Akční nabídky

Popis modelu

Úvod

Současný Mercedes-Benz E je již pátou generací vozu s tímto označením. Poprvé spatřil světlo světa Mercedes-Benz třídy E v roce 1993, kdy byl v souladu s pojmenováním celé modelové řady takto označen facelift modelu W124. Jeho současná generace je ztělesněním snahy o masovou produkci osobních automobilů s autonomním řízením.

Verze a výbavy

Mercedes-Benz třídy E se nabízí v pěti karosářských variantách - jako klasický sedan, praktické kombi, elegantní kupé, outdoorově vyhlížející kombi All-Terrain a kabriolet. Jak je zvykem v segmentu prémiových vozů, Mercedes nerozlišuje jednotlivé výbavové stupně a nabízí velmi obsáhlý seznam sériové i příplatkové výbavy. Například ceník verze sedan čítá plných 38 stran. Rovněž výpis jednotlivých motorizací je nejdelší právě u verze sedan. Zahrnuje dohromady čtyři vznětové motory, tři o objemu 1950ccm o výkonu 110kW nebo 136kW (silnější verze je k dispozici i s pohonem všech kol)  a jeden “třilitr” o objemu 2987ccm s výkonem 190kW. Nejlevnější motorizace označovaná E 200 d se nabízí za 1 258 400,-Kč vč. DPH (resp. 1 040 000,-Kč bez DPH). Za pohon všech kol se připlácí 72 600,-Kč (vč. DPH). Bohatší nabídku motorizací nalézáme ve výpisu zážehových motorů, který zahrnuje i vozy Mercedes-AMG nebo plug-in-hybrid, a čítá dohromady 9 položek. Nabídka startuje na částce 1 254 770,-Kč (resp. 1 037 000,-Kč bez DPH) za motor s označením E 200 o objemu 1991ccm s výkonem 135kW. Na opačném konci ceníku figuruje Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ o úctyhodném výkonu 450kW za rovněž úctyhodnou sumu 3 406 150,-Kč (resp. 2 815 000,-Kč bez DPH). Srovnatelně motorizované kombi stojí o čtyřicetdva tisíc více, za kupé oproti sedanu připlatíte zpravidla třicettři tisíc korun. Kdo od svého Mercedesu třídy E očekává alespoň nějaké terénní ambice, sáhne po kombíku s přídomkem All-Terrain. Právě tak je nazýván i jízdní režim dostupný pouze v této specifikaci, který autu zvýší světlou výšku, upraví řazení, změní reakci na plyn a zmírní zásahy ESP. Zvenku verzi All-Terrain poznáte podle oplastovaných blatníků a nárazníků, kromě toho je osazena pneumatikami se zesílenými bočnicemi. Zatím je tato outdoorová verze v nabídce pouze s naftovým čtyřválcem 220d, šestiválec by měl do ceníku dorazit později.  Všechny vozy jsou shodně vybaveny  devítistupňovou automatickou převodovkou. Z nabídky konvenčních vozů vyčnívá sedan E 400 e, zážehový dvoulitr ve verzi plug-in hybrid.

Srovnání s předchozí generací

Oproti předchozí generaci nové “Éčko” narostlo na délku o 43mm (na celkových 4923mm) a rozvor dokonce o 65mm na celkových 2939mm. Naopak k poklesu rozměrů došlo v případě šířky vozu (-2mm) a výšky (-6mm). Výrazně redukovat se podařilo hmotnost vozu, především díky použití vysokopevnostní oceli a hliníku, a to zhruba o 100kg. Vzhledově nový Mercedes-Benz třídy E (W213) samozřejmě navazuje na svého předchůdce z roku 2013 (W212), zároveň ale vyznává designovou filozofii uplatněnou na vozech třídy S (W222) a třídy C (W205) z roku 2014.

Exteriér

Při prvním pohledu na Mercede-Benz třídy E bezpochyby zaujme masivní přední maska s velkými otvory pro přívod vzduchu, což evokuje příslib sportovního ducha v kombinaci s vysokou úrovní komfortu. Boční pohled prezentuje elegantní linie dotvářené výraznými prolisy po celé délce karoserie. Vnější vzhled vozu lze přizpůsobit volbou designových a výbavových linií, nazývaných Exclusive, Avantgarde a nejvýraznější AMG, která kromě designových prvků přináší i sportovní podvozek Agility Control se sníženou světlou výškou.

Interiér

Interiéru vozu ve vrcholné výbavě zcela nezpochybnitelně dominují dva obrovské displeje úhlopříčky 31,2cm, nahrazující tradiční kapličku přístrojů a sousední displej infotainmentu. Tradičně vysoká je úroveň použitých materiálů, rovněž objevujeme široké možnosti individualizace a celkově hodnotný dojem. Charakter vozu vytvářejí výrazné horizontální linie s ozdobnými prvky z hliníku nebo pórovitého dřeva vedenými od přístrojové desky až přes panely dveří. Pohodu na palubě vozu si můžete vylepšit řadou příplatkových systémů, například Air-Balance, který kromě dočasného provonění interiéru zajišťuje filtraci nasávaného vzduchu a jeho ionizaci pro poskytnutí dokonalého osvěžujícího účinku. Technologii LED využívá ambientní osvětlení volitelné v 64 různých odstínech a plynule regulovatelném jasu. Sada aktivních ortopedických sedadel prostřednictvím nafukovacích vzduchových komor (osm v opěradle a čtyři v sedáku) při jízdě automaticky přizpůsobuje bočnice sedadel, čímž v zatáčkách kompenzuje působení odstředivé síly a poskytuje adekvátní oporu. Součástí ortopedických sedadel je i funkce Energizing, která obsahuje osm programů o dvou úrovních intenzity a společně s vyhříváním poskytuje masáž na principu masáže horkými lávovými kameny. Kromě různých variant poměrně již tradičního vyhřívání sedadel může být Mercedes-Benz E vybaven i ventilací předních sedadel, kdy vzduch proudí ze sedadla koženým perforovaným čalouněním. Aby žádná část těla řidiče a spolujezdce nepřišla do styku se studeným povrchem, vyhřívané mohou být i loketní opěrky. Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná, včetně bederní opěrky. Vůz si pamatuje tři různá nastavení sedadel, volantu a zrcátek pro situaci, kdy automobil využívá střídavě více řidičů.

Infotainment

Jak již bylo výše uvedeno, Mercedes-Benz E může komunikovat s řidičem prostřednictvím dvou velkých displejů. Digitální sdružený přístroj, který kromě dvou tradičních ciferníků ukazatele rychlosti s ukazatelem množství paliva a otáčkoměru s teploměrem chladící kapaliny zobrazuje informace od asistenčních systémů, vytváří  spolu s mediálním displejem tzv. širokoúhlý kokpit. Tento progresivní a díky variabilitě dobře čitelný systém se třemi volitelnými typy zobrazení (klasický, sportovní a progresivní) je k dispozici pouze s multimediálním systémem COMAND Online. K tomuto multimediálnímu systému se váže i možnost objednání TV přijímače digitálního televizního vysílání ve standardu DVB-T. Samotný systém COMAND Online v sobě zahrnuje kromě ovládání hlasem LINGUATRONIC, tlačítek a dotykového ovládání na obou stranách volantu také touchpad u vozidel s automatickou převodovkou. Součástí je i navigace se zobrazením mapy ve formátu 3D včetně aktualizace mapových údajů online, dynamického navádění na základě dopravních informací v reálném čase, aktuálních cen pohonných hmot a systému nouzového volání. Kromě připojení k internetu nabízí multimediální systém možnost integrace smartphonu prostřednictvím Android Auto nebo CarPlay, Media Interface, rozhraní USB a Bluetooth, slot na SDHC karty a může fungovat jako hotspot WLAN/WiFi umožňující připojení až tří mobilních koncových zařízení. Jiný multimediální systém, zvaný Audio 20 USB, disponuje displejem o úhlopříčce 21,3cm, rádiem se dvěma tunery a u stojícího vozidla umožňuje prohlížení internetových stránek. V plnohodnotný navigační systém ho umí proměnit Garmin MAP PILOT pouhým zasunutím příslušné SD karty s navigačním softwarem a mapovými podklady. Vrcholný zážitek z poslechu hudby na palubě v souvislosti se špičkovou kompenzací okolního hluku zprostředkuje Surround Soundsystem Burmester se 13 výkonnými reproduktory, devítikanálovým zesilovačem DSP a celkovým výkonem 590W. Za zmínku stojí i digitální klíček od vozidla ve smartphonu a možnost bezdrátového dobíjení zařízení podporující standard Qi v nabíjecí přihrádce.

Bezpečnost a asistenční systémy

Mercedes-Benz třídy E je proslulý zaváděním autonomního řízení. Systém Mercedes-Benz Intelligent Drive usnadňuje práci řidiči a snižuje nebo dokonce eliminuje riziko nehody plynoucí z kritických situací v silničním provozu. Asistenční systémy známé i z ostatních osobních automobilů jsou v tomto případě dovedeny k dokonalosti a jejich souhra  je významným počinem na cestě k autonomnímu řízení osobních automobilů. Jednotlivé asistenční systémy jsou k dispozici zpravidla za příplatek dle zvoleného motoru a konfigurace. Komplexním systémem je funkce DRIVE PILOT, která umí udržovat správnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla až do rychlosti 210km/h, využít vodorovné značení a pohybovat se tak i na vozovkách s více jízdními pruhy. Nereaguje-li řidič na opakovaná varování výstražné funkce, aby opět uchopil volant, aktivuje se asistent nouzového zastavení a sám zastaví vozidlo. V kombinaci s multimediálním systémem COMAND funguje na základě svislého dopravního značení asistent rychlostního omezení, který dodává informace asistentu udržování odstupu DISTRONIC. Parkování v nejvyšší možné míře usnadňuje systém PARKTRONIC, který parkovací místo umí nejen vyhledat, ale celý parkovací manévr i dokončit. Řidič přitom na dispeji může sledovat výstup ze zpětné kamery. Vrcholem usnadnění parkování je možnost zaparkovat vozidlo prostřednictvím chytrého telefonu použitím dálkového parkovacího asistenta.

Konkurenti

Nejbližší konkurenty bychom určitě hledali ve stájích dalších reprezentantů německého automobilového průmyslu. Zřejmě především osobní preference budou rozhodovat mezi Mercedesem třídy E, BMW řady 5 nebo Audi A6.

Rivalové

BMW Řada 5
Cena od1 444 300 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon110 kW - 390 kW
Maximální rychlost230 - 250 Km/h
Spotřeba1.7 - 9.9 l/100km
Akcelerace3.8 - 7.9 s
Audi A6 Limuzína
Cena od1 461 900 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon120 kW - 250 kW
Maximální rychlost224 - 250 Km/h
Spotřeba1.5 - 7.3 l/100km
Akcelerace5.1 - 9.3 s
Infiniti Q50
Cena od1 011 000 Kč
Palivadiesel benzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonRWD
Výkon125 kW - 298 kW
Maximální rychlost230 - 250 Km/h
Spotřeba4.3 - 9.1 l/100km
Akcelerace5.1 - 8.9 s
Škoda Superb
Cena od880 900 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon110 kW - 206 kW
Maximální rychlost219 - 250 Km/h
Spotřeba1.5 - 7.3 l/100km
Akcelerace5.2 - 9.2 s

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzínplug-in-hybrid
Převodovkaa
Poháněná nápravaRWD
Výkon118 kW - 270 kW
Maximální rychlost226 - 250 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h4.9 - 8.4 s

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlavyšší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1460mm
Šířka-mm
Délka4935mm
Rozvor2939 mm
Objem kufru540 / - l
Hmotnost1700 - 2130/
2360 - 2760 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná 1.4 - 7.9l/100km
Ve městě5.2 - 10.9 l/100km
Mimo město4 - 6.1 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2117 g/km

Karoserie

typsedan
Počet míst5
Počet dveří4
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzory-
Kontrola trakce-
Typ monitorování tlaku v pneumatikách-
Navigační systém-

Cena

Cena1 427 800 Kč -
1 966 250 Kč
Minimální výbavaW213

Přívěs

Brzděný2100 - 2100 kg
Nebrzděný750 - 750 kg

Varianty modelu

Mercedes-Benz E kupé
Cena od1 684 320 Kč
Palivadiesel benzín
Mercedes-Benz E kabriolet
Cena od1 863 400 Kč
Palivadiesel benzín
Mercedes-Benz E kombi
Cena od1 488 300 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid

Motorizace

200
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost240 km/h
Zrychlení7.5 s
Výkon145 kW
Točivý moment320 Nm
Maximální otáčky5500 RPM
Spotřeba6.6 l
Velikost nádrže50 l
CO2151 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaW213
Cenaod 1 464 100 Kč
Zobrazit motorizaci
200 4MATIC
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost232 km/h
Zrychlení7.6 s
Výkon145 kW
Točivý moment320 Nm
Maximální otáčky5500 RPM
Spotřeba7 l
Velikost nádrže50 l
CO2159 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaW213
Cenaod 1 536 700 Kč
Zobrazit motorizaci
300
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost250 km/h
Zrychlení6.2 s
Výkon190 kW
Točivý moment370 Nm
Maximální otáčky5500 RPM
Spotřeba6.6 l
Velikost nádrže66 l
CO2151 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaW213
Cenaod 1 615 350 Kč
Zobrazit motorizaci
450 4MATIC
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem3 l
Max. rychlost250 km/h
Zrychlení5 s
Výkon270 kW
Točivý moment500 Nm
Maximální otáčky5500 RPM
Spotřeba7.9 l
Velikost nádrže66 l
CO2181 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaW213
Cenaod 1 887 600 Kč
Zobrazit motorizaci
200 d
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem1.6 l
Max. rychlost226 km/h
Zrychlení8.4 s
Výkon118 kW
Točivý moment360 Nm
Maximální otáčky3800 RPM
Spotřeba4.4 l
Velikost nádrže50 l
CO2117 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaW213
Cenaod 1 427 800 Kč
Zobrazit motorizaci
220 d
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost240 km/h
Zrychlení7.3 s
Výkon143 kW
Točivý moment400 Nm
Maximální otáčky3800 RPM
Spotřeba4.7 l
Velikost nádrže50 l
CO2123 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaW213
Cenaod 1 530 650 Kč
Zobrazit motorizaci
220 d 4MATIC
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost239 km/h
Zrychlení7.5 s
Výkon143 kW
Točivý moment400 Nm
Maximální otáčky3800 RPM
Spotřeba5.1 l
Velikost nádrže50 l
CO2134 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaW213
Cenaod 1 603 250 Kč
Zobrazit motorizaci
300d 4MATIC
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost250 km/h
Zrychlení6.3 s
Výkon210 kW
Točivý moment550 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba5.8 l
Velikost nádrže50 l
CO2- g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaAdvantage
Cenaod 1 754 500 Kč
Zobrazit motorizaci
400 d 4MATIC
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2.9 l
Max. rychlost250 km/h
Zrychlení4.9 s
Výkon243 kW
Točivý moment700 Nm
Maximální otáčky3400 RPM
Spotřeba6.1 l
Velikost nádrže50 l
CO2161 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaW213
Cenaod 1 966 250 Kč
Zobrazit motorizaci

Videa

Test 2017: Mercedes-Benz E - Autožurnál
Test: Mercedes-Benz E350d (W213) TopSpeed.sk - topspeedsk

Další recenze

Mercedes-AMG E 43 4Matic možná není tak brutálním nástrojem, jak byste od divize z Affalterbachu čekali. Jenže v případě třídy E nad ní stojí ještě dva sportovní modely od AMG, a když si tohle uvědomíte, rázem zjistíte, že E 43 dává perfektní smysl. Na jednu stranu poskytuje závratnou sílu, kterou v praxi ještě zvládnete (občas) využít, na druhou stranu ale zároveň zůstává použitelné každý den. Podvozek by sice podle našeho názoru mohl být o něco komfortnější (minimálně v komfortním módu), občas se nám zdálo, že éčko zakopává o nerovnosti, než aby je žehlilo.
4.5/5
Obecně vzato naplnil nový Mercedes-Benz E moje očekávání. Působí majestátně, je prostorný, uvnitř nebývale luxusní a hi-tech, a jeho ovládání pochopíte, i když s podobnými vymoženostmi nemáte tolik zkušeností. Dokonce ani čtyřválcový motor není ve vyšší střední třídě překážkou – nový turbodiesel táhne plynule od nízkých otáček, hezky si rozumí s automatickou devítistupňovou převodovkou, a nezruinuje vás vysokým apetitem.
4.5/5

Rivalové

BMW Řada 5
Cena od1 444 300 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon110 kW - 390 kW
Maximální rychlost230 - 250 Km/h
Spotřeba1.7 - 9.9 l/100km
Akcelerace3.8 - 7.9 s
Audi A6 Limuzína
Cena od1 461 900 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon120 kW - 250 kW
Maximální rychlost224 - 250 Km/h
Spotřeba1.5 - 7.3 l/100km
Akcelerace5.1 - 9.3 s
Infiniti Q50
Cena od1 011 000 Kč
Palivadiesel benzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonRWD
Výkon125 kW - 298 kW
Maximální rychlost230 - 250 Km/h
Spotřeba4.3 - 9.1 l/100km
Akcelerace5.1 - 8.9 s
Škoda Superb
Cena od880 900 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon110 kW - 206 kW
Maximální rychlost219 - 250 Km/h
Spotřeba1.5 - 7.3 l/100km
Akcelerace5.2 - 9.2 s