Uvedení Peugeotu 208 na český trh a světová premiéra 2008

,

Ve čtvrtek 28.11. proběhlo oficiální uvedení modelu Peugeot 208 na český trh. Zástupci značky uspořádali tento den tiskovou konferenci, kde došlo k podrobnému představení modelů, výbav i motorizací. K dispozici bylo 12 aut různých barev a pohonů ke krátkým testovacím jízdám. Navíc jako překvapení dorazil jeden exemplář modelu 2008, který měl před pár dny světovou premiéru v Číně a bude uveden do prodeje až v lednu 2020 - jeho ceny budou zveřejněny v průběhu prosince. 

Nový Peugeot 208

Tento nový model značky, která byla v segmentu B vždy silným hráčem, bude k dispozici se třemi možnými pohony: elektrickým, benzínovým nebo naftovým. Elektrická verze e-208 bude uvedena v roce 2020 - představení se tedy týkalo modelů se spalovacím motorem.

Vůz nové generace je delší, širší a nižší než současný Peugeot 208, jeho výrazný tvar evokuje díky plynulým čistým liniím sportovního ducha. Zepředu kombinuje vizuální podpis ve stylu nového Peugeotu 508 ve spodní části a světelný podpis se 3 drápy ve světlometech Full LED (podle dané verze). Přední nárazník tvoří jedinou linii, v jejímž středu je zasazena mřížka chladiče s jediným výstupním otvorem a logem značky Peugeot. Pro zadní stranu vozu nový Peugeot 208 je podobně jako pro vozy Peugeot 3008, 5008 a 508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojující světla tvořená 3 drápy (rozsvícená ve dne i v noci). Zadní difuzor je k dispozici v černé lakované povrchové úpravě a v závislosti na motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku. 

Nový Peugeot 208 je inovativní jak svým designem, tak i uspořádáním interiéru zvané i-Cockpit . Vyvýšený přístrojový panel je nově v provedení 3D. Nový 3D i-Cockpit vytváří trojrozměrný efekt použitím dvou displejů, které jsou umístěny přes sebe. Výsledkem je opravdu efektní zobrazení ze kterého jakoby vystupovaly důležité informace - v rámci vozů této kategorie je to opravdu neobvyklý prvek výbavy. 

Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace: CMP (Common Modular Platform). Tato nová platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform). Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem. 

Nový Peugeot 208 v benzínových a dieselových verzích je v prodeji od listopadu 2019. První akční cena je 295 000 Kč s výbavou Like a 75 koňovou 1.2 PureTech - tento základní motor je doplněn o pěti stupňovou převodovku a splňuje (jako všechny benzínové motory) již EURO 6.3. Pomyslný vrchol představuje 130 koňová varianta motoru 1.2 PureTech se známou osmistupňovou převodovkou EAT8 a řadou výbavy jak designových tak technických prvků - cena této varianty je již něco před 500 tisíc Kč, kde je paleta asistenčních systémů shodná s největším modelem 508 (vyjma nočního vidění). Co potěší, že základní bezpříplatková barva je ta krásná žlutá, která je na řadě promo fotografií. Takže ani ta nejobyčejnější verze nebude „šedá myš“, byť nemá ani ten krásný svítící tygří dráp.

První jízdní dojmy

Měl jsem možnost vyzkoušet všechny varianty benzínového pohonu (75k, 100k a 130k) a dvě různé úrovně výbav (Like, GT line) a tři různé převodovky (MAN5, MAN6 a EAT8)

Peugeot nadále nabízí velmi příjemné jízdní vlastnosti, díky nové platformě nabízí větší rozvor a i s většími koly velmi příjemný jízdní projev. Pořád je auto laděno především na komfort a to jak co se týče řízení (velmi lehké řízení), řazení (které má spíše delší dráhy), tak jízdních vlastností. Velmi mě potěšilo, že i s velkými koly (na autech byly i 17 palcová kola) nejsou výmoly a nerovnosti extrémně cítit ani slyšet. Potěší velmi útulná sedadla a velmi dobrý pocit z obestavěnosti interiéru. i-Cockpit budí nadále řadu rozpaků, ale mně je ten malý volant velmi sympatický a polohu si najdu dobře. 

