Cena od | 599 990 Kč |
Paliva | diesel benzín hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 169 kW |
Maximální rychlost | 175 - 205 Km/h |
Spotřeba | 4.3 - 6.2 l/100km |
Akcelerace | 8 - 12.1 s |
Jihokorejská automobilka Kia nabízí celkem 16 modelů, namátkově třeba Sportage, Niro, e-Niro, Sorento nebo Ceed. Niro patří s délkou 4.355 metru k těm menším, šířka je pak 1.805m, výška 1.535 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.71m na délku, 1.98m na šířku a 1.69m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Hyundai Tucson, Toyota C-HR, Volvo XC40 nebo Lexus UX.
Niro se vyrábí v dvou různých motorizacích.
Dostupná je verze s šestistupňovou automatickou převodovkou 1,6 GDI HEV GPF 6DCT automat 141 k / 104 kW ve spojení s výbavou Exclusive HEV.Niro se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba automobilka KIA nabízí Sportage s motorem 1.6 T-GDi GPF 4x4 177 k / 130 kW za 724980 Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 14564Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 153860 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Kia Niro pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Kia Finance v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Kia Niro disponuje objemem 436 litrů, resp. 1434 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: SsangYong Rexton (1051 litrů), Dacia Dokker (800 litrů), Volkswagen Golf Variant (605 litrů), Suzuki Swace (596 litrů) nebo Opel Grandland X (514 litrů)
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Niro - otočí se na 10,6 m, což je velmi dobrý údaj.
Palivo | hybrid |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 104 kW - 104 kW |
Maximální rychlost | 162 - 172 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.8 - 11.5 s |
Série | Nerezová ocel (DE) |
Začátek výroby | 07/2019 |
Začátek výroby modelu | 07/2019 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1535mm |
Šířka | -mm |
Délka | 4355mm |
Rozvor | 2700 mm |
Objem kufru | 436 / 1434 l |
Hmotnost | 1490 - 1594/ 1930 - 2000 Kg |
Poloměr otáčení | 10.6 |
Světlá výška | 160 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 1.3 - 3.7l/100km |
Ve městě | 3.4 - 3.4 l/100km |
Mimo město | 4 - 4 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 86 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronische Stabilitätskontrolle |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | - |
Cena | 719 980 Kč - 999 980 Kč |
Minimální výbava | Exclusive HEV |
Brzděný | 1300 - 1300 kg |
Nebrzděný | 600 - 600 kg |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 162 km/h |
Zrychlení | 11.5 s |
Výkon | 104 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 86 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Exclusive HEV |
Cena | od 719 980 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 172 km/h |
Zrychlení | 10.8 s |
Výkon | 104 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 1.3 l |
Velikost nádrže | 43 l |
CO2 | 29 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Premium PHEV |
Cena | od 999 980 Kč |
Kolik doopravdy stojí Kia Niro? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
Jak nová Kia obstála? Velmi dobře řekl bych. Niro se chová jako běžné auto. Za jeho volantem nemáte nutkání sledovat jestli jedete na baterie a šetříte, nebo jestli využíváte i spalovací motor a vaše peníze tak lítají výfukem ven. Chováte se naprosto standardně a ono to funguje. Nenucené ovládání, příjemný a prostorný interiér, rozumná spotřeba a dobré odhlučnění. Na městské dojíždění je to naprosto ideální společník. Je to takový ten typ auta, který vás vůbec ničím neotravuje, skvěle poslouží, je na něj spoleh a jako bonus ho určitě neuvidíte na každém rohu. Není to auto se kterým se půjdete projet v neděli ráno, ale všechno ostatní zvládne dobře. Cena atakuje 650 tisíc v této nejvyšší výbavě, což není úplně málo. Jestli se vám to vyplatí nebo ne, to už je jen na vás. Já dávám palec nahoru. Nikdy jsem neměl nutkání pořídit hybrid, Toyota Prius mě ničím neoslovuje. Ale tuhle Kiu bych si jako druhé auto do rodiny dokázal představit.autickar.cz
Závěr bude možná lehce melodramatický, ale podle mého zcela přesně vystihuje auto takové, jaké je, byť o autech vlstně není. Kdo četl Válku s mloky, pamatuje si na postavu průmyslníka pana Bondyho, který měl na cedulce u svého domu napsáno pouze Bondy, nic dalšího nepotřeboval. Kia Niro je na tom stejně, žádné další upřesňování není třeba. Jednak proto, že je v produkci značky výjimečná a také díky tomu, že je prostě povedená.autoweb.cz