Recenze: Škoda Octavia - je opravdu jedna jako druhá?

Možná se podivujete, proč jsme si k testu vybrali právě Škodu Octavia. Aktuálně u nás nejprodávanější typ automobilu, který je z hlediska životního cyklu na vrcholu kariéry a v horizontu jednoho až dvou let vyhlíží svého nástupce. Škoda Octavia ve své třetí generaci se na trhu objevila v roce 2012 a o pět let později prošla faceliftem, který si většina lidí neodmyslitelně spojuje se čtyřmi světlomety na přídi. Říkáte si, vždyť jich jezdí tisíce - a o tom to je, tisíce vozů znamená tisíce řidičů a tisíce různých názorů. My se pokusíme Vám v rámci této recenze zprostředkovat ten náš.


Exteriér: Elegantně i sportovně zároveň

Při prvním pohledu na zapůjčený vůz se přesvědčujeme, že máme štěstí na bohatě vybavený kousek, který do seznamu příplatkové výbavy dostal i prvky, které se v drtivé většině služebních Octavií rozhodně běžně neobjevují. Stříbrné lišty podél spodní linie bočních oken a uprostřed mřížky v předním nárazníku prozrazují výbavový stupeň Style. Standardem verzí Style a Laurin & Klement jsou LED světlomety vpředu i vzadu. Elegantní linka denního svícení v dolní části předních světlometů vytváří vskutku osobitý dojem. Červená barva “Corrida” ve spojení s černými disky kol působí sportovně. Dalším dominantním černým prvkem karoserie je rozměrné elektricky ovládané střešní okno, za které zájemce o vítr ve vlasech zaplatí rovných 20 tisíc. Okno je možné buď jen vyklopit nebo vysunout do předem definovaných poloh. Ovladač střešního okna nepůsobí zrovna moderně, svou funkci ale plní bezchybně.

exterier skoda octavia

Interiér: Z vyšších sfér

I po nahlédnutí dovnitř vozu vnímáme, že něco tak masově rozšířeného, jako je Škoda Octavia, lze individualizovat. V první řadě nás upoutají černá kožená sedadla. Obě přední sedadla jsou elektricky nastavitelná, sedačka řidiče navíc disponuje pamětí několika nastavení. Příplatek za kožená sedadla činí nemalých 47.500,-Kč, za elektrické ovládání se platí 30.000,-Kč a konfigurátor navíc v tu chvíli překvapuje nutností doobjednat sklopná vnější zrcátka s automatickým stvmíváním a osvětlením nástupního prostoru za dalších 6.000,-Kč. Cestujícím na zadních sedadel je k dispozici kromě dvou USB slotů také zásuvka na 230V. Všechna sedadla jsou vyhřívaná. Loketní opěrka vpředu má příjemný tvar i materiál povrchu, nastavení její polohy dle preferencí řidiče je také možné, ve spodní poloze ale může dojít ke kolizi s ruční brzdou. I cestující na zadních sedadlech si mohou dopřát komfort v podobě loketní opěrky, která je kombinovaná s prakticky rozměrným prostupem do zavazadlového prostoru pro přepravu lyží nebo jiných dlouhých předmětů. Právě zavazadlový prostor je často zmiňovaným trumfem testovaného bestselleru. Každý někdy ocení možnost naložit velkorysých 590 litrů nákladu, zabránit nežádoucímu pohybu lze snadno zabránit využitím síťového programu v kombinaci s kotvícími body po obvodu. Příjemným překvapením pro mě byly vypolstrované přihrádky, ať už ve dveřích nebo na středovém panelu před řadicí pákou. Pověstnou třešničkou na dortu, kterou uchvátíte celou posádku, je ambientní LED osvětlení s volitelnou barvou světla, daleko více parády s ním ale uděláte v noci než za denního světla.

interier skoda octavia

Infotainment a jízdní asistenty: V plné palbě

Technologické vychytávky provázejí řidiče testovaného auta takřka od začátku do konce. Verze Style standardně obsahuje systém bezklíčového odemykání a startování KESSY. Parkování usnadňují parkovací senzory vpředu a vzadu, za 8.100,-Kč jejich spolehlivou funkci doplňuje zadní parkovací kamera s ostřikovačem. Paket Multimedia za 35.000,-Kč přináší Infotainment Columbus s 9,2 palcovým dotykovým displejem, na kterém lze střídat navigaci, ovládání mobilního telefonu, nastavení vozidla, ovládání audio systému a veškeré další funkce. Absence hardwarových tlačítek či alespoň kolečka pro ovládání hlasitosti je plně vyvážena ukázkovou přehledností a intuitivností ovládání. Lesklý displej je i na přímém slunci velmi dobře čitelný, viditelné otisky prstů je však potřeba občas vyleštit. Velkou obavu jsem měl z čitelnosti hodnot na ciferníku tachometru a otáčkoměru, kde je bílé písmo umístěno na světle šedém podkladu. Přestože zvolené barvy rozhodně nelze označit za kontrastní, vysloveně nečitelná ta čísla nejsou. K bezpečnému ovládání audiosystému, telefonu nebo palubního počítače slouží tlačítka na multifunkčním volantu. Samotnou jízdu usnadňují bez výhrad fungující systémy adaptivního tempomatu nebo hlídání mrtvého úhlu. Udržet se v jízdním pruhu poměrně spolehlivě napomáhá lehkým trhnutím volantu Lane assist, spíše na obtíž je jeho činnost například v rekonstruovaných úsecích dálnic, kde najednou existuje trvalé a vodorovné dopravní značení. Na všechny novinky, způsoby ovládání infotainmentu a jízdní asistenty je pro jejich plné využití potřeba určitý čas na seznámení s nimi. V případě škodovky je ale sžívání poměrně rychlé a především velmi příjemné a efektivní.

interier skoda octavia

Jízdní dojmy, motor a spotřeba: Funkční model

Pod kapotou testované Octavie pracuje časem prověřený a postupným vývojem odladěný motor 1.4 TSI ve verzi Euro 6 z roku 2015. Čtyřválec o objemu 1395cm3 poskytuje výkon 110kW a maximální točivý moment 250Nm. Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol se dle mého názoru jedná o ideální pohonnou jednotku pro rodinný vůz (nižší) střední třídy. Řazení je přesné, poskládání rychlostních stupňů uživatelsky příjemné a rovné tři tisíce otáček za minutu při zařazeném šestém rychlostním stupni vyženou ručičku tachometru k hodnotě 140km/h. Při dálničním tempu se do kabiny dostával překvapivě silný hluk od kol, spíše než o obecně platnou skutečnost se jedná o důsledek rozměru a typu obutých nízkoprofilových pneumatik. Obavy vyvolané zjištěním, že kapota není zevnitř opatřena dříve obvyklou zvukovou izolací, se naštěstí nepotvrdily. Zvuk motoru rozhodně není rušivý, označil bych ho za vysloveně líbivý - ve vysokých otáčkách se umí zdravě rozeznít. Jedním ze záměrů testu Octavie bylo zjistit reálnou spotřebu, a to v nastaveném jízdním režimu Eco. Při běžném městském popojíždění počítejte se spotřebou okolo 7 litrů na 100 kilometrů. Zhruba třistakilometrovou cestu s dvoutřetinovým podílem dálnice (dá-li se za dálnici považovat opravovaná spojnice Brna a Prahy, kterou vestavěná navigace v Octavii roztomile označuje jako “Dálnice dé jeden”) se nám podařila absolvovat s prázdným vozem v silném, ale plynulém provozu s průměrnou spotřebou 5,5l/100km. Při meziměstském cestování, kdy nám podmínky umožní plně využívat rychlostní limity, se spotřeba pohybuje mezi 6 a 6,5l/100km. Neodpustím si poznámku, že nejsem příznivcem podtáčení motoru, ke kterému indikátor řazení řidiče často nabádá. Dále podotýkám, že testování auta probíhalo za slunného letního počasi, takže se na konečné spotřebě podílela i zapnutá dvouzónová automatická klimatizace udržující příjemnou teplotu ve voze.

interier skoda octavia

Závěr: Dobrá volba!

Přestože má Škoda Octavia zástupy nadšených příznivců, další obrovská část motoristické veřejnosti se staví do role jejích nekompromisních odpůrců. Škodě Octavia z mého pohledu především nelze upřít obrovskou univerzálnost. Málokterý vůz dokáže najednou uspokojit nadšeného motoristu solidními jízdními vlastnostmi, rodinu s dětmi obstojnou prostorností a velkorysým zavazadelníkem a úspěšného manažera dostatečnou reprezentativností, pokud si dopřeje bohatě vybavený model. A jistě jsem zdaleka nevyjmenoval všechny typy zájemců o nové auto, pro které bude Škoda Octavia volbou číslo jedna při výběru nového vozu. Negativem se může zdát sebevědomá pořizovací cena, která v případě testovaného vozu po započtení všech prvků výbavy notně převyšuje částku 800.000,-Kč.  Určitá uniformita, která je Octavii často vytýkána, má dvě strany mince - na jednu stranu ihned po usednutí do vozu dokážete najít vhodnou polohu za volantem a zvládnete bez tápání ovládat většinu funkcí, na druhou stranu dost riskujete, že si budete před domem plést vlastní auto s tím sousedovým. Je na uvážení každého, zda uvěří reklamním sloganům tuzemské automobilky, nebo vyslyší sebestředné hlasy korejského konkurenta, že Hyundai i30 je nejlepší kombi na trhu. Co říci závěrem? Zatímco v některých ohledech existují zajímavější auta, volbou Škody Octavia v přiměřené výbavě dle Vašich požadavků rozhodně chybu neuděláte!

Publikováno 08.07.2018, autor: , recenzovaný vůz Škoda Octavia , cena testovaného modelu: 810000 Kč , hodnocení: 95%

Další recenze

Ze Škody Octavia budou noví majitelé nadšeni. S vyšší cenou se navýšila i hodnota. Staré dobré klišé "za málo peněz hodně muziky" snad ještě nikdy nebylo výstižnější.
5/5
Vyniká svou hodnotou a prostorem spolu s luxusním a dobře zpracovaným interiérem. V dynamice není tak dobrá jako Volkswagen Golf, ale není od toho daleko a má větší hodnotu.
4/5
Ať na to nahlížíte z kterékoliv strany, nová Octavia nabízí vynikající poměr cena/výkon. Je dražší než výběhový model, ale má lepší základní výbavu, nižší emise CO2 a v průměru levnější pojištění.
5/5
Navzdory stále širší nabídce tříválců není jednoduché zákazníky přesvědčit, aby si takový motor pořídili do tak velkého auta jako Škoda Octavia. Koncern VW Group ale prodejcům tuto snahu ulehčil tím, že prostě postavil povedený motor. Litrový tříválec nás mile překvapil a také přímé porovnání s dvanáctistovkou, kterou nahrazuje, dokázalo jeho kvality.
4/5

Články

Videa

Škoda Octavia (facelift) 1,0TSI - prvá jazda - Garáž.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV
Jazda: Škoda Octavia III (facelift) TopSpeed.sk - topspeedsk
Prvá jazda 2017: Škoda Octavia - Autožurnál
Škoda Octavia vs. Seat Leon - srovnání exteriéru #Autohled - Autohled.cz

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon85 kW - 110 kW
Maximální rychlost197 - 220 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h8.2 - 10.7 s

