Spotřeba motoru 2.0 EcoBlue Bi-Turbo

Kombinovaná spotřeba okolo 7.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto pickup od Fordu stát 2.51 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 75 240,00 Kč. Výše zmiňovaný Toyota Hilux Double Cab je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 7.3l, což v praxi znamená náklady 2.41 Kč na 1km a 72 270,00Kč na 30 tisíc km.

Rozměry

Ford Ranger Double Cab měří 1.81 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 5.36 metru na délku. Rozvor činí 3.22 metru. Do kufru se vejde 0 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Toyoty jsou hodnoty následující: 1.82 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 5.33 metru na délku, rozvor činí 3.09m. Objem kufru je 0 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 2.26 tuny, Toyota o 50kg méně, váží tedy 2.21 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

Název2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 k, 10st. automatická přev
Palivodiesel
Počet válců4
VstřikováníCommon Rail
Typ motoruTurbo
Počet ventilů4
Maximální otáčky za minutu- RPM
Točivý moment- Nm
Otáčky maximálního točivého momentu- RPM
Objem motoru2 l
Převodovkaa (10)
Poháněná náprava4x4
Výkon156 kW
Maximální rychlost180 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h- s
Nejnižší výbavaLimited

Model

SérieRanger
Začátek výroby02/2019
Začátek výroby modelu01/2019
Třída vozidlaVyšší střední třída
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1810mm
Šířkamm
Délka5359mm
Rozvor3220 mm
Objem kufru0 / 0 l
Hmotnost2255 / 3270 Kg
Poloměr otáčení12.4
Světlá výška237
Přechodový úhel25
Stoupavost62.5
Hloubka brodění800

Spotřeba

Kombinovaná7.6 l/100km
Ve městě- l/100km
Mimo město- l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže80 l
Emisní normaEuro 6
CO2207 g/km

Karoserie

typpickup
Počet míst5
Počet dveří4
Zatížení střechy80
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyBubnová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíListová pružina

Přívěs

Nebrzděný750 kg
Brzděný3500 kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaBlikající světlo brzdové
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceElektronisches Stabilitätsprogramm
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena1 582 680 Kč
Minimální výbavaLimited

Motorizace

Přehled motorizací
Palivodiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Objem2 - 3 l
Max. rychlost180 - 180 km/h
Spotřeba7.2 - 10.1 l
Zrychlení - s
Výkon125 kW - 177 kW
Cena1 197 900 Kč - 1 650 440 Kč
Zobrazit přehled motorizací
3.0 EcoBlue
Palivobenzín
Převodovkaautomat (10)
Pohon4x4
Objem3 l
Max. rychlost0 km/h
Zrychlení0 s
Výkon177 kW
Točivý moment0 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba10.1 l
Velikost nádrže0 l
CO2- g/km
Emisní normaLKW
Nejnižší výbavaWildtrak
Cenaod 1 650 440 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 EcoBlue 170 k, 6st. manuální převodovka
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost180 km/h
Zrychlení0 s
Výkon125 kW
Točivý moment0 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba7.2 l
Velikost nádrže80 l
CO2179 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaXL
Cenaod 1 197 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 EcoBlue 170 k, 10st. automatická převodovka
Palivodiesel
Převodovkaautomat (10)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost180 km/h
Zrychlení0 s
Výkon125 kW
Točivý moment0 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba7.5 l
Velikost nádrže80 l
CO2197 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaLimited
Cenaod 1 439 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 k, 10st. automatická přev
Palivodiesel
Převodovkaautomat (10)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost180 km/h
Zrychlení0 s
Výkon156 kW
Točivý moment0 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba7.6 l
Velikost nádrže80 l
CO2207 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaLimited
Cenaod 1 582 680 Kč
Zobrazená motorizace

Rivalové

Toyota Hilux Double Cab
Cena od1 103 520 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon110 kW - 150 kW
Maximální rychlost170 - 175 Km/h
Spotřeba6.7 - 7.8 l/100km
Akcelerace10.1 - 13.2 s
Toyota Hilux GR Sport
Cena od1 420 000 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon150 kW - 150 kW
Maximální rychlost175 - 175 Km/h
Spotřeba7.3 - 7.3 l/100km
Akcelerace10.7 - 10.7 s
Mitsubishi L200 Double Cab
Cena od784 250 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon110 kW - 127 kW
Maximální rychlost171 - 179 Km/h
Spotřeba7.5 - 9.7 l/100km
Akcelerace12.4 - 13.5 s
Toyota Hilux Extra Cab
Cena od1 091 420 Kč
Palivadiesel
Převodovkam
Pohon4x4
Výkon110 kW - 150 kW
Maximální rychlost170 - 175 Km/h
Spotřeba6.6 - 7.8 l/100km
Akcelerace10.1 - 13.2 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

Hilux Double Cab 2.8 D-4D
4 234 Kč
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
4 234 Kč
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
4 234 Kč
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
4 234 Kč
Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 k, 10st. automatická přev
4 234 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii pickup za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Ranger Double Cab oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

Hilux Double Cab 2.8 D-4D
11 579 Kč
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
11 579 Kč
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
11 579 Kč
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
11 579 Kč
Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 k, 10st. automatická přev
11 579 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Ranger Double Cab s motorem 2.0 EcoBlue Bi-Turbo na 15 868 Kč ročně, což je na poměry o 2 277 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

Hilux Double Cab 2.8 D-4D
72 270 Kč
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
72 270 Kč
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
85 140 Kč
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
77 220 Kč
Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 k, 10st. automatická přev
75 240 Kč

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 156kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 75 240 Kč.

Letní pneumatiky

Hilux Double Cab 2.8 D-4D
?
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
?
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
?
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
?
Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 k, 10st. automatická přev
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách Ranger Double Cab v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

Hilux Double Cab 2.8 D-4D
?
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
?
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
?
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
?
Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 k, 10st. automatická přev
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

Hilux Double Cab 2.8 D-4D
?
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
?
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
?
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
?
Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 k, 10st. automatická přev
?

* průměrná hodinová sazba