Cena od | 540 900 Kč |
Paliva | mild-hybrid |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Výkon | 95 kW - 95 kW |
Maximální rychlost | 190 - 190 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 4.9 l/100km |
Akcelerace | 9.5 - 10.2 s |
motor o objemu 1469ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 194km/h. Pro srovnání, motor 1.4 BoosterJet HYBRID Suzuki Vitara o objemu 1373ccm generuje 127 koní a na stovku zrychlí za 9.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 190km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Fiatu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Suzuki Vitara je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.6l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Fiat 500X měří 1.58 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.27 metru na délku. Rozvor činí 2.57 metru. Do kufru se vejde 350 litrů nákladu, resp. 1000 litrů při sklopených sedačkách. U Suzuki jsou hodnoty následující: 1.6 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.17 metru na délku, rozvor činí 2.5m. Objem kufru je 375 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1120 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Fiat má pohotovostní hmotnost 1.41 tuny, Suzuki o 165kg méně, váží tedy 1.24 tuny.
Název | 1.5 MHEV 130k |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5250 RPM |
Točivý moment | 240 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 194 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.4 s |
Nejnižší výbava | 500 |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1582mm |
Šířka | 1796mm |
Délka | 4265mm |
Rozvor | 2570 mm |
Objem kufru | 350 / 1000 l |
Hmotnost | 1405 / 0 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.6 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 48 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 674 900 Kč |
Minimální výbava | 500 |
Palivo | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 172 - 194 km/h |
Spotřeba | 4.6 - 5.9 l |
Zrychlení | 9.4 - 14 s |
Výkon | 70 kW - 96 kW |
Cena | 559 900 Kč - 674 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 192 km/h |
Zrychlení | 10.7 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 48 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | 500 |
Cena | od 559 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 172 km/h |
Zrychlení | 14 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | 500 |
Cena | od 584 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 194 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 48 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | 500 |
Cena | od 674 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 085 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Fiat lze tedy o 1373 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 500X oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Fiat 500X s motorem 1.5 MHEV na 3 306 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 14 839 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 500X v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
500X může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 4 368 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 215/60 R16 zaplatíte za sadu Michelin Primacy HP 9 496 Kč, u větších 225/45 R18 za model GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 to je 13 864 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu 500X: zimní sada prémiových pneumatik Continental WinterContact TS 850P s 16ti palcovými disky (215/60 R16) vás vyjde na 10 932 Kč, s 18ti palcovými (225/45 R18 - Michelin Primacy HP) pak na 16 180 Kč.
* průměrná hodinová sazba