Cena od | 679 415 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 70 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 164 - 184 Km/h |
Spotřeba | 5 - 6.8 l/100km |
Akcelerace | 11.6 - 15.3 s |
Benzínový motor o objemu 1332ccm a výkonu 101 koní přenáší sílu tohoto na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 14.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 168km/h. Pro srovnání, benzínový motor T 160 Mercedesu T o objemu 1332ccm generuje 101 koní a na stovku zrychlí za 14.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 168km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto minibus od Mercedesu stát 2.45 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 73 440,00 Kč.
Mercedes-Benz Citan Tourer měří 1.81 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.5 metru na délku. Rozvor činí 2.72 metru. Do kufru se vejde 520 litrů nákladu, resp. 2127 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.81 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.5 metru na délku, rozvor činí 2.72m. Objem kufru je 520 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2127 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 1.56 tuny, Mercedes-Benz o 0kg méně, váží tedy 1.56 tuny.
Název | 110 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4500 RPM |
Točivý moment | 200 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.3 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 75 kW |
Maximální rychlost | 168 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 14.7 s |
Nejnižší výbava | BASE |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1811mm |
Šířka | 1859mm |
Délka | 4498mm |
Rozvor | 2716 mm |
Objem kufru | 520 / 2127 l |
Hmotnost | 1556 / 2095 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.8 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 54 l |
Emisní norma | LKW |
CO2 | - g/km |
typ | minibus |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 585 035 Kč |
Minimální výbava | BASE |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 - 1.5 l |
Max. rychlost | 164 - 183 km/h |
Spotřeba | 5.3 - 6.8 l |
Zrychlení | 13 - 15.5 s |
Výkon | 70 kW - 96 kW |
Cena | 585 035 Kč - 610 445 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 168 km/h |
Zrychlení | 14.7 s |
Výkon | 75 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | LKW |
Nejnižší výbava | BASE |
Cena | od 585 035 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 183 km/h |
Zrychlení | 13 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | LKW |
Nejnižší výbava | BASE |
Cena | od 610 445 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 164 km/h |
Zrychlení | 15.5 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 54 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | LKW |
Nejnižší výbava | START+ |
Cena | od 603 790 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii minibus za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Citan Tourer oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz Citan Tourer s motorem 110 na 3 471 Kč ročně, což je na poměry o 14 674 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 75kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 73 440 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Citan Tourer v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba