Hyundai i20: Skutečně rodinné auto?

Korejská automobilka Hyundai prezentuje model i20 jako “nejdospělejší rodinný vůz”. Na první pohled můžeme pouze nevěřícně kroutit hlavou, co když ale vůz skrývá nečekaný potenciál? K testu se malý hatchback dostavil s litrovým tříválcem pod kapotou a s kompletní možnou výbavou, kterou můžeme od vozu velikosti Fabie očekávat.

Exteriér: Někdo to rád korejské

Zatímco řada automobilek v posledních letech sází na jednoduchý design s rovnými liniemi a ostrými hranami, Hyundai se nevzdává zaoblených rohů a dalších vlnek jak venku, tak uvnitř. Navzdory kategorii auta, kde hrají daleko významnější roli výrobní náklady v porovnání s nároky na design, nelze žádnou část vozu označit za nevyváženou nebo dokonce nepovedenou. Přídi vozu vévodí šestiúhelníková maska, která dokládá  příbuzenský vztah s větším sourozencem, Hyundai i30. Rozměrná zadní světla výrazně zasahují do víka zavazadlového prostoru, na němž se pod tradičním logem značky Hyundai nachází parkovací kamera. Boční silueta dle mého názoru patří v kategorii malých hatchbacků k těm povedenějším, dobrý dojem dotváří i šestnáctipalcová litá kola. Dominantním, ikdyž ne zcela originálním znakem i20, identický designový prvek najdeme například u stylového crossoveru Audi Q2, je masivní “C” sloupek v lesklé černé barvě. Elegantním dojmem působí zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru a vkusné kliky dveří.

exterier hyundai i20

Interiér: Škoda laciných detailů

Alfou a omegou malých hatchbacků může být pro někoho vnitřní prostornost, která rozhoduje o využitelnosti auta i třeba pro rodinu s dětmi. Dobrou zprávou je, že čtyři lidi průměrného vzrůstu se do auta bez problému posadí. Šířka interiéru je úměrná kategorii auta a i v podélném směru nebudou ani cestující na zadních sedadlech trpět nedostatkem místa pro kolena. Při usednutí na přední sedadla se člověk zaraduje z výrazného bočního vedení. Drtivá většina postav ale bohužel zanedlouho shledá, že sedadla jsou vlastně extrémně úzká a sedáky krátké. Tato skutečnost z pohledu posádky jednoznačně předurčuje automobil k využití pouze pro kratší cesty. Celý interiér působí dojmem, že nebyl zbytečně vynaložen ani cent navíc. Plasty jsou povětšinou tvrdé a ve srovnání s opovrhovaným konkurentem z Boleslavi působí lacině. Kromě estetického hlediska tvrdé plasty přinášejí i funkční nedostatky v podobě nepříjemně tvrdé opěrky ve výplni dveří nebo přihrádek ve dveřích či před řadicí pákou, kde položený mobil nekontrolovatelně klouže. Na druhou stranu musíme Hyundai přičíst k dobru, že ani po zhruba dvaceti tisících najetých kilometrů v interiéru nic nevrže ani nedrnčí (tedy kromě motoru, ale k tomu se dostaneme později). Loketní opěrka mezi předními sedadly postrádá možnost jakéhokoliv nastavení, je malá a umístěná příliš vzadu (alespoň nepřekáží) a především zezadu vypadá jednolitý plastový výlisek skutečně velmi lacině. Ještě více ale praští do oka odhalené kolejničky posuvu předních sedadel nebo zcela přiznaný šroub upevňující bezpečnostní pás ke karoserii. Poněkud nedotaženě působí i neprakticky veliké držáky nápojů ve středové konzole, kde obvykle používaná lahev o objemu 0,5 litru nedrží. Naopak až úsměvný smysl pro detail u Hyundaie prokázali umístěním piktogramu, který sděluje, že do přihrádky ve dveřní výplni patří zavřená lahev a nikoliv otevřený kelímek. Vstup do zavazadlového prostoru nepatří zrovna mezi nejrozměrnější, stoprocentně intuitivní není ani otevírání pátých dveří, protože v poměrně širokém prolisu zadního nárazníku je na spodní straně dveří pouze malé tlačítko, které musíte trefit. Samotný objem ale dosahuje slušné hodnoty 326 litrů, sklopením zadních sedaček pak lze zvětšit na 1042 litrů.

