Recenze: Nissan Qashqai - svět potřebuje normální SUV

V rámci Léta s Nissanem pořádaném partnerskou redakcí Motorvize.cz jsme si vyzkoušeli novou generaci Nissanu Qashqai, který ač může na první působit nenápadně, tak je třetím nejprodávanějším SUV na českém trhu za posledních 12 měsíců. Nehraje si zbytečně na “závodní” SUV, za to ale nabízí maximální komfort jak pro řidiče, tak i pro posádku.

Exteriér - na barvě záleží

V úvodu jsem zmínil, že je Qashqai relativně nenápadné auto - to však neplatí o světle modré barvě, ve které jsem měl vůz zapůjčený já. Ta vyčnívá z davu a pěkně vytáhne křivky vozu, zrcátka jsou pak lakována do stříbrné barvy, ladící s doplňky masky, ohraničením oken, střešními lyžinami i pěknými 19” koly. Zajímavě je řešení přední logo vozu, které není plastické, ale pouze kruhové - nejspíše zde bude umístěn radar ProPilotu, tedy adaptivního tempomatu v kombinaci s aktivním vedením v pruhu.

exterier nissan qashqai

Interiér a technologie - dospělý jedinec

Největší překvapení Qashqai schovává v interiéru. Ten je totiž nejen pěkný, ale používá i kvalitní materiály a nabízí i velkou dávku praktičnosti. Dominantou interiéru je pěkně tvarovaný volant s ovládáním infotainmentu i ProPilota, navíc doplněný o designové chromované prvky. Zvláštní kapitolou by mohla být pohodlná sedadla s 3D polstrováním, která jsou již součástí výbavy Tekna a Tekna +. Nechybí samozřejmě jak vyhřívání sedadel, tak i paměťová funkce nastavení sedadel, důraz na komfort je u Qashqaie znát ve všech ohledech. I úložných prostorů je zde hodně - do dveří se vejde i velká láhev a loketní opěrka nabízí přihrádku tak hlubokou, že je téměř problém dosáhnout na dno.

interier nissan qashqai

Uprostřed palubní desky najdeme sedmipalcový displej, který je vždy spojen s navigačním systémem. Zatímco palubní počítač je vždy v angličtině, hlavní infotainment již zobrazuje česky. Rozlišení je příjemné, displej je pěkně čitelný, grafika zobrazení by si ale možná zasloužila lehkou modernizaci. Co trochu zamrzí je absence Apple Carplay i Android Auto, které nelze mít ani za příplatek, obzvláště když Leaf s podobným displejem jej má. Na druhou stranu ale zvládá přehrávat z telefonu muziku ukázkově, v mé výbavě navíc za pomoci audio soustavy Bose a k dispozici je i tovární navigace za rozumnou cenu.

interier nissan qashqai

Tak komplexní kamerový systém, jako má Qashqai, bych ocenil v každém autě. Nabízí vždy buď pohled ze přední či zadní kamery, který je doplněný o ptačí pohled zeshora. Máte tak kompletní přehled o dění okolo vozu a dokážete tak vůz kamkoliv umístit velmi přesně. Paradoxně nejlepším pomocníkem mi přišla přední kamera, díky které dokážete odhadnout, kudy projedete - ušetříte si tak i nějaké to couvání, protože přední roh auta jinak nevidíte. To samé platí o manévrování okolo obrubníku, který může mít na velká 19” kola velmi neblahý vliv. Díky ptačímu pohledu, který spoluutváří také dvě kamery ve zpětných zrcátkách víte relativně přesně, kde se obrubník nachází. Součástí parkovacího systému jsou samozřejmě i senzory - k ním mám jednu výhradu - jsou velmi citlivé a vydávají zvukový signál evokující náraz již cca. od 30 cm od překážky, což je velmi nepříjemné a manévrování to spíše znáročňuje. Můžete je samozřejmě ignorovat a řídit se pouze kamerami, to je ale podvědomě za neustálého pípání celkem nepříjemné.  

interier nissan qashqai

Zajímavě řešené je také hlídání mrtvého úhlu, které má svůj indikátor celkem netradičně umístěný uvnitř vozu a upřímně se divím, že to tak nedělají i ostatní výrobci, protože to za špatného počasí může jedině pomoci. Nad hlavou pak najdeme velkou panoramatickou střechu - tu sice nelze otevřít, nicméně právě kvůli tomu je vyrobena pouze z jednoho kusu a působí tak mnohem celistvěji, než u konkurence.

ProPilot

Jako ProPilot označuje Nissan kombinaci Inteligentního (adaptivního) tempomatu, parkovacího asistenta, udržení vozu v jízdním pruhu, asistenta pro jízdu v dopravní zácpě a pár dalších. Výsledek kombinace těchto systémů je v tom, že při jízdě si vůz dokáže sám regulovat vzdálenost od vozidla před vámi i aktivně ovládat řízení tak, aby se udržel v pruhu. Jediné, co je nutné dělat je držet volant - pokud ho pustíte, vůz vás bude opakovaně vyzývat, abyste převzali řízení. Oproti vozům z koncernu VW musím pochválit zvukový signál při ztrátě schopnosti vedení v pruhu, na druhou stranu oproti VW alespoň pocitově brzdí tempomat trochu hruběji. Celkově systém ProPilot funguje téměř bezchybně a na dálnici není důvod ho nepoužívat - já ho měl aktivovaný při dálniční jízdě prakticky pořád.

interier nissan qashqai

Motor a jízdní vlastnosti - komfortně kamkoliv

V mém voze byla jediná naftová jednotka spojitelná s automatem, a to DCI 130 XTRONIC CVT disponující 130 koňmi. Jak jsem již na začátku zmiňoval, Qashqai si nehraje na nějaké extrasportovní SUV, jeho dominantou je komfort, kdy podvozek dokáže velmi dobře žehlit nerovnosti - musím přiznat, že takto pohodlně nastaveným SUV jsem v této třídě ještě nejel. A k takto komfortnímu aměření se tato naftová 1.6 perfektně hodí. Že vůz disponuje bezestupňovou převodovkou CVT jsem prakticky nepoznal, navic k ProPilotu by manuál nebyl úplně ono. Zrychlení na 100km/h přes 11 sekund nezní příliš lákavě, nicméně dynamika vozu je pocitově slušná. Škoda jen, že automat nelze spojit s pohonem všech kol, což by mi u SUV dávalo smysl. Motor je také v interiéru hlavně ve vyšších otáčkách celkem dost hlučný, zase se ale dokáže odvděčit spotřebou lehce nad 5 litrů - zde náleží Nissanu pochvala, protože při troše snažení a aktivaci Eko režimu se mi povedlo jet i za tabulkových 4.7 litru, což dnes není vůbec obvyklé.

exterier nissan qashqai

Závěr

Nissan Qashqai je vlastně jedinečný tím, jak moc je normální. V době, kdy pomalu každé SUV musí být sportovní a v rámci testování se prohánět na německých okruzích, jde Nissan opačným směrem. Vyrábí auto, které je velmi komfortně nastaveno a navíc nabízí i velkou řadu komfortních spotřebičů, které každodenní ježdění v něm velmi zpříjemňují. Díky kamerám je parkování hračka a pokud se ani tak na to necítíte, zvládne zaparkovat i sám. Řízení převezme i třeba v zácpě díky ProPilotu a ohlídá i mrtvý úhel při předjíždění. Škoda jen absence pohonu všech kol u automatu a nemožnosti pořídit si do Qashqaie Apple Carplay/Android Auto, které by zábavu na palubě povýšili o úroveň výše.

Publikováno 02.08.2018, autor: , recenzovaný vůz Nissan Qashqai , cena testovaného modelu: 980000 Kč

hodnocení: 92%

Další recenze

Nový Nissan Qashqai dostal v našem průzkumu spokojenosti zákazníků Driver Power 2014 horší známku za spolehlivost a konstrukční kvalitu, i tak se umístil na 21. místě ze 150 vozů.
4/5
Praktičnost Nissanu Qashqai se u modelu nové generace ještě zlepšila s prostornějším interiérem a větší kapacitou zavazadlového prostoru.
4.5/5
Nejnovější Qashqai staví na silných stránkách původního modelu, nabízí více stylu, prostoru a výbavy spolu s větší úsporností provozu a ostřejším ovládáním.
9/10
Zatímco jízda městem se kvůli nerovnostem může zdát trochu rozpačitá, hladce se projedete po dálnicích a silnicích 1. třídy.
4/5
Nissan Qashqai s dieselem pod kapotou se hodí nejen pro rodinné výlety, ale také na delší cesty po dálnici. Díky povedenému dieselu dokáže letět s lehkostí i při plném zatížení a díky pohonu všech kol se nezalekne výletu do zasněžených hor či blátivé cesty k chalupě.

Videa

Prvá jazda 2017: Nissan Qashqai - Autožurnál
New Nissan Qashqai 2018 | Official interior video - Autaživě.cz
New Nissan Qashqai 4x4 Off road driving footage - Autaživě.cz
New Nissan Qashqai 2018 | Official driving footage - Autaživě.cz

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon81 kW - 120 kW
Maximální rychlost173 - 200 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h8.9 - 12.9 s

Model

SérieQashqai (J11)
Začátek výroby07/2017
Začátek výroby modelu07/2017
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1590mm
Šířka1806mm
Délka4394mm
Rozvor2646 mm
Objem kufru430 / 1585 l
Hmotnost1350 - 1527/
1860 - 2030 Kg
Poloměr otáčení10,72 m
Světlá výškanení známo
Přední nájezdový úhelnení známo
Zadní nájezdový úhelnení známo
Přechodový úhelnení známo
Stoupavostnení známo
Hloubka broděnínení známo

Spotřeba

Kombinovaná 3.8 - 5.8l/100km
Ve městě4.2 - 7.4 l/100km
Mimo město3.6 - 5.2 l/100km
Emisní normaEuro6b
CO2129 g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy75 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorysenzory s zadní parkovací kamerou
Kontrola trakceElektronická kontrola stability plus
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena487 500 Kč -
655 000 Kč
Minimální výbavaVISIA

Přívěs

Brzděný1000 - 1800 kg
Nebrzděný675 - 750 kg

Rivalové

Škoda Karoq
Cena od484 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 85 kW
Maximální rychlost187 - 188 Km/h
Spotřeba4.2 - 5.3 l/100km
Akcelerace10.6 - 10.9 s
Mitsubishi ASX
Cena od494 000 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon86 kW - 110 kW
Maximální rychlost183 - 190 Km/h
Spotřeba5.7 - 5.8 l/100km
Akcelerace10.8 - 11.5 s
Toyota C-HR
Cena od494 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 90 kW
Maximální rychlost170 - 190 Km/h
Spotřeba3.8 - 6.3 l/100km
Akcelerace10.9 - 11.4 s
Seat Ateca
Cena od496 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost183 - 212 Km/h
Spotřeba4.3 - 7 l/100km
Akcelerace7.5 - 11.5 s

Motorizace

DIG-T 115 (190 Nm)
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.2 l
Max. rychlost185 km/h
Spotřeba5.6 l
Zrychlení10.6 s
Výkon85 kW
Cenaod 487 500 Kč
Zobrazit motorizaci
DIG-T 115 Xtronic (165 Nm)
Palivobenzín
Převodovkaautomat (0)
PohonFWD
Objem1.2 l
Max. rychlost173 km/h
Spotřeba5.6 l
Zrychlení12.9 s
Výkon85 kW
Cenaod 537 500 Kč
Zobrazit motorizaci
DIG-T 160 (240 Nm)
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba5.8 l
Zrychlení8.9 s
Výkon120 kW
Cenaod 543 000 Kč
Zobrazit motorizaci
dCi 110 (260 Nm)
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost182 km/h
Spotřeba3.8 l
Zrychlení11.9 s
Výkon81 kW
Cenaod 560 000 Kč
Zobrazit motorizaci
dCi 130 (320 Nm)
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost190 km/h
Spotřeba4.4 l
Zrychlení9.9 s
Výkon96 kW
Cenaod 605 000 Kč
Zobrazit motorizaci
dCi 130 All Mode 4x4-i (320 Nm)
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem1.6 l
Max. rychlost190 km/h
Spotřeba4.9 l
Zrychlení10.5 s
Výkon96 kW
Cenaod 652 500 Kč
Zobrazit motorizaci
dCi 130 Xtronic (CVT) (320 Nm)
Palivodiesel
Převodovkaautomat (0)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost183 km/h
Spotřeba4.7 l
Zrychlení11.1 s
Výkon96 kW
Cenaod 655 000 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Nissan Qashqai? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuVozy skladem (25)

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
8 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 20186 20187 20188 20189 2018 200400600800

Výbava

Základní (1.2 DIG-T Visia)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Asistent brzdění v zatáčkách (CBC)
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (1.6 dCi Tekna+ 4x4i)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Městské nouzové brzdění
  • Aktivní parkovací asistent
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Asistent brzdění v zatáčkách (CBC)
  • Svícení do zatáček
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Světelný senzor
  • Rozpoznání únavy
  • Navigace
  • Mlhová světla
  • Křižovatkový asistent
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Indikátor jízdy v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Centrální zamykání

Příplatková (1.6 dCi Tekna+ 4x4i)

  • Metalická barva
0
Porovnávač
TOPlist