Vánoční speciál - auta uplynulého roku, která jsme vraceli s těžkým srdcem.

,

V rámci vánočního shonu je ideální čas se trochu zastavit a podívat se na auta, která nám utkvěla v paměti a která jsme po týdenním testu s těžkým srdcem vraceli.

Nejlepší z nejlepších

Tohle překvapení nás čekalo přesně v polovině roku. Nová Honda Civic. Auto roku mu tak potvrzuje i naše redakce. Honda nás ze všech aut v letošním roce nejvíce zaujala naprosto skvělým pohonem, podvozkem i celkovým zpracováním. Od prvních metrů fascinoval sladěním pohonu a komfortním svezením. Skvěle funguje modulování otáček motoru, které vytváří dojem řazení převodovky. Perfektně se s ním svezete ve městě i na okreskách. Za nás zcela jasný vítěz letošního roku. Více v testu: Honda Civic e:HEV - dokonalá Honda s hybridem, jaký svět neviděl.

Na druhé místo bych umístil faceliftovaný Ford Focus, který i s litrovým motorem nabízí skvělé dynamické vlastnosti běžného auta, skvělý podvozek, spoustu místa a velmi dobrou pořizovací cenu. Více v testu: Ford Focus Combi ST line - chcete skvělé auto s obřím kufrem za velmi dobrou cenu? Dále nehledejte.

Nejlepší elektromobil

Doba přeje elektromobilům, vox populi se tomu ale docela brání. Ideologii stranou, ten pokrok ve vývoji baterií a pohonů je fascinující nejen sledovat, ale i mít tu možnost se ho zúčastnit. Při testech se potýkáme samozřejmě přesně s těmi omezeními, která se tak propírají jako dojezd a doba nabíjení, ale nelze si nevšimnout, že těch omezení neustále ubývá. Zvětšují se baterie, zrychluje se nabíjení a rozrůstá se i síť nabíječek. Pro mne se stala spásou ultrarychlá nabíječka v Letňanech, kolem které vede většina mých cest. Strávit tak 25 minut na této nabíječce, abych dobil 42 kWh a stačilo to na 250 km, už prostě není tak velké omezení, i když samozřejmě je to dané hlavně tím, že auto nemám kde jinde nabíjet. Tento rok pro mne bylo velmi potěšující otestovat MG4, které je za dobré peníze a nabízí skvělé užitné vlastnosti. Jeho test vyjde co nevidět. Překvapil i ID.Buzz, který pro svou cenu asi zůstane docela stranou zájmu.

Nejlepší auto pro nenáročné

Pokud vám v žilách nekoluje benzín a potřebujete pohodlné, spolehlivé a relativně levné auto, nemám lepší doporučení než Fabii. Nedávno testovaná verze 1.0 MPI nenabízí oslnivý výkon, ale vyniká spolehlivostí a jednoduchostí. Pokud potřebujete jezdit i po dálnicích, připlaťte si za turbo. Fabia je prostorná, pohodlná, tichá, komfortní, ergonomicky dobře zpracovaná a nezabere moc místa na ulici. A stojí dobré peníze. Co víc chtít? Více v testu: Fabia 1.0 MPI – dobrá auta nejsou drahá, jen vy jste možná zbytečně nároční.

Pokud se vám z nějakého důvodu Fabia nezamlouvá, nevadí. Budete muset sáhnout trochu hlouběji do kapsy, ale určitě neuděláte chybu s Citroenem C4. Lehce přizvedlý hatchback, s vyšší světlou výškou a krásnou elegantní karoserii je naprostý ideál, pokud chcete být pohodlně přepravování v relativně levném autě. S naftovým motorem je pak výborná i ekonomika provozu. Více v testu: Citroen C4 1.5 BlueHDI - když i řidič chce být pasažérem

Nejlepší SUV

Tady je to opravdu těžké. Jednak nejsem úplně velkým příznivcem SUV a jednak těch aut je na trhu obrovská spousta s různými konfiguracemi, pohony, počty sedadel, délky a ceny. Takže každému bude sedět něco jiného. Já tedy opět zůstanu u domácí značky a zmíním Karoq. Doteď si pamatuju, jak jsem do testovaného kousku poprvé nasedl a jak mi utkvěly v hlavě skvělé sedačky. Líbí se mi konzervativní interiér, jeho variabilita s posunem a možností vyndat zadní sedadla. Z malého auta získáte maximum. To je naprostá paráda. Spokojený jsem byl i s jízdním projevem. Co víc chtít? Více v testu: Škoda Karoq 2.0 TDI - hvězda s okřídleným šípem

Na druhém místě bych dal Hyundai Tucson. Nelíbí se mi moc ten jeho vzhled, nelíbí se mi ani moc ten hybrid, který jsme testovali. Ale vzhled je individuální a motor si můžete vybrat jiný. A dostanate auto, kterému prostě není moc co vytknout. Skvěle naladěný podvozek, tichý a prostorný interiér, spousta techniky a hlavně velmi dobrá základní cena. Více v testu: Hyundai Tucson HEV - dokonalé SUV. Až na ten hybridní pohon.

Zmínit bych asi chtěl i skvělý Nissan X-trail nebo SsangYong Torres, ale na mne ta auta jsou už trochu moc velká.

Nejlepší sportovní auto

Tento rok se to docela sešlo hezky. Měli jsme i30N, Fiesta ST, GR86. Krátce jsme jeli Suprou, BRZ, Focusem ST. A já bych sáhnul po i30N. Za skvělé peníze nabízí skvělé svezení, skvělou techniku, hezký design a hlavně elektronicky nastavitelné tlumiče, které umožní to, aby s nimi jela i moje dívka a nemusela si při přejezdu kolejí držet prsa. Perfektní jsou rozsáhlé možnosti nastavení, třeba úroveň řazení převodovky od vyloženě komfortní po takovou, která tam ty rychlosti střílí, jak kdyby tam žádná spojka nebyla. Oželím některé ty perfektní věci na GR86 za cenu denní použitelnosti. A v tom ta i30N prostě z mého pohledu moc konkurence nemá. A když omezíme cenu na milion Kč, tak je to úplně jasné. Jen nevím, jestli bych ji náhodou nechtěl s manuálem. Více v testu: Hyundai i30 N - i s automatem je pekelně rychlý. A za božskou cenu.

0
Porovnávač
TOPlist