interier hyundai i20

Výbava: Vše potřebné

Při rychlém ohledání kabiny zjišťuji, že Hyundai i20 mi nedá šanci k elementární kritice, že tu něco chybí. Vše potřebné, možná i něco málo navíc, co od malého hatchbacku očekávám, nacházím na svém místě a v další fázi dokonce zjišťuji, že vše lze intuitivně a snadno ovládat. Pokud chce člověk například spustit navigaci, nemusí se kvůli tomu utopit v několikaúrovňovém palubním menu. Při pokusu o připojení telefonu narazíte na omezený počet spárovaných zařízení - sice docela obvyklá věc, v automobilu, kde se často střídají řidiči ale velmi nepraktická. Tlačítka na volantu pokrývají ovládání široké škály funkcí a jsou dobře v dosahu, při rychlém přehmatávání při parkování o ně ale často zavadíte.interier hyundai i20

Motor, spotřeba a jízdní dojmy: V rytmu tříválce

Srdcem každého automobilu je motor. Nejdůležitějšímu orgánu testované i20 o objemu 998cm3 něco chybí. Není to ani tak výkon, který dosahuje na poměry malého vozu solidní hodnoty 74kW, ale jeden válec. Tříválcovou konstrukci pohonné jednotky prozrazuje hluboké dunění v nízkých a strašidelný jekot ve vysokých otáčkách. Řidičům, kteří neradi často řadí, bude vadit neochota táhnout z nízkých otáček. Řazení pětistupňové manuální převodovky není vyloženě nepřesné, preciznosti řazení například u vozů koncernu VW ale rozhodně nedosahuje. Několikrát jsem se na křižovatce neúmyslně pokoušel rozjet na trojku, naopak pojistka zpátečky ovládaná prsty na přední straně řadicí páky se ovládá příjemně. Odstupňování převodovky docela šikovně využívá točivý moment motoru ve výši 171Nm a umožňuje jak dynamický rozjezd z místa, tak rozumné cestování dálniční stotřicítkou, kdy otáčkoměr ukazuje hodnoty okolo 3000 otáček za minutu. Řízení je zbytečně přeposilované a neposkytuje dostatek zpětné vazby, což v kombinaci s pouze průměrnými jízdními vlastnostmi zkrátka nedává příslib radosti z řízení. Především odskakování na nekvalitní vozovce přináší pocit nejistoty, sportovní náčiní to prostě není.  Deklarované spotřebě v kombinovaném cyklu ve výši 4,3l/100km se mi během testu přiblížit ani náhodou nepodařilo. Dosaženou hodnotu 6,5l/100km přičítám velkému podílu městského provozu a využívání ochoty motoru k vytáčení nad pásmo optimálních otáček. Za předpokladu poklidné jízdy bych očekával dosažení průměrné spotřeby mezi pěti a šesti litry na sto kilometrů, vysoký rozptyl je důsledkem silné citlivosti malého přeplňovaného motoru na styl jízdy.

exterier hyundai i20

Závěr: Ve městě se neztratí

Vraťme se k úvodnímu tvrzení z úst automobilky Hyundai, které označuje Hyundai i20 jako nejdospělejší rodinný vůz. Přes veškerou snahu uchopit reklamní slogan výrobce jako trefnou nadsázku nelze považovat i20 za tradičně vnímaný ideál rodinného vozu. Pouze snad v případě, kdy jako rodinu chápeme například pár důchodců, jejichž obvyklé cestování autem znamená cestu k doktorovi, na nákup nebo na návštěvu za vnoučaty. Z pohledu obvyklé české rodiny může Hyundai i20 hrát spíše důstojnou roli druhého vozu, který je využíván pro kratší trasy bez požadavku na vysokou přepravní kapacitu. Aktuální prodejní statistiky ale prozrazují, že Češi dávají spíše přednost stálicím na trhu jako Škoda Fabia, Renault Clio, Volkswagen Polo nebo Seat Ibiza. Hyundai i20 má v rukou několik trumfů, za ten největší považuji vnější design, kterým se odlišuje od evropských konkurentů a může se jím trefit do vkusu zájemce o nový automobil.

Technická data, srovnání s konkurencí a další informace o Hyundai i20 najdete na jeho modelové stránce.


Další recenze

Nový vůz je velmi prostorný a dobře vybavený, v takto konkurenčním prostředí však vynikají jeho slabiny v oblasti řízení a výkonu.
3/5
Zajímavé provedené klasické i20, v provedení kupé. Jasná volba pro toho, kdo hledá menší auto, který bude mít styl. I když jde o první pokus automobilky něčeho takového dosáhnout, rozhodně je třeba říci, že se to povedlo. Vůz samozřejmě jasně vychází ze svého klasického provedení, a tak lze v samotném interiéru najít zajímavý měkčený plast, nebo celkem zajímavou výbav. Kdo oželí už tak obecně menší praktičnost klasické i20, pro toho se tento vůz stane stylovým partnerem. Samozřejmě i za lákavou cenu, která nabídne i dostatečné množství výbavy, čímž strčí do kapsy srovnatelnou konkurenci. Tím je Hyundai typický.

Technické parametry

Motor

Palivobenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon55 kW - 74 kW
Maximální rychlost170 - 188 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h10.7 - 13.6 s

Model

Sériei20 (GB)
Začátek výroby12/2014
Začátek výroby modelu12/2014
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1474mm
Šířka1734mm
Délka4035mm
Rozvor2570 mm
Objem kufru326 / 1042 l
Hmotnost1055 - 1140/
1580 - 1620 Kg
Poloměr otáčení10,2 m
Světlá výškanení známo
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 4.3 - 6.2l/100km
Ve městě5.3 - 8.2 l/100km
Mimo město3.6 - 4.8 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2112 g/km

Karoserie

typhatchback
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy70 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceElektronická kontrola stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena259 990 Kč -
389 990 Kč
Minimální výbavaFamily

Přívěs

Brzděný800 - 1000 kg
Nebrzděný450 - 450 kg

Rivalové

Nissan Micra
Cena od259 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon52 kW - 66 kW
Maximální rychlost158 - 179 Km/h
Spotřeba4.6 - 5.6 l/100km
Akcelerace12.1 - 16.4 s
CITROËN C3
Cena od250 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon50 kW - 81 kW
Maximální rychlost173 - 191 Km/h
Spotřeba3.6 - 5.2 l/100km
Akcelerace9.8 - 15.9 s
Fiat PUNTO
Cena od249 000 Kč
PalivaCNG diesel benzín LPG
Převodovkam
PohonFWD
Výkon51 kW - 70 kW
Maximální rychlost156 - 178 Km/h
Spotřeba3.4 - 6.3 l/100km
Akcelerace13.1 - 16.9 s
Renault Clio
Cena od271 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon56 kW - 66 kW
Maximální rychlost168 - 181 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11.8 - 14.3 s

Varianty modelu

Hyundai i20 Active
Cena odNaN Kč
Paliva

Motorizace

1.2i
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.2 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba4.8 l
Zrychlení13.6 s
Výkon55 kW
Cenaod 259 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1.2i
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.2 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba4.8 l
Zrychlení13.1 s
Výkon62 kW
Cenaod 299 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1.0 T-GDI
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba4.3 l
Zrychlení10.7 s
Výkon74 kW
Cenaod 329 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1.4i
Palivobenzín
Převodovkaautomat (4)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba6.2 l
Zrychlení13.2 s
Výkon74 kW
Cenaod 389 990 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Hyundai i20? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuVozy skladem (6)

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
8 20178 20179 20179 201710 201710 201711 201712 201712 20171 20181 20182 20183 20183 20184 20184 20185 20185 20186 20186 20187 20187 20188 20189 2018 100200300

Výbava

Základní (1.2 GO)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (1.4 CRDi Style)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Centrální zamykání

Příplatková (1.4 CRDi Style)

  • Kožený interiér
  • Metalická barva
  • Navigace

CRASHTEST

  • Crashtest
    2015
  • 85%
    Dospělý
  • 73%
    Dítě
  • 79%
    Chodec
Přehrát video
0
Porovnávač
TOPlist