Hyundai Tucson N Line 2.0D – jako originál, ale hezčí

,

Tucsonu se v ČR velmi daří a může za to jistě i fakt, že ho Hyundai vyrábí u nás v Nošovicích. Nyní přichází také ve variantě N Line, která docela zásadně mění celkový dojem z exteriéru vozu. A nejen rozdílům oproti standardnímu Tucsonu se budeme věnovat na následujících řádcích.

Exteriér - největší změny

Jak jsem již nastínil, změn na zevnějšku je tolik, že kdyby mi někdo tvrdil, že se jedná o facelift, asi bych mu to i věřil. Slovy výrobce se změnila přední maska a nárazník s difuzorem, přidány byly černé výplně světlometů a změnu zaznamenal také zadní spoiler a nárazník s difuzorem. Velmi výrazné je nyní denní svícení, které kompletně změnilo tvar a je nově umístěno vertikálně. Velkou parádu nadělá také tmavá maska se síťovanou výplní, která plynule přechází do světel s tmavou výplní. Kombinované s černou variantou kol, dostupnou pouze pro N Line, černými vnějšími zrcátky a zadním spoilerem to celé působí velmi efektně. Vše pak zakončuje zadní část se spíše decentně pozměněným zadním nárazníkem, avšak doplněným pěknými (a pravými) koncovkami výfuku.

Interiér - červená kam se podíváš

Vnitřku vozu vládne červená nit, kterou je protkané téměř vše. Od sedadel, přes čalounění vozu, volant až po velmi efektní “N” volič samočinné převodovky, kterému dominuje poměrně výrazný červený pruh. Dojem z interiéru pak umocňují ještě chromované pedály, které vyloženě lákají k ostřejší jízdě. 

Jinak je to Tucson tak, jak jej známe - dominantou je středový displej s pěkným rozlišením a dobrým infotainmentem, panel klimatizace pod ním je pěkně postaru analogový a pod ním pak najdeme velkou přihrádku na telefon i s bezdrátovou nabíječkou. Oproti podobně velké konkurenci je zde hodně úložných prostor, a to včetně mé oblíbené přihrádky na brýle. Interiér rozhodně nepůsobí stísněně. Možná jen těch tlačítek by nemuselo být tolik, na druhou stranu ale tlačítko vypínající StartStop, nebo kontrolu trakce dnes není úplně samozřejmostí a hodit se může. To, že Tucson míří i na americké trhy poznáme podle kompasu ve zpětném zrcátku, nicméně jsem rád, že tento doplněk zůstal i v evropské verzi - “vydat se na jihozápad” podle pokynů Google Maps se najednou nezdá až tak nereálné. 

Potěší i objem kufru, který činí 513 litrů. Jedním z mála příplatků jsou elektricky ovládané páté dveře v paketu Premium, ve kterém za příplatek 40 tisíc dostanete navíc i elektricky nastavitelná přední sedadla, velmi dobře hrající audiosystém Krell a 360° kamerový systém. A právě kamerový systém je velmi příjemnou příplatkovou výbavou - díky němu se nemusíte bát do lehkého terénu ani s vyumělkovaným N Line nárazníkem, protože vidíte, co přesně je před a za vaším vozem. Kromě toho můžete přepínat i mezi bočními kamerami, vidíte také pohled z ptačí perspektivy, který v praxi, spíše než lépe se orientovat v terénu, pomůže ochránit ta pěkná černá 19” N Line kola.

Jízda - na motorizaci záleží

Když jsem se bavil s kolegy z Motorvize, kteří testovali Tucson v jeho benzínové variantě 1.6 T-GDI, přišla řeč také na tužší nastavení podvozku, s čímž jsem se moc po pár jízdách s variantou s naftovým dvoulitrem neztotožňoval. A skutečně - o osm procent tužší přední a o pět procent tužší zadní tlumiče má pouze benzínová varianta. A musím říct, že bez přímého srovnání mi nastavení podvozku u dieselu vyhovovalo - nebylo tak měkké, aby nepodrželo v zatáčkách a ani tak tvrdé, aby s ním byly delší cesty na 19” kolech po rozbitých silnicích utrpením. Styling vozu vás tak nějak podvědomě nutí ke sportovnější jízdě, která ale Tucsonu kupodivu svědčí - 136kW sice stačí jen na cca. 9.5s zrychlení na 100 km/h, nicméně pohonné ústrojí se čile probouzí z jakéhokoliv spektra otáček a povedený podvozek i řízení dává dostatek odezvy na to, aby se dala projet i zatáčka rychlejším tempem.

Rozdíl mezi vrcholným dieselem a benzínem je také v druhu automatické převodovky - zatímco benzín dostane možná sportovnější 7 stupňovou dvojspojku, u dvoulitrové nafty máte k dispozici 8 stupeň v podobě převodovky s hydrodynamickým měničem, pádla pro manuální řazení pod volantem však chybí. Celkem atypicky si můžete připlatit za mild-hybridní technologii do všech variant vozu, ale přiznám se, že pro to úplně nevidím důvod. Kromě benzínové varianty se N Line pojí vždy s pohonem všech kol, který lze v nižších rychlostech i uzamknout do rozdělení síly mezi nápravy v podobě 50:50. 

