Volkswagen Polo - popis vozu
Německá automobilka Volkswagen nabízí celkem 42 modelů, namátkově třeba e-Golf, Golf GTE, Polo, Polo GTI nebo Golf GTI. Polo patří s délkou 4.053 metru k těm menším, šířka je pak 1.964m, výška 1.446 m. Hodnoty průměrného hatchbacku jsou pak 4.11m na délku, 1.88m na šířku a 1.47m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “hatchback”, tedy aut kde je prostor pro cestující a pro zavazadla spojený, tj. zadní dveře poskytují přístup do zavazadelníku. V zásadě se tvarem neliší od vozů combi, liší se hlavně velikostí zavazadelníku a absencí třetí řady oken. Vozy kombi jsou tak praktičtější, hatchbacky zase vynikají v kompaktnosti a jsou vhodnější do města. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších hatchbacků, jako jsou Nissan Micra, Kia Rio, Hyundai i20, Opel Corsa, CITROËN C3, Peugeot 208, Škoda Fabia, Toyota Yaris, Ford Fiesta, Renault Clio, Seat Ibiza, Honda Jazz nebo Dacia Sandero.
Ceny motorizací - benzín nebo nafta?
Polo se vyrábí v osmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 1,5 TSI EVO BMT a nejslabší 1,0 je rozdíl celkových 51kW (68 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.3l/100km. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Ke koupi jsou ve výkonech 79, 94, 114 nebo 148 koní. Nejostřejší z nich (1,5 TSI EVO BMT) dosahuje maximální rychlosti 216km/h a na stovku se dostane na 0.0 sekundy.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou 1,0 TSI BMT ve spojení s výbavou Comfortline. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální pětistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 40 tisíc. Polo se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba italská automobilka Fiat nabízí Panda Cross s motorem 0.9 TwinAir 85 k za 396000 Kč.K dispozici je také Polo ve variantě na stlačený zemní plyn, a to v motorizaci 1,0 CNG BMT. Ta se vám odmění velmi nízkou spotřebou paliva 4.9l na 100km při průměrné ceně CNG 24Kč. Auta na CNG jsou navíc velmi ekologická a osvobozená od silniční daně.
Polo - financování a leasing
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 7402Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 78220 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Volkswagen Polo pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Volkswagen Financial Services v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
U hatchbacku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Volkswagen Polo disponuje objemem 351 litrů, resp. 1125 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Dacia Logan MCV (573 litrů), Renault Clio (391 litrů), Škoda Fabia (330 litrů), Opel Corsa (309 litrů) nebo Nissan Micra (300 litrů)
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Volkswagen Polo tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2017 (kategorie “Supermini”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 82%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 85%, bezpečnost dospělých 96%, bezpečnost chodců 76%, asistenční systémy 59 %.
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Polo - otočí se na 10,6 m, což je velmi dobrý údaj.
Prodeje a další statistiky modelu Polo
Polo také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 1137 zákazníků, z toho 82% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 38. nejprodávanějším vozem v ČR. V září 2020 se prodalo 38 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Volva XC60 (39 kusů), Dacie LODGY (37 kusů), V (36 kusů), Fordu TOURNEO COURIER (41 kusů) nebo Mazdy CX-5 (41 kusů).
Zajímavé je také to, že Polo disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé.
Vůz Volkswagen Polo se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 46. místě se známkou 2, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 4.4 %.