Recenze

Test Renault Captur 1,2 TCe

Život ve městě není sranda, alespoň z automobilového pohledu. Málo místa na parkování, vysoké obrubníky u nákupních středisek, kočičí hlavy, kam se jen podívám a k tomu neustálé popojíždění v kolonách. Pokud se budete chtít v tomto světě cítit dobře, přijde vhod automatická převodovka, vyšší světlá výška, menší rozměry karoserie a posez o pár centimetrů výše. Jedním z kandidátů na městského přítele je Renault Captur, vůz řadící se do kategorie městských crossoverů.


Motor a výbava

V nabídce francouzského modelu nalezneme dvě benzínové jednotky, základní motorizací je 0,9 TCe s výkonem 90 koňských sil. Objemnější a výkonově silnější je dvanáctistovka TCe s výkonem dosahující hodnoty 120 koní. V našem případě pod kapotou pracuje právě silnější jednotka, navíc ve spojení s automatickou převodovkou EDC. Pokud byste měli zájem o naftový agregát, Captur nabízí patnáctistovku dCi s výkonem 90 koňských sil, respektive 110 koni při silnější specifikaci. Zpět k našemu testovanému modelu, který dle mého názoru představuje ideální kombinaci pro jízdu po městě ale i pro vyjížďky po okreskách. Sto dvacet koní pod kapotou dodává rozměrově střídmějšímu Capturu dostatek síly a chuti k životu. Na zelenou vystřelíte, aniž byste museli pedál plynu tlačit zběsile k podlaze. Dynamičnost dvanáctistovky má meze především při dálničním tempu, kde se již projevuje menší objem motorizace. Na okreskách má chuť jít za plynem, sportovce z ní neuděláte v žádném případě, nicméně o to ani Capturu nejde. S automatickou dvouspojkovou převodovkou o šesti rychlostních stupních jsem neměl žádný větší problém. Pokud bych měl něco vytknout, tak by nebyla ku škodě o trochu větší jemnost při přeřazení. Podvozek je naladěn velmi příjemně a ve své podstatě přesně na městskou džungli. Kočičí hlavy, retardéry, víka od kanalizací, to vše umí podvozek absorbovat bez větších problémů. Pokud natrefíte na větší výmol především se sedmnácti palcovými disky kol z lehké slitiny, dostaví se vyčítavý hluk od nápravy. Následně ráz do volantu směrem k řidiči s prosbou o lepší sledování vozovky.

z boku


Výbava testovaného vozu odpovídá požadavkům většiny žen, tedy alespoň těch, co chtějí ve svém voze především komfort. Testovaný kousek není žádná obyčejná kabelka. To prozrazují již chromové plaketky s elegantním nápisem Initiale Paris, designové sedmnáctipalcové disky kol z lehké slitiny či neokoukaná metalická barva Améthyste v kombinaci se stříbrně lakovanou střechou. Verze Initiale Paris je luxusním provedením a jak sám Renault tvrdí, dostanete exkluzivní design, technologické inovace a výjimečné pohodlí. Za luxus se ale platí, připravte si tak v našem provedení minimálně 549.900 Kč. Částka je to opravdu vysoká, na druhou stranu vůz je již kompletně vybaven a není třeba dále připlácet. V seznamu příplatkových položek pro Initiale Paris je pouze panoramatické střešní okno (13.000 Kč), speciální metalický lak (14.500 Kč) a rezerva (2.000 Kč). Součástí testovaného vozu jsoupřední světlomety LED Pure Vision, tempomat s omezovačem rychlosti, Easy Park Assist (360° parkovací senzory, zadní parkovací kamera a inteligentní parkovací asistent - podélný, kolmý a úhlový), sledování mrtvého úhlu, asistent rozjezdu do kopce, automatickou klimatizaci, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, multimediální a navigační systém R-Link Evolution s online připojením (navigační systém TomTom, Bluetooth® hands-free s funkcí audiostreamingu, podporuje možnost přehrávání hudby z externích zdrojů, vstup USB, 3.5mm jack, Apple konektivita audiosystém Bose, ovládání rádia pod volantem, 7 reproduktorů vč. Subwooferu). Ve výbavě mi tak opravdu nic nescházelo, pokud bych však nechtěl až takový luxus, volil bych výbavový stupeň Intens, který začíná na částce o 97.000 Kč níže a za opravdu potřebné položky bych si připlatil.