V jízdě vám budou samozřejmě dopomáhat i různé jízdní asistenty - adaptivní tempomat fungující až do úplného zastavení i aktivní udržování v jízdním pruhu, které zasahuje do řízení na můj vkus trochu silněji, než by muselo - díky tomu zvládne i ostřejší zatáčku, na druhou stranu se s ním občas trochu perete (ale vypnout jde velmi snadno tlačítkem). To doplňuje nouzové brzdění, stabilizace přívěsu, nebo sjíždění ze svahu plus spoustu dalších asistentů - zde doporučuji nahlédnout do ceníku, kde budete mile překvapeni. Vše je totiž už v základu, nic se nedoplácí - za to má N Line určitě plusové body. 

Závěr - povedená verze, kterou se odlišíte

N Line je zajímavou variantou nejen pro ty, kteří si chtějí dopřát příplatkovou výbavu, kterou Tucson nabízí, ale i pro ty, kteří se chtějí svým vozem odlišit. Právě kvůli bohaté výbavě je cenovka výše posazená, než je tomu u základní varianty a to je myslím dobře - tento Tucson tak totiž nebude mít každý. Zároveň je ale cena vzhledem k výbavě i tak velmi příznivá, navíc v případě naftové varianty dostanete i dnes již celkem vzácnou variantu automatické převodovky s hydrodynamickým měničem, navíc ve stylovém a moderním SUV. 

95%
HODNOCENÍ

Plusy

  • harmonie motoru a převodovky
  • neokoukaný vzhled
  • nastavitelný pohon 4x4
  • prostornost

Mínusy

  • nadmíra tlačítek v interiéru
  • udržování v jízdním pruhu je silnější než by bylo třeba

Rivalové

Honda HR-V
Cena od509 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 134 kW
Maximální rychlost187 - 215 Km/h
Spotřeba5.3 - 6 l/100km
Akcelerace7.8 - 11.2 s
Kia XCeed
Cena od484 980 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 150 kW
Maximální rychlost186 - 220 Km/h
Spotřeba5.4 - 6.7 l/100km
Akcelerace7.5 - 11.3 s
Škoda Karoq
Cena od515 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost187 - 211 Km/h
Spotřeba4.4 - 7 l/100km
Akcelerace7 - 10.9 s
Mitsubishi Eclipse Cross
Cena od519 650 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon120 kW - 120 kW
Maximální rychlost200 - 205 Km/h
Spotřeba6.6 - 7 l/100km
Akcelerace9.8 - 10.3 s
Renault Kadjar
Cena od539 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 117 kW
Maximální rychlost189 - 210 Km/h
Spotřeba4.3 - 6.1 l/100km
Akcelerace9.3 - 11.7 s
Opel Grandland X
Cena od549 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 133 kW
Maximální rychlost188 - 222 Km/h
Spotřeba4.2 - 5.8 l/100km
Akcelerace8 - 11.1 s
CITROËN C5 Aircross
Cena od550 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 133 kW
Maximální rychlost188 - 216 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.7 l/100km
Akcelerace9 - 11.8 s
Mitsubishi ASX
Cena od444 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 110 kW
Maximální rychlost190 - 190 Km/h
Spotřeba6.7 - 7.3 l/100km
Akcelerace10.2 - 12.2 s
SsangYong Korando
Cena od439 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon100 kW - 120 kW
Maximální rychlost180 - 193 Km/h
Spotřeba5 - 8.3 l/100km
Akcelerace11.4 - 11.4 s
Toyota C-HR
Cena od564 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 112 kW
Maximální rychlost170 - 190 Km/h
Spotřeba3.8 - 6.3 l/100km
Akcelerace8.2 - 11.4 s
Nissan Qashqai
Cena od568 090 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 117 kW
Maximální rychlost181 - 200 Km/h
Spotřeba3.8 - 6.6 l/100km
Akcelerace8.9 - 13 s
KIA Sportage
Cena od569 980 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon97 kW - 136 kW
Maximální rychlost180 - 205 Km/h
Spotřeba4.7 - 7.6 l/100km
Akcelerace9.1 - 11.8 s
Peugeot 3008
Cena od580 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 220 kW
Maximální rychlost188 - 235 Km/h
Spotřeba1.5 - 5.7 l/100km
Akcelerace5.9 - 10.8 s
SsangYong XLV
Cena od374 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 94 kW
Maximální rychlost170 - 178 Km/h
Spotřeba5.3 - 7.9 l/100km
Akcelerace- - - s
Subaru XV
Cena od640 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon84 kW - 84 kW
Maximální rychlost175 - 175 Km/h
Spotřeba6.4 - 6.4 l/100km
Akcelerace13.9 - 13.9 s
Mazda CX-5
Cena od647 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 143 kW
Maximální rychlost188 - 208 Km/h
Spotřeba5 - 7.2 l/100km
Akcelerace9.2 - 10.9 s
Honda CR-V
Cena od679 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon127 kW - 142 kW
Maximální rychlost180 - 211 Km/h
Spotřeba5.3 - 7.1 l/100km
Akcelerace8.8 - 10 s
Volkswagen Tiguan
Cena od689 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 110 kW
Maximální rychlost195 - 202 Km/h
Spotřeba4.5 - 5.7 l/100km
Akcelerace- - - s
Dacia Duster
Cena od269 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkam
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost167 - 196 Km/h
Spotřeba4.4 - 6.4 l/100km
Akcelerace10.4 - 12.6 s
Jeep Compass
Cena od617 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 125 kW
Maximální rychlost185 - 200 Km/h
Spotřeba5 - 8.3 l/100km
Akcelerace9.5 - 11 s
0
Porovnávač
TOPlist