Cena od | 696 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 110 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 194 - 211 Km/h |
Spotřeba | 5 - 6.9 l/100km |
Akcelerace | 8.6 - 10 s |
První auto pojmenované podle prvních písmen z příjmení tří zakladatelů DAT, sjelo z výrobní linky v roce 1914, později se k názvu přidalo SUN a vznikl Datsun, který ale dnes neznáme jinak než jako Nissan. Pro který je vždy na prvním místě kvalita motoru, podvozku, převodovky a až poté vzhled vozu.
I přes zákaz vyrábění během 2. světové války, slavila jedna z největších japonských značek největší úspěchy v Americe a až později v Evropě, díky investici do nové výrobní haly v Anglii.
V roce 1999 skoupil Renault 40% akcií Nissanu a zachránil ho tak od krachu, vyplatilo se jim to o devět let později, kdy jim japonská automobilka pomohla vytvořit zisk. Nadále spolupracují na vývoji podvozků a benzínových motorů.
Že je SUV X-Trail největším osobním automobilem v nabídce Nissanu dokazují jeho rozměry 4.7 metru do délky, 1.7 metru na výšku a 1.8 metru do šířky. Jeho první generace byla představena světu v roce 2001, od srpna 2017 si můžete pořídit facelift třetí generace, označovaný jako X-Trail T32.
I přes to že za celou dobu nikdy nebyl nabízen na Americkém trhu, se stal X-Trail světovým bestsellerem ve své kategorii, v Česku se za poslední rok prodalo 530 kusů, těsně se tak nevešel do top desítky prodaných SUV.
Základní cena začíná na 677 400 Kč, se všemi slevami se můžete dostat až na 627 400 Kč.
Jediným benzínem je šestnáctistovka DIG-T 160 disponující výkonem 120 KW v kombinaci s předním náhonem a manuální šesti stupňovou převodovkou. Výrobcem udávaná spotřeba je 7.9 litru na sto kilometrů, reálná se pohybuje okolo 10.2 litru podle serveru spritmonitor.de.
Vrcholnou motorizací je naftová 2.0 dCI se silou 130 KW pohánějící všechna čtyři kola buď za pomoci automatické převodovky Xtronic-CVT nebo manuálu o šesti stupních. Druhou volbou s pohonem předních kol bude šestnáctistovka dCI 130 o výkonu 96 KW. Kombinovat ji lze s automatickou převodovkou nebo manuální, kterou můžete mít i s pohonem 4x4. Spotřebu nafty Nissan udává v rozmezí 5,8 litru po 6,6 litru na sto kilometrů podle zvoleného pohonu a převodovky. Server spritmonitor.de udává reálnou spotřebu 7.7 litru na stovku kilometrů.
V bohaté základní výbavě Acenta sevřete v rukou kožený volant s multifunkčními tlačítky, přes které budete ovládat nejen palubní počítač s pěti palcovým barevným displejem, dále tempomat, posuvnou zadní řadu sedadel, komfort vám zajistí dvouzónová automatická klimatizace a v exteriéru jistě nepřehlédnete sedmnácti palcová hliníková kola. K ruce vám bude dešťový senzor, automatické světlomety, přední a zadní parkovací senzory a sledování tlaku v pneumatikách. O vaši bezpečnost se postará Aktivní ovládání podvozku za pomoci kontroly pohybu karoserie, sledování dráhy vozu a motorové brzdy, dále také inteligentní brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce.
Druhý výbavový stupeň N-Connecta disponuje navíc Bezpečnostním balíčkem s rozpoznáváním dopravních značek, funkcí nouzového brzdění s detekcí chodců, upozornění na opuštění jízdního pruhu a automatické přepínání dálkových světel. Ovládání vozu vám ulehčí bezdotykové otevírání dveří zavazadlového prostoru, startování tlačítkem a kamerový parkovací systém. Jistě oceníte i navigaci, panoramatickou střechu a osmnácti palcová kola.
Nejvyšší výbava nese název Tekna. Interiér doplní o osm reproduktorů BOSE, kožená sedadla s výhřevem včetně volantu a přední elektronicky ovládaná. Z venku auto vyšperkují devatenácti palcová kola a LED adaptivní světlomety. Za jízdy na vás bude dohlížet Bezpečnostní systém Safety Shield Plus, jehož součástí je sledování mrtvého úhlu, rozpoznání únavy řidiče a parkovací asistent s monitorováním provozu za vozem při couvání.
Na přání se dá ještě objednat sedmimístná verze, prosklená střecha, metalický lak, sedadla z hnědé kůže a prodloužená záruka. Balíčky Ski, Biker nebo Balíček Crossover zase díky lištám na boku auta společně s předním a zadním nárazníkem ochrání váš vůz v terénu.
Prvním konkurentem bude o 4 500 Kč dražší Škoda Kodiaq, který ale v benzínové verzi nenabídne pohon všech kol a u jediné nafty budete moci vybírat pouze výkon 110 nebo 140 KW. Větší konkurencí bude spíše Toyota RAV4, nabídne o 42 500 Kč menší cenovku v základní konfiguraci a hybridní verzi. Naftový agregát nepořídíte s pohonem 4x4 a benzínový naopak pouze s pohonem všech kol. Subaru Forester stojí o 22 600 Kč více, v nabídce je pouze s náhonem na všechna kola a jedním zážehovým motorem o výkonu 110 nebo 177 KW a jedním vznětovým se silou 108 KW.
