Recenze: Nový Hyundai i30 combi - bezkonkureční kombík?

Jak jde čas, korejská automobilka Hyundai stírá náskok a s notnou dávkou elegance, sympatického gusta a houževnatosti naplňuje snahu dostat se více a více do celosvětového povědomí. A dokonce v něm začíná udávat i směr. Alespoň takhle se nejspíše snaží být vnímána. Daří se jí to? Nedávno bývala mnohými ještě brána s jistým odstupem, snad i omluvíte-li despektem většiny laiků i zkušenějších motoristů. Snad i né bezdůvodně. To vše je ale věc již času minulého. Jen v tomto, respektive minulém roce, jsme měli šanci vidět, jak zajímavá auta umí udělat právě i jihokorejský výrobce aut, Hyundai. Mnohdy důmyslněji a lépe udělaná než ta od evropských značek s již dlouhletou tradicí, na našem tak zvaném starém kontinentu...

 

Na několik krátkých dní jsme měli možnost otestovat, již loni představený modernizovaný model i 30, zástupce již třetí generace tohoto už i v minulosti úspěšného modelu. Nyní v karoserii kombi.  Měli jsme možnost ochutnat veškerý přepych dnešní doby, který k tomuto modelu automobilka vůbec může nabídnout. Dozvíme se, na kolik si cení výrobce tento kombík v plné výbavě. Dočtete se o tom, co se nám líbilo a co až tak ne. A nakonec si zkusíme v rámci malého porovnání s konkurencí zodpovědět zásadní otázku: koupit, či nekoupit Hyundai i30 combi 2017 (2018) v plné výbavě, s dieselovou jednotkou pod kapotou?

První dojmy?

Hned, jak přicházím k autu, již z dálky zaujme jeho nápadný široký posez a nízký vzhled. Úzké zadní světlomety a nízké zadní okno to jen podtrhují. I30 třetí generace více odskakuje z našeho pohledu od svých asijských konkurentů, Kia či Mazda a dále rozvíjí–dnes už unikátní–designový podpis automobilů této značky. Nová generace na nás působí vytříbeněji, elegantněji a o poznání dravěji než předchůdce. V metalíze „Platinum Silver“ u námi testovaného kusu působí tak trochu odměřeně, jakoby záhadně, ale zároveň prémiově. K tomuto dojmu přepychu pomáhají i vkusně použité chromové line na boku, zvýrazňující horní linii oken, ližiny na střeše, kliky dveří a v přední části vozu lemování poměrně masivního výřezu masky. Na subjektivní notu, tato stříbrná metalýza je dle našeho názoru jedna z nejlepé se hodících k tomuto autu (mnohem lepší než například taková červená barva „Engine Red“ nebo jednoduchá bílá „Polar White“, které dost možná utopí veškerou pomyslnou noblesu nového designu).

Interiér: opravdu přepych?

Po usednutí do vozu, za volant, nás přepadne v prvních chvílích pocit sterility a zvláštního, byť ne nepříjemného „chladu“, který jsme prve dostali i u jiných nových vozů této značky. Osobně to přisuzuji hojnému, přebujelému použití tmavého plastu s převážně monotónní povrchovou úpravou. I přesto ale Hyundai zvládl vyladit vzhled kokpitu tak, že vše působí moderně, jestli ne přímo nadčasově (v rámci tohoto segmentu) a to je pozitivní zpráva. O interiéru si však povíme více hned za chvíli...

Startujeme.

Po nastartování se rozezní tichý vrkot dieselové přeplňovaného čtyrválce CRDi, naladěného na výkon 100kW. V této specifikaci je napojen na 7-stupňovou automatickou převodovku DCT. Po několika prvních kilometrech zjišťujeme, že automat funguje v tomto voze velmi dobře. Rychlostní stupně mění plynule a inteligentně. Nabízí se možnost řadit i manuálně. Buďto voličem jízdních režimů na středové konzoli anebo, v rámci naší specifikace, i pádly pod volantem. V případě jejich použití pracuje převodovka dobře–rychle při řazení vyšších rychlostních stupňů i během podřazování.

Řízení je přesné a responzivní a podvozek, byť oproti předchozí generaci je naladěn spíše o něco tužšeji, přesto vyfiltruje silniční nerovnosti na přijatelné úrovni. Nemůžeme předpokládat, že by 17 palcové ráfky obuté do pnaumatik o rozměrech 225/45 měli jakkoliv negativní vliv, pokud jde o jízdní komfort. V zatáčkách je i30ka v kombi provedení více méně vždy jistá.

To nás dostává k možnostem jízdních režimů u tohoto vozu. Je zde na výběr ze tří, respektive dvou: eco, sport a normal/standard. Právě při zvolení režimu sport umí být svezení v Hyundai docela příjemně úderné, trochu ztuhne řízení, zlepší se odezva plynu a převodovka dovolí jít motoru až do nějakých 4 tisíc otáček za minutu. I prudší změny směru a rychleji projeté zatáčky se dají zvládnout v podstatě zábavně a sebejistě. I30 Style kombi není sportovní auto, už jen kvůli samotným sedačkám, které by si proto zasloužily o něco lepší boční vedení. Každopádně, pro případnou dynamičtější jízdu nemusíte ani v tomto voze daleko a zážitek to může být, umíme si představit, pro běžného uživatele prostě uspokojivé.

Dálnice mu svědčí

To bychom měli shrnutou jízdu městem, de facto po okresních silnicích. A jak je to například na dálnici? Hyundai přichází s odpovědí v podobě adaptivního inteligentního tempomatu stop&go, který dokáže auto úplně zastavit a následně i rozjet, a to do rychlostí vyšších jak 160 km/h. To je vzhledem k našim domácím podmínkám více než dostačující. Dalším podpůrným systémem je kontrola jízdních pruhů. Tato výbavová featura dokáže, v případě, že zrovna neměníte jízdní pruh, udržet samovolně auto ve zvoleném jízdním pruhů asi na čtvrt minuty. Pak vás vyzve k opětovnému převzení řízení (vlastně vás pozve na kávu, což je úsměvné, ale i příjemné a určitě ne pocitově tak neodbytné jako u jiných jízdních asistentů jiných automobilů na trhu).

Za temných, nočních podmínek jsme měli možnost otestovat kvalitu led světlometů Hyundai. Z našeho pohledu by si možná zasloužil ještě o něco silnější svícení. Dálkové jsou silné dost a automobil dokonce disponuje funkcí HBA, která využívá světelného senzoru snímajícího protisvit s protisměru a dálková světla tak vypíná a zapíná automaticky. Bohužel toto vytváří často „blikající“ efekt. V noci pro svou bezpečnost, vůči zvěři, zmateným lidem, dálkovky mít zapnuty chcete vlastně pořád. Posteskli jsme si při této instanci nad tím, že automobilka nenabídne ke konfiguraci tohoto auta i LED technologii Matrix osvětlení. Ta by již tento „neduh“ vyřešila.

Prostornost a ergonomie – velký posun k lepšímu

Právě přišel prostor pro pár slov o prostoru a rozvržení jeho tvarů uvnitř této nové generace. Jak vepředu tak i vzadu bude mít člověk průměrného vzrůstu (výšky do 185cm) dostatek místa pro nohy, kolena i hlavu (a to i když námi testovaný vůz měl příplatkovou panaromatickou střechu). Posez ve všech sedadlech je komfortní. Vepředu bych snad uvítal jen o něco výraznější boční vedení sedáku i opěradla. Ale i takto bylo dostačující. Nalézt správnou polohu za volantem nebylo pro mě vůbec těžké. Elektricky jsem si nastavil sedadlo, dokonce i míru bederního vyboulení. Volant je nastavitelný manuálně, klasicky ve vertikální a předozadní rovině. Nakonec mám na dohled a dosah všechny důležité budíky, ukazatele i tlačítka na středové palubce, respektive 8-palcovém displeji, který nebrání ve výhledu ven z auta a zároveň je tak akorát vysoko v zorném poli řidiče. Hodně praktická jsou i tlačítka na volantu, pro regulaci hlasitosti, radiové stanice, handsfree, nastavení palubního počítače i adaptivního tempomatu.

Uspořádání a objem úložných prostor jsou tu vytvořeny také uspokojivě. Nechybí zde dostatečně široké/hluboké dveřové kapsy (pojmou 1,5l pet láhev), loketní opěrky vpředu i vzadu (plus vzadu s možností propojení s prostorem zavazadelníku), dostatečně veliká, podsvícená schránka vepředu u spolujezdce. Ani nechybí klasická přihrádka na brýle na předním světelném stropním panelu. Zavazadlový prostor skýtá v základu již tak dost velkých 602 litrů. Po sklopení zadních sedadel vytvoří téměř rovnou plochu a celý tak pojme předměty od podlahy až ke stropu o celkovém objemu 1650 litrů. A tyto hodnoty patří po pravdě k těm nevyšším v rámci segmentu. Námi osedlaný vůz měl navíc k dispozici chytrý systém kolejnic s posuvnou zábranou na dně zavazadelníku. Měli jsme tak jistotu, že ani při svižnější jízdě se převážené věci tam vzadu moc nepomíchají.

Konektivita a jiné

Testovaný vůz disponuje kompatibilitou s Android i Ios zařízeními, obojí s propojením i na rozpoznávání hlasových příkazů. Čili nechybí Bluetooth rozhraní. Má také zabudovanou  navigaci, s jejíž automatickými aktualizacemi lze u Hyundai počítat po dobu deseti let. Dále nabídne vpředu pro cestující indukční nabíjení, 3x napájecí 12voltový vstup, 1x aux a jeden vstup pro USB zařízení. Dále zahrnuje střešní žraločí ploutev, takže jsou k dispozici AM/AF radiová vysílání, DAB a GPS.

Auto si můžete odemknout pouhým stisknutím talčítka na klice u řidiče, či spolujezdce, díky inteligentnímu klíči, který je dodán s vozem. A to je pohodlné.

Nenaplněný potenciál

I když je cenovka této prémiové, plné verze i30 kombi 2018 téměř na hranici 750 tisíc korun, tak osobně vidím velkou škodu v tom, že automobilka již nenabídne další rozšíření. Pravděbodoně by asi musela změnit celkově přístup a koncepci, snad i ideologii svých vozů. Ale například o něco větší i40 kombi se v plné výbavě v podstatě prodává už necelý milion korun A má tu popodbnou neduhu jako i30. Mám-li dát svůj názor na odiv, třeba mně osobně se hodně líbí design a velikost i30ky. Připlatil bych si v ní za lepší audio systém, kde bude více reprodukturů a zvuk bude více než jen „oukej“. Připlatil bych si za zajímavější výběr materiálů v interiéru, kam bych přidal možnost zvolit si i něco ušlechtilejšího než klavírně lakovaný černý plast a byť měkčený, příjemný na dotek, je jinak nezajímavý a hlavně všudypřítomný, klasický ten jemně zrnitý plast. Co třeba trochu kovu? Nebo kůže? V námi testovaném voze BYLY kožené sedačky. Proč nepřenést trochu té kůže kromě volantu třeba i na části palubky anebo středové konzole. Věřím, že i kdyby se takto zvedla cena „nedejbože“ o několik desítek tisíc, auto by působilo ještě daleko lépe. Takhle to tedy vnímám sice dobře, ale na druhou stranu poněkud smutně, protože z nového Hyundai i30 kombi Style mohli designéři vyždímat ještě o něco víc a auto mohlo být ještě o něco žádanější, právem, než je už nyní.

Trh vozů kombi je nabitý. Proč si zvolit právě tento Hyundai?

Pokud pomineme fakt, že v podobné výbavě a za podobnou cenu jen ztěží budeme hledat konkurenci, snad kromě nového Peugeot 308 SW, které dostaneme za srovnatelnou cenu, musíme vzít na zřetel to, že jihokorejská automobilka nabízí jednu z nejlepších/nejvýhodnějších záruk na trhu. 5 let bez ohledu na ujetou vzdálenost. Podobně na tom jsou snad jen u zmiňovaného Peugeotu, BMW či vozy Kia se svou sedmiletou záruční dobou (u nich je ale nájezd omezen na 150 tisíc km). Tedy, i když se to na první pohled nemusí jevit tak jasně, při bližším ohledání trhu jsme zjistili, že Hyundai pravděpodobně nabízí jednu z těch (nej)výhodnějších koupí na trhu, kdy dostanete hodně, v dobré kvalitě, za hodně konkurenceschopnou cenu. Neříkáme, že je naprosto nekompromisní, ale pokud člověk potřebuje vůz této velikosti, v plné výbavě, Hyundai má svou odpověď za tři čtvrtě milionu. Nečekejte dokonalost, ale hodně dobré a uspokojivé auto.

Závěr

I když už teď si vysloužilo novogenerační kombi od Hyundaie z naší strany nálepku dobrého auta, a sice díky své výbavě, od vyhřívaných a ventilovaných sedaček, vyhřívaného volantu, couvací kamery, předních a zadních parkovacích čidel, panoramatické střechy, na pohled celkem poutavého a hlavně funkčního designu až po takové zásadní aspekty auta jako je kvalitní dílenské zpracování, exteriéru i interiéru... přesto vše věříme, že tohle auto má navíc. Dostalo do vínku „talent“ být ještě lepší. Jen časem se ukáže, jak vysoko míří značka Hyundai a zda-li se pokusí časem zatopit i takovým konkurentům jakými jsou Audi, Bmw či Mercedes. Ona vlastně už takový segment jakoby má, ale ten zahrnuje pouze 4 modely a všechny navíc pouze v jednom typu karoserie. Bylo by super, pokud by se uvolila k tomu, popustit to, co nabízí právě u vozů Genesis i do příplatkových paketů u svých „běžnějších vozů“. Člověk by si tak mohl opravdu přijít na své a konkurenceschopnost by se rázem ještě zvýšila.

Plusy

kvalitní zpracování 

atraktivní a funkční design

dobrý poměr cena/kvalita/výkon

uspokojivé jízdní vlastnosti

příjemné handsfree vyzvánění

  

Mínusy

příliš monotónní úprava interiérových plastů

nejde zakoupit dražší verzi s ušlechtilejšími materiály v interiéru

nelze zakoupit lepší sound-systém

přední sedačky, byť pohodlné, by mohli mít o něco výraznější boční vedení

Publikováno 15.06.2018, autor: , recenzovaný vůz Hyundai i30 kombi , cena testovaného modelu: 748180 Kč

Další recenze

Praktické a dobře zpracované Hyundai není tak čisté jako hatchback, ale i tak je to hospodárné, propracované a pohodlné auto. Velký zavazadlový prostor a solidní prostor pro cestující z něj dělají skvělou volbu pro rodiny. A silná 5letá záruka už je jen třešničkou na dortu.
4/5
Je mnoho důvodů proč doporučit Hyundai i30 kombi, v neposlední řadě je to jeho enormní zavazadlový prostor. S lákavým mixem schopností, a přitom za přijatelnou cenu, určitě stojí za zvážení.
4/5
Hyundai i30 rozhodně není vozem na divočení na okreskách. Je ale skvělým rodinným vozem, jenž vás osloví jízdním pohodlím, prostorností a v neposlední řadě i praktičností. Hledáte-li rodinný kombík a Octavia se vám zdá příliš tuhá a mainstreamová, může se pro vás její konkurent ze Nošovice stát vhodnou volbou.
90/100
Vůz se segmentu všestranných vozů pro rodiny, který má na našem trhu poměrně velkou konkurenci. Část z ní Hyundai i30 zaručeně eliminuje poměrně ceny a výkonu, kdy lze za příznivou sumu dostat celkem dobrou výbavu, kombinovanou se slušným provedením i celkovým zpracováním. Největším lákadlem může být nejsilnější naftový motor s výkonem 100kW, který zaručeně nezklame ani zájemce o svižnější jízdu. Lákadlem je též moderní a stylový vzhled. V čem ale vůz stále bude zaostávat, to je rozhodně velikost zavazadlového prostoru, který má objem necelých 400 litrů, což je v porovnání s konkurencí lehce podprůměrná hodnota.

Videa

Hyundai i30 kombi - Polski TEST - GARAZ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV
Hyundai i30 kombi na ceste do Grécka a detroitský autosalón - Motoring 4/2018 - Autožurnál

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon73 kW - 103 kW
Maximální rychlost181 - 208 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.2 - 12.9 s

Model

Sériei30 (PDE) Kombi
Začátek výroby07/2017
Začátek výroby modelu07/2017
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1465mm
Šířka1795mm
Délka4585mm
Rozvor2650 mm
Objem kufru602 / 1650 l
Hmotnost1285 - 1415/
1800 - 1940 Kg
Poloměr otáčení10,6 m
Světlá výška140 mm
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 4.2 - 5.6l/100km
Ve městě4.6 - 6.9 l/100km
Mimo město3.9 - 4.9 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2115 g/km

Karoserie

typcombi
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy80 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorysenzory s zadní parkovací kamerou
Kontrola trakceProgram elektronické stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena414 990 Kč -
614 990 Kč
Minimální výbavaEntry

Přívěs

Brzděný1200 - 1500 kg
Nebrzděný600 - 650 kg

Rivalové

Kia Ceed SW
Cena od404 980 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 103 kW
Maximální rychlost183 - 208 Km/h
Spotřeba3.9 - 6.2 l/100km
Akcelerace9.3 - 12.9 s
Ford Focus Kombi
Cena od429 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 134 kW
Maximální rychlost181 - 198 Km/h
Spotřeba3.6 - 4.8 l/100km
Akcelerace10.3 - 12.5 s
Renault Megane Grandtour
Cena od394 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon75 kW - 117 kW
Maximální rychlost182 - 205 Km/h
Spotřeba4.3 - 5.8 l/100km
Akcelerace9.3 - 12.2 s
Seat Leon ST
Cena od387 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon63 kW - 135 kW
Maximální rychlost178 - 228 Km/h
Spotřeba4.1 - 6 l/100km
Akcelerace7.7 - 12.1 s

Varianty modelu

Hyundai i30
Cena od389 990 Kč
Palivabenzín

Motorizace

CVVT 100
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost181 km/h
Spotřeba5.6 l
Zrychlení12.9 s
Výkon73 kW
Cenaod 414 990 Kč
Zobrazit motorizaci
T-GDI 120
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba4.9 l
Zrychlení11.4 s
Výkon88 kW
Cenaod 454 990 Kč
Zobrazit motorizaci
T-GDI 140
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost208 km/h
Spotřeba5.5 l
Zrychlení9.2 s
Výkon103 kW
Cenaod 524 990 Kč
Zobrazit motorizaci
T-GDI 140 DCT
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost208 km/h
Spotřeba5.5 l
Zrychlení9.2 s
Výkon103 kW
Cenaod 574 990 Kč
Zobrazit motorizaci
CRDi 110
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba4.2 l
Zrychlení11.5 s
Výkon81 kW
Cenaod 464 990 Kč
Zobrazit motorizaci
CRDi 110 DCT
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba4.3 l
Zrychlení11.5 s
Výkon81 kW
Cenaod 514 990 Kč
Zobrazit motorizaci
CRDi 136
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost198 km/h
Spotřeba4.2 l
Zrychlení10.5 s
Výkon100 kW
Cenaod 564 990 Kč
Zobrazit motorizaci
CRDi 136 DCT
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost198 km/h
Spotřeba4.2 l
Zrychlení10.9 s
Výkon100 kW
Cenaod 614 990 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Hyundai i30 kombi? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
7 20178 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 20186 20187 20188 2018 2004006008001,000

Výbava

Základní (1.4 Pure)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Rozpoznání únavy
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (1.6 CRDi Premium DCT)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • LED světlomety
  • Světelný senzor
  • Rozpoznání únavy
  • Mlhová světla
  • Asistent pro nouzové brzdění
  • Křižovatkový asistent
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Příplatková (1.6 CRDi Premium DCT)

  • Metalická barva
0
Porovnávač
TOPlist