Cena od | 529 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 179 - 195 Km/h |
Spotřeba | 3.6 - 5 l/100km |
Akcelerace | 10.3 - 12.1 s |
Japonská automobilka Nissan nabízí celkem 5 modelů: Qashqai, Juke, X-Trail, Leaf nebo Townstar Combi. Juke patří s délkou 4.21 metru k těm menším, šířka je pak 1.983m, výška 1.595 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.6m na délku, 2.06m na šířku a 1.66m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou CITROËN C3 Aircross, Fiat 500X, Volkswagen T-Cross, Peugeot 2008, Volkswagen Taigo, Opel Mokka, Seat Arona, Fiat 500X Cross, Hyundai Kona, Opel Crossland, Toyota Yaris Cross, Renault Captur, SsangYong Tivoli, Škoda Kamiq, MG ZS, Volkswagen T-Roc, Hyundai Bayon, Kia Stonic, Dacia Duster, Dacia Sandero Stepway, DS 3 Crossback nebo Audi Q2.
Juke se vyrábí v třech různých motorizacích.Pokud preferujete benzínové motory, z nabízených motorizací budete nadšeni - Juke je totiž dostupný pouze s agregáty spalující benzín. Ke koupi jsou ve výkonech 113 koní. Nejostřejší z nich (1.0 DIG-T 114 6MT) dosahuje maximální rychlosti 180km/h a na stovku se dostane na 10.7 sekundy.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou 1.0 DIG-T 114 AT ve spojení s výbavou VISIA. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 93 tisíc. Juke se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba rumunská automobilka Dacia nabízí Duster s motorem TCe 150 4x4 za 562500 Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 10820Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 114300 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Nissan Juke pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Nissan Finance v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Nissan Juke disponuje objemem 422 litrů, resp. 1305 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: MG ZS (448 litrů), SsangYong Tivoli (395 litrů), Škoda Fabia (380 litrů), Dacia Sandero (328 litrů) nebo Opel Corsa (309 litrů)
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 18cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 23,0 stupňů, vzadu je to až 27,5 stupňů. Přechodový úhel je pak 22,5 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky není známom.
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Nissan Juke tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2019 (kategorie “Small Off-Road”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 86%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 85%, bezpečnost dospělých 94%, bezpečnost chodců 81%, asistenční systémy 73 %.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Juke - otočí se na 10,7 m, což je velmi dobrý údaj.
Juke také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 200 zákazníků, z toho 83% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 98. nejprodávanějším vozem v ČR.
Vůz Nissan Juke se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 64. místě se známkou 3, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 5 %.
Palivo | benzínplug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 84 kW - 143 kW |
Maximální rychlost | 166 - 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.1 - 11.8 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1595mm |
Šířka | 1800mm |
Délka | 4210mm |
Rozvor | 2636 mm |
Objem kufru | 422 / 1305 l |
Hmotnost | 1262 - 1362/ 1700 - 1735 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5 - 5.2l/100km |
Ve městě | 5.9 - 6.2 l/100km |
Mimo město | 4.4 - 4.8 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 534 900 Kč - 729 000 Kč |
Minimální výbava | VISIA |
Brzděný | 750 - 1250 kg |
Nebrzděný | 500 - 643 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 10.7 s |
Výkon | 84 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 46 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | VISIA |
Cena | od 534 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 11.8 s |
Výkon | 84 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 46 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACENTA |
Cena | od 627 900 Kč |
Po všem co bylo napsáno asi nečekáte pozitivní závěr, že? Ačkoli na první pohled spojení crossoveru se silným motorem může vypadat jako hloupost a i mé výše popsané dojmy působí poněkud roztříštěně, cílovou klientelu právě pro takovéto auto si dokážu představit docela dobře. Pokud někdo potřebuje vyšší posez, ale zároveň se nechce vzdát jízdních vlastností podobných běžnému nízkému hatchbacku, je Juke jednou z možností společně např. s Mazdou CX-3 nebo Renaultem Captur. Když se však přidá i požadavek na silný motor, nic jiného, než Juke 1.6 DIG-T si v mainstreamových vodách nekoupíte. Možná je stísněný, nevyniki komfotem a kvalitou interiéru vás také neohromí. Umí však přinést jakousi lehkost bytí, působí absolutně nevážně, každého zaujme a má výtečný motor. Hlavně je však ve zcela dostačující výbavě N-connecta k mání již za 470.600 Kč a to je natolik zajímavá cena, že se nad případnými nedostatky zavírají oči úplně samy.autickar.cz
Klasický Juke má řadu příznivců, ale i odpůrců. Pokud jde o model Nissan Juke Nismo RS, jde o jeho ostřejší provedení, což je vidět i na designu. Kdo hledá moderní a stylový crossover s dravějším vzhledem, ten zaručeně nebude zklamán. A to ani, pokud jde o jízdní vlastnosti výkon. Na druhou stranu zvuk motoru, celkem pomalé ukazatele na budících, nebo i ne příliš tylově vypadající interiér jsou věci, které nejsou zase až tak pozitivně hodnoceny. Vše ještě může zachránit spotřeba 7,5 litru, ale nutno dodat, že právě ta není nutně hlavním parametrem, na který zájemci hledí, pokud hledají ostřejší verze automobilů.autozine.cz