nenajdete, to jsou automatické stěrače nebo startování tlačítkem, a ani automatická klimatizace není automaticky dostupná ve všech řadách.

Pokud jde o audiosystémy a informačním systémem, tak infotainment systém společnosti Hyundai patří k nejlepším v této třídě. Vozy prvních dvou specifikací jsou vybaveny 5-stupňovým displejem, Style může za příplatek získat 7-palcový dotykový displej a ještě lepší variantu, tedy 8-palcový dotykový displej s řadou funkcí, jako Screen Mirroring s funkcí Android Auto či Apple CarPlay nebo Live Services nabízí řada Premium. V této řade však je dostupný i prémiový audiosystém Krell.

Zavazadlový prostor nabízí kapacitu 334 litrů, což je ve srovnání s vozy typu Renault Captur nebo Citroën C3 Aircross poněkud méně než byste čekali. Nicméně díky možnosti sklopit zadní sedadla prakticky do vodorovné polohy je možné bez problémů převážet třeba jízdní kolo.

Malý, ale bezpečný

Vůz je pochopitelně vybaven celou řadou bezpečnostních prvků, což u vozů Hyundai patří k běžnému standardu. Prakticky všechny vozy obsahují totožné vybavení, zahrnující spoustu airbagů, ať již airbag řidiče či spolujezdce, boční přední a okenní přední i zadní airbagy. Hlavové opěrky, ABS, EBD, ESC systémy, brzdový asistent nebo systém kontroly únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce a jízdy z kopce či varovná světla při nouzovém brzdění najdete rovněž ve všech specifikacích. Kdo by toužil po autonomním nouzovém brzděním, varování před čelním nárazem a detekci chodů, ten si musí v nižších řadách sáhnout hlouběji do peněženky a doplatit si je jako volitelnou výbavu. Přední nebo zadní parkovací senzory či dokonce zadní parkovací kameru však v základní verzi Kona nehledejte. Naopak tempomat s omezovačem rychlosti je k dispozici automaticky.

Jaký zákazník, takový vůz

Kdo by chtěl svůj vůz trošku rozmazlovat a dopřát si něco navíc, ten může sáhnout po některém z výbavových balíčků. jedním z nich je paket Guardian, určený pro verze Style a Kona, který zahrnuje právě bezpečnostní FCA autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců a kontrolou čelního nárazu, dále pak Guardian+ pro řady Style a Premium, který mimo jiné nabízí sledování mrtvého úhlu nebo upozornění na projíždějící vozy při couvání a konečně Traveller, který posouvá vozy Style na hodně vysokou úroveň. S Travellerem totiž získá vůz nejen lepší 17-palcová kola, ale mimo jiné také Winter paket, lepří audiosystém nebo komfortní automatickou klimatizaci s funkcí automatického odmlžování.

Hyundai Kona sice není zrovna nejlevnějším, ale na druhou stranu je to překvapivě zábavný a ve všech specifikacích velmi dobře vybavený vůz, o němž se dá bez nadsázky říci, že je to atraktivní, robustní a nesmírně elegantní automobil.

 

 

Kolik doopravdy stojí Hyundai Kona?
Získejte Hyundai Kona za nejlepší cenu
Získat lepší cenu

Videa

GARAZ.TV MAGAZIN 0. - Hyundai Kona - AUDI A8 2017 - 308 GTi rekord - Rasto Chvála GARAZ.TV
TEST: Hyundai Kona 1.6 T-GDI, 2018, 4K POV: Výrazná a fakt silná! - Roadblog.cz
Predstavenie 2017: Hyundai Kona - Autožurnál
Hyundai Kona 1,6 T-GDi 4WD - TEST - GARAZ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV
Hyundai Kona - prvá jazda - GARÁŽ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon85 kW - 130 kW
Maximální rychlost181 - 205 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h7.9 - 12 s

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1550mm
Šířka1800mm
Délka4165mm
Rozvor2600 mm
Objem kufru361 / 1143 l
Hmotnost1233 - 1401/
1775 - 1910 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 4.3 - 6.7l/100km
Ve městě4.8 - 8 l/100km
Mimo město3.9 - 6 l/100km
Emisní normaEuro6b
CO2117 g/km

Karoserie

typcrossover
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzory-
Kontrola trakce-
Typ monitorování tlaku v pneumatikách-
Navigační systém-

Cena

Cena409 990 Kč -
604 990 Kč
Minimální výbavaKona

Přívěs

Brzděný1200 - 1250 kg
Nebrzděný600 - 600 kg

Rivalové

CITROËN C3 Aircross
Cena od349 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon60 kW - 96 kW
Maximální rychlost165 - 185 Km/h
Spotřeba4.9 - 5.5 l/100km
Akcelerace11.3 - 14 s
Seat Arona
Cena od371 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost173 - 205 Km/h
Spotřeba4.9 - 5.1 l/100km
Akcelerace8 - 11.9 s
Suzuki Vitara
Cena od386 700 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 88 kW
Maximální rychlost180 - 180 Km/h
Spotřeba4 - 5.7 l/100km
Akcelerace11.5 - 13 s
Peugeot 2008
Cena od385 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon61 kW - 96 kW
Maximální rychlost166 - 200 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace9.3 - 13.6 s

Motorizace

T-GDI 120
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost181 km/h
Spotřeba5.2 l
Zrychlení12 s
Výkon88 kW
Cenaod 409 990 Kč
Zobrazit motorizaci
T-GDI 177 4x4
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem1.6 l
Max. rychlost205 km/h
Spotřeba6.7 l
Zrychlení7.9 s
Výkon130 kW
Cenaod 559 990 Kč
Zobrazit motorizaci
CRDi 115
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost193 km/h
Spotřeba4.3 l
Zrychlení10.7 s
Výkon85 kW
Cenaod 514 990 Kč
Zobrazit motorizaci
CRDi 136
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost191 km/h
Spotřeba4.5 l
Zrychlení10.2 s
Výkon100 kW
Cenaod 564 990 Kč
Zobrazit motorizaci
CRDi 136 4x4
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem1.6 l
Max. rychlost186 km/h
Spotřeba4.9 l
Zrychlení11.2 s
Výkon100 kW
Cenaod 604 990 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Hyundai Kona? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
10 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 2018 50100150200

CRASHTEST

  • Crashtest
    2017
  • 87%
    Dospělý
  • 85%
    Dítě
  • 62%
    Chodec
Přehrát video
0
Porovnávač
TOPlist