Model

SérieOctavia (III) Limousine
Začátek výroby01/2017
Začátek výroby modelu01/2017
Třída vozidlaStřední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1461mm
Šířka1814mm
Délka4659mm
Rozvor2686 mm
Objem kufru590 / 1580 l
Hmotnost1225 - 1320/
1775 - 1870 Kg
Poloměr otáčení10,6 m
Světlá výška139 mm
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 3.7 - 5.1l/100km
Ve městě4.2 - 6.6 l/100km
Mimo město3.5 - 4.3 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2110 g/km

Karoserie

typliftback
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy75 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceElektronická kontrola stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena419 900 Kč -
598 900 Kč
Minimální výbavaActive

Přívěs

Brzděný1300 - 1500 kg
Nebrzděný610 - 650 kg

Rivalové

Toyota Corolla
Cena od412 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon97 kW - 97 kW
Maximální rychlost190 - 200 Km/h
Spotřeba5.6 - 6 l/100km
Akcelerace10 - 11.1 s
Mazda 3 sedan
Cena od432 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 110 kW
Maximální rychlost185 - 213 Km/h
Spotřeba3.8 - 5.6 l/100km
Akcelerace8 - 11 s
Opel Astra Classic
Cena od445 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 103 kW
Maximální rychlost185 - 207 Km/h
Spotřeba3.6 - 7.6 l/100km
Akcelerace10.1 - 13.3 s
Mitsubishi Lancer Sportsedan
Cena od389 000 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkam
PohonFWD
Výkon86 kW - 86 kW
Maximální rychlost191 - 191 Km/h
Spotřeba5.7 - 5.7 l/100km
Akcelerace10.7 - 10.7 s

Varianty modelu

Škoda Octavia RS
Cena od706 900 Kč
Palivadiesel benzín
Škoda Octavia Combi
Cena od454 900 Kč
Palivadiesel benzín
Škoda Octavia Combi RS
Cena od741 900 Kč
Palivadiesel benzín
Škoda Octavia Combi Scout
Cena od774 900 Kč
Palivadiesel benzín

Motorizace

1,0 TSI/85 kW
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost203 km/h
Spotřeba4.8 l
Zrychlení9.9 s
Výkon85 kW
Cenaod 419 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,5 TSI/110 kW A CT
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost220 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení8.2 s
Výkon110 kW
Cenaod 465 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,0 TSI/85 kW AP
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost202 km/h
Spotřeba4.8 l
Zrychlení10 s
Výkon85 kW
Cenaod 529 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,5 TSI/110 kW A CT AP
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost220 km/h
Spotřeba5 l
Zrychlení8.3 s
Výkon110 kW
Cenaod 575 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,6 TDI/85 kW
Palivodiesel
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost203 km/h
Spotřeba4.1 l
Zrychlení10.1 s
Výkon85 kW
Cenaod 488 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,6 TDI/85 kW AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost197 km/h
Spotřeba3.7 l
Zrychlení10.7 s
Výkon85 kW
Cenaod 598 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Škoda Octavia? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
5 20176 20177 20178 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 20186 2018 5001,0001,5002,0002,500

Výbava

Základní (Skoda Octavia 1.2 TSI Active)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Systém řízení trakce
  • Dynamická brzdová světla
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (Skoda Octavia 2.0 TDI L&K 4x4 DSG)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Systém start-stop
  • Variabilní rozdělení světla
  • Centrální zamykání

Příplatková (Skoda Octavia 2.0 TDI L&K 4x4 DSG)

  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • Aktivní parkovací asistent
  • Asistent dálkových světel
  • Metalická barva
  • Navigace
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Indikátor jízdy v jízdním pruhu
  • Asistent jízdy s přívěsem

CRASHTEST

  • Crashtest
    2013
  • 93%
    Dospělý
  • 86%
    Dítě
  • 66%
    Chodec
Přehrát video
0
Porovnávač
TOPlist