Aktuální generace tohoto SUVčka je označována jako X-Trail (T32) T32 a začala se vyrábět v srpnu 2017. Japonská automobilka Nissan nabízí celkem 14 modelů, namátkově třeba Qashqai, X-Trail, NV200 EVALIA, NV200 COMBI nebo NAVARA DOUBLE CAB. X-Trail patří s délkou 4.69 metru k těm větším, šířka je pak 1.82m, výška 1.71 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.72m na délku, 1.94m na šířku a 1.7m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Škoda Kodiaq, Honda CR-V, Volkswagen Tiguan Allspace, Toyota RAV4, Ford Kuga, Mazda CX-5, Peugeot 5008, Seat Tarraco, Mitsubishi Outlander, Hyundai Santa Fe, Škoda Kodiaq Sportline, Subaru Forester, DS 7 Crossback nebo Mercedes-Benz GLB.
X-Trail se vyrábí v pěti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější DIG-T 160 DCT a nejslabší dCi 150 MT je rozdíl celkových 7kW (9 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.6l/100km. Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 4 provedeních o výkonech 148 koní. Nejostřejší vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 10.7 sekundy a tachometr se zastaví až na 198km/h.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou DIG-T 160 DCT ve spojení s výbavou VISIA. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným naftovým agregátem připlatíte 53 tisíc. Vůz Nissan X-Trail lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi dCi 150 4x4 MT a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 133 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 15131Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 159860 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Nissan X-Trail pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Nissan Finance v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
Zajímavou informací je také to, že Nissan X-Trail lze za příplatek pořídit v sedmimístné variantě, což jistě potěší větší rodiny.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Nissan X-Trail disponuje objemem 550 litrů, resp. 1982 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: SsangYong Rexton (1051 litrů), Nissan NV200 EVALIA (900 litrů), Dacia Dokker (800 litrů), Volkswagen Touran (743 litrů) nebo Mercedes-Benz Vito (720 litrů)
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 21cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 18.1 stupňů, vzadu je to až 26,5 stupňů. Přechodový úhel je pak 20,0 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky není známom.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW - 117 kW |
Maximální rychlost | 190 - 198 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.7 - 12.7 s |
Série | X-Trail (T32) |
Začátek výroby | 08/2017 |
Začátek výroby modelu | 08/2017 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1700mm |
Šířka | -mm |
Délka | 4690mm |
Rozvor | 2705 mm |
Objem kufru | 550 / 1982 l |
Hmotnost | 1560 - 1685/ 2180 - 2400 Kg |
Poloměr otáčení | 11,2 m |
Světlá výška | 210 mm |
Přední nájezdový úhel | 18.1 stupňů |
Zadní nájezdový úhel | 26,5 stupňů |
Přechodový úhel | 20,0 stupňů |
Stoupavost | 57,7% |
Hloubka brodění | není známo |
Kombinovaná | 6.5 - 8.1l/100km |
Ve městě | 5.9 - 7.4 l/100km |
Mimo město | 4.8 - 5.7 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 171 g/km |
typ | suv |
Počet míst | - |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 kg |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronická kontrola stability plus |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 695 000 Kč - 883 000 Kč |
Minimální výbava | ACENTA |
Brzděný | 1500 - 2000 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 11.5 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 8.1 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 184 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | VISIA |
Cena | od 748 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.7 l |
Max. rychlost | 194 km/h |
Zrychlení | 10.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 171 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACENTA |
Cena | od 695 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.7 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 12.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 6.9 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 182 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACENTA |
Cena | od 828 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.7 l |
Max. rychlost | 194 km/h |
Zrychlení | 10.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 177 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACENTA |
Cena | od 828 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.7 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 12.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 7.5 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 194 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACENTA |
Cena | od 883 000 Kč |
Kolik doopravdy stojí Nissan X-Trail? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
X-Trail s motorem 2.0 dCi splňujícím nově Euro 6 v nás vyvolal míšené pocity. Spotřeba paliva je vyšší, dynamika průměrná. Prostě jsme od motoru čekali více. Možná, kdyby byl kombinovaný nikoliv s Xtronic-CVT, ale s manuálním „šestikvaltem“, mohly být dojmy z jízdy lepší. Pokud jej upřednostníte před variátorem, ušetříte rovných 50.000 korun, což není málo. Zaplatit méně a dostat více? V tomto případě by to tak být mohlo. Jednoznačným pozitivem je však komfortní nastavení podvozku nebo kompletní výbava.auto.cz
Jeden z nejoblíbenějších modelů, tedy Nissan X-Trail, v provedení se vznětovým motorem o objemu 1,6 litru as výkonu 96 kW. K tomu navíc s pohonem všech čtyř kol, ve výbavovém stupni Tekna. Tato kombinace jasně ukazuje, že dokáže splnit požadavky i náročných zákazníků. Nejenom svým jízdním projevem, ale také dostatkem prostoru jak pro pasažéry, tak i jejich zavazadla. Zklamáním je však interiér, kde se možná až moc hrálo na praktičnost a nikoliv na moderní design, který by se u nejvyššího výbavového stupně očekával. Kdo ale hledá všestranně využitelné SUV, které nabídne i nízkou spotřebu, zklamán nebude.autozine.cz
Většinu silničních nástrah překoná X-Trail s důstojným zhoupnutím, projetí většího vodorovného výmolu nebo zpomalovacího prahu při vyšší rychlosti cítíte i docela dost slyšíte, ale nejde o nic, co by vás u většiny konkurentů nepotkalo také. Velmi dobře auto zvládá i zatáčky, kde se moc nenaklání, ani nehoupe, stabilizační systém musí zasáhnout později, než byste asi u tak velkého SUV čekali.e-flotila.cz