Test: Mitsubishi ASX 2018: v dané specifikaci? Auto pro (ne)náročné motoristy a fandy značky.

Neuběhly ani dva týdny od mého návratu ze ženevského autosalonu a já měl nyní možnost otestovat letošní verzi známého modelu ASX od japonské automobilky Mitsubishi. O jejím působení na letošním GIMS jste si mohli ostatně přečíst i v mém výstupu (odkaz). Již tam mě staronové ASX zaujalo a byl jsem zvědav na své hodnocení v závěru tohoto testu. S autem jsem jezdil primárně po zpevněných komunikacích (i vzhledem k dodané specifikaci), a to na těch dálničního či městského charakteru i druhého typu, okresek. Co jsem si z těchto tří krátkých dní odnesl? Zaujal mne natolik, že bych si ho já sám chtěl koupit? A proč? Na tyto otázky se vám pokusím odpovědět v následujících řádcích. Pohodlně se usaďte a vydejme se společně na cestu odhalení pravé povahy mnou testovaného vozu.

z profilu

Design a styl: co přináší letošní rok a kde došlo ke změnám

Co se týče exteriéru, předek byl přepracován v podstatě minimálně. Změnu doznal jen vzhled mřížky před chladičem, oproti loňským horizontálním pruhům má nyní podobu šestistranného vzoru. Další detail, který s sebou přináší až nové ASX 2018, je přidaná chromová linka mezi světlomety, propojující tak středový znak na masce s oběma hlavními světlomety. Předek tak nyní působí ještě o něco agresivněji a exluzivněji. V zadní části byl přepracován celý nárazník. Nyní vypadá o něco dynamičtěji a stylověji, ve spodu náznak difusoru a nad ním vlis s odrazkami-dvě ve tvaru C po stranách a jeden rovný pruh ve středu. Mohu tak alespoň ze svého pohledu říci, že i když došlo na první pohled k malým kosmetickým změnám, jsou rozhodně k lepšímu.

V interiéru nastalo změn snad ještě méně. Kromě přeskupení tlačítek pro vyhřívání předních sedadel ve spodu středového panelu (které bylo jistě ovlivněno nyní i přidáním dvou USB portů) a kromě toho, že již zcela vymizela fyzická tlačítka a regulátory z palubního displeje na vrchu středové konzole, je interiér více méně totožný s tím z loňského roku. Abych byl férový, ještě se hýbalo s úložnými prostory a přihrádkami mezi předními sedadly. Tak či tak, po usednutí za volant nebo na místo spolujezdce si budete připadat jako v plastovém království. Jen vrchní, nejvíce viditelné plastové díly jsou trochu měkčené a působí o něco kvalitněji...

z profilu

Ergonomie a prostor je to, v čem sdílím nadšení.

Zde naváži na předchozí kapitolu. To, co mě v tomto autě bylo příjemné, byla ergonomie. Ať už za volantem, na pozici řidiče, kde jsem měl vše příjemně na dosah - polohování volantu, sedačky a řadičky, tak i například vzadu, kde jsem si užíval dostatek místa pro hlavu i nohy. Ideální byla pro mě osobně i výška oken a výhled z nich. Co až tak ideální nebylo a po čem jsem si postesknul, byla absence dostatečně velkých dveřových kapes na láhev vepředu, respektive jejich totální absence u spolujezdců vzadu. Ty vpředu pojmou maximálně půl a tři/čtvrtě litrovou láhev. Spolucestující vzadu se musí spokojit pouze s drobnými držáky, dostupnými jen po vyklopení středové loketní opěrky. Pokud jedu v SUV (respektive v naší specifikaci spíše v crossoveru), čekal bych větší variabilitu a maximální praktičnost. Pro leckoho může toto být zanedbatelné. Já bych však při výběru takového druhu auta tento detail nepřehlížel. Každopádně, co se týče prostornosti jako takové, platí pro ASX "rčení": jak zvenku působí poměrně drobně, tak uvnitř prostoru nabídne velkoryse. Líbily se mi obzvlášť některé praktické detaily, které bych ztěží hledal u jiných automobilek. Například clipy na tužky či prostor pro uložení balíčku s kapesníky (viz galerie), aneb vše má své místo a svůj pořádek.

z profilu

Technická data o motoru, převodovce a další parametry.

V mnou testované verzi byl uložen řadový atmosferický benzinový čtyřválec MIVEC - jednašestka, spřažen s 5-ti stupňovým manuálem. Klasická předokolka. Maximální točivý moment se dostavuje až při vyšších otáčkách, konkrétně ve 4 tisících. To se projevuje (ne)blaze i na spotřebě a pocitu z jízdy. O tom však až o kapitolu níže. Maximální výkon této benzínové jednotky pak činí při cca 6000 ot/min nevelkých 86 kW (117 koní). Naše auto bylo ve verzi Intense+, což znamená, že nabídne (oproti verzím Inform a Invite+) větší ráfky kol (18 palců), o něco větší šířku karoserie (1810 mm) i malinko větší hmotnost (1360 kg).

Palivová nádrž má celkem slušný objem, hezkých 63 litrů.

K dispozici jsou u tohoto modelu vyhřívaná přední sedadla, které jsem mile rád během testu využíval. Při jízdě po dálnici se nabízí využití tempomatu, jehož ovládací prvky se nacházejí tradičně na volantu, a při zacouvávání na parkovišti je příhodná i parkovací kamera. Ovšem chyběly zde (trochu nelogicky?) parkovací senzory, příplatková položka.

Jedna informace, o které se dočtete přímo na stránkách výrobce, se týká světlometů. Vzhledem k trendu dnešní doby - využívat převážně led technologie, se drží Mitsubishi u tohoto modelu stále u xenonu (bavíme-li se o hlavních světlometech). ASX nabízí speciálně navržené svícení, které v nočních či temných podmínkách poskytly i mně během testování o něco širší zorný úhel osvětlené vozovky a okolní krajiny (tabulkově to činí 160°). Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že zrovna to je v noci, kdy bývá divoká zvěř často aktivní, velmi rozhodující. Musím tedy s povděkem kvitovat, že tato osvětlovací technologie, tzv. SUPER-HID „wide vision“, funguje vcelku dobře. LED světla byly použity pouze pro denní svícení v podobě svislých pruhů v předním nárazníku.

Technologickým vrcholem interiéru je přirozeně 7" středový displej, vnořený do plastového klavírně-lakovaného dílu. Infotainment umožňuje propojení s iPhone i Android zařízeními a do jisté míry spoléhá primárně na jejich programová rozhraní i navigaci. Všechna tlačítka jsou již dotyková a reagují bezchybně. Samotný infotainment má intuitivní strukturu a dobrou (rychlou) odezvu.

O hudební zážitek se mi v tomto voze postaralo hned 6 reproduktorů a jejich výstup byl podle mého laického ucha velmi uspokojivý.

budíky

Pocity z jízdy a naměřené hodnoty

Vzhledem k výše řečenému si pokládám otázku, co  zhruba může člověk čekat od takového vozidla? Já se setkal s chvalitebným až dostatečným výsledkem (berte jako ve škole). Schopnost akcelerace u tohoto vozidla je spíše slabší. Až ve vyšších otáčkách se „jakoby něco děje“. Řízení není úplně responzivní jako u jiných modelů, respektive jiných značek. Osobně spíše preferuji ostřejší odezvu a myslím, že i to přináší lepší požitek při průjezdech zatáčkami. Zamrzel mě také u auta s takovouto cenovkou i chybějící šestý kvalt u převodovky. Auto by v případě jeho přítomnosti mělo jistě úspornější chod při cestě na dálničních tazích. Ve vyšších rychlostech se auto tak či tak necítí úplně komfortně, což dává řidiči znát během jízdy právě třeba po dálnici (uvažujme rychlosti od 140 km/h výše). Minimálně ne v této specifikaci či motorizaci. Na druhou stranu, musím obhájit jeho pohodlnost a nízkou spotřebu benzínu (máte-li lehkou nohu a udržujete motor v otáčkách ve spektru 1500 – cca 2200 ot/min) při cestách městem či po okreskách. Tam se mi klidná jízda jevila jako velmi pohodová. Spotřebou jsem se na těchto typech komunikací pohyboval někde na pomezí 6 litrů, což je u benzinového auta, jednašestky, prostě hodně dobré. Na dálnici to ale bylo vždy minimálně 7,2-7,3 litrů/100 km.

Pokud budu subjektivně hodnotit odezvu podvozku na nerovnosti ve vozovce, řekl bych, že tlumení a izolace interiéru jsou spíše průměrné: nijak neoslní, ani vyložení neurazí. Co též souvisí s povozkem je jízda zatáčkami. Tam se mi auto hodně líbilo. Díky zvolené technice (i naší o něco širší verzi Intense+) je každý průjezd více méně sebejistý a auto se téměř vůbec nenaklání resp. naklání tak, jak od crossoveru čekáte (o trochu méně než velké SUV a o trochu více než tvrdý evropský městský crossover).