Základní verze Like se 75 koňmi je opravdu pro nenáročný městský provoz. S pětistupňovou převodovkou postačí jen nenáročným uživatelům, kteří chtějí malé moderní auto s dostatečným prostorem - mimochodem místa uvnitř je dost a i kufr se zvětšil o 24 litrů na 309 litrů (metoda VDA). Střední výbava se 100 koňmi a šestistupňovou manuální převodovkou už působí jako celkem dospělé auta - síly je dostatek, motor je příjemně utlumený, převodovka řadí dobře - toto si myslím, že bude taková ideální kombinace pro běžný provoz - motor bude dostatečně úsporný ale i pružný i na dálnici. 

Vrcholem pak byl model GT Line se 130 koňovým motorem s osmistupňovým automatem. Tato kombinace tomu autu vyloženě sedne. Ta převodovka se skvěle opírá o točivý moment, motor nevytáčí a velmi plynule řadí - pro městský provoz naprosto ideální, klidně i ten slabší motor by mohl fungovat dobře.

Rivalové

Opel Corsa
Cena od319 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon55 kW - 96 kW
Maximální rychlost174 - 208 Km/h
Spotřeba3.2 - 4.5 l/100km
Akcelerace8.7 - 13.2 s
Hyundai i20
Cena od319 990 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost173 - 190 Km/h
Spotřeba4.4 - 5.5 l/100km
Akcelerace10.1 - 13.1 s
Kia Rio
Cena od319 980 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost173 - 190 Km/h
Spotřeba4.5 - 5.2 l/100km
Akcelerace10.2 - 13.1 s
Ford Fiesta
Cena od352 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon55 kW - 92 kW
Maximální rychlost165 - 195 Km/h
Spotřeba4.3 - 4.5 l/100km
Akcelerace9.9 - 14.5 s
Nissan Micra
Cena od316 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 74 kW
Maximální rychlost177 - 184 Km/h
Spotřeba5.5 - 6.3 l/100km
Akcelerace10.9 - 13 s
Volkswagen Polo
Cena od314 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon59 kW - 110 kW
Maximální rychlost171 - 216 Km/h
Spotřeba3.2 - 5.1 l/100km
Akcelerace9.5 - 15.4 s
CITROËN C3
Cena od305 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon61 kW - 81 kW
Maximální rychlost169 - 198 Km/h
Spotřeba3.2 - 4.7 l/100km
Akcelerace10.5 - 15.2 s
Seat Ibiza
Cena od372 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 85 kW
Maximální rychlost180 - 195 Km/h
Spotřeba3.8 - 5.1 l/100km
Akcelerace9.3 - 12.1 s
Honda Jazz
Cena od384 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 75 kW
Maximální rychlost182 - 190 Km/h
Spotřeba4.7 - 5.1 l/100km
Akcelerace11.2 - 12 s
Škoda Fabia
Cena od279 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon44 kW - 81 kW
Maximální rychlost184 - 195 Km/h
Spotřeba4.6 - 4.9 l/100km
Akcelerace9.6 - 10.8 s
Renault Clio
Cena od259 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon48 kW - 96 kW
Maximální rychlost162 - 200 Km/h
Spotřeba3.6 - 5.2 l/100km
Akcelerace9 - 16.4 s
Dacia Sandero
Cena od211 400 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkam
PohonFWD
Výkon54 kW - 74 kW
Maximální rychlost158 - 179 Km/h
Spotřeba3.6 - 5.3 l/100km
Akcelerace11.1 - 15.1 s
0
Porovnávač
TOPlist