interiér

Asistenční systémy: Druhá strana mince

Ať už máte nejluxusnější výbavu, nedostanete nic víc než jen sledování mrtvého úhlu a asistenta pro rozjezd do kopce. Za první zmiňovaný systém si navíc v nižších výbavách musíte připlácet v rámci balíčku City. Testovaný Captur tak nenabízí nic, co by vám mělo zásadně pomoci s řízením. Vše je tedy na řidiči, tomu se dostává celkem příjemné odezvy od kol a uživatelsky přívětivé ovládání. Příjemně tvarovaný volant podtrhuje komfortní nastavení. Řízení je v některých ohledech na půli cesty mezi přesným a gumovým. Elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem pak umožňuje lehkou práci s volantem při manévrování v nižších rychlostech. To oceníte především při parkování, které se stává hračkou díky senzorům, kamerám a celkově kompaktní délce 4.122 milimetrů. V nabídce nenalezneme asistenta pro parkování, jenž dokáže sám najít vhodné místo a následně zaparkovat. Parkovací asistent by dle mého názoru měl smysl, jelikož parkování ve městě je často složité. Senzory a parkovací kamera jsou v dnešní době nabízeny i u levnějších modelů a tak přítomnost těchto prvků u Captura nepřekvapí. Výhodou Captura je i fakt, že nabízí velmi slušnou hodnotu světlé výšky. Celkem 17 centimetrů přispívá v kombinaci s vyšším posezem k příjemnému výhledu z vozidla a to je často podstatnější než přehršel asistentů.

předek vozu

Praktický interiér? Ano, ale spíše útulný

Již zmíněná délka 4.122 milimetrů nedělá z Captura kdoví jakého stěhováka. To samé platí o rozvoru, jenž dosahuje hodnoty 2.606 milimetrů. Na délku je to ještě v pořádku, za to na šířku by bodlo o několik centimetrů více. Velikostní deficit však dělá z vozu velmi útulného společníka. Captur se svým interiérem jasně hlásí k našim lepším polovičkám. Osloví tak nápaditostí, přehledností ale i šmrncovní barevnou kombinací plastů. Středovému panelu dominuje dotyková obrazovka infotainmentu R-LINK, pod ní pak nalezneme ovládání automatické klimatizace. Infotainment nabízí rychlou odezvu na povely, disponuje líbivým grafickým zpracováním a jednoduchostí. Samozřejmostí je spárování s chytrým zařízením. Originální je šuplík před spolujezdcem, pouze však do té doby, než ho budete chtít otevřít za přítomnosti spolujezdce. Rázem se z něho stává nepraktický šuplík, ale se solidním objemem. Pochvalu zasluhuje zakrytý odkládací prostor na palubní desce, využití má jak pro odložení peněženky, tak i jiných cenností, které nechcete dávat na obdiv. Přístrojový štít je odvážně tvarovaný. Ve středové části se nachází digitálně promítaná rychlost. Zvláštní pochvalu zasluhují barevně odvážná sedadla vyvedená v kůži. Nejenže vypadají vkusně v kombinaci s prošíváním na palubní desce a výplních dveří, ale jsou i komfortní. Konzistence materiálu je středně tuhá, sedadla jsou tak vhodná i na delší cesty. Ve druhé řadě sedadel je situace o poznání stísněnější, před koleny zbývá trocha prostoru, nicméně nad hlavou už to taková paráda není. Největší nevýhodou je šíře vozu, tři dospělí zde nebudou chtít sedět. Prostor před koleny můžete zvětšovat či zmenšovat, zadní lavice nabízí možnost posunu. Tím také ovlivňujete velikost zavazadelníku. Po otevření pátých dveří se objeví zavazadelník o objemu 377 litrů, který lze zvětšit díky posunu zadní lavice až na 455 litrů. Pokud je třeba větší prostor pro převoz rozměrnějšího nákladu, není problém sklopit zadní sedadla. Zavazadelník dále disponuje dvojitým dnem pro odložení drobnějších předmětů.

interiér

Závěr

Malé městské crossovery působí vedle SUVéček jako ořezávátka, nicméně ve městě se karta otáčí. Opravdu jsem byl mile překvapen, jak umí být Captur komfortním vozidlem v každodenním provozu. Díky bohaté výbavě je radost nastupovat do interiéru, vzhledem dokáže zaujmout nejednu ženu a praktickými prvky dokáže oslovit i početně menší rodinu. V celkovém hodnocení bych Captura chtěl pochválit, teď už jen zapřemýšlet, jestli by nebylo vhodnější uvažovat o nižším výbavovém stupni.

Kolik doopravdy stojí Renault Captur?
Získejte Renault Captur za nejlepší cenu
Získat lepší cenu

Další recenze

Sice to není auto, které vás vybízí k zábavě, ale i tak Captur vždy působí vyrovnaně a bezpečně. A také odvede solidní práci při vybírání nerovností a děr.
4/5
Jízda ve městě je bezproblémová, řízení Škody Yeti je ale díky pedálům a řadicí páce, které jsou přesnější než u Captura, plynulejší.
4/5
Čistá práce od Renaultu. Jestli hledáte malý crossover, tohle je jeden z těch lepších.
6/10
Renault Captur je dobré auto pro ty, kteří chtějí rozměry malého hatchbacku a nízké náklady, ale s trochou zajímavosti navíc.
4/5
Další z městských crossoverů, které dnes patří k velmi vyhledávaným vozům. Renault Captur se v tomto směru může lišit hlavně svým designem, který nabídne velmi propracovaný vzhled. Lákadlem jsou i možnosti individualizace a tak si lze nechat vyrobit vůz doslova na míru. A to včetně moderního systému R-Link. Jsou ale i negativa. Především zážehový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 88 kW nepatří k nejlepším. Je dodáván jenom s automatem, řazení by rozhodně mohlo být rychlejší, a pokud jde o spotřebu, také příliš nezaujme. Horší posilovač řízení manévrovatelnosti příliš nepřidá a tak je třeba počítat s tím, že z tohoto pohledu jsou na trhu lepší alternativy.

Videa

New Renault Captur Initiale Paris 2018 | Driving footage - Autaživě.cz
Walkaround New Renault Captur 2018 - Initiale Paris - Autaživě.cz

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon66 kW - 110 kW
Maximální rychlost171 - 205 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h8.2 - 13.1 s

Model

SérieCaptur
Začátek výroby03/2013
Začátek výroby modelu03/2013
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1566mm
Šířka-mm
Délka4122mm
Rozvor2606 mm
Objem kufru377 / 1235 l
Hmotnost1180 - 1394/
1653 - 1744 Kg
Poloměr otáčení10,4 m
Světlá výška170 mm
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 3.6 - 5.5 l/100km
Ve městě4 - 6.8 l/100km
Mimo město3.4 - 4.7 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2113 g/km

Karoserie

typcrossover
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy80 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyBubnová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorysenzory s zadní parkovací kamerou
Kontrola trakceProgram elektronické stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena324 900 Kč -
527 900 Kč
Minimální výbavaAdvantage

Přívěs

Brzděný900 - 1200 kg
Nebrzděný590 - 670 kg

Rivalové

CITROËN C3 Aircross
Cena od349 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon60 kW - 88 kW
Maximální rychlost165 - 185 Km/h
Spotřeba3.7 - 5.5 l/100km
Akcelerace10.7 - 14 s
Kia Stonic
Cena od354 980 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost165 - 184 Km/h
Spotřeba4.2 - 5.5 l/100km
Akcelerace10.3 - 13.2 s
Seat Arona
Cena od371 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost173 - 205 Km/h
Spotřeba4.9 - 5.1 l/100km
Akcelerace8 - 11.9 s
Peugeot 2008
Cena od385 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon61 kW - 96 kW
Maximální rychlost166 - 200 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace9 - 13 s

Motorizace

Energy TCe 90
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem0.9 l
Max. rychlost171 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení13 s
Výkon66 kW
Cenaod 324 900 Kč
Zobrazit motorizaci
Energy TCe 120
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.2 l
Max. rychlost182 km/h
Spotřeba5.5 l
Zrychlení9.9 s
Výkon87 kW
Cenaod 382 900 Kč
Zobrazit motorizaci
Energy TCe 120 EDC
Palivobenzín
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem1.2 l
Max. rychlost192 km/h
Spotřeba5.5 l
Zrychlení10.6 s
Výkon87 kW
Cenaod 412 900 Kč
Zobrazit motorizaci
Energy TCe 150
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost205 km/h
Spotřeba5.4 l
Zrychlení8.2 s
Výkon110 kW
Cenaod 497 900 Kč
Zobrazit motorizaci
Energy TCe 150 EDC
Palivobenzín
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost205 km/h
Spotřeba5.3 l
Zrychlení9.2 s
Výkon110 kW
Cenaod 527 900 Kč
Zobrazit motorizaci
Energy dCi 90
Palivodiesel
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost171 km/h
Spotřeba3.6 l
Zrychlení13.1 s
Výkon66 kW
Cenaod 429 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Renault Captur? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
3 20174 20175 20176 20177 20178 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 2018 50100150200250

Výbava

Základní (ENERGY TCe 90 Life)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (ENERGY dCi 90 Initiale Paris EDC)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Aktivní parkovací asistent
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Světelný senzor
  • Navigace
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Indikátor jízdy v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Příplatková (ENERGY dCi 90 Initiale Paris EDC)

  • Metalická barva

CRASHTEST

  • Crashtest
    2013
  • 88%
    Dospělý
  • 79%
    Dítě
  • 61%
    Chodec
Přehrát video
0
Porovnávač
TOPlist