Cena od | 1 735 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 150 kW - 253 kW |
Maximální rychlost | 237 - 250 Km/h |
Spotřeba | 5 - 7.6 l/100km |
Akcelerace | 5.2 - 7.8 s |
Naftový motor o objemu 1950ccm a výkonu 192 koní přenáší sílu tohoto kombíku na všechna 4 kola pomocí devítistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 231km/h. Pro srovnání, naftový motor 40 TDI Audi A6 allroad o objemu 1968ccm generuje 201 koní a na stovku zrychlí za 7.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 237km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto combi od Mercedesu stát 1.91 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 57 420,00 Kč. Výše zmiňovaný Audi A6 allroad je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.0l, což v praxi znamená náklady 1.65 Kč na 1km a 49 500,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz E kombi All-Terrain měří 1.5 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.95 metru na délku. Rozvor činí 2.94 metru. Do kufru se vejde 640 litrů nákladu, resp. 1820 litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.47 metru na výšku, 1.9 metru na šířku a 4.95 metru na délku, rozvor činí 2.93m. Objem kufru je 565 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1680 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 1.97 tuny, Audi o 65kg méně, váží tedy 1.9 tuny.
Název | 220 d 4MATIC All-Terrain |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3800 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1600 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (9) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 143 kW |
Maximální rychlost | 231 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8 s |
Nejnižší výbava | S213 |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1497mm |
Šířka | mm |
Délka | 4947mm |
Rozvor | 2939 mm |
Objem kufru | 640 / 1820 l |
Hmotnost | 1965 / 2590 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.8 l/100km |
Ve městě | 6.9 l/100km |
Mimo město | 5.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 153 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2100 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 802 900 Kč |
Minimální výbava | S213 |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 3 l |
Max. rychlost | 225 - 250 km/h |
Spotřeba | 5.8 - 8.5 l |
Zrychlení | 5.4 - 8.1 s |
Výkon | 143 kW - 270 kW |
Cena | 1 736 350 Kč - 2 147 750 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 225 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 145 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 8.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 194 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S213 |
Cena | od 1 736 350 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.4 s |
Výkon | 270 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 8.5 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 194 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S213 |
Cena | od 2 050 950 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 231 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 143 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 153 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S213 |
Cena | od 1 802 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.4 s |
Výkon | 243 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 3400 RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 174 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S213 |
Cena | od 2 147 750 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 392 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 66 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu E kombi All-Terrain oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz E kombi All-Terrain s motorem 220 d 4MATIC All-Terrain na 26 672 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 8 527 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 143kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 57 420 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách E kombi All-Terrain v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba