Cena od | 499 900 Kč |
Paliva | benzín hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 72 kW - 132 kW |
Maximální rychlost | 180 - 200 Km/h |
Spotřeba | 3.3 - 5.6 l/100km |
Akcelerace | 7.9 - 10.9 s |
motor o objemu 1580ccm a výkonu 139 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 185km/h. Pro srovnání, motor 2.0 Hybrid Toyoty Corolla o objemu 1986ccm generuje 177 koní a na stovku zrychlí za 7.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Hyundaie stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Toyota Corolla je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 3.9l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Hyundai IONIQ měří 1.45 metru na výšku, 1.82 metru na šířku a 4.47 metru na délku. Rozvor činí 2.7 metru. Do kufru se vejde 443 litrů nákladu, resp. 1505 litrů při sklopených sedačkách. U Toyoty jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.37 metru na délku, rozvor činí 2.64m. Objem kufru je 313 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1004 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Hyundai má pohotovostní hmotnost 1.55 tuny, Toyota o 142kg méně, váží tedy 1.41 tuny.
Název | Hybridní HEV 1.6 GDI |
Palivo | hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5700 RPM |
Točivý moment | 265 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4000 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 104 kW |
Maximální rychlost | 185 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.8 s |
Nejnižší výbava | Future |
Série | Hybridní IONIQ (AE) |
Začátek výroby | 08/2019 |
Začátek výroby modelu | 08/2019 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1450mm |
Šířka | mm |
Délka | 4470mm |
Rozvor | 2700 mm |
Objem kufru | 443 / 1505 l |
Hmotnost | 1552 / 1870 Kg |
Poloměr otáčení | 10.6 |
Světlá výška | 140 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.2 l/100km |
Ve městě | 3.8 l/100km |
Mimo město | 4.5 l/100km |
Reálná ~ | 4.72 l/100km |
Velikost nádrže | 45 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 97 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | hinten mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém |
Cena | 649 990 Kč |
Minimální výbava | Future |
Palivo | elektřina hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 - 1.6 l |
Max. rychlost | 165 - 185 km/h |
Spotřeba | 1.1 - 15.4 l |
Zrychlení | 9.9 - 10.8 s |
Výkon | 100 kW - 104 kW |
Cena | 649 990 Kč - 949 990 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 165 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 295 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 15.4 l |
Velikost nádrže | 38 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | Future |
Cena | od 949 990 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 10.8 s |
Výkon | 104 kW |
Točivý moment | 265 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 4.2 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 97 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Future |
Cena | od 649 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Hyundai lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu IONIQ oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Hyundai IONIQ s motorem Hybridní HEV 1.6 GDI na 16 453 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 1 692 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 104kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách IONIQ v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba