Cena od | 1 282 600 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 118 kW - 270 kW |
Maximální rychlost | 226 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 7.9 l/100km |
Akcelerace | 4.9 - 8.4 s |
Naftový motor o objemu 1999ccm a výkonu 161 koní přenáší sílu tohoto sedanu na zadní kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 229km/h. Pro srovnání, naftový motor 200 d Mercedesu E sedan o objemu 1598ccm generuje 158 koní a na stovku zrychlí za 8.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 226km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto sedan od Jaguaru stát 1.8 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 54 000,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz E sedan je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.4l, což v praxi znamená náklady 1.98 Kč na 1km a 59 400,00Kč na 30 tisíc km.
Jaguar XF měří 1.46 metru na výšku, 2.09 metru na šířku a 4.95 metru na délku. Rozvor činí 2.96 metru. Do kufru se vejde 540 litrů nákladu, resp. 885 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.46 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.94 metru na délku, rozvor činí 2.94m. Objem kufru je 540 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Jaguar má pohotovostní hmotnost 1.55 tuny, Mercedes-Benz o 190kg více, váží tedy 1.74 tuny.
Název | E-Performance |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | 380 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 120 kW |
Maximální rychlost | 229 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.7 s |
Nejnižší výbava | PURE |
Série | Sedan XF (X 260) |
Začátek výroby | 09/2015 |
Začátek výroby modelu | 09/2015 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1457mm |
Šířka | 1880mm |
Délka | 4954mm |
Rozvor | 2960 mm |
Objem kufru | 540 / 885 l |
Hmotnost | 1545 / 2190 Kg |
Poloměr otáčení | 11.94 |
Světlá výška | 116 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4 l/100km |
Ve městě | 4.8 l/100km |
Mimo město | 3.6 l/100km |
Reálná ~ | 6.71 l/100km |
Velikost nádrže | 55 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 104 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 1 196 448 Kč |
Minimální výbava | PURE |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 2 - 3 l |
Max. rychlost | 222 - 250 km/h |
Spotřeba | 4 - 7.2 l |
Zrychlení | 5.8 - 8.7 s |
Výkon | 120 kW - 221 kW |
Cena | 1 196 448 Kč - 1 716 264 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 244 km/h |
Zrychlení | 6.6 s |
Výkon | 184 kW |
Točivý moment | 365 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 74 l |
CO2 | 154 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | PURE |
Cena | od 1 377 101 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.8 s |
Výkon | 221 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 7.2 l |
Velikost nádrže | 74 l |
CO2 | 163 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | PURE |
Cena | od 1 567 797 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 229 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 104 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PURE |
Cena | od 1 196 448 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 132 kW |
Točivý moment | 430 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 114 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PURE |
Cena | od 1 223 673 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 227 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | 109 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PURE |
Cena | od 1 262 272 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 229 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 132 kW |
Točivý moment | 430 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 112 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PURE |
Cena | od 1 291 554 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 222 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 132 kW |
Točivý moment | 430 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 129 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PURE |
Cena | od 1 359 919 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 246 km/h |
Zrychlení | 6.5 s |
Výkon | 177 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 144 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | PURE |
Cena | od 1 472 207 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.2 s |
Výkon | 221 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 144 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PRESTIGE |
Cena | od 1 716 264 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Jaguar lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu XF oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Jaguar XF s motorem 2.0 l DIESEL 163 MAN na 16 563 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 1 582 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 120kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (45 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 54 000 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách XF v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
XF může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 5 116 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 225/55 R17 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip Performance 11 968 Kč, u větších 245/40 R19 za model GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 to je 17 084 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu XF: zimní sada prémiových pneumatik Continental ContiWinterContact TS 830P s 17ti palcovými disky (225/55 R17) vás vyjde na 12 160 Kč, s 19ti palcovými (245/40 R19 - Goodyear Efficientgrip Performance) pak na 23 988 Kč.
* průměrná hodinová sazba