Cena od | 511 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 117 kW |
Maximální rychlost | 190 - 205 Km/h |
Spotřeba | 3.9 - 5.4 l/100km |
Akcelerace | 8.3 - 11.1 s |
Benzínový motor o objemu 999ccm a výkonu 99 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 12.2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 183km/h. Pro srovnání, benzínový motor TCe 140 Renaultu Mégane o objemu 1332ccm generuje 138 koní a na stovku zrychlí za 9.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 205km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Fiatu stát 1.87 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 56 160,00 Kč. Výše zmiňovaný Renault Mégane je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.4l, což v praxi znamená náklady 1.94 Kč na 1km a 58 320,00Kč na 30 tisíc km.
Fiat Tipo Cross měří 1.5 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.39 metru na délku. Rozvor činí 2.64 metru. Do kufru se vejde 440 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Renaultu jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.36 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 402 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1247 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Fiat má pohotovostní hmotnost 1.34 tuny, Renault o 46kg méně, váží tedy 1.29 tuny.
Název | 1.0 FIREFLY 100K |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 190 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (5) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 74 kW |
Maximální rychlost | 183 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 12.2 s |
Nejnižší výbava | City Cross |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1495mm |
Šířka | 1792mm |
Délka | 4386mm |
Rozvor | 2638 mm |
Objem kufru | 440 / 0 l |
Hmotnost | 1335 / 1760 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.2 l/100km |
Ve městě | 6.5 l/100km |
Mimo město | 4.4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 119 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 500 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 504 900 Kč |
Minimální výbava | City Cross |
Palivo | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.6 l |
Max. rychlost | 183 - 207 km/h |
Spotřeba | 4.6 - 5.2 l |
Zrychlení | 8.8 - 12.2 s |
Výkon | 74 kW - 96 kW |
Cena | 504 900 Kč - 644 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 183 km/h |
Zrychlení | 12.2 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 119 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | City Cross |
Cena | od 504 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 120 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Cross |
Cena | od 639 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 115 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | City Cross |
Cena | od 644 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Fiat lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Tipo Cross oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Fiat Tipo Cross s motorem 1.0 FIREFLY na 10 650 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 7 495 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 74kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 56 160 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Tipo Cross v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba