Cena od | 607 900 Kč |
Paliva | benzín hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 90 kW - 92 kW |
Maximální rychlost | 180 - 190 Km/h |
Spotřeba | 3.4 - 5.9 l/100km |
Akcelerace | 11 - 12.1 s |
Benzínový motor o objemu 1333ccm a výkonu 138 koní přenáší sílu tohoto sedanu na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 205km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.5 Dynamic Force Toyoty Corolla Sedan o objemu 1490ccm generuje 123 koní a na stovku zrychlí za 12.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 190km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto sedan od Renaultu stát 2.07 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 61 950,00 Kč. Výše zmiňovaný Toyota Corolla Sedan je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.7l, což v praxi znamená náklady 2 Kč na 1km a 59 850,00Kč na 30 tisíc km.
Renault Mégane Grandcoupé měří 1.44 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.63 metru na délku. Rozvor činí 2.71 metru. Do kufru se vejde 503 litrů nákladu, resp. 987 litrů při sklopených sedačkách. U Toyoty jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.63 metru na délku, rozvor činí 2.7m. Objem kufru je 471 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Renault má pohotovostní hmotnost 1.35 tuny, Toyota o 78kg méně, váží tedy 1.28 tuny.
Název | TCe 140 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 260 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1600 RPM |
Objem motoru | 1.3 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 103 kW |
Maximální rychlost | 205 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.6 s |
Nejnižší výbava | ZEN |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1443mm |
Šířka | 1814mm |
Délka | 4632mm |
Rozvor | 2712 mm |
Objem kufru | 503 / 987 l |
Hmotnost | 1353 / 1829 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.9 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | EURO 6 |
CO2 | 133 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 675 kg |
Brzděný | 1650 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 527 000 Kč |
Minimální výbava | ZEN |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 - 1.5 l |
Max. rychlost | 190 - 205 km/h |
Spotřeba | 4.6 - 6 l |
Zrychlení | 9.6 - 11.3 s |
Výkon | 84 kW - 103 kW |
Cena | 527 000 Kč - 640 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 133 g/km |
Emisní norma | EURO 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 527 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 135 g/km |
Emisní norma | EURO 6 |
Nejnižší výbava | INTENS |
Cena | od 614 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 11.3 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 49 l |
CO2 | 119 g/km |
Emisní norma | EURO 6 |
Nejnižší výbava | INTENS |
Cena | od 588 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 11.3 s |
Výkon | 84 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 49 l |
CO2 | 121 g/km |
Emisní norma | EURO 6 |
Nejnižší výbava | INTENS |
Cena | od 640 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Renault lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Mégane Grandcoupé oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Renault Mégane Grandcoupé s motorem TCe 140 na 3 471 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 14 674 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 103kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 61 950 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Mégane Grandcoupé v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba