Cena od | 1 896 429 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 221 kW - 423 kW |
Maximální rychlost | 250 - 300 Km/h |
Spotřeba | 8.1 - 11 l/100km |
Akcelerace | 3.7 - 5.7 s |
Benzínový motor o objemu 3995ccm a výkonu 394 koní přenáší sílu tohoto coupé na zadní kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 293km/h. Pro srovnání, benzínový motor F-Type Coupé P450 Jaguaru F-Type Coupé o objemu 5000ccm generuje 444 koní a na stovku zrychlí za 4.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 285km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 10.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto coupe od Porsche stát 3.78 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 113 400,00 Kč. Výše zmiňovaný Jaguar F-Type Coupé je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 10.6l, což v praxi znamená náklady 3.71 Kč na 1km a 111 300,00Kč na 30 tisíc km.
Porsche 718 Cayman GTS 4.0 měří 1.28 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.41 metru na délku. Rozvor činí 2.48 metru. Do kufru se vejde 184 litrů nákladu, resp. 272 litrů při sklopených sedačkách. U Jaguaru jsou hodnoty následující: 1.31 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.47 metru na délku, rozvor činí 2.62m. Objem kufru je 310 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Porsche má pohotovostní hmotnost 1.48 tuny, Jaguar o 255kg více, váží tedy 1.74 tuny.
Název | GTS 4.0 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 7000 RPM |
Točivý moment | 420 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 5000 RPM |
Objem motoru | 4 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 294 kW |
Maximální rychlost | 293 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.5 s |
Nejnižší výbava | GTS 4.0 |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1276mm |
Šířka | 1801mm |
Délka | 4405mm |
Rozvor | 2475 mm |
Objem kufru | 184 / 272 l |
Hmotnost | 1480 / 1700 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 10.8 l/100km |
Ve městě | 14.7 l/100km |
Mimo město | 8.5 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 64 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 2 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 2 225 598 Kč |
Minimální výbava | GTS 4.0 |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | RWD |
Objem | 4 - 4 l |
Max. rychlost | 288 - 293 km/h |
Spotřeba | 9.6 - 10.8 l |
Zrychlení | 4 - 4.5 s |
Výkon | 294 kW - 294 kW |
Cena | 2 225 598 Kč - 2 315 689 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | RWD |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 293 km/h |
Zrychlení | 4.5 s |
Výkon | 294 kW |
Točivý moment | 420 Nm |
Maximální otáčky | 7000 RPM |
Spotřeba | 10.8 l |
Velikost nádrže | 64 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GTS 4.0 |
Cena | od 2 225 598 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | RWD |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 288 km/h |
Zrychlení | 4 s |
Výkon | 294 kW |
Točivý moment | 430 Nm |
Maximální otáčky | 7000 RPM |
Spotřeba | 9.6 l |
Velikost nádrže | 64 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GTS 4.0 |
Cena | od 2 315 689 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Porsche lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 718 Cayman GTS 4.0 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Porsche 718 Cayman GTS 4.0 s motorem 718 Cayman GTS 4.0 na 11 248 Kč ročně, což je na poměry coupé o 6 897 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 294kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (10.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 113 400 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 718 Cayman GTS 4.0 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba