První auto pojmenované podle prvních písmen z příjmení tří zakladatelů DAT, sjelo z výrobní linky v roce 1914, později se k názvu přidalo SUN a vznikl Datsun, který ale dnes neznáme jinak než jako Nissan. Pro který je vždy na prvním místě kvalita motoru, podvozku, převodovky a až poté vzhled vozu.
I přes zákaz vyrábění během 2. světové války, slavila jedna z největších japonských značek největší úspěchy v Americe a až později v Evropě, díky investici do nové výrobní haly v Anglii.
V roce 1999 skoupil Renault 40% akcií Nissanu a zachránil ho tak od krachu, vyplatilo se jim to o devět let později, kdy jim japonská automobilka pomohla vytvořit zisk. Nadále spolupracují na vývoji podvozků a benzínových motorů.

Že je SUV X-Trail největším osobním automobilem v nabídce Nissanu dokazují jeho rozměry 4.7 metru do délky, 1.7 metru na výšku a 1.8 metru do šířky. Jeho první generace byla představena světu v roce 2001, od srpna 2017 si můžete pořídit facelift třetí generace, označovaný jako X-Trail T32.
I přes to že za celou dobu nikdy nebyl nabízen na Americkém trhu, se stal X-Trail světovým bestsellerem ve své kategorii, v Česku se za poslední rok prodalo 530 kusů, těsně se tak nevešel do top desítky prodaných SUV.
Základní cena začíná na 677 400 Kč, se všemi slevami se můžete dostat až na 627 400 Kč.

3 motorizace a pohon 4x4

Jediným benzínem je šestnáctistovka DIG-T 160 disponující výkonem 120 KW v kombinaci s předním náhonem a manuální šesti stupňovou převodovkou. Výrobcem udávaná spotřeba je 7.9 litru na sto kilometrů, reálná se pohybuje okolo 10.2 litru podle serveru spritmonitor.de.

Vrcholnou motorizací je naftová 2.0 dCI se silou 130 KW pohánějící všechna čtyři kola buď za pomoci automatické převodovky Xtronic-CVT nebo manuálu o šesti stupních. Druhou volbou s pohonem předních kol bude šestnáctistovka dCI 130 o výkonu 96 KW. Kombinovat ji lze s automatickou převodovkou nebo manuální, kterou můžete mít i s pohonem 4x4. Spotřebu nafty Nissan udává v rozmezí 5,8 litru po 6,6 litru na sto kilometrů podle zvoleného pohonu a převodovky. Server spritmonitor.de udává reálnou spotřebu 7.7 litru na stovku kilometrů.

Od Acenty po Teknu

V bohaté základní výbavě Acenta sevřete v rukou kožený volant s multifunkčními tlačítky, přes které budete ovládat nejen palubní počítač s pěti palcovým barevným displejem, dále tempomat, posuvnou zadní řadu sedadel, komfort vám zajistí dvouzónová automatická klimatizace a v exteriéru jistě nepřehlédnete sedmnácti palcová hliníková kola. K ruce vám bude dešťový senzor, automatické světlomety, přední a zadní parkovací senzory a sledování tlaku v pneumatikách. O vaši bezpečnost se postará Aktivní ovládání podvozku za pomoci kontroly pohybu karoserie, sledování dráhy vozu a motorové brzdy, dále také inteligentní brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce.

Druhý výbavový stupeň N-Connecta disponuje navíc Bezpečnostním balíčkem s rozpoznáváním dopravních značek, funkcí nouzového brzdění s detekcí chodců, upozornění na opuštění jízdního pruhu a automatické přepínání dálkových světel. Ovládání vozu vám ulehčí bezdotykové otevírání dveří zavazadlového prostoru, startování tlačítkem a kamerový parkovací systém. Jistě oceníte i navigaci, panoramatickou střechu a osmnácti palcová kola.

Nejvyšší výbava nese název Tekna. Interiér doplní o osm reproduktorů BOSE, kožená sedadla s výhřevem včetně volantu a přední elektronicky ovládaná. Z venku auto vyšperkují devatenácti palcová kola a LED adaptivní světlomety. Za jízdy na vás bude dohlížet Bezpečnostní systém Safety Shield Plus, jehož součástí je sledování mrtvého úhlu, rozpoznání únavy řidiče a parkovací asistent s monitorováním provozu za vozem při couvání.

Na přání se dá ještě objednat sedmimístná verze, prosklená střecha, metalický lak, sedadla z hnědé kůže a prodloužená záruka. Balíčky Ski, Biker nebo Balíček Crossover zase díky lištám na boku auta společně s předním a zadním nárazníkem ochrání váš vůz v terénu.

Konkurence

Prvním konkurentem bude o 4 500 Kč dražší Škoda Kodiaq, který ale v benzínové verzi nenabídne pohon všech kol a u jediné nafty budete moci vybírat pouze výkon 110 nebo 140 KW. Větší konkurencí bude spíše Toyota RAV4, nabídne o 42 500 Kč menší cenovku v základní konfiguraci a hybridní verzi. Naftový agregát nepořídíte s pohonem 4x4 a benzínový naopak pouze s pohonem všech kol. Subaru Forester stojí o 22 600 Kč více, v nabídce je pouze s náhonem na všechna kola a jedním zážehovým motorem o výkonu 110 nebo 177 KW a jedním vznětovým se silou 108 KW.

Další informace o modelu X-Trail

Nissan X-Trail patří do skupinového označení “Střední třída”, kam patří například také Volvo S60, BMW Řada 3 Gran Turismo, Infiniti Q50, Volkswagen Passat nebo Mitsubishi Outlander. Aktuální generace je označována jako X-Trail (T32) T32 a začala se vyrábět v srpnu 2017.

Japonská automobilka Nissan nabízí celkem 14 modelů: X-Trail, Qashqai, NAVARA DOUBLE CAB, Micra nebo NV200 EVALIA. X-Trail patří s délkou 4.69 metru k těm větším, šířka je pak 1.82m, výška 1.7 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.73m na délku, 1.96m na šířku a 1.69m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Škoda Kodiaq, Peugeot 5008, Seat Tarraco nebo Volkswagen Tiguan Allspace.

Ceny motorizací - benzín nebo nafta?

X-Trail se vyrábí v sedmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 2.0 dCi 177 X-TRONIC a nejslabší dCi 130 je rozdíl celkových 34kW (46 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.7l/100km. Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 6 provedeních o výkonech 129 nebo 174 koní. Nejostřejší vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 9.6 sekundy a tachometr se zastaví až na 200km/h. Nutno zmínit, že oproti benzínovým motorizacím se udávaná spotřeba nejslabšího dieselu liší pouze o 1.3l/100km, peněžní úspora na palivu tedy úplně neodůvodňuje vyšší ceníkovou cenu dieselu o 59 tisíc Kč (úspora na palivu by se vám vrátila až po najetých 151 282 km).

Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou ACENTA.Vůz Nissan X-Trail lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi dCi 130 ALL-MODE 4X4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 50 tisíc Kč.

X-Trail - financování a leasing

Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 14896Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 157360 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Nissan X-Trail pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Nissan Finance v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění (průměrná cena X-Trail - 13773 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.

U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Nissan X-Trail disponuje objemem 550 litrů, resp. 1982 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN JUMPER KOMBI 2015 (4500 litrů), Renault Trafic Passenger Combi Van 2014 (3200 litrů), CITROËN Jumpy (2625 litrů), CITROËN Jumpy 2016 (2625 litrů) nebo Volkswagen Caddy Kombi Maxi 2015 (1650 litrů)

X-Trail v terénu

Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 21cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 18.1 stupňů, vzadu je to až 26,5 stupňů. Přechodový úhel je pak 20,0 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky není známom.

Další recenze

Nissan X-Trail dobře pokračuje v současném trendu výroby rodinných crossoverů.
3/5
Je to spíše větší náhražka za Qashqai +2 než zcela nový X-Trail v tradičním pojetí a je mnohem méně praktický.
4/5
Nissan X-Trail je při koupi i provozu levnější než většina přímých konkurentů a nabízí spoustu základní výbavy.
4/5
X-Trail s motorem 2.0 dCi splňujícím nově Euro 6 v nás vyvolal míšené pocity. Spotřeba paliva je vyšší, dynamika průměrná. Prostě jsme od motoru čekali více. Možná, kdyby byl kombinovaný nikoliv s Xtronic-CVT, ale s manuálním „šestikvaltem“, mohly být dojmy z jízdy lepší. Pokud jej upřednostníte před variátorem, ušetříte rovných 50.000 korun, což není málo. Zaplatit méně a dostat více? V tomto případě by to tak být mohlo. Jednoznačným pozitivem je však komfortní nastavení podvozku nebo kompletní výbava.
3/5
Jeden z nejoblíbenějších modelů, tedy Nissan X-Trail, v provedení se vznětovým motorem o objemu 1,6 litru as výkonu 96 kW. K tomu navíc s pohonem všech čtyř kol, ve výbavovém stupni Tekna. Tato kombinace jasně ukazuje, že dokáže splnit požadavky i náročných zákazníků. Nejenom svým jízdním projevem, ale také dostatkem prostoru jak pro pasažéry, tak i jejich zavazadla. Zklamáním je však interiér, kde se možná až moc hrálo na praktičnost a nikoliv na moderní design, který by se u nejvyššího výbavového stupně očekával. Kdo ale hledá všestranně využitelné SUV, které nabídne i nízkou spotřebu, zklamán nebude.
Většinu silničních nástrah překoná X-Trail s důstojným zhoupnutím, projetí většího vodorovného výmolu nebo zpomalovacího prahu při vyšší rychlosti cítíte i docela dost slyšíte, ale nejde o nic, co by vás u většiny konkurentů nepotkalo také. Velmi dobře auto zvládá i zatáčky, kde se moc nenaklání, ani nehoupe, stabilizační systém musí zasáhnout později, než byste asi u tak velkého SUV čekali.

Videa

New 2018 Nissan X-TRAIL 2,0 dCi 4x4 | Road, off-road driving footage - Autaživě.cz
Prvá jazda 2017: Nissan X-Trail - Autožurnál

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon96 kW - 130 kW
Maximální rychlost180 - 204 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.4 - 11.4 s

Model

SérieX-Trail (T32)
Začátek výroby08/2017
Začátek výroby modelu08/2017
Třída vozidlaStřední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1710mm
Šířka1820mm
Délka4690mm
Rozvor2705 mm
Objem kufru550 / 1982 l
Hmotnost1505 - 1745/
2050 - 2240 Kg
Poloměr otáčení11,2 m
Světlá výška210 mm
Přední nájezdový úhel18.1 stupňů
Zadní nájezdový úhel26,5 stupňů
Přechodový úhel20,0 stupňů
Stoupavost57,7%
Hloubka broděnínení známo

Spotřeba

Kombinovaná 4.9 - 6.2l/100km
Ve městě5.7 - 7.9 l/100km
Mimo město4.5 - 5.8 l/100km
Emisní normaEuro6b
CO2145 g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy100 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceElektronická kontrola stability plus
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena677 400 Kč -
905 500 Kč
Minimální výbavaACENTA

Přívěs

Brzděný1500 - 2000 kg
Nebrzděný750 - 750 kg

Rivalové

Mitsubishi Outlander
Cena od678 450 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 110 kW
Maximální rychlost190 - 192 Km/h
Spotřeba7.1 - 7.5 l/100km
Akcelerace10.9 - 13.3 s
Škoda Kodiaq
Cena od681 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 140 kW
Maximální rychlost194 - 210 Km/h
Spotřeba5 - 6.9 l/100km
Akcelerace8.6 - 10 s
Honda CR-V
Cena od669 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon127 kW - 142 kW
Maximální rychlost180 - 211 Km/h
Spotřeba5.3 - 7.1 l/100km
Akcelerace8.8 - 10 s
Toyota RAV4
Cena od719 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon129 kW - 163 kW
Maximální rychlost180 - 190 Km/h
Spotřeba4.6 - 6.4 l/100km
Akcelerace8.1 - 11 s

Motorizace

DIG-T 160
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba6.2 l
Zrychlení9.7 s
Výkon120 kW
Cenaod 677 400 Kč
Zobrazit motorizaci
dCi 130
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba4.9 l
Zrychlení10.5 s
Výkon96 kW
Cenaod 736 400 Kč
Zobrazit motorizaci
dCi 130 X-TRONIC
Palivodiesel
Převodovkaautomat (0)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost180 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení11.4 s
Výkon96 kW
Cenaod 786 400 Kč
Zobrazit motorizaci
dCi 130 ALL-MODE 4X4
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem1.6 l
Max. rychlost186 km/h
Spotřeba5.4 l
Zrychlení11 s
Výkon96 kW
Cenaod 786 400 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 dCi 177 X-TRONIC
Palivodiesel
Převodovkaautomat (0)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost199 km/h
Spotřeba5.6 l
Zrychlení9.6 s
Výkon130 kW
Cenaod 855 500 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 dCi 177 ALL-MODE 4X4
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost204 km/h
Spotřeba5.6 l
Zrychlení9.4 s
Výkon130 kW
Cenaod 855 500 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 dCi 177 X-TRONIC ALL-MODE 4X4
Palivodiesel
Převodovkaautomat (0)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost196 km/h
Spotřeba6.1 l
Zrychlení10 s
Výkon130 kW
Cenaod 905 500 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Nissan X-Trail? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuAkční nabídky (41)

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
1 20182 20183 20184 20185 20186 20187 20188 20189 201810 201811 201812 20181 20192 2019 20406080

Výbava

Základní (1.6 DIG-T Visia)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Asistent brzdění v zatáčkách (CBC)
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (2.0 dCi Tekna 4x4i XTronic (17 - 18))

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Městské nouzové brzdění
  • Aktivní parkovací asistent
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Asistent brzdění v zatáčkách (CBC)
  • Svícení do zatáček
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Světelný senzor
  • Rozpoznání únavy
  • Navigace
  • Mlhová světla
  • Křižovatkový asistent
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Indikátor jízdy v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Centrální zamykání

Příplatková (2.0 dCi Tekna 4x4i XTronic (17 - 18))

  • Metalická barva

Galerie

 
0
Porovnávač
TOPlist