Recenze

Volkswagen T-Roc – spojení rozumu a emocí

Vozy Volkswagen jsou obvykle skvělými automobily, které vyhovují zejména racionální stránce, na úkor emocionální stránky věci. Nejnovější SUV T-Roc by měl tuto filozofii změnit a ukázat, že má styl i praktičnost. Vůz se řadí mezi konkurenty vozů, jako Audi Q2, Seat Ateca či Škoda Karoq.

Oproti ostatním SUV nabízí větší zavazadlový prostor, výrazně pozměněný design přední části s novým stylem denních světel.

Motory pro každého

Stejně jako většina jeho soupeřů je vůz k dispozici s pohonem předních kol i všech kol, a to s benzínovými i dieselovými motory. Vlajkovou lodí mezi motory pak je 2,0l zážehový motor s výkonem 187 koní, ale dostupný je i s výkonem 148 koní. Tento motor je obvykle spárovaný s manuální 6-stupňovou převodovkou a pouze v nejvyšší řadě Sport je kombinovaný s automatickou DSG7 převodovkou. Navíc je to jediný motor vozu T-Roc, který nabízí pohon všech kol 4Motion. Benzínové motory s objemem 1,5l pak nabízí výkon 150 koní a manuální 6-stupňovou převodovku, zatímco 2,0l benzínový motor má k dispozici DSG automatickou převodovku. Škála benzínových motorů však zahrnuje i slabší 1,0l TSI BMT, spárovaný s manuální převodovkou, který je vlastně jedinou volbou pro vozy základní řady T-Roc.

Perfektní výbava ve všech specifikacích

Vůz je nabízen v několika vývojových stupních, a to T-Roc, Design, Style a Sport.  Potěšující zprávou je, že i nejnižší výbavový stupeň T-Roc obsahuje poměrně dobrou výbavu, takže zde neschází snad žádná z důležitých funkcí. Vůz je tedy osazen 16-palcovými koly z lehkých slitin a má poměrně dobrou výbavu v oblasti světel. Kupříkladu jsou k dispozici koncová LED světla, brzdové LED světlo, ale i LED denní svícení. Na první pohled každý zaznamená tónovaná skla v zeleném odstínu a chromované lišty bočních oken. V interiéru pak je vychytávek víc, například dekorace přístrojové desky a obložení dveří. Pravdou však je, že pokud jde o interiér, na první pohled vypadá u tohoto vozu dobře, ale použité plasty jsou tvrdé a na ohmat nepůsobí příliš luxusně.

Vůz v základní verzi nabízí také celou řadu skvělých funkcí, takže kromě elektrického ovládání oken si řidič vychutná v nepříznivém počasí dešťový senzor i zadní stěrač s intervalovým spínačem. Systém zrcátek prakticky nemá chybu, protože k dispozici jsou jak elektronicky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, která jsou na straně řidiče asferické a na straně spolujezdce konvexní, ale také vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. A ženy pochválí make-up zrcátka ve slunečních clonách.

Vyšší řada Design pak přidává některé prvky uvnitř vozu, jako jsou komfortní přední sedadla, ale hlavním přínosem této řady je jednak adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a City Break, akustický parkovací systém Parkpilot či asistent rozjezdu do kopce a jízdy z kopce. Všichni v autě si pak mohou užít automatickou klimatizaci Climatronic, luxusní nádech přidává dekorace přístrojové desky nebo multifunkční 3-ramenný volant v kůži. A to nejlepší nakonec – zimní výbava zahrnuje vyhřívaná přední sedadla i vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla.

Ještě další vylepšení ve formě 17-palcových kol z lehkých slitin “Mayfield” lakování nebo paketu Systému únavy řidiče Ambiente osvětení pak přináší vývojový stupeň Design a Style. Nejvyšší top specifikace Sport je osazena 17-palcovými koly z lehkých slitin “Kulmbach” stříbrné lakování. Kromě toho je k dispozici i Active Info Display 10,3-palcový, Sportovní paket s volbou profilu jízdy, černým čalouněním stropu nebo červeným ambientním osvětlením, mlhové světlomety se statickým odbočovacím světlem či osvětlení make-up zrcátek ve slunečních clonách. Sportovní povahu vozu pak vyjadřují sportovní přední sedadla. Na první pohled zaujme střešní podélný stříbrně eloxovaný nosič. Významnou novinkou je pak systém sledování únavy řidiče.

Nespočet volitelných funkcí pro zdokonalení vozu

Nicméně tím nabídka VW nekončí, protože řidič si může prakticky v každé řadě, s výjimkou nejnižší T-Roc, dokoupit například lepší kola, a to až 19-palcová kola z lehkých slitin. Na výběr je také několik asistenčních paketů řidiče, bezklíčové odemykání nebo Connectivity Paket. V řadě Design Style jsou rovněž dekorace přístrojové desky a její barva na výběr dle vkusu řidiče. Ve vyšších řadách si pak je možné pořídit panoramatické střešní okno a pro komfortní parkování i Park Assist parkovacího asistenta. Vylepšit můžete i svůj audiosystém a za povšimnutí stojí i možnost prodloužení záruky až na 5 let.

Zavazadlový prostor vozu má pak kapacitu 445 litrů, což je o něco více než u Qashqai, ale méně než u vozu Seat Ateca, takže se do něj pohodlně vejde několik kufrů nebo třeba dětský kočárek.

Vůz pro maximální bezpečí

Vůz přichází s mnoha moderními bezpečnostními systémy. Už základní řada nabízí nejen tříbodové bezpečnostní pásy, ale také systém upozornění na nezapnuté přední i zadní pásy. Kromě airbagů řidiče i spolujezdce a bočních a hlavových airbagů pak T-Roc disponuje množstvím bezpečnostních funkcí, jako asistent rozjezdu do kopce, ESP systém, ABS, EDS, ASR i MSR. Významným pomocníkem pak je také Lane Assist systém kontroly jízdy v pruhu nebo kontrola poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách.

Volkswagen T-Roc je momentálně nejmenším, nejúčinnějším a nejdostupnějším SUV, které spojuje výrazný, atraktivní vzhled s lehkými jízdními způsoby a pohodlnou jízdou, a pochopitelně velkým potenciálem do budoucna.

Kolik doopravdy stojí Volkswagen T-Roc?
Získejte Volkswagen T-Roc za nejlepší cenu
Získat lepší cenu

Další recenze

Videa

Volkswagen T-ROC 2.0 TSI - První jízda GARÁŽ.cz - Překvapivě povedený univerzál -
Z našej auto špajze: Prvý dotyk - Volkswagen T-Roc - Autožurnál
VOLKSWAGEN T-ROC 2.0 TSI - First drive - Autožurnál
Volkswagen T-ROC a VW POLO GTi - IAA Frankfurt - GARAZ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost187 - 216 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h8 - 10 s

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1573mm
Šířka1819mm
Délka4234mm
Rozvor2590 mm
Objem kufru830 / 1532 l
Hmotnost1270 - 1530/
1780 - 2040 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 5.1 - 6.7 l/100km
Ve městě5.6 - 8.4 l/100km
Mimo město4.5 - 5.7 l/100km
Emisní normaEuro6b
CO2117 g/km

Karoserie

typsuvcrossover
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzory-
Kontrola trakce-
Typ monitorování tlaku v pneumatikách-
Navigační systém-

Cena

Cena452 900 Kč -
820 900 Kč
Minimální výbavaT-Roc

Přívěs

Brzděný1300 - 1700 kg
Nebrzděný630 - 750 kg

Rivalové

Opel Mokka X
Cena od448 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 112 kW
Maximální rychlost170 - 196 Km/h
Spotřeba4.1 - 7.6 l/100km
Akcelerace9.7 - 12.5 s
Renault Kadjar
Cena od479 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 120 kW
Maximální rychlost181 - 205 Km/h
Spotřeba3.8 - 6 l/100km
Akcelerace9.2 - 11.9 s
Suzuki S-Cross
Cena od409 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon82 kW - 103 kW
Maximální rychlost170 - 200 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.7 l/100km
Akcelerace9.5 - 13 s
Opel Crossland X
Cena od359 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon60 kW - 96 kW
Maximální rychlost170 - 206 Km/h
Spotřeba3.6 - 5.3 l/100km
Akcelerace9.1 - 14 s

Motorizace

1.0 TSI BMT
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost187 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení10 s
Výkon85 kW
Cenaod 452 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 TSI BMT
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon110 kW
Cenaod 584 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TSI BMT
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost216 km/h
Spotřeba6.7 l
Zrychlení0 s
Výkon140 kW
Cenaod 808 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TDI BMT 4MOTION
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba0 l
Zrychlení0 s
Výkon110 kW
Cenaod 692 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TDI BMT 4MOTION
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení8 s
Výkon110 kW
Cenaod 820 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Volkswagen T-Roc? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
12 201712 201711 201710 20179 20178 20177 20176 20175 20174 20173 2017 51015
0
Porovnávač
TOPlist