Cena od | 535 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 75 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 174 - 185 Km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.1 l/100km |
Akcelerace | 11.5 - 13.8 s |
Naftový motor o objemu 1248ccm a výkonu 79 koní přenáší sílu tohoto MPVčka na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 13.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 162km/h. Pro srovnání, naftový motor 1.5 BlueHDi Citroënu BERLINGO o objemu 1499ccm generuje 101 koní a na stovku zrychlí za 13.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 174km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto MPV od Fiatu stát 1.65 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 49 500,00 Kč. Výše zmiňovaný CITROËN BERLINGO je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.1l, což v praxi znamená náklady 1.35 Kč na 1km a 40 590,00Kč na 30 tisíc km.
Fiat FIORINO COMBI měří 1.72 metru na výšku, 1.72 metru na šířku a 3.96 metru na délku. Rozvor činí 2.51 metru. Do kufru se vejde 329 litrů nákladu, resp. 2500 litrů při sklopených sedačkách. U Citroënu jsou hodnoty následující: 1.84 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.4 metru na délku, rozvor činí 2.79m. Objem kufru je 775 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2126 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Fiat má pohotovostní hmotnost 1.29 tuny, CITROËN o 197kg více, váží tedy 1.49 tuny.
Název | 1.3 MTJ 80k E6 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 190 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.2 l |
Převodovka | m (5) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 59 kW |
Maximální rychlost | 162 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 13.9 s |
Nejnižší výbava | BASE |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1721mm |
Šířka | 1716mm |
Délka | 3957mm |
Rozvor | 2513 mm |
Objem kufru | 329 / 2500 l |
Hmotnost | 1290 / 1795 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 45 l |
Emisní norma | LKW |
CO2 | - g/km |
typ | mpv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 400 kg |
Brzděný | 600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 481 459 Kč |
Minimální výbava | BASE |
Palivo | diesel |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.2 l |
Max. rychlost | 161 - 162 km/h |
Spotřeba | 5 - 5 l |
Zrychlení | 11.9 - 13.9 s |
Výkon | 59 kW - 70 kW |
Cena | 481 459 Kč - 495 979 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 162 km/h |
Zrychlení | 13.9 s |
Výkon | 59 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | LKW |
Nejnižší výbava | BASE |
Cena | od 481 459 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 161 km/h |
Zrychlení | 11.9 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | LKW |
Nejnižší výbava | BASE |
Cena | od 495 979 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto MPVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii MPV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Fiat lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Fiat FIORINO COMBI s motorem 1.3 MTJ 80k E6 na 45 445 Kč ročně, což je na poměry MPVček o 27 300 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 59kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 49 500 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách FIORINO COMBI v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba