Popis modelu
Recenze: Jaguar E-Pace - nápadný brit
Jaguar nastoupil na vlnu SUV teprve nedávno, na výrobu SUV a terénních vozů je však automobilka Jaguar Land Rover jednou z nejpovolanějších. E-Pace je tak postavený na stejné platformě jako Land Rover Evoque, musím ale říct, že z venku bych to opravdu nepoznal.
Vzhled exteriéru je po vzoru Jaguáru aristokratický, oproti Evoque má spíše oblé křivky než ostré hrany, na první pohled také působí velmi robustně. Jedná se ale opravdu o menší SUV velikostně srovnatelné třeba s Mercedesem GLA, i když ani prostor v interiéru není nijak ztísněný.
Interiér je velmi povedený, i když je úplně jiný, než na jaký jsme u prémiových vozů zvyklí. Dominuje mu palubní deska, která je opravdu dlouhá a postupně se svažuje až ke spolujezdci. Spolujezdec je pak oddělen od řadící páky 9 stupňového automatu přepážkou, kterou u strany řidiče nenajdeme. Řidič má pak k dispozici digitální budíky, které sice nemají tolik funkcí jako třeba ty u Audi či BMW, nicméně jsou graficky opravdu povedené a nabízí různé režimy zobrazení, včetně mapy přes celou obrazovku. Pěkný je i volant, na kterém je na můj vkus trochu moc tlačítek, hodilo by se použít třeba i nějaký otočný ovladač, nicméně je to především o zvyku.
Řadící páka nemá žádnou dráhu, jedná se tedy jen o volič jízdního režimu, u kterého je nutné kontrolovat zařazený režim na voliči. Že se jedná o britský vůz prozradí ovládání hlasitosti rádia dále od řidiče. Pěkný je i displej ve středovém panelu, který nabízí spoustu funkcí i třeba včetně internetového prohlížeče. Systém je přehledný a plynulý, disponuje i širokoúhlou kamerou s pěkným rozlišením, kterou lze mít zapnutou i při vyšších rychlostech Co musím vyzdvihnout je ovládání klimatizace, které ukazuje teplotu přímo na voliči v opravdu hezkém stylu. Je to možná drobnost, dle mého to je ale právě ten detail, který posouvá interiér o úroveň výše.
Jízdní vlastnosti
Jezdil jsem verzí D180, která je střední výkonovou verzí mezi naftovými jednotkami. Nejedná se o žádný přehnaně rychlý vůz, v zatáčkách vás ale podrží a ani jízda po okreskách není něco, co by se ve zvýšeném Jaguaru nedalo užít. Jízdu po dálnici vám pak zpříjemní 9 stupňový automat, který i ve 140 točí příjemné 2 tisíce otáček. A právě na dálnici bude tento Jaguar jako doma, se spotřebou se vejde do 8 litrů na 100km.
Závěr - je jiný
E-Pace poskytuje vše, co od moderního auta prémiového segmentu můžete chtít a v náší na trhu SUV i kousek britské originality, která je cítit jak zvenčí, tak i v interiéru. Je specifický, ale i proto ho nebude mít každý, což se v dnešní době počítá. Pokud se chcete odlišit, může být právě E-Pace tou správnou volbou pro vás.