Recenze: Volkswagen T-Roc – moderní technologie a styl v kompaktním balení

Přiznám se hned na začátku – auta z koncernu VW mám rád. A na příkladu T-Rocu se vám pokusím vysvětlit proč. Když pomineme neotřelý venkovní vzhled, tak na T-Rocu není prakticky nic, co bychom již neviděli u jiného koncernového vozu. A to je právě to, co mě na jejich vozech baví. Tím, že jednu funkcionalitu najdeme u prakticky všech vozů v nabídce má hned dvě výhody – za prvé je vše dokonale odladěné a uživatelsky přívětivé a za druhé máte i u méně prémiových vozů možnost zaplatit si ty největší technické vymoženosti, které koncern nabízí. Variabilita výbav je opravdu ukázková – když se vrátím k testovanému T-Rocu, tak byl téměř v maximální výbavě – digitální budíky, panoramatická střecha, adaptivní tempomat s line assistem, ale chyběl mu třeba bezklickovy vstup nebo automatická dálková světla.

exterier volkswagen t-roc

Tento přístup platí ale pouze o technologické části vozu, která je vlastně poskládaná z různých koncernových modulů. Co je ale horší jsou prvky interiéru, kde z většiny tyto univerzální moduly použít nelze. Palubní deska i výplň dveří je až z trestuhodně tvrdého plastu, plato kufru se nevejde pod jeho dno, pod kterým je ale relativně dost místa, o které by mohl být kufr větší a pár dalších detailů, ke kterým se ještě dostaneme.

Vezmeme to popořadě, zvenčí určitě T-Roc patří k tomu zajímavějšímu, co v poslední době Volkswagen představil. Přední části dominují denní světlomety v kombinaci se směrovkami ve tvaru nepravidelného šestiúhelníku, který svítí jen po obvodu. Je to velmi zajímavý detail, díky kterému T-Roc vyniká oproti ostatním SUV a nepotřebuje k tomu tolik designových prvků jako například Hyundai Kona. Pěkným detailem jsou také chromované horizontální linky, které pokračují do hlavních světel. Vzadu pak najdeme nápis T-Roc celkem nestandardně pod logem automobilky, což naznačuje příslušnost k těm novějším modelům automobilky. Podobně to má i nový Touareg. Otvory v dolní části nárazníku samozřejmě koncovkami výfuku nejsou, ale na to už jsem si zvykl – má to tak i třeba Q5. Auto zdobila povedená 19“ palcová kola za příplatek 28 900Kč. 

Interiér

Z pohledu moderních technologií a trendů je na tom T-Roc nadstandardně – vévodí mu displej místo budíků, a i ten na středovém panelu je v lesklém designu a působí luxusním dojmem. Nechybí ani audio s logem „Beats“, což znamená 300 W výkon, 6 reproduktorů, 8 kanálový zesilovač a subwoofer za celkem rozumných 11 700Kč. Volant je příjemný do ruky a multifunkční, oproti Seatům a Škodovkám se na volantu ovládá i adaptivní tempomat (místo samostatné páčky), což znamená ještě víc tlačítek. Ty jsou ale vyvedeny v několika různých úrovních, ovládání je i tak intuitivní.

interier volkswagen t-roc

Použití lesklých materiálů na mnoha místech působí také prémiovým dojmem, o to víc nechápu zpracování palubní desky a dveří, které jsou – jak jsem zmiňoval na začátku recenze – z tvrdých plastů. O nějaké měkčení se ani nepokoušejí, což je u auta, které může stát i milion korun celkem škoda. Je ale možné, že na to koukám příliš kritickým okem recenzenta – může se stát, že cílová skupina si toho ani nevšimne.

Active Info Display

Co mě na autě bavilo nejvíce byl digitální displej místo klasických analogových budíků. Ten má opravdu hodně možností zobrazování a Volkswagen jej má pěkně vyladěn. Nastavit si lze zobrazování pro různé jízdní režimy, kompletně si přizpůsobit zobrazované hodnoty nebo nechat auto automaticky přepínat podle situace. Variant je mnoho – od muziky, po navigaci až po nadmořskou výšku nebo jízdní data. Přiznávám, že tovární navigace v autech příliš rád nemám – jsou zbytečně drahé, složité na aktualizaci a odhadnout dopravu neumi tak dobře jako Waze.  Musím ale uznat, že u digitálních budíků to dává opravdu smysl, protože navádění je s tímto displejem skvěle provázané. Mapu si můžete nechat zobrazit i na celou obrazovku a rychlost nechat jen malou digitální, nebo mapu nechat zobrazovat pouze uprostřed mezi budíky, případně jen pouze navigační pokyny uvnitř virtuálního budíku.

interier volkswagen t-roc

U toho ale výhody AID nekončí. Super funguje i s tempomatem, kde zvolena rychlost je označena na tachometru - vidíte barevně vyznačené o kolik vůz zpomalil či na jakou rychlost bude zrychlovat. Graficky je znázorněno i umístění ostatních aut podle adaptivního tempomatu. Krásně můžete ovládat i audio, pěkně zobrazuje i spotřebu a další věci, má efektní animace i grafiku. Trochu jsem se obával čitelnosti na slunci, ale nebylo proč. Pro někoho může být složité pochopit, k čemu to kromě vizuálního efektu je vlastně je dobré  - hlavní výhodou je množství různých dat, které můžete mít zobrazené zároveň, to u běžných budíků nikdy nepůjde. A i jen se zobrazováním nadmořské výšky jsem si vydržel hrát opravdu dlouho.

Jízdní vlastnosti

Vůz byl vybaven motorem 2.0 TDI 110kW, navíc doplněn o čtyřkolku 4Motion. Podvozek pěkně žehlil nerovnosti a nebyl nijak zvlášť tvrdý, obstojně se choval i v zatáčkách, kde na poměry podobných SUV nebyl boční náklon tolik znát. Čtyřkolku využijete asi zejména na sněhu, pocitově ale pomůže i v rychlejších zatáčkách nebo při ostřejších rozjezdech. Projev dvoulitru byl kultivovanější než testovaná 1.6 u Karoqu, i tak bych ale v malém SUV dal možná přednost o 50 tisíc levnější benzínové variantě v podobě 1.5 TSI. Výkon ale rozhodně nechyběl v žádném spektru otáček, ba naopak.

Díky spoustě jízdních asistentů je jízda velmi pohodlná, Lane Assist vás udržuje v pruhu, adaptivní tempomat kontroluje vzdálenost od auta před vámi a kontrolka v zrcátku signalizuje, zda se v mrtvém úhlu nenachází jiné vozidlo. Tyto systémy fungují napříč koncernem relativně podobně, více jsem se o tom rozepsal například u Karoqa.

exterier volkswagen t-roc

T-Roc umí být i pohodlný, sedačky nemají úplně největší boční vedení, ale jsou komfortní. Kožené sedačky by byly lepší volbou, světlé látkové, kterými byl vybaven tento kousek nejsou příliš praktické a subjektivně ani úplně vzhledné.

Výbava

Pokud chcete, aby T-Roc vypadal zvenčí tak, jak na většině fotek, je třeba se připravit na cenu začínající někde na 600 tisících Kč. Klíčem k tomu jsou LED světlomety, které mají vliv i na denní svícení. Bez „LEDek“ totiž nedostanete led pruh po obvodu šestiúhelníku, ale pouze led proužek uvnitř, navíc doplněný celkem nevzhledným halogenovým blinkrem nad ním.  Statické LED světlomety jsou v nejvyšší výbavě Sport bez příplatku, do výbav Design a Style pak stojí 25 500 Kč. V základní výbavě „T-Roc“ disponující pouze litrovým TSI pak přikoupit nejdou.

exterier volkswagen t-roc

T-Roc je ale už od základu velmi dobře vybavený, a to i v zmiňované výbavě „T-Roc“. Za svých 458 tisíc dostanete v základu alu kola (ne jako u Kadjaru ocelová), Front Assist s nouzovým brzděním, klimatizaci, multikolizní brzdu, a hlavně Lane Assist, který aktivně udržuje vůz v jízdním pruhu a velmi tak zvyšuje jízdní komfort. Chybí tempomat, který se však do T-Rocu nabízí pouze adaptivní.

Adaptivní tempomat pak dostanete v druhé nejnižší výbavě v ceně, nicméně je potřeba si připravit nejméně 536 tisíc. Zde pak už dostanete i 2 zónovou automatickou klimatizaci, akustický parkovací systém, Connectivity paket (bluetooth+USB), multifunkční volant a vyhřívaná sedadla vpředu. Za příplatek zde stojí kromě zmiňovaných světel také 8“ rádio „Composition Media“ za 6 700Kč (základní 5“ vypadá velmi lacině), App-Connect za 4 800Kč (iOS+Android zrcadlení, díky kterému nepotřebujete nutně navigaci) a pokud si potrpíte na technologie, tak i Active Info Display místo klasických analogových budíků, ke kterému ale bohužel tu navigaci přikoupit musíte (12+28 tisíc Kč), i když ve vyšší výbavě Sport to nutné není.

interier volkswagen t-roc

Výbava Sport pak začíná na 664 tisících Kč, nicméně se pojí s už více než dostatečným 1.5 TSI Evo s 110kW. V ní pak dostanete výše zmiňovaný Active Info Display, rádio Composition Media i statické světlomety. App-Connect i navigace je ale bohužel stále za příplatek.

Závěr

T-Roc je SUV se zajímavou výbavou, o které se většině rivalů může jen zdát. Uvažoval bych o něm ale hlavně, pokud chcete utratit o něco více než je těch základních cca. 452 tisíc Kč. Adaptivní tempomat v ceně již od druhé nejnižší výbavy je velmi zajímavou volbou, která celkový dojem z auta zvedá zase o level výše, za dle mého nutná LED světla (viz. výše) je bohužel potřeba připlatit vždy.  Na druhou stranu je ale nutné s příplatky nakládat opatrně, protože cena se může nebezpečně přiblížit většímu Tiguanu, který sice exteriérem nevyčnívá tolik jako T-Roc, nicméně v interiéru je zpracován přeci jen velkoryseji a je o poznání praktičtější. I tak je ale T-Roc velmi dobré univerzální auto, které se jako městské SUV určitě neztratí a nabídne maximální komfort i radost z jízdy.  

Pro koho je určený?

Pro všechny, kteří nepotřebují nutně velký vůz, za to ocení komfort a technologie, které T-Roc nabízí. Digitální budíky, adaptivní tempomat, lane assist i zrcadlení mobilního telefonu z něj dělají ideálního každodenního společníka jak na krátké, tak i dlouhé trasy.

Proč si ho koupit?

Atraktivní exteriér, spoustu moderní výbavy už od nižších výbavových stupňů, kompaktní rozměry do města, hbité motory (od 1.5 TSI) a na SUV i relativně sportovní svezení.

Proč si ho nekoupit?

Někomu mohou vadit levné plasty v interiéru, menší kufr a nutný příplatek za LED světla, jinak dojem z exteriéru není zdaleka takový.

Co také zvážit?

Zda se nevyplatí investovat do většího Tiguanu, pokud se pohybujete rozpočtem okolo základní ceny tak možná udělá lepší službu třeba i Opel Crossland X. Určitě také mrkněte na sesterský Seat Arona, který začíná na o něco nižší cenovce.

 

Publikováno 18.06.2018, autor: , recenzovaný vůz Volkswagen T-Roc , cena testovaného modelu: 999100 Kč

hodnocení: 89%

Videa

Volkswagen T-ROC 2.0 TSI - První jízda GARÁŽ.cz - Překvapivě povedený univerzál - Garáž.cz
Z našej auto špajze: Prvý dotyk - Volkswagen T-Roc - Autožurnál
2018 Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | 4K TEST - martinzmartina
2018 Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | 0-100 km/h acceleration - martinzmartina
Volkswagen T-Roc 2,0 TSI 4MOTION - DSG TEST - GARAZ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV
2018 Volkswagen T-ROC 2.0 TSI, 4K POV TEST: Svižný a stylový! - Roadblog.cz
VOLKSWAGEN T-ROC 2.0 TSI - First drive - Autožurnál
Volkswagen T-ROC a VW POLO GTi - IAA Frankfurt - GARAZ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost187 - 216 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h7.2 - 10.1 s

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1573mm
Šířka1819mm
Délka4234mm
Rozvor2590 mm
Objem kufru445 / 1532 l
Hmotnost1270 - 1530/
1780 - 2040 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 5 - 6.7l/100km
Ve městě5.6 - 8.4 l/100km
Mimo město4.5 - 5.7 l/100km
Emisní normaEuro6b
CO2117 g/km

Karoserie

typsuvcrossover
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzory-
Kontrola trakce-
Typ monitorování tlaku v pneumatikách-
Navigační systém-

Cena

Cena457 900 Kč -
869 900 Kč
Minimální výbavaT-Roc

Přívěs

Brzděný1300 - 1700 kg
Nebrzděný630 - 750 kg

Rivalové

Opel Mokka X
Cena od448 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 112 kW
Maximální rychlost170 - 196 Km/h
Spotřeba4.1 - 7.6 l/100km
Akcelerace9.7 - 12.5 s
Ford EcoSport
Cena od429 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 92 kW
Maximální rychlost170 - 181 Km/h
Spotřeba4.5 - 5.8 l/100km
Akcelerace10.9 - 12.7 s
Mitsubishi ASX
Cena od494 000 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon86 kW - 110 kW
Maximální rychlost183 - 190 Km/h
Spotřeba5.7 - 5.8 l/100km
Akcelerace10.8 - 11.5 s
Suzuki S-Cross
Cena od409 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon82 kW - 103 kW
Maximální rychlost170 - 200 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.7 l/100km
Akcelerace9.5 - 13 s

Motorizace

1.0 TSI BMT
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost187 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení10.1 s
Výkon85 kW
Cenaod 457 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 TSI
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost205 km/h
Spotřeba5.3 l
Zrychlení8.4 s
Výkon110 kW
Cenaod 592 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 TSI
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost205 km/h
Spotřeba5.4 l
Zrychlení8 s
Výkon110 kW
Cenaod 652 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TSI BMT 4MOTION
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost216 km/h
Spotřeba6.7 l
Zrychlení7.2 s
Výkon140 kW
Cenaod 820 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,6 TDI BMT
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon110 kW
Cenaod 506 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI BMT
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon110 kW
Cenaod 641 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TDI BMT 4MOTION
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba5 l
Zrychlení8.7 s
Výkon110 kW
Cenaod 700 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI BMT
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon110 kW
Cenaod 701 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TDI BMT 4MOTION
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení8.4 s
Výkon110 kW
Cenaod 832 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI BMT 4MOTION
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon140 kW
Cenaod 869 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Volkswagen T-Roc? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
12 20171 20182 20183 20184 20185 20186 20187 20188 2018 50100150200250300

CRASHTEST

  • Crashtest
    2017
  • 96%
    Dospělý
  • 87%
    Dítě
  • 79%
    Chodec
Přehrát video
0
Porovnávač
TOPlist