Cena od | 1 188 900 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 145 kW - 180 kW |
Maximální rychlost | 247 - 250 Km/h |
Spotřeba | 6.3 - 7.2 l/100km |
Akcelerace | 5.5 - 6.9 s |
Benzínový motor o objemu 1998ccm a výkonu 255 koní přenáší sílu tohoto roadsteru na zadní kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, benzínový motor 45 TFSI Audi TT Roadster o objemu 1984ccm generuje 241 koní a na stovku zrychlí za 6.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto roadster od BMW stát 2.14 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 64 050,00 Kč. Výše zmiňovaný Audi TT Roadster je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.6l, což v praxi znamená náklady 2.31 Kč na 1km a 69 300,00Kč na 30 tisíc km.
BMW Z4 měří 1.3 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.32 metru na délku. Rozvor činí 2.47 metru. Do kufru se vejde 281 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.36 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.18 metru na délku, rozvor činí 2.51m. Objem kufru je 280 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 1.51 tuny, Audi o 55kg méně, váží tedy 1.45 tuny.
Název | sDrive30i (AT) |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1550 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 190 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.4 s |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Série | Z4 (G29) Roadster |
Začátek výroby | 03/2019 |
Začátek výroby modelu | 03/2019 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1304mm |
Šířka | mm |
Délka | 4324mm |
Rozvor | 2470 mm |
Objem kufru | 281 / 0 l |
Hmotnost | 1505 / 1740 Kg |
Poloměr otáčení | 11 |
Světlá výška | 117 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 6.1 l/100km |
Ve městě | 7.4 l/100km |
Mimo město | 5.4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 139 g/km |
typ | roadster |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC III |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 1 316 900 Kč |
Minimální výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | RWD |
Objem | 2 - 3 l |
Max. rychlost | 241 - 250 km/h |
Spotřeba | 6.1 - 7.4 l |
Zrychlení | 4.5 - 6.8 s |
Výkon | 145 kW - 250 kW |
Cena | 1 194 700 Kč - 1 664 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 241 km/h |
Zrychlení | 6.8 s |
Výkon | 145 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 155 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 194 700 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.4 s |
Výkon | 190 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 139 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 316 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.5 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 7.4 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 168 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 664 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto roadsteru vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii roadster za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Z4 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW Z4 s motorem sDrive30i na 10 181 Kč ročně, což je na poměry roadsterů o 7 964 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 190kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 64 050 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Z4 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Z4 může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 5 796 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 225/45 R17 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport MAXX RT 9 000 Kč, u větších 255/35 R18 za model GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 to je 14 796 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba