Hyundai Tucson N Line 2.0D - jako originál, ale hezčí

,

Tucsonu se v ČR velmi daří a může za to jistě i fakt, že ho Hyundai vyrábí u nás v Nošovicích. Nyní přichází také ve variantě N Line, která docela zásadně mění celkový dojem z exteriéru vozu. A nejen rozdílům oproti standardnímu Tucsonu se budeme věnovat na následujících řádcích.

Exteriér - největší změny

Jak jsem již nastínil, změn na zevnějšku je tolik, že kdyby mi někdo tvrdil, že se jedná o facelift, asi bych mu to i věřil. Slovy výrobce se změnila přední maska a nárazník s difuzorem, přidány byly černé výplně světlometů a změnu zaznamenal také zadní spoiler a nárazník s difuzorem. Velmi výrazné je nyní denní svícení, které kompletně změnilo tvar a je nově umístěno vertikálně. Velkou parádu nadělá také tmavá maska se síťovanou výplní, která plynule přechází do světel s tmavou výplní. Kombinované s černou variantou kol, dostupnou pouze pro N Line, černými vnějšími zrcátky a zadním spoilerem to celé působí velmi efektně. Vše pak zakončuje zadní část se spíše decentně pozměněným zadním nárazníkem, avšak doplněným pěknými (a pravými) koncovkami výfuku.

Interiér - červená kam se podíváš

Vnitřku vozu vládne červená nit, kterou je protkané téměř vše. Od sedadel, přes čalounění vozu, volant až po velmi efektní “N” volič samočinné převodovky, kterému dominuje poměrně výrazný červený pruh. Dojem z interiéru pak umocňují ještě chromované pedály, které vyloženě lákají k ostřejší jízdě. 

Jinak je to Tucson tak, jak jej známe - dominantou je středový displej s pěkným rozlišením a dobrým infotainmentem, panel klimatizace pod ním je pěkně postaru analogový a pod ním pak najdeme velkou přihrádku na telefon i s bezdrátovou nabíječkou. Oproti podobně velké konkurenci je zde hodně úložných prostor, a to včetně mé oblíbené přihrádky na brýle. Interiér rozhodně nepůsobí stísněně. Možná jen těch tlačítek by nemuselo být tolik, na druhou stranu ale tlačítko vypínající StartStop, nebo kontrolu trakce dnes není úplně samozřejmostí a hodit se může. To, že Tucson míří i na americké trhy poznáme podle kompasu ve zpětném zrcátku, nicméně jsem rád, že tento doplněk zůstal i v evropské verzi - “vydat se na jihozápad” podle pokynů Google Maps se najednou nezdá až tak nereálné. 

Potěší i objem kufru, který činí 513 litrů. Jedním z mála příplatků jsou elektricky ovládané páté dveře v paketu Premium, ve kterém za příplatek 40 tisíc dostanete navíc i elektricky nastavitelná přední sedadla, velmi dobře hrající audiosystém Krell a 360° kamerový systém. A právě kamerový systém je velmi příjemnou příplatkovou výbavou - díky němu se nemusíte bát do lehkého terénu ani s vyumělkovaným N Line nárazníkem, protože vidíte, co přesně je před a za vaším vozem. Kromě toho můžete přepínat i mezi bočními kamerami, vidíte také pohled z ptačí perspektivy, který v praxi, spíše než lépe se orientovat v terénu, pomůže ochránit ta pěkná černá 19” N Line kola.

Jízda - na motorizaci záleží

Když jsem se bavil s kolegy z Motorvize, kteří testovali Tucson v jeho benzínové variantě 1.6 T-GDI, přišla řeč také na tužší nastavení podvozku, s čímž jsem se moc po pár jízdách s variantou s naftovým dvoulitrem neztotožňoval. A skutečně - o osm procent tužší přední a o pět procent tužší zadní tlumiče má pouze benzínová varianta. A musím říct, že bez přímého srovnání mi nastavení podvozku u dieselu vyhovovalo - nebylo tak měkké, aby nepodrželo v zatáčkách a ani tak tvrdé, aby s ním byly delší cesty na 19” kolech po rozbitých silnicích utrpením. Styling vozu vás tak nějak podvědomě nutí ke sportovnější jízdě, která ale Tucsonu kupodivu svědčí - 136kW sice stačí jen na cca. 9.5s zrychlení na 100 km/h, nicméně pohonné ústrojí se čile probouzí z jakéhokoliv spektra otáček a povedený podvozek i řízení dává dostatek odezvy na to, aby se dala projet i zatáčka rychlejším tempem.

Rozdíl mezi vrcholným dieselem a benzínem je také v druhu automatické převodovky - zatímco benzín dostane možná sportovnější 7 stupňovou dvojspojku, u dvoulitrové nafty máte k dispozici 8 stupeň v podobě převodovky s hydrodynamickým měničem, pádla pro manuální řazení pod volantem však chybí. Celkem atypicky si můžete připlatit za mild-hybridní technologii do všech variant vozu, ale přiznám se, že pro to úplně nevidím důvod. Kromě benzínové varianty se N Line pojí vždy s pohonem všech kol, který lze v nižších rychlostech i uzamknout do rozdělení síly mezi nápravy v podobě 50:50. 

V jízdě vám budou samozřejmě dopomáhat i různé jízdní asistenty - adaptivní tempomat fungující až do úplného zastavení i aktivní udržování v jízdním pruhu, které zasahuje do řízení na můj vkus trochu silněji, než by muselo - díky tomu zvládne i ostřejší zatáčku, na druhou stranu se s ním občas trochu perete (ale vypnout jde velmi snadno tlačítkem). To doplňuje nouzové brzdění, stabilizace přívěsu, nebo sjíždění ze svahu plus spoustu dalších asistentů - zde doporučuji nahlédnout do ceníku, kde budete mile překvapeni. Vše je totiž už v základu, nic se nedoplácí - za to má N Line určitě plusové body. 

Závěr - povedená verze, kterou se odlišíte

N Line je zajímavou variantou nejen pro ty, kteří si chtějí dopřát příplatkovou výbavu, kterou Tucson nabízí, ale i pro ty, kteří se chtějí svým vozem odlišit. Právě kvůli bohaté výbavě je cenovka výše posazená, než je tomu u základní varianty a to je myslím dobře - tento Tucson tak totiž nebude mít každý. Zároveň je ale cena vzhledem k výbavě i tak velmi příznivá, navíc v případě naftové varianty dostanete i dnes již celkem vzácnou variantu automatické převodovky s hydrodynamickým měničem, navíc ve stylovém a moderním SUV. 

95%
HODNOCENÍ

Plusy

  • harmonie motoru a převodovky
  • neokoukaný vzhled
  • nastavitelný pohon 4x4
  • prostornost

Mínusy

  • nadmíra tlačítek v interiéru
  • udržování v jízdním pruhu je silnější než by bylo třeba

Akční nabídky

Rivalové

Peugeot 3008
Cena od830 000 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon96 kW - 220 kW
Maximální rychlost188 - 240 Km/h
Spotřeba1 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
SEAT Ateca
Cena od709 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon81 kW - 110 kW
Maximální rychlost180 - 200 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
KIA Sportage
Cena od674 980 Kč
Palivadiesel benzín hybrid mild-hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 195 kW
Maximální rychlost175 - 201 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Mazda CX-5
Cena od777 550 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon110 kW - 143 kW
Maximální rychlost188 - 214 Km/h
Spotřeba4 - 7 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
CITROËN C5 Aircross
Cena od625 000 Kč
Palivadiesel benzín hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 165 kW
Maximální rychlost189 - 225 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Peugeot 5008
Cena od890 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - - kW
Maximální rychlost188 - 190 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Škoda Karoq
Cena od715 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost192 - 221 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
KIA XCeed
Cena od524 980 Kč
Palivabenzín mild-hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 150 kW
Maximální rychlost186 - 220 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Toyota RAV4
Cena od939 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon129 kW - 163 kW
Maximální rychlost180 - 190 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace9 - 9 s
CUPRA Formentor
Cena od889 900 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon110 kW - 150 kW
Maximální rychlost203 - 220 Km/h
Spotřeba1 - 7 l/100km
Akcelerace8 - 8 s
Subaru XV
Cena od695 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon84 kW - 110 kW
Maximální rychlost175 - 193 Km/h
Spotřeba6 - 6 l/100km
Akcelerace13 - 13 s
Renault Arkana
Cena od711 000 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon103 kW - 116 kW
Maximální rychlost172 - 205 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Ford Kuga
Cena od851 900 Kč
Palivabenzín hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon110 kW - 178 kW
Maximální rychlost195 - 200 Km/h
Spotřeba- - 6 l/100km
Akcelerace9 - 9 s
SsangYong Korando
Cena od509 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon120 kW - - kW
Maximální rychlost191 - 193 Km/h
Spotřeba6 - 8 l/100km
Akcelerace- - - s
BMW X1
Cena od950 300 Kč
Palivadiesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa
Pohon4x4FWD
Výkon100 kW - 240 kW
Maximální rychlost190 - 250 Km/h
Spotřeba1 - 7 l/100km
Akcelerace9 - 9 s
0
Porovnávač
TOPlist