Cena od | 1 064 700 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 90 kW - 275 kW |
Maximální rychlost | 218 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.3 - 7.8 l/100km |
Akcelerace | 4.4 - 8.6 s |
Benzínový motor o objemu 1496ccm a výkonu 188 koní přenáší sílu tohoto sedanu na zadní kola pomocí devítistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 231km/h. Pro srovnání, benzínový motor 318i BMW Řada 3 o objemu 1998ccm generuje 154 koní a na stovku zrychlí za 8.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 223km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto sedan od Mercedesu stát 2.17 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 65 100,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW Řada 3 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.5l, což v praxi znamená náklady 2.28 Kč na 1km a 68 250,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz C sedan měří 1.44 metru na výšku, 1.82 metru na šířku a 4.75 metru na délku. Rozvor činí 2.87 metru. Do kufru se vejde 455 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.71 metru na délku, rozvor činí 2.85m. Objem kufru je 480 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 1.63 tuny, BMW o 50kg méně, váží tedy 1.58 tuny.
Název | 180 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 250 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1800 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (9) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 140 kW |
Maximální rychlost | 231 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.6 s |
Nejnižší výbava | Advantage |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1438mm |
Šířka | 1820mm |
Délka | 4751mm |
Rozvor | 2865 mm |
Objem kufru | 455 / 0 l |
Hmotnost | 1625 / 2250 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.2 l/100km |
Ve městě | 8.7 l/100km |
Mimo město | 4.7 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 40 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1800 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 137 400 Kč |
Minimální výbava | Advantage |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 230 - 250 km/h |
Spotřeba | 0.5 - 7 l |
Zrychlení | 5.4 - 8.6 s |
Výkon | 135 kW - 210 kW |
Cena | 1 137 400 Kč - 1 704 890 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 231 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 137 400 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 246 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 165 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 5800 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 211 210 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 241 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 165 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 5800 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 276 550 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6 s |
Výkon | 205 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5800 RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 409 650 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6 s |
Výkon | 205 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5800 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 474 990 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 135 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 4200 RPM |
Spotřeba | 4.2 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 213 630 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 245 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 162 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 293 490 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 239 km/h |
Zrychlení | 7.4 s |
Výkon | 162 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 358 830 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 550 Nm |
Maximální otáčky | 4200 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 500 400 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.9 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 550 Nm |
Maximální otáčky | 4200 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 565 740 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu C sedan oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz C sedan s motorem 180 na 6 578 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 11 567 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 140kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 65 100 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách C sedan v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba