Peugeot 208 - popis vozu
Francouzská automobilka Peugeot nabízí celkem 14 modelů, namátkově třeba 208, e-208, 308, 508 nebo 508 SW. 208 patří s délkou 4.055 metru k těm menším, šířka je pak 1.745m, výška 1.43 m. Hodnoty průměrného hatchbacku jsou pak 4.16m na délku, 1.94m na šířku a 1.48m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “hatchback”, tedy aut kde je prostor pro cestující a pro zavazadla spojený, tj. zadní dveře poskytují přístup do zavazadelníku. V zásadě se tvarem neliší od vozů combi, liší se hlavně velikostí zavazadelníku a absencí třetí řady oken. Vozy kombi jsou tak praktičtější, hatchbacky zase vynikají v kompaktnosti a jsou vhodnější do města. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších hatchbacků, jako jsou Opel Corsa, Volkswagen Polo, Toyota Yaris, Hyundai i20, Kia Rio, Ford Fiesta, Nissan Micra, CITROËN C3, Škoda Fabia, Seat Ibiza, Renault Clio nebo Dacia Sandero.
Ceny motorizací - benzín nebo nafta?
208 se vyrábí v pěti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 a nejslabší 1.2 PureTech 75 S&S MAN5 je rozdíl celkových 41kW (55 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.3l/100km. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Ke koupi jsou ve výkonech 74, 99 nebo 129 koní. Nejostřejší z nich (1.2 PureTech 130 S&S EAT8) dosahuje maximální rychlosti 208km/h a na stovku se dostane na 8.7 sekundy.
Dostupná je verze s osmistupňovou automatickou převodovkou 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 ve spojení s výbavou Like. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální pětistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 250 tisíc. 208 se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba italská automobilka Fiat nabízí Panda s motorem 0.9 8V Twinair 85k za 380400 Kč.
208 - financování a leasing
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 6777Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 71620 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Peugeot 208 pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje i havarijní pojištění (průměrná cena 208 - 8503 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.
U hatchbacku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Peugeot 208 disponuje objemem 265 litrů, resp. 1106 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Renault Clio (391 litrů), Fiat FIORINO COMBI (360 litrů), Dacia Sandero (328 litrů), Nissan Micra (300 litrů) nebo CITROËN C3 (300 litrů)
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Peugeot 208 tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2019 (kategorie “Supermini”) a celkově vůz obdržel čtyři hvězdičky z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 79%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 86%, bezpečnost dospělých 91%, bezpečnost chodců 56%, asistenční systémy 71 %.
Prodeje a další statistiky modelu 208
208 také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 563 zákazníků, z toho 67% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 50. nejprodávanějším vozem v ČR. V červenci 2020 se prodalo 235 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Dacie SANDERO (252 kusů), Toyoty YARIS (216 kusů), Renaultu CLIO (255 kusů), Volkswagenu GOLF (206 kusů) nebo Peugeotu RIFTER (203 kusů).
Zajímavé je také to, že 208 disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé.
Vůz Peugeot 208 se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 57. místě se známkou 2, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 4.7 %.