A co na to konkurence?

V dnešní době je trh crossoverů již hodně obsáhlou oblastí. Asi by nebylo úplně fér srovnávat ASX s prémiovými vozy jako je například Audi Q2 nebo třeba BMW X1. Takže pokud přirozeně zamíříme svou pozornost na vozy v podobné cenové relaci (mnou testovaný vůz má hodnotu cca 625.000,- Kč ; respktive 550.000,- Kč po akční slevě), můžeme jejsrovnávat s takovými vozy jako je například Citroen C3 Aircross, který nabídne možná okázalejší, modernější design (zejména v interiéru), nebo třeba Mazda CX-3, která poskytne opět o něco modernější vzhled a hlavně prostě lepší řidičský požitek či nakonec třeba můžeme oponovat modely od VW koncernu, například Seatem Arona či VW T-Roc, oba poskytující přinejmenším to, co právě ASX, akorát snad trochu o něco atraktivněji a zábavněji?

Komu se vyplatí nové ASX?

Možná nyní vypadá, jakoby Mitsubishi ASX bylo špatné auto... Ne. Nebo, že by ztrácelo krok s trendy a tedy i s konkurencí. Možná je to ale jen záměr značky - udržet si právě tuto tvář. Některé ovládací prvky v interiéru se mohou lidem mého typu jevit předpotopně (např. tlačítko pro zobrazení jízdních dat umístěné na palubce hned pod volantem). Možná ale bude spoustu lidí, kterým to bude naprosto vyhovovat. Ostatně, existují statistiky, které jasně říkají, že se najdou tisíce spokojených majitelů tohoto modelu, a to i u nás či na Slovensku, napříč generacemi, stářím modelu i věkem majitele. Každopádně, pokud bych měl představit svůj pohled na věc, dle mého názoru bude tento vůz dobrou volbou spíše pro nenáročné řidiče, středního či pokročilejšího věku hledající spíše pohodlí, konvenční/osvědčené technologie a spolehlivost. Může to být dobré městské auto i fajn přemisťovadlo na výlety po okreskách. A to se ani nebavíme o jiných nabídkách specifikací od této automobilky a pro tento model. Osobně bych si v ASX spíše dokázal lépe představit diesel, šestistupňový automat CVT, s náhonem na obě nápravy. Pak by mně osobně dávalo větší smysl a bylo by v mých očích více atraktivní při srovnání s vozy konkurence. Na druhou stranu, ve statistikách najdeme jako nejžádanější specifikace spíše ty levnější, které dosáhnou i pod hranici 400 tisíc korun. A za ty peníze? Prostě příjemně jednoduché auto.

Tak či tak, jde o Mitsubishi, a to má nesmazatelnou historii a pověst spolehlivých aut-držáků. A to taky mnoho potenciálních zákazníků jistě zváží. Pokud tedy doporučit spolehlivé, úsporné, prostorné auto do města a na výlety a navíc, pokud máte oblibu v jeho vzhledu, myslím, že toto Mitsubishi splní všechny tyto požadavky obstojně.

Publikováno 01.04.2018, autor: , recenzovaný vůz Mitsubishi ASX

Další recenze

Přináší dost prvků čtyřkolky, kterými se liší od spousty hatchbacků. Není však zrovna kompromisní z hlediska úspory provozních nákladů. Popravdě, puls vám nezvedne, ale jako rozumné rodinné auto je to přesvědčivá volba.
3/5
V nabídce budou dva motory, včetně nového 1,8 l turbodieselu s technologií stop/start a menšího benzínového 1,6 l motoru. Mitsubishi slibuje nízké provozní náklady i spotřebu u obou. Šestistupňová manuální převodovka nabídne volbu předního náhonu nebo pohon všech kol a k mání bude také samočinná převodovka.
4/5
Toto je zcela nové Mitsubishi vytvořené pro kupující rodinných vozů, kteří chtějí něco trochu jiného než běžný rodinný hatchback. ASX poskytuje zážitek z řízení jako standardní hatchback s výhodami off-roadu, jako je vyšší posez a volitelně i náhon na všechna kola. Nabízí dva motory - benzínový 1,6 l s náhonem na dvě kola a dieselový 1,8 l buď s náhonem na předek, nebo elektronicky řízeným pohonem všech kol.
4.5/5
Nekoupíte lepší rodinné Mitsubishi než ASX s prostorným a kvalitním interiérem, pohodlným řízením a silným a výkonným dieselovým motorem za lákavou cenu.
3/5
Kompaktní model Mitsubishi ASX byl poprvé představený v roce 2010. Od té doby uběhly tři roky a tak došlo k modernizaci. Na první pohled není tak výrazná, jak by někdo očekával. Na druhou stranu už prvotní představená verze byla povedená a tak nebyl důvod na velké změny. Pod kapotou je zážehový motor o objemu 1,6 litru a výkonu 86 kW, což je na takové auto přece jenom trochu málo. Na druhou stranu nelze opomenout celkem příznivou spotřebu, která rozhodně nezklame. I přes pohodlnější jízdu nesmíme zapomenout také na negativa v podobě tvrdších sedadel, nebo ne úplně dokonalého odhlučnění motoru, nebo vrzajících plastů. To však může být částečně kompenzováno nižší pořizovací cenou automobilu.

