Úvod

Současný Mercedes-Benz E je již pátou generací vozu s tímto označením. Poprvé spatřil světlo světa Mercedes-Benz třídy E v roce 1993, kdy byl v souladu s pojmenováním celé modelové řady takto označen facelift modelu W124. Jeho současná generace je ztělesněním snahy o masovou produkci osobních automobilů s autonomním řízením.

Verze a výbavy

Mercedes-Benz třídy E se nabízí v pěti karosářských variantách - jako klasický sedan, praktické kombi, elegantní kupé, outdoorově vyhlížející kombi All-Terrain a kabriolet. Jak je zvykem v segmentu prémiových vozů, Mercedes nerozlišuje jednotlivé výbavové stupně a nabízí velmi obsáhlý seznam sériové i příplatkové výbavy. Například ceník verze sedan čítá plných 38 stran. Rovněž výpis jednotlivých motorizací je nejdelší právě u verze sedan. Zahrnuje dohromady čtyři vznětové motory, tři o objemu 1950ccm o výkonu 110kW nebo 136kW (silnější verze je k dispozici i s pohonem všech kol)  a jeden “třilitr” o objemu 2987ccm s výkonem 190kW. Nejlevnější motorizace označovaná E 200 d se nabízí za 1 258 400,-Kč vč. DPH (resp. 1 040 000,-Kč bez DPH). Za pohon všech kol se připlácí 72 600,-Kč (vč. DPH). Bohatší nabídku motorizací nalézáme ve výpisu zážehových motorů, který zahrnuje i vozy Mercedes-AMG nebo plug-in-hybrid, a čítá dohromady 9 položek. Nabídka startuje na částce 1 254 770,-Kč (resp. 1 037 000,-Kč bez DPH) za motor s označením E 200 o objemu 1991ccm s výkonem 135kW. Na opačném konci ceníku figuruje Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ o úctyhodném výkonu 450kW za rovněž úctyhodnou sumu 3 406 150,-Kč (resp. 2 815 000,-Kč bez DPH). Srovnatelně motorizované kombi stojí o čtyřicetdva tisíc více, za kupé oproti sedanu připlatíte zpravidla třicettři tisíc korun. Kdo od svého Mercedesu třídy E očekává alespoň nějaké terénní ambice, sáhne po kombíku s přídomkem All-Terrain. Právě tak je nazýván i jízdní režim dostupný pouze v této specifikaci, který autu zvýší světlou výšku, upraví řazení, změní reakci na plyn a zmírní zásahy ESP. Zvenku verzi All-Terrain poznáte podle oplastovaných blatníků a nárazníků, kromě toho je osazena pneumatikami se zesílenými bočnicemi. Zatím je tato outdoorová verze v nabídce pouze s naftovým čtyřválcem 220d, šestiválec by měl do ceníku dorazit později.  Všechny vozy jsou shodně vybaveny  devítistupňovou automatickou převodovkou. Z nabídky konvenčních vozů vyčnívá sedan E 400 e, zážehový dvoulitr ve verzi plug-in hybrid.

Srovnání s předchozí generací

Oproti předchozí generaci nové “Éčko” narostlo na délku o 43mm (na celkových 4923mm) a rozvor dokonce o 65mm na celkových 2939mm. Naopak k poklesu rozměrů došlo v případě šířky vozu (-2mm) a výšky (-6mm). Výrazně redukovat se podařilo hmotnost vozu, především díky použití vysokopevnostní oceli a hliníku, a to zhruba o 100kg. Vzhledově nový Mercedes-Benz třídy E (W213) samozřejmě navazuje na svého předchůdce z roku 2013 (W212), zároveň ale vyznává designovou filozofii uplatněnou na vozech třídy S (W222) a třídy C (W205) z roku 2014.

Exteriér

Při prvním pohledu na Mercede-Benz třídy E bezpochyby zaujme masivní přední maska s velkými otvory pro přívod vzduchu, což evokuje příslib sportovního ducha v kombinaci s vysokou úrovní komfortu. Boční pohled prezentuje elegantní linie dotvářené výraznými prolisy po celé délce karoserie. Vnější vzhled vozu lze přizpůsobit volbou designových a výbavových linií, nazývaných Exclusive, Avantgarde a nejvýraznější AMG, která kromě designových prvků přináší i sportovní podvozek Agility Control se sníženou světlou výškou.