Videa

Test 2017: Mitsubishi ASX - Autožurnál

Technické parametry

Motor

PalivodieselbenzínLPG
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon86 kW - 110 kW
Maximální rychlost183 - 190 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h10.8 - 11.5 s

Model

SérieASX
Začátek výroby11/2016
Začátek výroby modelu11/2016
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1625mm
Šířka1770mm
Délka4295mm
Rozvor2670 mm
Objem kufru488 / 1219 l
Hmotnost1335 - 1595/
1870 - 2060 Kg
Poloměr otáčení10,6 m
Světlá výška180 mm
Přední nájezdový úhel19,0 stupňů
Zadní nájezdový úhel30,0 stupňů
Přechodový úhel18,0 stupňů
Stoupavost33%
Hloubka brodění400 mm

Spotřeba

Kombinovaná 5.7 - 5.8l/100km
Ve městě7.1 - 7.4 l/100km
Mimo město4.9 - 5.1 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2135 g/km

Karoserie

typsuvcrossover
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy80 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzoryzadní s Couvací kamerou
Kontrola trakceMitsubishi active stability control
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena494 000 Kč -
803 000 Kč
Minimální výbavaINFORM

Přívěs

Brzděný1200 - 1400 kg
Nebrzděný665 - 745 kg

Rivalové

Volkswagen T-Roc
Cena od457 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost187 - 216 Km/h
Spotřeba5 - 6.7 l/100km
Akcelerace7.2 - 10.1 s
Opel Mokka X
Cena od448 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 112 kW
Maximální rychlost170 - 196 Km/h
Spotřeba4.1 - 7.6 l/100km
Akcelerace9.7 - 12.5 s
Mitsubishi Eclipse Cross
Cena od549 650 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon120 kW - 120 kW
Maximální rychlost200 - 205 Km/h
Spotřeba6.6 - 7 l/100km
Akcelerace9.8 - 10.3 s
Ford EcoSport
Cena od429 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 92 kW
Maximální rychlost170 - 181 Km/h
Spotřeba4.5 - 5.8 l/100km
Akcelerace10.9 - 12.7 s

Motorizace

1.6 MIVEC
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost183 km/h
Spotřeba5.8 l
Zrychlení11.5 s
Výkon86 kW
Cenaod 494 000 Kč
Zobrazit motorizaci
2.2 DI-D 2010
Palivodiesel
Převodovkaautomat (6)
Pohon4x4
Objem2.2 l
Max. rychlost190 km/h
Spotřeba5.8 l
Zrychlení10.8 s
Výkon110 kW
Cenaod 803 000 Kč
Zobrazit motorizaci
1.6 MIVEC
PalivoLPG
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost183 km/h
Spotřeba5.7 l
Zrychlení11.5 s
Výkon86 kW
Cenaod 529 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Mitsubishi ASX? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
7 20178 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 20186 20187 20188 2018 50100150200

Výbava

Základní (1.6 ClearTec Edition 100 2WD)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Navigace
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (2.2 DI-D Top 4WD Automatik)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Kožený interiér
  • Světelný senzor
  • Navigace
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Xenonové světlomety
  • Centrální zamykání

Příplatková (2.2 DI-D Top 4WD Automatik)

  • Metalická barva

CRASHTEST

  • Crashtest
    2011
  • 86%
    Dospělý
  • 78%
    Dítě
  • 60%
    Chodec
Přehrát video
0
Porovnávač
TOPlist