Interiér

Interiéru vozu ve vrcholné výbavě zcela nezpochybnitelně dominují dva obrovské displeje úhlopříčky 31,2cm, nahrazující tradiční kapličku přístrojů a sousední displej infotainmentu. Tradičně vysoká je úroveň použitých materiálů, rovněž objevujeme široké možnosti individualizace a celkově hodnotný dojem. Charakter vozu vytvářejí výrazné horizontální linie s ozdobnými prvky z hliníku nebo pórovitého dřeva vedenými od přístrojové desky až přes panely dveří. Pohodu na palubě vozu si můžete vylepšit řadou příplatkových systémů, například Air-Balance, který kromě dočasného provonění interiéru zajišťuje filtraci nasávaného vzduchu a jeho ionizaci pro poskytnutí dokonalého osvěžujícího účinku. Technologii LED využívá ambientní osvětlení volitelné v 64 různých odstínech a plynule regulovatelném jasu. Sada aktivních ortopedických sedadel prostřednictvím nafukovacích vzduchových komor (osm v opěradle a čtyři v sedáku) při jízdě automaticky přizpůsobuje bočnice sedadel, čímž v zatáčkách kompenzuje působení odstředivé síly a poskytuje adekvátní oporu. Součástí ortopedických sedadel je i funkce Energizing, která obsahuje osm programů o dvou úrovních intenzity a společně s vyhříváním poskytuje masáž na principu masáže horkými lávovými kameny. Kromě různých variant poměrně již tradičního vyhřívání sedadel může být Mercedes-Benz E vybaven i ventilací předních sedadel, kdy vzduch proudí ze sedadla koženým perforovaným čalouněním. Aby žádná část těla řidiče a spolujezdce nepřišla do styku se studeným povrchem, vyhřívané mohou být i loketní opěrky. Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná, včetně bederní opěrky. Vůz si pamatuje tři různá nastavení sedadel, volantu a zrcátek pro situaci, kdy automobil využívá střídavě více řidičů.

Infotainment

Jak již bylo výše uvedeno, Mercedes-Benz E může komunikovat s řidičem prostřednictvím dvou velkých displejů. Digitální sdružený přístroj, který kromě dvou tradičních ciferníků ukazatele rychlosti s ukazatelem množství paliva a otáčkoměru s teploměrem chladící kapaliny zobrazuje informace od asistenčních systémů, vytváří  spolu s mediálním displejem tzv. širokoúhlý kokpit. Tento progresivní a díky variabilitě dobře čitelný systém se třemi volitelnými typy zobrazení (klasický, sportovní a progresivní) je k dispozici pouze s multimediálním systémem COMAND Online. K tomuto multimediálnímu systému se váže i možnost objednání TV přijímače digitálního televizního vysílání ve standardu DVB-T. Samotný systém COMAND Online v sobě zahrnuje kromě ovládání hlasem LINGUATRONIC, tlačítek a dotykového ovládání na obou stranách volantu také touchpad u vozidel s automatickou převodovkou. Součástí je i navigace se zobrazením mapy ve formátu 3D včetně aktualizace mapových údajů online, dynamického navádění na základě dopravních informací v reálném čase, aktuálních cen pohonných hmot a systému nouzového volání. Kromě připojení k internetu nabízí multimediální systém možnost integrace smartphonu prostřednictvím Android Auto nebo CarPlay, Media Interface, rozhraní USB a Bluetooth, slot na SDHC karty a může fungovat jako hotspot WLAN/WiFi umožňující připojení až tří mobilních koncových zařízení. Jiný multimediální systém, zvaný Audio 20 USB, disponuje displejem o úhlopříčce 21,3cm, rádiem se dvěma tunery a u stojícího vozidla umožňuje prohlížení internetových stránek. V plnohodnotný navigační systém ho umí proměnit Garmin MAP PILOT pouhým zasunutím příslušné SD karty s navigačním softwarem a mapovými podklady. Vrcholný zážitek z poslechu hudby na palubě v souvislosti se špičkovou kompenzací okolního hluku zprostředkuje Surround Soundsystem Burmester se 13 výkonnými reproduktory, devítikanálovým zesilovačem DSP a celkovým výkonem 590W. Za zmínku stojí i digitální klíček od vozidla ve smartphonu a možnost bezdrátového dobíjení zařízení podporující standard Qi v nabíjecí přihrádce.

Bezpečnost a asistenční systémy

Mercedes-Benz třídy E je proslulý zaváděním autonomního řízení. Systém Mercedes-Benz Intelligent Drive usnadňuje práci řidiči a snižuje nebo dokonce eliminuje riziko nehody plynoucí z kritických situací v silničním provozu. Asistenční systémy známé i z ostatních osobních automobilů jsou v tomto případě dovedeny k dokonalosti a jejich souhra  je významným počinem na cestě k autonomnímu řízení osobních automobilů. Jednotlivé asistenční systémy jsou k dispozici zpravidla za příplatek dle zvoleného motoru a konfigurace. Komplexním systémem je funkce DRIVE PILOT, která umí udržovat správnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla až do rychlosti 210km/h, využít vodorovné značení a pohybovat se tak i na vozovkách s více jízdními pruhy. Nereaguje-li řidič na opakovaná varování výstražné funkce, aby opět uchopil volant, aktivuje se asistent nouzového zastavení a sám zastaví vozidlo. V kombinaci s multimediálním systémem COMAND funguje na základě svislého dopravního značení asistent rychlostního omezení, který dodává informace asistentu udržování odstupu DISTRONIC. Parkování v nejvyšší možné míře usnadňuje systém PARKTRONIC, který parkovací místo umí nejen vyhledat, ale celý parkovací manévr i dokončit. Řidič přitom na dispeji může sledovat výstup ze zpětné kamery. Vrcholem usnadnění parkování je možnost zaparkovat vozidlo prostřednictvím chytrého telefonu použitím dálkového parkovacího asistenta.

Konkurenti

Nejbližší konkurenty bychom určitě hledali ve stájích dalších reprezentantů německého automobilového průmyslu. Zřejmě především osobní preference budou rozhodovat mezi Mercedesem třídy E, BMW řady 5 nebo Audi A6.

Další recenze

Mercedes se stále ještě neřídí tak dobře jako konkurenti od BMW nebo Jaguaru, ale v rámci balíčku je E-Class přitažlivější než kdy dřív.
5/5
Nový E-class není nejsportovnějším z luxusních sedanů, ale je to nepropracovanější a nejpohodlnější auto ve své třídě.
4/5
Mercedes-AMG E 43 4Matic možná není tak brutálním nástrojem, jak byste od divize z Affalterbachu čekali. Jenže v případě třídy E nad ní stojí ještě dva sportovní modely od AMG, a když si tohle uvědomíte, rázem zjistíte, že E 43 dává perfektní smysl. Na jednu stranu poskytuje závratnou sílu, kterou v praxi ještě zvládnete (občas) využít, na druhou stranu ale zároveň zůstává použitelné každý den. Podvozek by sice podle našeho názoru mohl být o něco komfortnější (minimálně v komfortním módu), občas se nám zdálo, že éčko zakopává o nerovnosti, než aby je žehlilo.
4.5/5
Obecně vzato naplnil nový Mercedes-Benz E moje očekávání. Působí majestátně, je prostorný, uvnitř nebývale luxusní a hi-tech, a jeho ovládání pochopíte, i když s podobnými vymoženostmi nemáte tolik zkušeností. Dokonce ani čtyřválcový motor není ve vyšší střední třídě překážkou – nový turbodiesel táhne plynule od nízkých otáček, hezky si rozumí s automatickou devítistupňovou převodovkou, a nezruinuje vás vysokým apetitem.
4.5/5

Videa

Test 2017: Mercedes-Benz E - Autožurnál
Test: Mercedes-Benz E350d (W213) TopSpeed.sk - topspeedsk

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzínhybrid
Převodovkaa
Poháněná nápravaRWD
Výkon110 kW - 450 kW
Maximální rychlost224 - 250 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h3.4 - 8.4 s

Model

SérieE-Klasse (213) Limousine
Začátek výroby04/2016
Začátek výroby modelu07/2016
Třída vozidlaVyšší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1468mm
Šířka1852mm
Délka4923mm
Rozvor2939 mm
Objem kufru540 / - l
Hmotnost1540 - 1950/
2245 - 2565 Kg
Poloměr otáčení11,9 m
Světlá výška103 mm
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 2.1 - 8.8l/100km
Ve městě4.3 - 11.4 l/100km
Mimo město3.6 - 7.3 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2135 g/km

Karoserie

typsedan
Počet míst5
Počet dveří4
Zatížení střechy100 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaBlikající světlo brzdové
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorysenzory s zadní parkovací kamerou
Kontrola trakceProgram elektronické stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej

Cena

Cena1 269 290 Kč -
3 446 080 Kč
Minimální výbavaW213

Přívěs

Brzděný1900 - 2100 kg
Nebrzděný750 - 750 kg

Rivalové

Jaguar XF
Cena od1 104 367 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonRWD
Výkon120 kW - 221 kW
Maximální rychlost222 - 250 Km/h
Spotřeba4 - 7.2 l/100km
Akcelerace5.8 - 8.7 s
Volvo S90
Cena od1 202 900 Kč
Palivadiesel benzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 236 kW
Maximální rychlost205 - 250 Km/h
Spotřeba2 - 7.2 l/100km
Akcelerace4.8 - 9.9 s
Audi S3 Limuzína
Cena od1 202 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon228 kW - 228 kW
Maximální rychlost250 - 250 Km/h
Spotřeba6.5 - 7.1 l/100km
Akcelerace4.6 - 5.3 s
Lexus GS
Cena od1 188 000 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon164 kW - 215 kW
Maximální rychlost190 - 250 Km/h
Spotřeba5 - 7.9 l/100km
Akcelerace5.9 - 9 s

Varianty modelu

Mercedes-Benz E kupé
Cena od1 338 260 Kč
Palivadiesel benzín
Mercedes-Benz E kabriolet
Cena od1 504 030 Kč
Palivadiesel benzín
Mercedes-Benz E kombi
Cena od1 306 800 Kč
Palivadiesel benzín

Motorizace

200
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost240 km/h
Spotřeba5.9 l
Zrychlení7.7 s
Výkon135 kW
Cenaod 1 269 290 Kč
Zobrazit motorizaci
250
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba5.9 l
Zrychlení6.9 s
Výkon155 kW
Cenaod 1 333 420 Kč
Zobrazit motorizaci
200 4MATIC
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost233 km/h
Spotřeba6.8 l
Zrychlení7.9 s
Výkon135 kW
Cenaod 1 345 520 Kč
Zobrazit motorizaci
300
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba6.3 l
Zrychlení6.2 s
Výkon180 kW
Cenaod 1 474 990 Kč
Zobrazit motorizaci
400 4MATIC
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem3.5 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba7.6 l
Zrychlení5.2 s
Výkon245 kW
Cenaod 1 732 720 Kč
Zobrazit motorizaci
AMG E 43 4MATIC
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem3 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba8.2 l
Zrychlení4.6 s
Výkon295 kW
Cenaod 2 046 110 Kč
Zobrazit motorizaci
AMG E 63 4MATIC+
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem4 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba8.8 l
Zrychlení3.5 s
Výkon420 kW
Cenaod 3 146 000 Kč
Zobrazit motorizaci
AMG S 63 4MATIC+
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem4 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba8.8 l
Zrychlení3.4 s
Výkon450 kW
Cenaod 3 446 080 Kč
Zobrazit motorizaci
200 d
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost224 km/h
Spotřeba3.9 l
Zrychlení8.4 s
Výkon110 kW
Cenaod 1 272 920 Kč
Zobrazit motorizaci
220 d
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost240 km/h
Spotřeba4.3 l
Zrychlení7.3 s
Výkon143 kW
Cenaod 1 346 730 Kč
Zobrazit motorizaci
220 d 4MATIC
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost239 km/h
Spotřeba4.3 l
Zrychlení7.5 s
Výkon143 kW
Cenaod 1 420 540 Kč
Zobrazit motorizaci
300 d
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba5 l
Zrychlení6.2 s
Výkon180 kW
Cenaod 1 488 300 Kč
Zobrazit motorizaci
350 d
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem3 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba5.5 l
Zrychlení5.9 s
Výkon190 kW
Cenaod 1 591 150 Kč
Zobrazit motorizaci
350 d 4MATIC
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem3 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba6 l
Zrychlení5.9 s
Výkon190 kW
Cenaod 1 672 220 Kč
Zobrazit motorizaci
350 e
Palivohybrid
Převodovkaautomat (9)
PohonRWD
Objem2 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba2.1 l
Zrychlení6.2 s
Výkon155 kW
Cenaod 1 714 570 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Mercedes-Benz E sedan? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Výbava

Základní (Mercedes E 200)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Rozpoznání únavy
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • PreCrash systém
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (Mercedes E 400 4MATIC 9G-TRONIC)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Rozpoznání únavy
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • PreCrash systém
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Příplatková (Mercedes E 400 4MATIC 9G-TRONIC)

  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • Head-up displej (HUD)
  • LED světlomety
  • Metalická barva
  • Navigace
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Runflat pneumatiky
  • Boční airbag vzadu
  • Indikátor jízdy v jízdním pruhu
0
Porovnávač
TOPlist